Det kanske bara är jag men det jag uppskattar med asien är att det fortfarande existerar vissa könsroller. Och nej, det betyder inte att min tjej passar upp som sexslav och hushållerska 24/7 som vissa trångsynta personer verkar anta

.
För att förstå charmen med länder som Thailand etc måste man först reflektera över oss själva lite...
I Sverige (och västvärlden) finns det bara ett kön idag och det är det manliga. Kvinnor här har upphört att vilja vara kvinnor och är nu fullt inställda på att anamma allt manligt i i den ädla jämställdhetens namn. Det ska vara karriär och hela karusellen. Barn? Nej tack! I alla fall helst inte under 30.
Man ska alltså försöka göra sig oberoende av män. Tanken att en kvinna tar hand om en man och mannen ser efter kvinnan är utdöd i väst... det är var
man för sig.
När vita män sedan kommer till Thailand kan de inte tro sina ögon när de ser hur allt går sin gilla gång där nere. Förvirrade... positivt chockade av hur de blir bemötta och behandlade av kvinnor. Och om männen nu inte är väldigt gamla, så har de troligtvis aldrig tidigare upplevt att en kvinna beter sig som en kvinna. Det sista de vill ha då är en svensk kvinna eller motsvarande då det med stor sannolikhet innebär bråk om saker som kontrollen i förhållandet etc, och med våra fina skilsmässo-statistik på +- 50% hängandes i luften är det förstås ingen munter tanke.
Man tycker att det verkar finnas gammal bortglömd vishet som folket i väst kanske skulle må bra av. Men jag antar att kvinnor har blivit lite lätt hjärntvättade av hippa veckomagasin som säger åt dom att "Håll utkik efter din hunk!" eller "Hur du får en bättre karriär!".
När såg man senast nån rubrik som "Hur du tar hand om din man" ?
Men men, så är jag man och säkert förtryckare också...