2011-12-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirWinston
Intelligenta människor gör i stort sett alltid klokare och bättre val och dessutom så tänder inte intellektuella människor på drägg från U-länder med väldigt låga kunskaper om saker och ting.

Det krävs väldigt korkade kvinnor och män för att bli tillsammans och skaffa barn med nyimporterade afrikaner och asiater utan svenska kunskaper eller arbete eller någonting.

Tro mig jag levde tidigare i en förort och såg nästan dagligen feta svenska kvinnor och män tillsammans med afrikaner och asiater, så ser dessa WT ut. Hur fan är man funtad om man skaffar barn med en neger eller thailändare som man knappt kan kommunicera med ens?

Nej jag står fast vid att rasblandning är dominerad av de lägst begåvade svenskarna. De allra flesta svenskar med viss intelligens och standard kommer inte bli tillsammans med en invandrare från ett U-land. Så enkelt är det.

Däremot Ronny med ölmage i någon håla kommer troligen skaffa en fru från Thailand eller feta Anna i Alby kommer troligen gänga sig med en IQ befriad neger eller turk.

Men fortfarande; vad innebär det att göra ett bra val av partner?
Citera
2011-12-02, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SirWinston
Intelligenta människor gör i stort sett alltid klokare och bättre val och dessutom så tänder inte intellektuella människor på drägg från U-länder med väldigt låga kunskaper om saker och ting.

Det krävs väldigt korkade kvinnor och män för att bli tillsammans och skaffa barn med nyimporterade afrikaner och asiater utan svenska kunskaper eller arbete eller någonting.

Tro mig jag levde tidigare i en förort och såg nästan dagligen feta svenska kvinnor och män tillsammans med afrikaner och asiater, så ser dessa WT ut. Hur fan är man funtad om man skaffar barn med en neger eller thailändare som man knappt kan kommunicera med ens?

Nej jag står fast vid att rasblandning är dominerad av de lägst begåvade svenskarna. De allra flesta svenskar med viss intelligens och standard kommer inte bli tillsammans med en invandrare från ett U-land. Så enkelt är det.

Däremot Ronny med ölmage i någon håla kommer troligen skaffa en fru från Thailand eller feta Anna i Alby kommer troligen gänga sig med en IQ befriad neger eller turk.

Det blir spännande att se ditt svar nu när jag ställer frågan. Vad säger du om svenska kvinnor som blir tillsammans med Iranska läkare/tandläkare ? Nu mer jag inte de som bara har examensbevis från hemlandet utan de som faktiskt jobbar som läkare/tandläkare i Sverige ? Ser du dessa kvinnor som WT också ?
Citera
2011-12-02, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Det blir spännande att se ditt svar nu när jag ställer frågan. Vad säger du om svenska kvinnor som blir tillsammans med Iranska läkare/tandläkare ? Nu mer jag inte de som bara har examensbevis från hemlandet utan de som faktiskt jobbar som läkare/tandläkare i Sverige ? Ser du dessa kvinnor som WT också ?

Ja, och vad vore ett bra val av partner för Anna från Alby och Ronny med magen? Vad vore ett bra val av partner för mig, kvinnlig affärsjurist 30+? Vad vore ett bra val av partner för TS själv?
Citera
2011-12-02, 12:41
Bannlyst
Jag har utländska rötter och jobbar som Mjukvaruingenjör. Tanken att bli tillsammans med en gapig, blond, alkoholiserad tjej utan några som helst ambitioner i livet äcklar mig. Detsamma gäller den utländska varianten av den här tjejen som jag precis nämnde. Mitt mål är att bli tillsammans med en kvinna som är akademiker, helst utländsk. Men om den här tjejen råkar vara svensk och jag blir kär so why not ?
Citera
2011-12-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Jag har utländska rötter och jobbar som Mjukvaruingenjör. Tanken att bli tillsammans med en gapig, blond, alkoholiserad tjej utan några som helst ambitioner i livet äcklar mig. Detsamma gäller den utländska varianten av den här tjejen som jag precis nämnde. Mitt mål är att bli tillsammans med en kvinna som är akademiker, helst utländsk. Men om den här tjejen råkar vara svensk och jag blir kär so why not ?

Och jag är alldeles övertygad om att kvinnor från Thailand är ett bra val av partner för vissa män. Varför i hela friden skulle de inte kunna vara det.

Men jag skulle gärna höra hur TS menar att man gör ett bra val av partner.

Tillägg: Jag är en gapig, blond, alkoholiserad akademiker helt utan ambitioner i livet. Så, nu fick jag det sagt också.
Senast redigerad av borgarbracka 2011-12-02 kl. 12:57.
Citera
2011-12-02, 13:03
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag tror att det finns grovt sett två grupper. Dels den stora gruppen, som är dysfunktionella män av olika slag som "köper" sig en fru från ett fattigt land med Sverige som lockbete. Och dels en nyare grupp, bestående av folk som jobbar i Asien eller har backpackat runt och helt enkelt har hittat kärleken i Thailand. Dessa killar kan vara väldigt attraktiva, och skulle utan problem funka på den inhemska marknaden i Sverige.

Håller med. Jag har träffat båda grupperna och tycker att det verkar stämma mkt bra. Den första gruppen, där skall man inte undervärdera kvinnornas smartness att under tid de måste hålla sig till mannen för att få svenskt medlemsskap och sedan dra vidare i livet. Som svens tjej har jag faktiskt blivit helt ställd över deras målmedvetenhet och hänsynslöshet. Samtidigt som jag anat att vissa av dem fick utstå mycket otrevligt som få svenska kvinnor stått ut med. Övergrepp är lika otrevlig vem som blir drabbad.

Den senare gruppen brukar ju vara som vilka som helst som man träffar på.
Citera
2011-12-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Håller med. Jag har träffat båda grupperna och tycker att det verkar stämma mkt bra. Den första gruppen, där skall man inte undervärdera kvinnornas smartness att under tid de måste hålla sig till mannen för att få svenskt medlemsskap och sedan dra vidare i livet. Som svens tjej har jag faktiskt blivit helt ställd över deras målmedvetenhet och hänsynslöshet. Samtidigt som jag anat att vissa av dem fick utstå mycket otrevligt som få svenska kvinnor stått ut med. Övergrepp är lika otrevlig vem som blir drabbad.

Den senare gruppen brukar ju vara som vilka som helst som man träffar på.

Jag vet att det finns svenska kvinnor som får utstå "mycket otrevligt" som de flesta av oss inte tvingas uppleva. Tack och lov.
Citera
2011-12-02, 13:10
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Jag vet att det finns svenska kvinnor som får utstå "mycket otrevligt" som de flesta av oss inte tvingas uppleva. Tack och lov.

Säger inte emot. Övergrepp är alltid lika otrevliga vem som än blir drabbad.
Citera
2011-12-02, 13:40
Medlem
en bekant till min pappa råkar vara rätt så ful om man ska gå rakt på sak, och han har aldrig haft ett fungerande förhållande... jag blev helt ställd när jag en dag träffade på honom och han hade en thai-tjej med sig. allting bara föll på plats när jag fick reda på att dom dessutom redan var gifta.

jaha, det var väl ända lösningen liksom.

nämnde jag förresten att hon inte sa ett enda ord? haha...

han har också alltid varit rätt så sliskig, stirrade ofta obehagligt på mig och mina systrar. inte för att han utgör någon som helst norm, men det ligger något i trådnamnet.

att säga att "dessa herrar" bara tänder på asiater låter väldigt naivt. en människa som inte ens kan svenska och sedan knappt någon engelska lär ju knappast vara nära ens egens intellektuella nivå.
dom tog det dom kunde få, helt enkelt.
Citera
2011-12-02, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homegirl
en bekant till min pappa råkar vara rätt så ful om man ska gå rakt på sak, och han har aldrig haft ett fungerande förhållande... jag blev helt ställd när jag en dag träffade på honom och han hade en thai-tjej med sig. allting bara föll på plats när jag fick reda på att dom dessutom redan var gifta.

jaha, det var väl ända lösningen liksom.

nämnde jag förresten att hon inte sa ett enda ord? haha...

han har också alltid varit rätt så sliskig, stirrade ofta obehagligt på mig och mina systrar. inte för att han utgör någon som helst norm, men det ligger något i trådnamnet.

att säga att "dessa herrar" bara tänder på asiater låter väldigt naivt. en människa som inte ens kan svenska och sedan knappt någon engelska lär ju knappast vara nära ens egens intellektuella nivå.
dom tog det dom kunde få, helt enkelt.

Ja? Och om förhållandet funkar så är väl det fint? Eller ska vi skratta åt och se ner på alla som inte lever efter gängse norm?
Citera
2011-12-02, 14:00
Medlem
jag vet inte hur deras förhållande är så det kan jag inte kommentera på. visst är det bra att han hittade någon. det känns bara mindre värt eftersom han valde någon som är så starkt beroende på att han ska ta hand om henne, det blir liksom fel dynamik.

jag kanske skrev lite elakt men det är svårt att skriva smickrande saker om "äckelgubben" man har haft oturen att lära känna genom sin uppväxt

min pappa tyckte för övrigt att jag var "oförskämd" när jag tog upp det här med honom
Citera
2011-12-02, 16:18
Medlem
Ogdens avatar
Ska det vara så svårt att söka?
Sammanfogade ämnen.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto