2009-11-11, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ett par steg bakåt att läsa löser ingenting. Du bör ta och se efter tråden. För dina inlägg om Japaner har inte så mycket här att göra om du ser till diskussionen.

Och fördomar? Jag skulle då snarare se det som fakta

Ett par steg bakåt dvs föregående sida och den här, då inser du att jag endast har förklarat och inte dragit upp någon Japan diskussion.

Sen har jag nog hängt i just den här tråden längre än dig och den handlar om fördomar och inget annat. Svenskar som knappt satt foten utanför ett charterområde ska förklara för allt och alla hur förhållanden mellan asiater och västerlänningar fungerar.
Citera
2009-11-11, 11:47
Medlem
Golachabs avatar
Spelar ingen roll från vilket öst-asiatiskt land hon kommer ifrån (jag skriver "hon" då i omvända parbildningar verkar fördomarna inte lika kraftfulla). Fördomarna, glåporden haglar tätt varje gång folk ser er, svenskar som icke-svenskar ser dessa som olyckliga människor där mannen är ute efter en sex och städslav och "inte kan få nåt bättre" (lite roligt då detta är rasism på hög nivå och ofta yttrad av vänsterfeminister) och hon en föredetta prostituerad och enbart ute efter pengar.
Senast redigerad av Golachab 2009-11-11 kl. 11:49.
Citera
2009-11-11, 11:51
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Ett par steg bakåt dvs föregående sida och den här, då inser du att jag endast har förklarat och inte dragit upp någon Japan diskussion.

Sen har jag nog hängt i just den här tråden längre än dig och den handlar om fördomar och inget annat. Svenskar som knappt satt foten utanför ett charterområde ska förklara för allt och alla hur förhållanden mellan asiater och västerlänningar fungerar.
Det är vad de flesta inläggen handlar om, vad vill du att det ska diskuteras om i den här tråden annars?
Citera
2009-11-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det är vad de flesta inläggen handlar om, vad vill du att det ska diskuteras om i den här tråden annars?

Har du ens kollat i tråden? Eller försöker du bara spela tuff och dum?
Citera
2009-11-13, 00:16
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
finns det några bra kostnadsfria dejtingsajter med asiatiska tjejer?.
Citera
2009-11-13, 12:36
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Det är inte lättare att ragga japanskor än det är att ragga svenskor. Deras levnadsstandard är västerländsk. De är dessutom inte så glada för icke-japaner.

Är inte västerländska män något väldigt exotiskt och uppskattat i Japan? Det har jag fått för mig i alla fall.
Citera
2009-11-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Är inte västerländska män något väldigt exotiskt och uppskattat i Japan? Det har jag fått för mig i alla fall.

Det är 2009 nu, det är inte så att Japan varit stängt från omvärlden.
Citera
2009-11-13, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Det är 2009 nu, det är inte så att Japan varit stängt från omvärlden.

Asien är inte översvämmat av västerländska män precis. Vi är fortfarande en delikatessvara där borta. Dessutom ser asiater oss som högre stående varelser, precis som vi tycker att alla asiater ser ungefär likadana ut tycker dom likadant. Västerländska män är "större", mer unika och vackrare i asiatens perspektiv.
Citera
2009-11-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
Asien är inte översvämmat av västerländska män precis. Vi är fortfarande en delikatessvara där borta. Dessutom ser asiater oss som högre stående varelser, precis som vi tycker att alla asiater ser ungefär likadana ut tycker dom likadant. Västerländska män är "större", mer unika och vackrare i asiatens perspektiv.

Lite överdrivet. Men pratar vi storstäder, välj vilken du vill, då anses vi inte som ett dugg unika eller speciella. Pratar vi djupaste landsbygd då kanske det finns lite nyfikenhet men som jag skrev så är det 2009, finns det någon från asien som aldrig sett en västerlänning? (tv, tidning osv)

Att vi skulle ses som högre stående varelser var ju lite kul skrivet... men det stämmer ju inte riktigt.
Citera
2009-11-23, 23:21
Medlem
Jane Does avatar
Men varför just hämta hem asiatisk kvinna? Vad är det som är så speciellt med asiatiska kvinnor som inte svenska kvinnor har?
Citera
2010-01-28, 22:24
Bannlyst
Varför så vanligt med svenska män med asiatiska kvinnor?

Bara i mitt kvarter finns det flera sådana blandpar där kvinnorna är från Thailand och Kina och det är nog den typ av ''blandpar'' jag ser allra mest här i min stad. Varför är just denna ''blandning'' så vanlig?
Citera
2010-01-28, 22:26
Medlem
Haengquis avatar
Min teori, som delas med 90% av min bekantskapskrets, är att många gubbar "tar hem" en fru från Thailand när det sket sig med de svenska kvinnorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in