2009-05-12, 11:00
Medlem
o-lawrences avatar
De finns de som tar vad som bjuds, och de kan väl få nåt slags utbyte som är ok för mig. Är man 60 och hon 30, vafan, go for it.

Men ju yngre mannen är desto mer föraktar jag honom måste jag tyvärr erkänna. Haha, kommer ihåg en gång på stan då jag såg en kill i 30-årsåldern med nån tjej från Sydostasien. Mitt förakt kände inga gränser, men förbyttes till en lärdom av mig själv när tjejen plötsligt börjar prata på klingande stockholmska
Citera
2009-05-12, 11:04
Medlem
Absus avatar
Jag undrar mest varför sydostasiatiskor och deras svenska män föraktas så, medans detsamma inte gäller svenska kvinnor som är ihop med afrikaner eller liknande.
Citera
2009-05-12, 11:10
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sussilulls
Oj oj oj oj vad det är mkt i detta inlägg som tyder på att man inte har så himla mkt koll på "importfenomenet". Jag blir faktiskt lite trött på den här mentaliteten "vad synd om den stackars lilla asiatiska flickan som har hämtats hem till sverige av en stor och fet karl".

Vad ni inte tycks räkna med (och det här vet jag för jag har sett hur det fungerar bakom kulisserna ) att för många asiater därborta där jag kommer ifrån är det ruskigt mkt status att lyckas haffa sig en vit karl. I mitt hemland (bortsett från sverige) finns det till och med böcker hur man fångar sig en vit karl. Sen hur han ser ut är faktiskt ganska irrelevant.

De hittar sig en västerlänning, beter sig snällt och lydigt och får sen komma hit till sverige och då, mina vänner, tar det inte särskilt lång tid innan hon hittar sig en ny karl. kanske med lite trevligare utseende. så vem utnyttjar vem egentligen?

Ajg tycker att du har en sund inställning till "import av asiater". varför kallas det import egentligen? Jag förstår att man tar in människan, men vafaaan man ger ju dem i många fall ett bättre liv. Om de hade haft ett bra liv så tror i alla fall inte jag att man skulle behöva att locka till sig vita män.

Hur många firmor finns det egentligen som tilländahåller en sådan här tjänst? Är det olagligt i sverige att "importera" såsom man gör?
Citera
2009-05-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Ajg tycker att du har en sund inställning till "import av asiater". varför kallas det import egentligen? Jag förstår att man tar in människan, men vafaaan man ger ju dem i många fall ett bättre liv. Om de hade haft ett bra liv så tror i alla fall inte jag att man skulle behöva att locka till sig vita män.

Hur många firmor finns det egentligen som tilländahåller en sådan här tjänst? Är det olagligt i sverige att "importera" såsom man gör?

Fan snackar så många om import för.. Man kan väl träffa sin brud vart fan som helst i världen utan att det ska kallas import. Bara för det blomstrar av horor i vissa länder betyder det inte att deras fruar/flickvänner är det.

Har ni som snackar om import/ge stackaren ett bättre liv ecv verkligen varit en längre period, utanför turist städerna, i de här länderna ni utrycker er om?
Citera
2009-05-12, 11:27
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Fan snackar så många om import för.. Man kan väl träffa sin brud vart fan som helst i världen utan att det ska kallas import. Bara för det blomstrar av horor i vissa länder betyder det inte att deras fruar/flickvänner är det.

Har ni som snackar om import/ge stackaren ett bättre liv ecv verkligen varit en längre period, utanför turist städerna, i de här länderna ni utrycker er om?

Som du såg i mitt tidigare inlägg är även jag skeptisk till att man kallar de imoport

Jag håller med dig att man kan träffa sin tjej var som helst, sen om det är kärlek eller inte är en diskussion för en annan tråd tror jag
Citera
2009-05-12, 11:28
Medlem
Oozes avatar
Det första alla importer gör är att skaffa barn. Är det så dom inte ska bli utkastade på gatan när mannen tröttnat på henne?

Finns det nå smart sätt man kan träffa tjejer utan att behöva gifta sig med dom direkt?

Tror det är svårt att hitta äkta kärlek över nätet, speciellt när det går så fort.

Peace / Ooze
Citera
2009-05-12, 12:41
Medlem
Sussilullss avatar
Därför

Därför att man som asiatisk tjej ofta får höra att folk tror att man är en hora ENBART på den grunden att man ser asiatisk ut. Fördomarna haglar.

Sexindustrin är så djupt förknippad med thailand, filippinerna osv så det är svårt för en del att koppla bort det.

Citat:
Ursprungligen postat av Absu
Jag undrar mest varför sydostasiatiskor och deras svenska män föraktas så, medans detsamma inte gäller svenska kvinnor som är ihop med afrikaner eller liknande.
Citera
2009-05-12, 13:00
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:

För att i detta PK-skadade idiotiska samhälle tror många att en kvinna som tar sig en utländsk man visar finfint prov på självständighet och fritt tänkande medan en man som gör vice versa sysslar med strukturell diskriminering.

Det är en välkänt fenomen att en del unga afrikanska män söker vita medelålders kvinnor för att skaffa sig en bättre tillvaro. När asiatiska kvinnor gör samma sak med vita medelålders män är de plötsligt utnyttjade.

Bara ett exempel bland många på att de som är politiskt korrekta i själva verket ofta är minst lika trångsynta och fördomsfulla, om inte mer, än dem som de anklagar.

Själv skiter jag i vem som knullar vem så länge det är vuxna människor som gör det av fri vilja.
Citera
2009-05-12, 13:02
Medlem
De Miros avatar
Citat:

Eftersom vi lever i ett land där det finns en sån jävla bisarr attityd till vad jämlikhet heter.

Vita kvinnor och svarta (icke-europeiska) män anses båda vara förtyckta av den vita mannen. Så om de blir tillsammans hyllas de av PK-eliten. Om däremot en vit man blir tillsammans med en asiatisk kvinna ses mannen i fråga som en äcklig sexköpare.

Ingenting är egentligen positivt. Folk ska leva med sina egna och inte blandas.
Citera
2009-05-12, 13:09
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Miro
Eftersom vi lever i ett land där det finns en sån jävla bisarr attityd till vad jämlikhet heter.

Vita kvinnor och svarta (icke-europeiska) män anses båda vara förtyckta av den vita mannen. Så om de blir tillsammans hyllas de av PK-eliten. Om däremot en vit man blir tillsammans med en asiatisk kvinna ses mannen i fråga som en äcklig sexköpare.

Ingenting är egentligen positivt. Folk ska leva med sina egna och inte blandas.

Jag håller med dig fullständigt. Det är helt vidrigt vissa fördomar vi har i Sverige, vi anser oss vara så jävla bra.
Citera
2009-05-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sussilulls

De hittar sig en västerlänning, beter sig snällt och lydigt och får sen komma hit till sverige och då, mina vänner, tar det inte särskilt lång tid innan hon hittar sig en ny karl. kanske med lite trevligare utseende. så vem utnyttjar vem egentligen?

Med andra ord är det inte imporeten som är värst, det är att relationer med gulingar är så pass depraverade att båda parterna endast ser det som någon sorts affärsöverenskommelse. Fulgubben får fitta, om än trång som en pojkstjärt, och hon får uttnyttja hans ekomoniska status precis som en hora.
Citera
2009-05-12, 13:14
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
För att i detta PK-skadade idiotiska samhälle tror många att en kvinna som tar sig en utländsk man visar finfint prov på självständighet och fritt tänkande medan en man som gör vice versa sysslar med strukturell diskriminering.

Det är en välkänt fenomen att en del unga afrikanska män söker vita medelålders kvinnor för att skaffa sig en bättre tillvaro. När asiatiska kvinnor gör samma sak med vita medelålders män är de plötsligt utnyttjade.

Bara ett exempel bland många på att de som är politiskt korrekta i själva verket ofta är minst lika trångsynta och fördomsfulla, om inte mer, än dem som de anklagar.

Själv skiter jag i vem som knullar vem så länge det är vuxna människor som gör det av fri vilja.

Vad är det för trams? Kom inte och påstå att tjocka tanter som skaffar en ung svart man ses som coola. De ses ju som patetiska losers som blir använda som en biljett till svenskt medborgarskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in