2011-07-14, 15:07
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
90% av alla svenska tjejer är antingen för dryga för att kunna prata med - eller för fula/ointressanta att vilja göra det.

Kinesiska tjejer är fortfarande feminina medan svenska tjejer ofta är Schymaniserade och besvärliga.

Men...jag skulle dock aldrig vilja inleda ett seriöst förhållande med någon annan än en svensk/skandinav/nordbo.
Citera
2011-08-14, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Självklart finns det det. Google is your friend.
http://lmgtfy.com/?q=dating+thai+women

Lycka till
Finner ingen sida från sverige elr på svenska finns det nån sån ?
Citera
2011-09-18, 21:59
Medlem
Vilken meningslös jävla diskution. Folk blir kära över ras gränser, som satts upp av rassar.
Citera
2011-10-01, 12:14
Medlem
Jag har provat på thaimassage i en mellansvensk stad och blivit väldigt väl mottagen. Både thai och oljemassage har provats och alla gångerna har samma söta glada thai tjej i 35års åldern tagit hand om mig. Vi har pratat om allt möjligt och problemet är att jag blivit förälskad i den här speciella tjejen. Hon verkar inte sälja sex och jag vill väl egentligen inte köpa. Däremot är hon väldigt intresserad av mig och ger komplimanger och är väldigt nära och kelig. Det är inga problem för mig att visa att jag uppskattar henne. Ibland känns det som att jag skulle vilja börja dejta henne, finns det andra här som har erfarenheter av det? Hur har det fungerat?
Citera
2011-10-01, 15:50
Medlem
Först och främst, jag har inte läst igenom tråden och kanske inte är så uppdaterad som jag borde vara.

Jag har bott i Thailand i många år, men numera bor jag i Sverige (åtminstone ett par år till -- sen flyttar jag ner igen)

Grejen med thailänska tjejer är att de är så olika europeiska tjejer som man överhuvudtaget kan tänka sig. Det som är absolut är viktigast för dem, är att inte leva som fattig -- hon vill ha ekonomisk trygghet till varje pris (och vem klandrar henne).

Den andra grejen som är viktig i sammanhanget är tradition. En thailändsk tjej (särskilt om hon kommer från landsbygden) är uppfostrad till att behandla mannen som en överlägsen part, som har all makt i ett förhållande. Ingen ifrågasätter det.

Dessa två företeelser samverkar till att skapa den perfekta kvinnan för oss män. Lägg dessutom till, att den buddistiska tron är väldigt sexualliberal, och thaitjejer är för det mesta väldigt bra som sexpartners. Och deras kroppar... jaja, behöver väl inte ge flera skäl.

Om jag ska vara ärlig, är jag in i döden trött på blekfeta, svenska tjejer som ställer (orimliga) krav på sina partners. Snacka om att överskatta sig själva. Inse, så länge ni förnekar att ni är kvinnor och underlägsna, så kommer ingen att vilja ha er.
Citera
2011-10-01, 17:22
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyZandy
Jag har provat på thaimassage ...
Om hon har permanent uppehållstillstånd (troligt om hon pratar hygglig svenska) så är det väl som vilken love affair som helst. Förutom att hon käkar ris och inte har lika håriga ben som svenska brudar etc.
Pratar hon bara knackig engelska så kanske hon är här på turist-visa, och i så fall kan hon ha mer egoistiska skäl till att flirta med en blåögd kille.
Citera
2011-10-01, 19:28
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Förutom att hon käkar ris och inte har lika håriga ben som svenska brudar etc.
Kan upplysa om att sydostasiatiska tjejer kan ha VÄLDIGT håriga armar och ben. Bara så att ni vet och ingen blir skärrad....
Citera
2011-10-01, 23:12
Medlem
Thai tjejen som jag blivit förälskad i pratar engelska med viss svårighet (men charmigt) och ingen svenska. Jag har vana att prata med folk som pratar mindre bra engelska så vi förstår varandra bra ändå. Hon har berättat att hon har en dotter i Thailand och hon är uppenbarligen här på turistvisum. Den här tjejen har skinn på näsan på ett elegant sätt och är troligen intresserad av en ekonomiskt tryggad framtid. Hon har dock en attityd och en sprudlande glädje som är omöjlig att bara spela. Hela hennes uppenbarelse är fantastisk med en mjuk hy, finlemmad kropp och glittrande ögon. Jag antar att en långvarig fortsättning skulle innebära att vi måste gifta oss om hon ska kunna stanna i Sverige.
Citera
2011-10-02, 05:41
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Thai tjejen som jag blivit förälskad i ...
Är hon här på turist-visa åker hon hem igen. Om ni då har ett förhållande så pockar det väl på efter ett tag, och du åker ner till Thailand. Innan du åker, i god tid innan, bör du boka in ett möte på svenska ambassaden i Bangkok. Där ansöker hon om att få tillfälligt uppehållstillstånd (2 år) i Sverige pga förhållandet med dig. För att det ska godkännas bör du ha godkänd ekonomi etc. Du behöver inte gifta dig, ett seriöst förhållande är som regel ok. Det tar kanske 3-6 månader innan hon kan komma tillbaka. Läs mer på ambassadens hemsida.

Någon har uppskattat "import"-kostnaden till 150 000. Allt från biljetter och div tillstånd till varma vinterkläder och riskokare i hemmet. Gula febern är obotlig och kostsam.
Citera
2011-10-02, 14:51
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Är hon här på turist-visa åker hon hem igen. Om ni då har ett förhållande så pockar det väl på efter ett tag, och du åker ner till Thailand. Innan du åker, i god tid innan, bör du boka in ett möte på svenska ambassaden i Bangkok. Där ansöker hon om att få tillfälligt uppehållstillstånd (2 år) i Sverige pga förhållandet med dig. För att det ska godkännas bör du ha godkänd ekonomi etc. Du behöver inte gifta dig, ett seriöst förhållande är som regel ok. Det tar kanske 3-6 månader innan hon kan komma tillbaka. Läs mer på ambassadens hemsida.

Någon har uppskattat "import"-kostnaden till 150 000. Allt från biljetter och div tillstånd till varma vinterkläder och riskokare i hemmet. Gula febern är obotlig och kostsam.
Ekonomin har inte så stor betydelse. Det är främst när man bjuder in till turistvisum de kräver bevis på godkänd ekonomi. Vid UT brukar det inte efterfrågas även om det är bra att redovisa sådant på förhand för att snabba upp processen ifall de vill veta det av något skäl. Jag hade själv kass ekonomi när min tjej kom.
Citera
2011-10-03, 23:07
Medlem
Citat:
Är hon här på turist-visa åker hon hem igen. Om ni då har ett förhållande så pockar det väl på efter ett tag, och du åker ner till Thailand.

Tyvärr så upptäckte jag nu att hon redan åkt tillbaka, dock har hon släktingar här så kontakten kan ju återupptas och hon kommer kanske hit snart igen.

Citat:

Det är väl bara "start" kostnaden, sedan tar det ju ett tag att ordna ett arbete och under tiden tickar det ju på. Kostnaden är väl egentligen underordnad, man lever bara en gång, men det är bra att tänka efter innan.

Mycket bra kommentarer här på forumet, jag har tidigare inte reflekterat över Thailändska kvinnor, men har heller inte varit förälskad i någon tidigare . Det bor dock en del Thailändare i närområdet och jag har sedan tidigare fått lite kontakt. Till och med äldre kvinnor är attraktiva för att de verkar så gladlynta och verkar bry sig om sina medmäniskor.
Citera
2011-10-04, 17:58
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Mycket bra kommentarer här på forumet, jag har tidigare inte reflekterat över Thailändska kvinnor, men har heller inte varit förälskad i någon tidigare . Det bor dock en del Thailändare i närområdet och jag har sedan tidigare fått lite kontakt. Till och med äldre kvinnor är attraktiva för att de verkar så gladlynta och verkar bry sig om sina medmäniskor.

Vad man än tycker om sydostasiatiskor så måste jag iaf säga en sak. De håller sig snygga länge och ser bra ut även ganska långt upp i åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in