Först och främst, jag har inte läst igenom tråden och kanske inte är så uppdaterad som jag borde vara.
Jag har bott i Thailand i många år, men numera bor jag i Sverige (åtminstone ett par år till -- sen flyttar jag ner igen)
Grejen med thailänska tjejer är att de är så olika europeiska tjejer som man överhuvudtaget kan tänka sig. Det som är absolut är viktigast för dem, är att inte leva som fattig -- hon vill ha ekonomisk trygghet till varje pris (och vem klandrar henne).
Den andra grejen som är viktig i sammanhanget är tradition. En thailändsk tjej (särskilt om hon kommer från landsbygden) är uppfostrad till att behandla mannen som en överlägsen part, som har all makt i ett förhållande. Ingen ifrågasätter det.
Dessa två företeelser samverkar till att skapa den perfekta kvinnan för oss män. Lägg dessutom till, att den buddistiska tron är väldigt sexualliberal, och thaitjejer är för det mesta väldigt bra som sexpartners. Och deras kroppar... jaja, behöver väl inte ge flera skäl.
Om jag ska vara ärlig, är jag in i döden trött på blekfeta, svenska tjejer som ställer (orimliga) krav på sina partners. Snacka om att överskatta sig själva. Inse, så länge ni förnekar att ni är kvinnor och underlägsna, så kommer ingen att vilja ha er.