2009-05-17, 01:54
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaHead
Sen kan man väl tillägga att, skulle dessa sk knull/städ maskiner tänka i sina hemländer, som dom gör i Sverige efter några år, skulle deras gubbe spöa skiten ur dom..Utan att tveka en sekund...
Och därför flyttar dom till Sverige med omtänksamma män, för att få tänka fritt! Och leva med tanken på att någon faktiskt har betalat för att få vara med dom - det är omtanke på riktigt.
Citera
2009-05-17, 02:04
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flummig1333
Nu är det du som får kämpa för att uppnå någonting, allt kommer inte att komma till dig.

Öhm, menar du att män överlag har sluppit kämpa för att uppnå sina mål eller få sin vilja igenom?
Citera
2009-05-17, 02:08
Medlem
Citat:
Tig, din fula man! Haffa igen ditt fula tryne, så gör du oss alla en stor tjänst. Säg som det är, du är bara avundsjuk för att tjejer kan göra nästan allt de vill. Samhället är nu (nästan) jämnställt. Nu är det du som får kämpa för att uppnå någonting, allt kommer inte att komma till dig. Bara för att kvinnor både kan föda barn, göra en karriär, vara smarta, uppnå mycket och få hur mycket ligg de vill, så behöver inte du ha en nervärderande syn på tjejer. Bara för att du är avundsjuk. ((Jag vet att ni kommer reagera på detta, men jag blev förbannad på gärningsman; kvinno förnedrande män på FB finns det gott om, och jag är trött på dessa))

Förlåt alla, grymt mycket out of topic här. Jag beklagar!

För att vara lite on topic, så tror jag män finner asiater attraktiva på grund av att de är enklare att ha med och göra. De klagar inte, gör det som männen vill de ska göra och är ganska desperata till att komma till ett nytt land. Männen vill känna kärlek och behöver någon som passar upp, detta finner de ofta hos asiater.

Tig kvinna!
Citera
2009-05-17, 08:50
Medlem
Citat:
Tig, din fula man! Haffa igen ditt fula tryne, så gör du oss alla en stor tjänst. Säg som det är, du är bara avundsjuk för att tjejer kan göra nästan allt de vill. Samhället är nu (nästan) jämnställt. Nu är det du som får kämpa för att uppnå någonting, allt kommer inte att komma till dig. Bara för att kvinnor både kan föda barn, göra en karriär, vara smarta, uppnå mycket och få hur mycket ligg de vill, så behöver inte du ha en nervärderande syn på tjejer. Bara för att du är avundsjuk. ((Jag vet att ni kommer reagera på detta, men jag blev förbannad på gärningsman; kvinno förnedrande män på FB finns det gott om, och jag är trött på dessa))

För att vara lite on topic, så tror jag män finner asiater attraktiva på grund av att de är enklare att ha med och göra. De klagar inte, gör det som männen vill de ska göra och är ganska desperata till att komma till ett nytt land. Männen vill känna kärlek och behöver någon som passar upp, detta finner de ofta hos asiater.

Kan detta vara anledningen till varför svenska män väljer asiatiska kvinnor?
Citera
2009-05-17, 10:34
Medlem
nitidas avatar
Citat:

Exakt.. en riktig man med bra självförtroende klarar att ha en kvinna med karriär och fri vilja. Som tur är har de flesta yngre män idag en bra syn på kvinnor iaf enligt vad jag erfarit.
Citera
2009-05-17, 11:34
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Kan flika in med lite 'tröst' att jag ytterst sällan finner asiatiskt utseende attraktivt. Det är lite av en förbannelse tyvärr, för de brukar gilla mitt...
Citera
2009-05-17, 11:35
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitida
Exakt.. en riktig man med bra självförtroende klarar att ha en kvinna med karriär och fri vilja. Som tur är har de flesta yngre män idag en bra syn på kvinnor iaf enligt vad jag erfarit.
Varför skall man som man behöva "klara av" en kvinna? En sådan vill inte jag ha, hellre då en kvinna som redan klarat av sig själv innan. En "riktig man" har antagligen förmånen att kunna välja bort alla er dryga kvinnor som tycker ni är bättre än männen och tycker att det är upp till männen att "klara av" er... Respekt måste förtjänas... även om man är kvinna.
Citera
2009-05-17, 11:42
Medlem
Men hur tror du att en gammal, fet, gråhårig gubbe ska kunna få en fru i sverige?

Jo, de åker ner till Thailand och hämtar en 1,50 m lång asiat så att de har nått att stoppa veken i!
Citera
2009-05-17, 11:49
Medlem
nitidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Varför skall man som man behöva "klara av" en kvinna? En sådan vill inte jag ha, hellre då en kvinna som redan klarat av sig själv innan. En "riktig man" har antagligen förmånen att kunna välja bort alla er dryga kvinnor som tycker ni är bättre än männen och tycker att det är upp till männen att "klara av" er... Respekt måste förtjänas... även om man är kvinna.

Jag och min kille är jämställda, vi hjälps åt med att laga mat, tvätta, städa,
fixa med tekniska grejer osv. Han är stark i sig själv och känner sig inte osäker för att jag klarar av samma saker som han.

Det jag syftade på var de män som är så osäkra i sin manlighet och har så dåligt självförtroende att de måste ha en tjej som är undergiven och hemmafru. Finns sådana män som inte står ut med att deras tjej är självständig. Det tycker jag tyder på stor osäkerhet hos killen.
Citera
2009-05-17, 12:02
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Jag och min kille är jämställda, vi hjälps åt med att laga mat, tvätta, städa,
fixa med tekniska grejer osv. Han är stark i sig själv och känner sig inte osäker för att jag klarar av samma saker som han.
Huruvida du lever i en vanföreställning om ditt perfekta liv är svårt att säga, men hur var det med den där hardcore porren... den han tittar på när du är borta? Fast han kanske tar bort alla spår...

Citat:
Det jag syftade på var de män som är så osäkra i sin manlighet och har så dåligt självförtroende att de måste ha en tjej som är undergiven och hemmafru. Finns sådana män som inte står ut med att deras tjej är självständig. Det tycker jag tyder på stor osäkerhet hos killen.
Jo visst finns det sådana män men att säga att man är svag som man bara för att man vill ha en kvinna utan hybris och som följer sina naturliga instinkter är fel. Ödmjukhet är viktigt även för män. Att som kvinna vara till lags är inte fel, det är helt naturligt och kvinnor mår bra av det, om nu mannen förtjänar det förståss. Människor överlag mår bra av att ge.
Citera
2009-05-17, 12:07
Medlem
nitidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Huruvida du lever i en vanföreställning om ditt perfekta liv är svårt att säga, men hur var det med den där hardcore porren... den han tittar på när du är borta? Fast han kanske tar bort alla spår...

Jo visst finns det sådana män men att säga att man är svag som man bara för att man vill ha en kvinna utan hybris och som följer sina naturliga instinkter är fel. Ödmjukhet är viktigt även för män. Att som kvinna vara till lags är inte fel, det är helt naturligt och kvinnor mår bra av det, om nu mannen förtjänar det förståss. Människor överlag mår bra av att ge.

Äh det gör jag också så det bryr jag mig inget om..

Jo men man ska väl isåfall även som man vilja vara sin kvinna till lags??
Citera
2009-05-17, 12:22
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Jo men man ska väl isåfall även som man vilja vara sin kvinna till lags??
Du tänker i jämställdhetens tecken? Vem skall vara till lags först då kan man fråga sig...
Jag tror det ligger mer i kvinnans natur att vara till lags och att vara omtänksamma. Kvinnor vill inte ha män som mesar sig, män skall vara sådär lagom handfasta och kunna bestämma, så det är att vara kvinnan till lags att vara på det sättet. Det hela är ett spel och inget man behöver fästa hela sin identitet vid men samtidigt är det ett spel man bör känna till om man strävar efter att leva i harmoni med sin natur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in