2005-11-19, 18:49
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretoria
berätta hur ni träffades!

Hon åkte hit till Sverige för att träffa sin syster som bor här sedan 5 år tillbaka med pojkvännen.
Tyckte det var allmänt tråkigt här i Sverige.
Efter ca 3 veckor så bestämde sig dom för att gå ut på ett disco.
Jag gick också ut den dagen. Dansade med mina vänner, höjer blicken och där dansar hon med.
Vi började "flörta" lite, försökte verkligen leta upp henne sedan men hittade henne inte. Hon hade gjort likadant.
Men så såg hon min kompis som hade dansat med mig, förklarade och gav en lapp med hennes mobilnr.

Dagen efter så ringde min kompis upp mig och berättade. Började skicka SMS och sedan så ringde hon upp mig, Vi bestämde träff och gick en promenad på 2 timmar.
Sedan träffades vi nästan varje dag. Detta var i augusti och jag hade semester, perfekt!
När visumet började närma sig sitt slut så förlängde hon en månad och flyttade hem till mig istället.
Bodde här i över 4 veckor, märkte att allt verkligen stämde till 100%.

Pratade om hur vi skulle göra, hon vill inte bara bryta allt i Thailand bara så där.
Men vi kom överens om att hon skulle söka UT i alla fall, det är smartast tyckte vi, om vi märker att det inte stämmer är det bara för henne att åka hem igen.
Så nu sitter jag här. På måndag går hon till ambassaden och lämnar in alla papper, kopior, kort mm.

Det är så kul och läsa alla här som har sådana konstiga uppfattningar om tjejer från Thailand, dom har verkligen inte mött någon verkar det som.
Eller så ser dom bara dom där gamla gubbarna som "köper" hit bartjejer.

Men ingen lyfter ett finger för alla ensamstående flerbarnsmammor här i Sverige som tar va fan som helst för att få sig en "karl" med pengar...
Citera
2005-11-19, 19:56
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Hon åkte hit till Sverige för att träffa sin syster som bor här sedan 5 år tillbaka med pojkvännen.
Tyckte det var allmänt tråkigt här i Sverige.
Efter ca 3 veckor så bestämde sig dom för att gå ut på ett disco.
Jag gick också ut den dagen. Dansade med mina vänner, höjer blicken och där dansar hon med.
Vi började "flörta" lite, försökte verkligen leta upp henne sedan men hittade henne inte. Hon hade gjort likadant.
Men så såg hon min kompis som hade dansat med mig, förklarade och gav en lapp med hennes mobilnr.

Dagen efter så ringde min kompis upp mig och berättade. Började skicka SMS och sedan så ringde hon upp mig, Vi bestämde träff och gick en promenad på 2 timmar.
Sedan träffades vi nästan varje dag. Detta var i augusti och jag hade semester, perfekt!
När visumet började närma sig sitt slut så förlängde hon en månad och flyttade hem till mig istället.
Bodde här i över 4 veckor, märkte att allt verkligen stämde till 100%.

Pratade om hur vi skulle göra, hon vill inte bara bryta allt i Thailand bara så där.
Men vi kom överens om att hon skulle söka UT i alla fall, det är smartast tyckte vi, om vi märker att det inte stämmer är det bara för henne att åka hem igen.
Så nu sitter jag här. På måndag går hon till ambassaden och lämnar in alla papper, kopior, kort mm.

Det är så kul och läsa alla här som har sådana konstiga uppfattningar om tjejer från Thailand, dom har verkligen inte mött någon verkar det som.
Eller så ser dom bara dom där gamla gubbarna som "köper" hit bartjejer.

Men ingen lyfter ett finger för alla ensamstående flerbarnsmammor här i Sverige som tar va fan som helst för att få sig en "karl" med pengar...

så sant, jag har oxå haft thailändska flickvänner när jag jobbade i bangkok ett tag,o jag kan erkänna att jag hade lite fördommar innan, men dom e som bortblåsta nu, jag har helt ändrat uppfattning!..dom en dom finaste och trevligast tjejerna jag har träffat, går inte att jämföra med tråkiga svenskor som e minst lika pengakåta som en bartjej från pattaya.....mm..nää en asiatisk flicka får det bli snart igen!
Citera
2005-11-23, 23:26
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
så sant, jag har oxå haft thailändska flickvänner när jag jobbade i bangkok ett tag,o jag kan erkänna att jag hade lite fördommar innan, men dom e som bortblåsta nu, jag har helt ändrat uppfattning!..dom en dom finaste och trevligast tjejerna jag har träffat, går inte att jämföra med tråkiga svenskor som e minst lika pengakåta som en bartjej från pattaya.....mm..nää en asiatisk flicka får det bli snart igen!

Saken är väl den att fördomarna borde ligga lika mycket på de vita gubbarna och inte bara på thailändska kvinnor. Lika lite som alla svenska medelålders män är ute efter sex med unga thailändskor, lika lite vill alla thailändskor ha en vit sugar daddy.

Rent generellt tror jag dock att folk har mindre fördomar om paret har god balans åldersmässigt. När man flickvän skulle flytta till Sverige, blev vi varnade av en svensk som bodde i hennes hemland, att folk skulle se på oss på ett negativt sätt. Men det har vi aldrig upplevt överhuvudtaget. Han som varnade oss däremot var ca dubbelt så gammal som sin fru och hade därför upplevt blickarna och kommentarerna.
Citera
2005-11-24, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Rent generellt tror jag dock att folk har mindre fördomar om paret har god balans åldersmässigt.
Visst är det så.
Jag och min tjej har inte upplevt några fördomar ang vårt förhållande, men så är vi i samma ålder. Och andra som vi känner som också har förhållande med jämngammal partner har heller inte upplevt några blickar eller nedlåtande kommentarer.
Men däremot så känner vi ett par där han är över 70 år och hon 25 år, och om dom snackas det livligt om. Även jag och min tjej är lite skeptiska till det förhållandet.
Men vem vet kanske vi har fel.
Fördomarna i Thailand är precis som i Sverige, äldre man och yngre kvinna är inte någon vidare kombination.
Citera
2005-11-24, 01:24
Medlem
kallebilles avatar
Har inte läst hela tråden så kanske duplicerar ngns råd isf ber jag om ursäkt...

Många länder i Asien har en väldigt skiftande kulturellprägel. Personligen tycker jag Thailändare är bland de skönaste, Laoiterna är lite väl softa i min mening. Men som sagt så skiljer sig det kraftigt åt.

Fast nu pratar vi ju ändå om livspartner, så tycker inte man ska bestämma sig för en nationalitet. Utan om man ska använda kontaktsidorna så ska man fasen resa ner och träffas innan man beställer ngn.

Tror det bästa är att bo där nere under en period, då får man en större förståelse för kvinnans kultur och man träffar massor med tjejer. Annars vet man ju aldrig hur personen egentligen är.

Sen tycker jag att om du ska ta hem en kvinna så ska du verkligen göra ditt bästa för att hon ska ha så bra förutsättningar som möjligt att skapa ett eget liv i Sverige. Att bara ta hit ngn som är helt beroende av dig är i mina ögon mkt lågt...

Men om du har rätt inställning (livspartner och inte sex/städ maskin, vilket du verkar ha...) så kan det nog bli succe...

Fast personligen hade jag rest ner och bott där en period om det är möjligt och inte beställt henne
Citera
2005-11-24, 01:38
Medlem
kallebilles avatar
Var in på www.fru.nu för att kolla vad det var för ngt, var ju inte direkt ngr pinglor. Trodde det skulle vara snyggare brudar?
Citera
2005-11-24, 01:40
Medlem
joseys avatar
Citat:
din avatar gör ju att jag inte kommer ihåg ett ord av vad du just skrivit! ta bort!
Håller med (fastän jag är tjej...)

Angående Daniellas avatar
Citera
2005-11-24, 01:46
Medlem
Nomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josey
Håller med (fastän jag är tjej...)

Angående Daniellas avatar

Och vad tillför det diskussionen? Använd chatten om du bara är ute efter att bladdra
Citera
2005-11-24, 01:49
Medlem
joseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomos
Och vad tillför det diskussionen? Använd chatten om du bara är ute efter att bladdra
Jeeeez, jajajajaja för i h*lvete. Fan va människor är lättirriterade. En j*vla kommentar.
Citera
2005-11-24, 02:04
Medlem
Citat:
Jeeeez, jajajajaja för i h*lvete. Fan va människor är lättirriterade. En j*vla kommentar.

Haha, lugn josey. Det råder etikproblem här. Folk anser att nivån på forumet har varit för lågt och därmed denna irritation. Men en sån avatar är värd att diskutera, är det du på bilden Daniella?
Citera
2005-11-24, 06:55
Medlem
DeeDees avatar
Citat:

En? Kollar man in din posthistoria ser man snabbt att du sällan postar kommentarer som består av mer än en eller kanske två meningar. Ofta består dina "bidrag" till debatten av endast ett ord eller en smiley. Lättirriterade? I think not. Skärpning tack.

On topic:

Håller med tidigare talare om att fördomarna mest beror på okunskap. Många verkar tro att hela Sydostasien är en enda stor samling U-länder där folk gör vad som helst för att komma till paradiset Sverige.

Sanningen är att de flesta är ungefär som du och jag, i alla fall i storstäderna. Med vissa kulturella skillnader, det medges. Men levnadsstandarden liknar den i Europa och de flesta är (liksom de flesta människor i "västvärlden") nöjda med sin tillvaro och har likande referensramar, drömmar och mål i livet som vilken europé som helst.

//DD
Citera
2005-11-24, 10:43
Medlem
Realizts avatar
Jag har gift mig med en invandrare från Västafrika. Det var helt baserat på hennes personlighet, jag hade innan inga tankar på afrikanskor. Hon är snarare rikare och mer oberoende än mig!

Men här i Afrika finns det gott om tjejer som skulle vilja gifta sig med en vit för att komma till Europa. Det är en dröm, lösningen på alla problem föreställer man sig. Svensonliv är skittrist för mig, men högt eftersträvansvärt bland folk här.

Visst handlar det om pengar för dessa fattiga kvinnor. Men det gör traditionella äktenskap här också! Äktenskap föreslås av föräldrarna. Därför är otrohet pckså rätt vanligt, fast det är ett gudsfruktigt muslimskt land. Äktenskapet är ett socialt arangemang, inte nödvändigtsvis känslomässigt baserat (det är dock mycket olika bland olika folkgrupper här). Det sägs att otrohet är halvt accepterat, helt inofficiellt, för man har ju sina sexuella behov och äktenskap ingås ofta inte för att möta dessa behov. Man ska inte överdriva detta, men tendensen finns.

Det som anses förkastligt i Sverige ("thai-horor") är mer accepterat här. Jag kanske skulle starta en verksamhet med kontaktskapande mellan svenska män och guineanska kvinnor? Eller varför inte tvärtom också, guineanska män talar öppet om att gifta sig med en (äldre) svensk kvinna och "lösa alla problem" i ett slag. I Gambia sägs det att detta är helt legio. Medelålders kvinnor som vill ha ett okomplicerat svart muskelpaket i sängen, ja det är ju myten i alla fall.

Är killar här intresserade av att leva tillsammans med "stjärtafrikanskor"? Jag ska varna er för att de är riktigt bitchiga av naturen och att de har höga förväntningar på drömlivet i Europa. Så relationen blir inte problemfri. Det skulle inte bara handla om kvinnor från byarna, som skulle vandra in från medeltiden till 2000-talet, utan också betydligt mer sofistikerade storstadstjejer.

Det är förresten ett helt fenomen här med (de mycket fåtaliga) vita männen här som gifter sig med unga inhemska pumor. De vita här har hög medelålder, lätt burdusa affärsmän som lätt fattar beslut om stora pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in