2006-11-15, 22:45
Bannlyst
Du kan få gifta dig med mig, tyvärr inte utlänning, men du slipper tullavgifter
Citera
2006-11-27, 00:35
Medlem
roadrashs avatar
Det kanske bara är jag men det jag uppskattar med asien är att det fortfarande existerar vissa könsroller. Och nej, det betyder inte att min tjej passar upp som sexslav och hushållerska 24/7 som vissa trångsynta personer verkar anta .

För att förstå charmen med länder som Thailand etc måste man först reflektera över oss själva lite...

I Sverige (och västvärlden) finns det bara ett kön idag och det är det manliga. Kvinnor här har upphört att vilja vara kvinnor och är nu fullt inställda på att anamma allt manligt i i den ädla jämställdhetens namn. Det ska vara karriär och hela karusellen. Barn? Nej tack! I alla fall helst inte under 30.
Man ska alltså försöka göra sig oberoende av män. Tanken att en kvinna tar hand om en man och mannen ser efter kvinnan är utdöd i väst... det är var man för sig.

När vita män sedan kommer till Thailand kan de inte tro sina ögon när de ser hur allt går sin gilla gång där nere. Förvirrade... positivt chockade av hur de blir bemötta och behandlade av kvinnor. Och om männen nu inte är väldigt gamla, så har de troligtvis aldrig tidigare upplevt att en kvinna beter sig som en kvinna. Det sista de vill ha då är en svensk kvinna eller motsvarande då det med stor sannolikhet innebär bråk om saker som kontrollen i förhållandet etc, och med våra fina skilsmässo-statistik på +- 50% hängandes i luften är det förstås ingen munter tanke.

Man tycker att det verkar finnas gammal bortglömd vishet som folket i väst kanske skulle må bra av. Men jag antar att kvinnor har blivit lite lätt hjärntvättade av hippa veckomagasin som säger åt dom att "Håll utkik efter din hunk!" eller "Hur du får en bättre karriär!".
När såg man senast nån rubrik som "Hur du tar hand om din man" ?

Men men, så är jag man och säkert förtryckare också...
Citera
2006-11-27, 00:40
Medlem
massivs avatar
flytta till ett östasiatisktland och lär känna folket.
Citera
2006-11-27, 18:07
Medlem
Asiater är fett fina.
Citera
2006-11-27, 18:13
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roadrash
Det kanske bara är jag men det jag uppskattar med asien är att det fortfarande existerar vissa könsroller. Och nej, det betyder inte att min tjej passar upp som sexslav och hushållerska 24/7 som vissa trångsynta personer verkar anta .

För att förstå charmen med länder som Thailand etc måste man först reflektera över oss själva lite...

I Sverige (och västvärlden) finns det bara ett kön idag och det är det manliga. Kvinnor här har upphört att vilja vara kvinnor och är nu fullt inställda på att anamma allt manligt i i den ädla jämställdhetens namn. Det ska vara karriär och hela karusellen. Barn? Nej tack! I alla fall helst inte under 30.
Man ska alltså försöka göra sig oberoende av män. Tanken att en kvinna tar hand om en man och mannen ser efter kvinnan är utdöd i väst... det är var man för sig.

När vita män sedan kommer till Thailand kan de inte tro sina ögon när de ser hur allt går sin gilla gång där nere. Förvirrade... positivt chockade av hur de blir bemötta och behandlade av kvinnor. Och om männen nu inte är väldigt gamla, så har de troligtvis aldrig tidigare upplevt att en kvinna beter sig som en kvinna. Det sista de vill ha då är en svensk kvinna eller motsvarande då det med stor sannolikhet innebär bråk om saker som kontrollen i förhållandet etc, och med våra fina skilsmässo-statistik på +- 50% hängandes i luften är det förstås ingen munter tanke.

Man tycker att det verkar finnas gammal bortglömd vishet som folket i väst kanske skulle må bra av. Men jag antar att kvinnor har blivit lite lätt hjärntvättade av hippa veckomagasin som säger åt dom att "Håll utkik efter din hunk!" eller "Hur du får en bättre karriär!".
När såg man senast nån rubrik som "Hur du tar hand om din man" ?

Men men, så är jag man och säkert förtryckare också...

Det kunde ha varit jag som skrev det där, jag håller med dig på samtliga punkter.
Ska jag nångång gifta mig, så ska det vara med en asiat.
Citera
2006-12-09, 00:34
Medlem
dullboys avatar
Träffade en herre förra midsommaren som importerat en filipinska
och vid det tillfället hade han lånat ut henne till sin bror som tryckte
henne bakom ladan. - Vi delar på allt

Senare på natten frågade jag henne på engelska varför hon lät honom
behandla henne som en hora. Vilket hon fattade som att jag kallade henne för
en hora och skvallrade för sin man och sen fick jag halva folkets hus efter mig.

Fan för filipinskor
Citera
2006-12-09, 01:03
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullboy
Träffade en herre förra midsommaren som importerat en filipinska
och vid det tillfället hade han lånat ut henne till sin bror som tryckte
henne bakom ladan. - Vi delar på allt

Senare på natten frågade jag henne på engelska varför hon lät honom
behandla henne som en hora. Vilket hon fattade som att jag kallade henne för
en hora och skvallrade för sin man och sen fick jag halva folkets hus efter mig.

Fan för filipinskor

Hahahaha, där gjorde du min kväll, fan vilket bottennapp för din del!!

Samtidigt kan man ju börja fundera; han behandlade henne som vilken slampa som helst, och ändå verkar hon vara lojal mot honom, inte undra på att svenskor i gemen går bort tidigt i urvalet...
Citera
2006-12-09, 14:04
Medlem
Germanswede79s avatar
Såhär är det.

Orka bry sig om vad obetydliga rasister och andra trångsynta töntar tycker.

Ni är olyckliga medans jag och tjejen är lyckliga och det är för mig det enda viktiga.

Så här mycket betyder era åsikter för mig>

Älsklingen är thailändska för den som undrar och för att sänka eventuella fördommar även om jag ej behöver så säger jag såhär.

1. Jag är 27 bast och tjejen är 30.
2. Jag är för tillfället boende i en etta och har ingen tjock plånbok, tjejen älskar mig ändå.
3. Har inte haft problem med tjejer förut förutom viss blyghet om jag ska ragga själv.
4. Har aldrig önskat mig en undergiven tjej utan noga påvisat för min älskling att i sverige gäller jämställdhet vilket även praktiseras i mitt hem.

Sådeså, pilutta er
Citera
2006-12-09, 18:12
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanswede79
Orka bry sig om vad obetydliga rasister och andra trångsynta töntar tycker.

Ni är olyckliga medans jag och tjejen är lyckliga och det är för mig det enda viktiga.

Så här mycket betyder era åsikter för mig>

Älsklingen är thailändska för den som undrar och för att sänka eventuella fördommar även om jag ej behöver så säger jag såhär.

1. Jag är 27 bast och tjejen är 30.
2. Jag är för tillfället boende i en etta och har ingen tjock plånbok, tjejen älskar mig ändå.
3. Har inte haft problem med tjejer förut förutom viss blyghet om jag ska ragga själv.
4. Har aldrig önskat mig en undergiven tjej utan noga påvisat för min älskling att i sverige gäller jämställdhet vilket även praktiseras i mitt hem.

Sådeså, pilutta er

se där jag!
nästan precis som jag!
då e vi iallafall två här på forumet..
Citera
2006-12-09, 21:02
Medlem
JackassTREs avatar
Vad kostar det att få hem en glad flicka på ca 35 år? gärna vaccinerad
och klar helst inga skador från mc olyckor och utan barn! Vad kan det kosta? Har vi några företag i stockholm som har bra priser?
Citera
2006-12-09, 22:23
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackassTRE
Vad kostar det att få hem en glad flicka på ca 35 år? gärna vaccinerad
och klar helst inga skador från mc olyckor och utan barn! Vad kan det kosta? Har vi några företag i stockholm som har bra priser?

lite mer än vad du gav för ditt ex....
Citera
2006-12-10, 20:43
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretoria
lite mer än vad du gav för ditt ex....

Hon kostade under 5 år ca 1.7 miljoner. Ska jag skaffa en ny tjej så vill jag sänka kostnaderna, Går det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in