Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Din anledning till att börja prata om Jesus därför att det på något sätt skulle visa att namnet YHWH inte kan inledas med "Jah" därför att vi säger "Jeh" som i Jesus är alltså helt ogrundad.
Nu ljuger du/förvränger igen.
Min anledning till att börja prata om Jesus var
inte för att: "på något sätt skulle visa att namnet YHWH inte kan inledas med "Jah".
Som jag har sagt flera gånger, vi
kan inte med säkerhet veta det exakta uttalet på Guds namn, det är möjligt att det rätta uttalet är "Jahve", men det finns inga entydiga bevis för det.
Den verkliga orsaken till att jag började prata om Jesus var att visa din dubbelmoral där du obehindrat använder dig av ett "felaktigt" uttal av Guds sons namn(som är utom tvivel bevisat vara ett helt annat uttal än det hebreiska uttalet), samtidigt som du kritiserar att Jehovas vittnen använder sig av, enligt dig, ett felaktigt uttal av Guds namn.
Jag tror nog uppriktiga läsare kan se detta, och inser hur du ständigt trollar med ord och beter dig psykopatiskt, på liknande sätt som Scientologerna. Att du dessutom påstår dig jobba med ord är skrämmande, jag hoppas att jag aldrig träffar dig i verkliga livet.