2009-03-05, 09:40
Bannlyst
Jag känner en kille som gift sig med en thailändska, hon är smart och trevlig men kommer från en fattig by typ. Han har absolut inga problem med att få tjejer, och hon är ett år äldre än honom och har inga barn. Han har själv bott i Thailand under en lång period och de träffades så.
De älskar verkligen varandra och bekräftar inga av de fördomar jag läser här.

Även om jag sett äldre gubbar med thailändskor också. Jag tror att många av de tjejerna faktiskt börjar tycka om sina "gubbar". De har det bättre här, de flesta män som är med thailändskor är säkert hyfsat snälla med dem och de har en bättre ekonomi och bättre förutsättningar.
Citera
2009-03-05, 09:45
Bannlyst
Och när det gäller utseende finns det oerhört vackra människor i alla länder, tycker jag. Om det nu är bara utseende man ska gå efter. Däremot gillar jag ju inte alla kulturer och religioner. Japanskor kan vara otroligt vackra med stil och klass. Alla som kollat lite på gamla kung fu-rullar måste ju ha sett en hel del vackra kinesiskor också. Skönhet ligger inte i folkslag, men smaken är ju olika. Jag har sett en del väldigt vackra asiatiska män (japaner då) men jag tänder inte på dem, på samma sätt som jag inte tänder på vissa andra folkslag, varför vet jag inte, det är bara så. Men jag kan se helt logiskt att de hade ett vackert utseende.

Snyggast av alla är dock en riktig thailändsk katoy
Citera
2009-03-05, 10:44
Avslutad
Har 3 "fall" i min omgivning.

Nr.1
Mitt ex. "normalt" utseende, tät som fan och definitivt inte socialt inkompetent. Gifte sig med en filippinska eftersom hon blev med barn och är katolik (hans uppgift). De är i ungefär samma ålder. Det lustiga i kråksången är att han var ganska så rasistisk, under min tid tillsammans med honom (något jag starkt ogillade).
Några år senare dök en son upp som hon hade sedan tidigare, och som ingen visste något om.
De har nu hus här, och mark, trädodlig samt "stuga" i Filippinerna.

Jag är yngre än filippinskan och har ett typiskt svenskt utseende.
Det var jag som avslutade förhållandet.

Nr.2
ca. 60-åring, med 3 barn, tät men "not my type of a man!. Nu gift med Thailändska ca. 40. Det fick en dotter tillsammans.

Nr.3
Närmare 70, periodare, super hårt då. Snål jävel som låter sin nya fru betala mer än sin del av utgifterna. Thailändskan är ca. 40, har barn i sitt hemland, men inget med svenske maken. Hon jobbar hårt här och försöker spara till pensionen i Thailand.

Nr.3 är tämligen olyckliga.
De andra verkar ha det som de flesta andra svenska par.

Edit: Alla dessa tre kvinnor har vänner och släkt från sina hemländer i Sverige.
Nu har jag kanske spräck vissa fördomar och skapat några nya;-)
Senast redigerad av Undseende 2009-03-05 kl. 11:24.
Citera
2009-03-05, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag känner tre ryskor som stod ut sina år för att få medborgarskap. Ingen av dem hatade sin man men föraktade honnom och en av ryskorna såg till att även skaffa sig nya porslinständer och en betald utbildning innan hon tackade för sig, packade och drog. En annan folkgrupp, ja, men det visar att det finns de som uthärdar för att få det de innerst inne vill.

Det där agerandet ingår i mina "fall" nr.1 och Nr.3, kan jag tillägga.

Inte porslintänder (vad jag vet), men utbildning och placering av pengar i hemlandet.
Citera
2009-03-06, 10:16
Medlem
Morgonribbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Vi har ju alla olika smak, kommentarer om att de inte är snygga osv är ganska onödigt. Sen tycker jag det är lite skumt när folk klumpar ihop alla Asiater i en grupp när det gäller snygghet, men det visar väl bara brist på allmänbildning.

Att thailändska tjejer skulle vara så jävla ödmjuka och lättstyrda är en stor lögn.

Visst många thailändska tjejer tar på sig hushållet, dvs städar, diskar, tvättar och lagar mat. Detta är en mer kulturell grej än att de skulle underkasta sig mannen. Jag vet svenska tjejer som älskar att stryka men hatar att laga mat, sen finns det andra svenska tjejer som gillar att göra allt, dvs diska, tvätta osv.

Vi har i Sverige skapat någon allmän åsikt om att städa, diska, tvätta och laga mat är något fult, i övriga världen (ni vet den utanför västvärlden, (ni vet där majoriteten av världens invånare bor.)) ses det inte som fult.

De flesta thailändska tjejer som kommer till Sverige är personer som vet vad de vill, de vill ha ett bättre liv än vad de kan få i Thailand samt att de kan göra livet lättare för sina barn/familj. Detta menas inte att de är dumma i huvudet och väljer vem som helst. Ett fåtal gör flytten enbart för att få ett svenskt medborgarskap men tänk efter lite nu. Skulle ni klara av att bo ihop med någon ni hatar i tre år, enbart för att få ett medborgarskap?

Min erfarenhet av thailändska tjejer som flyttar till Sverige är att de tänker längre än svenska tjejer, de väljer att ändra sitt liv för att bygga något bra för framtiden, för sig själva och sina barn/familj. Ytterst få thailändska tjejer är undergivna i ett förhållande, de brukar styra sitt hem ganska hårt.

Min erfarenhet av grabbar som är ihop med thailändska tjejer är att de tycker det är okej att vara hårt hållna, tjejen har hand om ekonomin. Däremot skiter hon i om han går ut och festar med polarna, om han blir full osv, om han däremot sover borta är risken stor att helvetet brakar lös.

Thailand har flest fall av tjejer som skär av grabbars genitalier i hela världen.

+1

Blir nästan full i garv, det stämmer så himla bra på min kompis och hans fru.
Citera
2009-03-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speerskinka
Kan finnas någon liknande tråd men detta fenomen förtjänar mer uppmärksamhet.

En kompis till mina kompisar, är väll även min kompis men vi står inte varandra allt för nära. Hans far har iallafall för något år sedan importerat hem en thailändare, nu har hon varit gravid ett tag och barnet borde inte vara allt för långt borta. Hennes dotter har även hon flyttat hit och bor hos dom. Detta är helt underbart då killen är väldigt emot invandring (precis som jag) och har kommit med många uttalanden genom åren, man kan reta honom för det väldigt mycket. Min kompis som var där har berättat om hur de har pågått höga samtal på thailändska i köket mellan mamman o ungen.

Dottern till mamman är 10 år och ska bo där tills hon är 18 och kan inte ens ett ord svenska, kompisen som bor där har inte ens hälsat på henne ännu!!

Fast han har sagt ärligt att han starkt ogillar att asiaterna flyttat dit till sin far, detta är verkligen beundransvärt. "varför ska alla asiater komma hit till sverige och hålla på" eller något i den stilen sa han bla.

Han har även berättat hur han har kallat den thailändska kungen för diktator och liknande för att jävlas med mamman, som blir väldigt arg när någon förolämpar hennes kung.

Har även sett många andra ofta lite smått misslyckade (ur allmän synvinkel) svenska män som även de har importerat asiater som knappt kan prata svenska. Har väldigt många olika exempel och det rör sig inte direkt om populära framgångsrika män med ett bra utseende.

Mina teorier:

Sexfantasier, de vill höra de tajta orakade thailändarnas skrik.
De gillar flickor som ser ut som 16 åringar.
De kan inte få vackra svenska kvinnor.
Asiater är tysta och lydiga och säger inte emot och de behöver inte anstränga sig lika mycket som de hade måstat göra för en svensk kvinna.

Det är tydligt att detta inte rör sig om kärlek i de flesta fallen, då de ofta säkert har vissa problem med att kommunicera via språket. Det har garanterat inte samma värderingar, humor, kultur, intressen osv.

Om orsaken inte är kärlek så är det patetiskt enligt min åsikt, detsamma gäller väll all form av ytliga realationer men detta är något speciellt, åka till thailand bara för ta hem en tjej bara för att få sätta på hon regelbundet, utan att ha någon som helst kärlek till henne.

Jag pratar i tråden endast om de som hämtar hem en asiat bara för att ha någon brevid sig i sängen, så ni som inte har gjort det av den anledningen har ingen anledning att ta illa upp.

Hejhej hallå Flashback!

Nu ska ni få höra min synvinkel ur det hela.

Jag är halvthai och min käre far importerade min mamma och producerade mig. Jag tar sjukt illa upp när du lägger upp den här tråden.....

Haha nej jag skojar bara. Jag håller faktist med. Jäkla sätt att importera hit en massa gulingar. När min mor blev gammal (50) och det visade sig att hon var ett psykfall så skilde sig mina föräldrar. Tror ni inte min far åker till Thailand för att hämta hit ännu en guling(uppdatera produkten, haha ). Hon kommer hit med sina barn och låtsas som om hon aldrig har varit en barhora. Jag äcklas av de flesta thailändare här i Sverige och undviker dem för att jag vet att de är gamla barhoror och deras attityd är åt helvete. Fittan är ett mjölkredskap som man mjölkar de rika männens snoppar på pengar på.

Det är mycket skitsnack bland thailändarna här i Sverige och de vettiga gulingarna ser till att hålla sig undan.

Nu kanske ni undrar hur det är för mig som har sett båda sidor?

Min mor är snäll innerst inne och en bra människa men hennes syn på sex är åt helvete och hon hatar alla män. Tror allt knullande har gjort henne sån. Det har även påverkat min egen kvinnosyn. Jag tror.. eller jag vet! att de flesta thailändska kvinnor här i Sverige hatar män och bara låtsas ge männen kärlek för att få pengar. Ibland går snacket.

Guling1: "Min Åke har så och så mycket pengar."
Guling2: "Min Sven tjänar mer än din Åke! ha!!"

Allt handlar bara om vem som har mest pengar. Utseendet skiter de fullständigt i. Det är därför ni kan se små söta thailändare gå bredvid de fulaste av de fula.

Men trots allt detta så tror jag ändå att jag kommer importera en egen.
Jag fungerar ingen bra med svenska tjejer som ska rättigheter. Vilket trams
Det är trevligt när de går med på allt i sängen utan att bråka.
De lagar mat och tvättar åt dig när du jobbar.
Sen vet jag hur de fungerar och skulle nog ha lättare att hantera dem än en vanlig svensson.
Senast redigerad av pingvinter 2009-03-06 kl. 11:11.
Citera
2009-03-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinter

Guling1: "Min Åke har så och så mycket pengar."
Guling2: "Min Sven tjänar mer än din Åke! ha!!"

De är väl mer rakt på sak...

Medelsvensson 1: "Min Åke har köpt en ny Volvo."
Medelsvensson 2: "Min Sven har köpt en ny Mercedes!"

Eller ta svenskar som bor i Thailand, där tävlas det med all säkerhet lika mycket som thailändare i Sverige. Jag antar att det är ett sätt att visa sig lyckad, för man har trots allt flyttat över halva jordklotet, lämnat familj och vänner. Den som har "mest" har på något sätt lyckats bäst.
Citera
2009-03-06, 11:45
Medlem
Citat:
De är väl mer rakt på sak...

Medelsvensson 1: "Min Åke har köpt en ny Volvo."
Medelsvensson 2: "Min Sven har köpt en ny Mercedes!"

Eller ta svenskar som bor i Thailand, där tävlas det med all säkerhet lika mycket som thailändare i Sverige. Jag antar att det är ett sätt att visa sig lyckad, för man har trots allt flyttat över halva jordklotet, lämnat familj och vänner. Den som har "mest" har på något sätt lyckats bäst.

Vad menar du med rakt på sak? Att alla tjejer är horor? Ja där håller jag med dig.
Men..thailändarnas jakt på pengar är överdrivet och jag tror inte många svenska tjejer skulle tänka sig att gifta sig med en ful äcklig gubbe bara för att han tjänar mer än den förra.
Citera
2009-03-06, 12:10
Avslutad
Citat:
Vad menar du med rakt på sak? Att alla tjejer är horor? Ja där håller jag med dig.Men..thailändarnas jakt på pengar är överdrivet och jag tror inte många svenska tjejer skulle tänka sig att gifta sig med en ful äcklig gubbe bara för att han tjänar mer än den förra.

Nu generaliserar du väl ändå?

Om du kollar på mina 3 exempel, i mina tidigare inlägg.
Så ser du att ex. Nr 3 är en snål jäkel. Hans thaifru får inte ett nickel extra, hon får pröjsa för ALLT, och lite till. Han ser noga till så att han inte går minus, helst plus.
Han är in facto, så snål att han inte bara skriker när han skiter, han håller faktiskt på att dö. Han är granne till min pappa.

Att hon å andra sidan har två jobb, och utöver det fiskar för att få ihop mat, är en annan femma. Hon har möjligheter i Sverige, som hon inte har hemma.
Men han underlättar inte på något vis för henne, tvärtom, då han är en långt gången alkis.
Citera
2009-03-06, 12:32
Medlem
Citat:
Vad menar du med rakt på sak? Att alla tjejer är horor? Ja där håller jag med dig.
Men..thailändarnas jakt på pengar är överdrivet och jag tror inte många svenska tjejer skulle tänka sig att gifta sig med en ful äcklig gubbe bara för att han tjänar mer än den förra.

Så alla som gifter sig med thailändskor är fula och äckliga? Det blir ditt resonemang.

Om man kommer från ett liv som är fattigt då blir livet lätt fokuserat runt pengar. Thailand har inte de grundskydd som finns i Sverige, de har blivit bättre men det saknas en del. Därför jagar de pengar. Har även funkat så i Sverige, USA, Frankrike osv osv osv. När väl grundskyddet kommer då lugnar folk ner sig.

Men även när vi har ett grundskydd då kommer jakten på annat, i Sverige skryter vi om lägenheter, bilar osv, ett sätt att visa sin rikedom, thailändare i Sverige skryter mellan sig om pengar och löner, svenskar i Thailand skryter om pengar och flickvänner (de som inte jobbat som prostituerade).

Du verkar förvånad över att folk gifter sig för bland annat pengar, när du blir äldre kommer du förstå att det är inte bara en sak som avgör vem man blir ihop med. Däremot är folk snabba att peka ut en anledning till varför folk är ihop.

Sen har jag aldrig sagt att alla tjejer är horor, sådana uttalande lämnar jag åt tvärsäkra ungar i 20 års åldern, de som knappt har börjat leva.
Citera
2009-03-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Nu generaliserar du väl ändå?

Om du kollar på mina 3 exempel, i mina tidigare inlägg.
Så ser du att ex. Nr 3 är en snål jäkel. Hans thaifru får inte ett nickel extra, hon får pröjsa för ALLT, och lite till. Han ser noga till så att han inte går minus, helst plus.
Han är in facto, så snål att han inte bara skriker när han skiter, han håller faktiskt på att dö. Han är granne till min pappa.

Att hon å andra sidan har två jobb, och utöver det fiskar för att få ihop mat, är en annan femma. Hon har möjligheter i Sverige, som hon inte har hemma.
Men han underlättar inte på något vis för henne, tvärtom, då han är en långt gången alkis.

Självklart finns det undantag. Men ifall 98% av dem är det så är det för mig alla.
Ja se där med ditt exempel3. Går att utnyttja dem till extra arbetskraft också.
Du skriver själv att hon har det bättre här i Sverige så det är klart hon stannar. Ett par intressanta frågor om henne är: Har hon fått uppehållstillstånd än? och har hon lärt sig det svenska systemet?
Citera
2009-03-06, 12:55
Medlem
Citat:
Så alla som gifter sig med thailändskor är fula och äckliga? Det blir ditt resonemang.

Nej jag säger inte att alla som gifter sig med thailändskor är fula och äckliga. Jag menar att thailändarna kan byta bort sin gamla man mot en fulare ifall han tjänar bra. Vilket ger status.

Citat:
Om man kommer från ett liv som är fattigt då blir livet lätt fokuserat runt pengar. Thailand har inte de grundskydd som finns i Sverige, de har blivit bättre men det saknas en del. Därför jagar de pengar. Har även funkat så i Sverige, USA, Frankrike osv osv osv. När väl grundskyddet kommer då lugnar folk ner sig.

Vet ej vad för thailändare du träffar. De som lever här runt Stockholm är fortfarande lika pengagalna som innan de kom hit. Det har med uppfostran och upplevelser att göra. Snålhet = Bad!, bland svenska män.

Citat:
Du verkar förvånad över att folk gifter sig för bland annat pengar, när du blir äldre kommer du förstå att det är inte bara en sak som avgör vem man blir ihop med. Däremot är folk snabba att peka ut en anledning till varför folk är ihop.Sen har jag aldrig sagt att alla tjejer är horor, sådana uttalande lämnar jag åt tvärsäkra ungar i 20 års åldern, de som knappt har börjat leva.

1:a + 2:a Hej jag är äldre och bättre än dig. Skärp dig.

Jag är 23 och tycker jag har sett tillräckligt.
Du skriver att jag inte ska vara förvånad över att folk gifter sig för pengar.
Tycker inte du att det är horigt att gifta sig för pengar?
Jag tycker det är horigt och äckligt att gifta sig för att få tillgång till mer materiella resurser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in