2009-06-14, 19:05
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Han kanske fått lära sig er doktrin i skolan.

Att kvinnor och män fungerar på exakt samma sätt sexuellt. Han var villig, alltså är hon också villig. Om inte så är hon rädd för slampstämpel.

Enligt er ruttna doktrin...

Er?

Eftersom du fortsätter med det jag tidigare informerat om att du bör lägga av med, vilket du uppenbarligen vägrar fatta/respektera, så går jag ot och frågar:

Kan du inte berätta din historia, vad som gjort dig så bitter, liten och fördomsfull?
Har du någon mamma? Hur är din relation till henne?
När märkte du att du började få problem med kvinnor - när du insåg att de ville dela på föräldraledigheten och att du skulle vara lika delaktig i relationen?

Citera
2009-06-14, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Er?

Feministsvinen här på forumet.

Citat:
när du insåg att de ville dela på föräldraledigheten och att du skulle vara lika delaktig i relationen?

Du vill det. Inte kvinnor i allmänhet som tur är.

"Delaktig i relationen"... ha ha ha.
Citera
2009-06-14, 19:11
Medlem
MacGyver88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Jag vet att det är en generalisering. Självklart finns det undantag. Faktum kvarstår dock att många yngre har en helt annan kvinnosyn.

Ja, att många yngre har det håller jag med om.

Jag tror att vi definerar innebörden av undantag på olika sätt i det här fallet, jag skulle inte kalla folk från "horgenerationen" som Lava så smaklöst kallade det för att vara ytterst ovanliga.
Citera
2009-06-14, 19:12
Bannlyst
Citat:
Han kanske fått lära sig er doktrin i skolan.

Att kvinnor och män fungerar på exakt samma sätt sexuellt. Han var villig, alltså är hon också villig. Om inte så är hon rädd för slampstämpel.

Enligt er ruttna doktrin...

Kan inte du förklara för oss alla här hur tanken om att kvinnlig och manlig sexualitet har mer gemensamt än motsatsen innebär att kvinnor alltid har lust när mannen har lust?

Du blandar ihop två skilda ting. Vi är fortfarande individer med egna lustar.
Citera
2009-06-14, 19:17
Medlem
Citat:
Kan inte du förklara för oss alla här hur tanken om att kvinnlig och manlig sexualitet har mer gemensamt än motsatsen innebär att kvinnor alltid har lust när mannen har lust?

Han ser någorlunda bra ut. Hon ser någorlunda bra ut. De pratar. Hennes personlighet är inte jätteviktig för honom så länge hon inte är väldigt konstig. Han vill ligga med henne. Enligt doktrin borde hon vilja ligga med honom också. Eftersom de funkar på samma sätt.
Citera
2009-06-14, 19:30
Bannlyst
Citat:
Han ser någorlunda bra ut. Hon ser någorlunda bra ut. De pratar. Hennes personlighet är inte jätteviktig för honom så länge hon inte är väldigt konstig. Han vill ligga med henne. Enligt doktrin borde hon vilja ligga med honom också. Eftersom de funkar på samma sätt.

Du har ju missuppfattat hela grejen. Föga förvånande egentligen. Bara för att kvinnor och män har mer gemensamt sexuellt än man trott tidigare, innebär det inte att kvinnor med automatik är kåta bara för att männen är det, eller vice versa.

För att återgå till topic så är ju en av anledningar till att män söker sig till ryskor och thailändare för att deras sexualitet fortfarande är gammeldags och följer den gamla magiska normen om att mäns sexualitet är av största och enda vikt och att kvinnor skall göra sitt yttersta för att tillfredställa den.

Svenska män och kvinnor har idag samma villkor och rättigheter i princip, det innebär att likheterna är så stora att attraktionen försvinner eftersom män fortfarande förväntar sig att bli serverade på silverfat och kvinnorna förväntar sig detsamma och ingen av dem agerar.
Citera
2009-06-14, 19:34
Bannlyst
Citat:
Du har ju missuppfattat hela grejen. Föga förvånande egentligen. Bara för att kvinnor och män har mer gemensamt sexuellt än man trott tidigare, innebär det inte att kvinnor med automatik är kåta bara för att männen är det, eller vice versa.

För att återgå till topic så är ju en av anledningar till att män söker sig till ryskor och thailändare för att deras sexualitet fortfarande är gammeldags och följer den gamla magiska normen om att mäns sexualitet är av största och enda vikt och att kvinnor skall göra sitt yttersta för att tillfredställa den.

Svenska män och kvinnor har idag samma villkor och rättigheter i princip, det innebär att likheterna är så stora att attraktionen försvinner eftersom män fortfarande förväntar sig att bli serverade på silverfat och kvinnorna förväntar sig detsamma och ingen av dem agerar.
Sen är det ju en viss skillnad att diskutera på FB eller tom IRL och på hur kvinnor beter sig i verkligheten. Många svenska feministkvinnor gör säkert mer än hälften av hushållsarbetet.
Citera
2009-06-14, 19:37
Medlem
Citat:

Så det är därför du vill ha en utlänning. Du rättade mig där, jag skrev från ett macho-land men det behöver ju inte vara det, som du påpekade. Vad som helst utom svensk alltså.

Det enda som går att fastslå med säkerhet är att du förväntar dig bli serverad på silverfat. Du kan ju inte gärna förneka det efter vad du skrivit ovan.
Citera
2009-06-14, 19:38
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Sen är det ju en viss skillnad att diskutera på FB eller tom IRL och på hur kvinnor beter sig i verkligheten. Många svenska feministkvinnor gör säkert mer än hälften av hushållsarbetet.

Vi vet att det är så.
Vi vet även att många kvinnor gnäller över hushållssituationen.
Citera
2009-06-14, 19:40
Medlem
Citat:
Vi vet att det är så.
Vi vet även att många kvinnor gnäller över hushållssituationen.

Vi vet att många kvinnor behöver gå i beteendeterapi för att bli av med sin äckliga städfascism.
Citera
2009-06-14, 19:43
Bannlyst
Citat:
Så det är därför du vill ha en utlänning. Du rättade mig där, jag skrev från ett macho-land men det behöver ju inte vara det, som du påpekade. Vad som helst utom svensk alltså.

Det enda som går att fastslå med säkerhet är att du förväntar dig bli serverad på silverfat. Du kan ju inte gärna förneka det efter vad du skrivit ovan.

Du är så sjukt lättprovocerad. Jag har ingenting emot svenskar, den vänliga, respekterande och humanistiska sorten. Däremot så ogillar jag män av samma typ som du och skulle med glädje byta ut er mot sydeuroper om det var möjligt.

Detsamma gäller män som föredrar thailändskor och ryskor. Emigrera gärna, så vi slipper er.

Vad förväntar jag mig bli serverad på silverfat? En gnällfri atmosfär med en man vars största intresse inte är att gnälla över kvinnor och feminism. Ja, du har rätt, det förväntar jag mig att bli serverad.
Citera
2009-06-14, 19:51
Medlem
Låter verkligen som hon är ett troll i sitt uttalande, jag menar. Ingen specifik ålder, bara ett påstående om att de gillar sex och att de kan laga mat?

Sen, hur har dessa saker med varandra att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Hanne Nabintu Herland
– Vi lever i ett hedonistiskt samhälle. Folk är sambor, först med den ena, sedan med den andra. Det uppmuntras till gruppsex. För att uppnå ett bra sexliv har gränserna blivit för liberala. Så liberala att kvinnor och män inte törs älska eller satsa på parförhållandet av rädsla för att bli bedragna, säger Hanne Nabintu Herland.

Citat:
Ursprungligen postat av Hanne Nabintu Herland
– Ibland måste kvinnor hålla sig lugna och göra som mannen säger. Jag förstår att norska män hellre vill ha ryska och thailänska fruar. De gillar åtminstone sex och är bra på att laga mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in