2009-03-06, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinter
Självklart finns det undantag. Men ifall 98% av dem är det så är det för mig alla.
Ja se där med ditt exempel3. Går att utnyttja dem till extra arbetskraft också.
Du skriver själv att hon har det bättre här i Sverige så det är klart hon stannar. Ett par intressanta frågor om henne är: Har hon fått uppehållstillstånd än? och har hon lärt sig det svenska systemet?

Hon har uppehållstillstånd. De är gifta.
Troligen känner hon till det "svenska systemet" också, då hon varit här i......tja, vad är det nu......kanske 6-7 år.

Vet att hon försökte lämna sin gubbe nyligen, men hittade ingen lägenhet som passade hennes önskemål. Tror hon kommer att göra ett nytt försök snart.
Citera
2009-03-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Hon har uppehållstillstånd. De är gifta.
Troligen känner hon till det "svenska systemet" också, då hon varit här i......tja, vad är det nu......kanske 6-7 år.

Vet att hon försökte lämna sin gubbe nyligen, men hittade ingen lägenhet som passade hennes önskemål. Tror hon kommer att göra ett nytt försök snart.

Vad bra att hon har varit här tillräckligt länge så att hon har "jobbat" ihop sitt uppehållstillstånd.
Citera
2009-03-06, 13:06
Medlem
Citat:
Nej jag säger inte att alla som gifter sig med thailändskor är fula och äckliga. Jag menar att thailändarna kan byta bort sin gamla man mot en fulare ifall han tjänar bra. Vilket ger status.

Vet ej vad för thailändare du träffar. De som lever här runt Stockholm är fortfarande lika pengagalna som innan de kom hit. Det har med uppfostran och upplevelser att göra. Snålhet = Bad!, bland svenska män.

1:a + 2:a Hej jag är äldre och bättre än dig. Skärp dig.

Jag är 23 och tycker jag har sett tillräckligt.
Du skriver att jag inte ska vara förvånad över att folk gifter sig för pengar.
Tycker inte du att det är horigt att gifta sig för pengar?
Jag tycker det är horigt och äckligt att gifta sig för att få tillgång till mer materiella resurser.

Nej jag tycker inte att det är horaktigt att pengar kan spela in vid val av partner.

Om jag har två likvärdiga partners att välja mellan, den ena är undersköterska (fattig) och den andra är advokat ("rik"), då kan du ge dig på att jag väljer advokaten osv. Pengar spelar in när jag väljer partner men det är bara en del i det hela. Kommer det att göra för dig också när du blir äldre och inser att det är fler saker än "schyssta bröst" som spelar in när man väljer partner.

Du tror att de som kommer från fattigare länder direkt släpper fattigdomen när de väl har medborgarskap? Om vi tittar på rena svenska generationer så kan du se att äldre, de födda i början av 1900 talet är som ena jävla hamstrar, de slänger inget i onödan och har aldrig gjort. De kommer från förhållanden som inte direkt var feta, även när de är pensionärer har de samma tänk som tidigare.

23 år och leker tuff med saker som, alla tjejer är horor. Ja jag är bättre än dig.
Citera
2009-03-06, 13:11
Avslutad
Citat:
Vad bra att hon har varit här tillräckligt länge så att hon har "jobbat" ihop sitt uppehållstillstånd.

Hur menar du nu?
Varken du eller jag vet om hon kom hit av kärlek eller för pengar.
Eller båda?

Flback, Det där låter oroväckande.
Så även om du älskade undersköterskan mer, så skulle du välja advokaten för pengarnas skull?
Bådar inte gott.

Nä, minsann!
Här förespråkas kärleken framför allt!
Citera
2009-03-06, 13:18
Medlem
Citat:

Så även om du älskade undersköterskan mer, så skulle du välja advokaten för pengarnas skull?
Bådar inte gott.

Nä, minsann!

Vilken del av, "likvärdiga partners" är det du inte förstår?

Det finns en massa faktorer man väger in vid val av partner, de som ylar om att det enbart är kärlek har ingen aning om vad de snackar om. Det finns en massa faktorer som spelar in när vi alla (ja alla) väljer partner, kärlek är en, stabilt liv är en annan, inkomst är en tredje osv. Sen väger vi de olika faktorerna lite olika.
Citera
2009-03-06, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Vilken del av, "likvärdiga partners" är det du inte förstår?

Det finns en massa faktorer man väger in vid val av partner, de som ylar om att det enbart är kärlek har ingen aning om vad de snackar om. Det finns en massa faktorer som spelar in när vi alla (ja alla) väljer partner, kärlek är en, stabilt liv är en annan, inkomst är en tredje osv. Sen väger vi de olika faktorerna lite olika.

Jag förstår inte hur man kan älska två personer lika mycket samtidigt?

Jag tror jag vet vad jag snackar om, och inget av det du tar upp har betydelse för mitt val av partner.

Eller jo, stabilt liv. På så vis att jag inte väljer en man som misshandlar mig, drogar och/eller är alkoholiserad.

Jag är en utpräglad känslomänniska som fullt ut tror på "dravlet" om kärleken.
Det är på gott och ont.
Men jag har fått uppleva och upplever mycket passion och kärlek i mitt liv.
Det gör mig glad.
Citera
2009-03-06, 13:29
Medlem
Citat:
Nej jag tycker inte att det är horaktigt att pengar kan spela in vid val av partner.

Om jag har två likvärdiga partners att välja mellan, den ena är undersköterska (fattig) och den andra är advokat ("rik"), då kan du ge dig på att jag väljer advokaten osv. Pengar spelar in när jag väljer partner men det är bara en del i det hela. Kommer det att göra för dig också när du blir äldre och inser att det är fler saker än "schyssta bröst" som spelar in när man väljer partner.

Ditt exempel är åt helvete för svaret är uppenbart.

Jag menar att thailändaren(barhoran) hade valt den rika även ifall kandidaterna inte hade varit likvärdiga.

Citat:
Du tror att de som kommer från fattigare länder direkt släpper fattigdomen när de väl har medborgarskap? Om vi tittar på rena svenska generationer så kan du se att äldre, de födda i början av 1900 talet är som ena jävla hamstrar, de slänger inget i onödan och har aldrig gjort. De kommer från förhållanden som inte direkt var feta, även när de är pensionärer har de samma tänk som tidigare.
'

Nej jag tror INTE alls att folk som kommer ifrån fattigare länder släpper fattigdomen utan det verkar som om du trodde det i förra inlägget med ditt snack om grundskydd. Men du kanske är schizofren.
Thailändarna är som de som är födda på 1900-talet pga uppväxt och uppfostran som jag har försökt säga ett tag nu.

Citat:
23 år och leker tuff med saker som, alla tjejer är horor. Ja jag är bättre än dig.

Sluta larva dig. Ifall du har problem med mina ordval så behöver du inte ta det här till sandlådenivå. Låter som om du har någon liten guling och du är orolig att hon fnissar med sina vänner åt dig bakom din rygg.
Citera
2009-03-06, 13:32
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speerskinka
Jag pratar i tråden endast om de som hämtar hem en asiat bara för att ha någon brevid sig i sängen, så ni som inte har gjort det av den anledningen har ingen anledning att ta illa upp.
Sen finns det ju det som kallas för attraktion & vissa män/kvinnor tänder ju mer på asiater så det är väl inte konstigt om de då tar sig en asiat til fru/man.

Att inte alla tänder på sin egen ras är väl knappast ngt underligt & behöver nog inga större förklarningar, sen att fördomarna finns överallt & folk ser ner på de som nu "importerar" asiatiska kvinnor får de väl leva med,
Alla är olika på vad man attraheras av thats it!
Citera
2009-03-06, 13:32
Medlem
Citat:
Hur menar du nu?
Varken du eller jag vet om hon kom hit av kärlek eller för pengar.
Eller båda?

Bådar inte gott.

Nä, minsann!

Levnadsförhållandena som du beskrev i exempel 3 är inget som en normal människa finner sig i. Hon såg det nog som ett jobb när hon väl hade påbörjat att leva med den där slusken.
Citera
2009-03-06, 13:35
Medlem
Kräkmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speerskinka
...Hans far har iallafall för något år sedan importerat hem en thailändare...Sexfantasier, de vill höra de tajta orakade thailändarnas skrik....

Jag blir väldigt konfunderad...du skriver thailändare - men du menar thailändskor? Eller har farsan dragit hem en she-male?
Citera
2009-03-06, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kräkmannen
Jag blir väldigt konfunderad...du skriver thailändare - men du menar thailändskor? Eller har farsan dragit hem en she-male?

Antagligen det eller thailändska ifall vi ska vara såna
Citera
2009-03-06, 13:47
Avslutad
Citat:
Levnadsförhållandena som du beskrev i exempel 3 är inget som en normal människa finner sig i. Hon såg det nog som ett jobb när hon väl hade påbörjat att leva med den där slusken.

Nä, självklart inte.
Men vi vet ju ingenting om hur det såg ut från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in