Citat:
Ursprungligen postat av pingvinter
Nej jag säger inte att alla som gifter sig med thailändskor är fula och äckliga. Jag menar att thailändarna kan byta bort sin gamla man mot en fulare ifall han tjänar bra. Vilket ger status.
Vet ej vad för thailändare du träffar. De som lever här runt Stockholm är fortfarande lika pengagalna som innan de kom hit. Det har med uppfostran och upplevelser att göra. Snålhet = Bad!, bland svenska män.
1:a + 2:a Hej jag är äldre och bättre än dig. Skärp dig.
Jag är 23 och tycker jag har sett tillräckligt.
Du skriver att jag inte ska vara förvånad över att folk gifter sig för pengar.
Tycker inte du att det är horigt att gifta sig för pengar?
Jag tycker det är horigt och äckligt att gifta sig för att få tillgång till mer materiella resurser.
Nej jag tycker inte att det är horaktigt att pengar kan spela in vid val av partner.
Om jag har två likvärdiga partners att välja mellan, den ena är undersköterska (fattig) och den andra är advokat ("rik"), då kan du ge dig på att jag väljer advokaten osv. Pengar spelar in när jag väljer partner men det är bara en del i det hela. Kommer det att göra för dig också när du blir äldre och inser att det är fler saker än "schyssta bröst" som spelar in när man väljer partner.
Du tror att de som kommer från fattigare länder direkt släpper fattigdomen när de väl har medborgarskap? Om vi tittar på rena svenska generationer så kan du se att äldre, de födda i början av 1900 talet är som ena jävla hamstrar, de slänger inget i onödan och har aldrig gjort. De kommer från förhållanden som inte direkt var feta, även när de är pensionärer har de samma tänk som tidigare.
23 år och leker tuff med saker som, alla tjejer är horor. Ja jag är bättre än dig.