2005-11-12, 00:42
Medlem
karykhs avatar
Tigerekonomierna är ett begrepp som inte används längre, knappt sen början av 90-talet och definitivt inte efter asienkrisen. Däremot var det de länderna ni räknade upp. Den drivande motorn i den asiatiska ekonomin nuförtiden är istället Kina, som jag trodde alla visste.

Och japanska kvinnor gillar västerländska män för att de - precis som vi - är influerade av det västerländska idealet. Samt att de är jävligt glada att slippa leva i de otroligt rigida japanska könsrollerna.

Får väl tillägga att jag tänker ungefär samma sak som alla andra om jag skulle se en gammal gubbe med en ung thailändska. Däremot skulle jag inte tänka samma sak om de vore i samma ålder, vem är jag att säga att hon inte har vuxit upp här? Och även om så inte vore fallet så vet man väl aldrig vart man träffar sin partner.
Citera
2005-11-12, 00:54
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Sydkorea är helt klart rikare än Thailand ja.. Men jag är ändå tveksam till att kalla det u-land.

Jag också. Men det ligger lite i en gråzon mellan U- och I-land, enligt mitt sätt att se det. Dock är det ett land som har väldigt hög tillväxt så det är en kvalificerad gissning att Thailand inom 10 år slipper att överhuvudtaget debatteras i sådana här sammanhang.

Men va fan, nu är vi Off topic litegrann ju. Så för att återknyta till ämnet så tror jag knappast att man finner lyckan om man avser att "hämta hem en fru" från något land överhuvudtaget. Men vill man förbättra oddsen för att hitta en asiatisk livspartner så ska man ju åka dit och stanna ett tag, samt vara öppen för kontaktsökande.
Citera
2005-11-12, 01:54
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karykh
Tigerekonomierna är ett begrepp som inte används längre, knappt sen början av 90-talet och definitivt inte efter asienkrisen. Däremot var det de länderna ni räknade upp. Den drivande motorn i den asiatiska ekonomin nuförtiden är istället Kina, som jag trodde alla visste.

Och japanska kvinnor gillar västerländska män för att de - precis som vi - är influerade av det västerländska idealet. Samt att de är jävligt glada att slippa leva i de otroligt rigida japanska könsrollerna.

Får väl tillägga att jag tänker ungefär samma sak som alla andra om jag skulle se en gammal gubbe med en ung thailändska. Däremot skulle jag inte tänka samma sak om de vore i samma ålder, vem är jag att säga att hon inte har vuxit upp här? Och även om så inte vore fallet så vet man väl aldrig vart man träffar sin partner.

bra sagt!
Citera
2005-11-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andieflickan
Jag tror att man gör helt fel om man letar efter en speciell livspartner från något specifikt land. Äkta kärlek kommer när man inte letar, och den kan komma varsomhelst närsomhelst.

Om man letar så tror jag att risken är extremt stor att man hittar någon som man tycker ser bra ut och är trevlig, och sedan nöjer sig med denne i tron om att ha hittat sin kärlek - när man i själva verket nog bara är vänner som har en sexuell relation.

Fan va kul... Det ar PRECIS det har som ar problemet med svenska tjejer manga ggr. Dom har nan javla sagofantasi om att hitta den perfekta mannen och nan sorts sago karlek.

Staller totalt orimliga krav och alltsa duger i princip inte en enda existerande kille. Det finns alltid nat fel!
Citera
2005-11-12, 12:14
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamiRaj
Fan va kul... Det ar PRECIS det har som ar problemet med svenska tjejer manga ggr. Dom har nan javla sagofantasi om att hitta den perfekta mannen och nan sorts sago karlek.

Staller totalt orimliga krav och alltsa duger i princip inte en enda existerande kille. Det finns alltid nat fel!

Det kan jag skriva under på! Jag menar hur fan ska dom ha det egentligen? Tar man inga egna initiativ som man så är man( som dom flesta nog vet ) körd, men samtidigt om man är aktiv och letar så ses man som desperat ......På nått sätt måste man vara aktiv, men absolut inte visa minsta tecken på att vara desperat, ja detta är ju något som dom flesta män tränar på så fort dom kommit in i puberteten! Dvs att göra sig till så att dom ska falla tjejerna i smaken
Citera
2005-11-13, 19:20
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LASSE RASMEDVETEN
Det är allt ganska patetiskt med vita män som jagar thailändskor. Hoppas det kommer att bli allt svårare att leva som rasblandare i världen. Lite krig och konflikter skulle faktiskt kunna göra susen där för att lära folk ett och annat.

Så, alla miljoner thailändska män som "jagar" thailändskor alltså patetiska?
Eller menar du att det är patetiskt att en "vit" man kan bli kär i en thailändsk kvinna?
Det är ju tur att det finns lite människor som blandar generna lite så all jävla inavel försvinner så att sådana patetiska rasister som har tappat sin sociala intelligens försvinner...

Citat:
Ursprungligen postat av mikado
Fördomar, fördomar....Det är bara till elände!

När man ser sånna här par gå hand-i-hand på stan så är det första man tänker på; hur mycket har han fått betala för att få henne över hit!.

O inte fan är det kärlek heller, det finns inte en chans i världen att denna lilla späda thai-tjej kan älska denna lönnfete likbleka man som dessutom är 25 år äldre än henne själv.

Trots detta kanske både trivs med tillvaron, han har nämligen "fått" en kvinna och hon har lämnat fattigdom och misär ?!

Vad jag däremot inte kan förstå varför japanska kvinnor vill ha västerländska män, Japan är ett i-land...

Betala för att få över henne hit? Du verkar tro att alla thailändare inte har utbildning, utan jobb och bor i en koja uppe i ett träd.
Suck...
Vet du att dom har 9 år grundskola som vi har här i Sverige.
Vet du att Thailand är ett i-land?

Allt för många har sådan OTROLIG snedvriden syn på Thailand. Visst finns det patetiska gamla män som "köper" barflickor från Thailand.
Men som vanligt kan man inte dra alla över en kant (måste vara något av det mest "Svenska" som finns, att dra alla över en kant, att tro alla är likadana mm)!!

Och vad är problemet att en Japanska skulle bli kär i en från Sverige?
Vad har i-land och u-land med kärlek att göra?
Det måste ju med andra ord vara lika konstigt varför en Norsk kvinna blir kär i en Svensk man enligt dig då?

Suck, att det finns så många tråkiga, patetiska, trångsynta människor i Sverige.
Kanske därför jag tröttnat på alla bleka, blonda, sönderspacklade, bröst opererade tjejer som bara har Big Brothers, bröststorlek, "försöka vara likadan som alla andra tjejer", supa i huvudet.
Citera
2005-11-13, 20:11
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Så, alla miljoner thailändska män som "jagar" thailändskor alltså patetiska?
Eller menar du att det är patetiskt att en "vit" man kan bli kär i en thailändsk kvinna?
Det är ju tur att det finns lite människor som blandar generna lite så all jävla inavel försvinner så att sådana patetiska rasister som har tappat sin sociala intelligens försvinner...

Betala för att få över henne hit? Du verkar tro att alla thailändare inte har utbildning, utan jobb och bor i en koja uppe i ett träd.
Suck...
Vet du att dom har 9 år grundskola som vi har här i Sverige.
Vet du att Thailand är ett i-land?

Allt för många har sådan OTROLIG snedvriden syn på Thailand. Visst finns det patetiska gamla män som "köper" barflickor från Thailand.
Men som vanligt kan man inte dra alla över en kant (måste vara något av det mest "Svenska" som finns, att dra alla över en kant, att tro alla är likadana mm)!!

Och vad är problemet att en Japanska skulle bli kär i en från Sverige?
Vad har i-land och u-land med kärlek att göra?
Det måste ju med andra ord vara lika konstigt varför en Norsk kvinna blir kär i en Svensk man enligt dig då?

Suck, att det finns så många tråkiga, patetiska, trångsynta människor i Sverige.
Kanske därför jag tröttnat på alla bleka, blonda, sönderspacklade, bröst opererade tjejer som bara har Big Brothers, bröststorlek, "försöka vara likadan som alla andra tjejer", supa i huvudet.

grymt bra skrivet!l! vi tänker ju precis lika! ska vi starat en klubb!?
Citera
2005-11-19, 01:14
Medlem
Rubbes avatar
Citat:

Nja, det är tyvärr ganska vanligt med "gamla gubbar" med thailändskor och det är de som ger dåligt rykte för den här typen av relationer. För i dessa fall rör det sig nog ofta om andra huvudskäl än de som vi vanliga människor har.
Sedan är du inte lite motsägelsefull när du generaliserar med att skälla på generaliserande svenskar Min erfarenhet är att det inte finns särskilt mycket (mer än jantelagen) som är typiskt svenskt. Allt jag upplever som typiskt svenskt, upplevs av mina utländska vänner som typiskt mänskligt. Det typiskt svenska skulle kunna sägas vara förmågan att tro att det finns något "typiskt svenskt".

Håller för övrigt med om att man är trött på svenska tjejer, rent generellt. Vet inte om jag nånsin skulle vilja bli tillsammans med en landsmannina igen. Det skulle ha dåliga odds för att funka helt enkelt.
Citera
2005-11-19, 17:07
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Nja, det är tyvärr ganska vanligt med "gamla gubbar" med thailändskor och det är de som ger dåligt rykte för den här typen av relationer. För i dessa fall rör det sig nog ofta om andra huvudskäl än de som vi vanliga människor har.
Sedan är du inte lite motsägelsefull när du generaliserar med att skälla på generaliserande svenskar Min erfarenhet är att det inte finns särskilt mycket (mer än jantelagen) som är typiskt svenskt. Allt jag upplever som typiskt svenskt, upplevs av mina utländska vänner som typiskt mänskligt. Det typiskt svenska skulle kunna sägas vara förmågan att tro att det finns något "typiskt svenskt".

Håller för övrigt med om att man är trött på svenska tjejer, rent generellt. Vet inte om jag nånsin skulle vilja bli tillsammans med en landsmannina igen. Det skulle ha dåliga odds för att funka helt enkelt.

Du kanske fattar min vink...
Man ska inte generalisera alls, inte ens svenskar, ALLA människor är olika.

Sitter nu ensam här, tjejen åkte till Thailand i torsdags.
Fick tag på henne först idag per telefon. Resan hade gått bra i alla fall.
Känns tomt att ligga ensam i sängen, men det är ju bara att vänta tills hon kommer hem igen.
Citera
2005-11-19, 17:47
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Du kanske fattar min vink...
Man ska inte generalisera alls, inte ens svenskar, ALLA människor är olika.

Sitter nu ensam här, tjejen åkte till Thailand i torsdags.
Fick tag på henne först idag per telefon. Resan hade gått bra i alla fall.
Känns tomt att ligga ensam i sängen, men det är ju bara att vänta tills hon kommer hem igen.

berätta hur ni träffades!
Citera
2005-11-19, 18:18
Medlem
Daniellas avatar
Så klart att ni män kan åka österut efter kvinnor. När man vet vad man söker så är det större chans att man lyckas hitta det, än om man bara famlar i blindo och tror på ödet.
Konstigt egentligen att inte fler lägger ner mer tid och energi på sin tillkommande... När någon ska köpa hus eller bil så är det ju en väldig apparat med att åka runt och kolla, ta reda på vad man behöver/vill ha, jämföra osv.
Citera
2005-11-19, 18:33
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniella
Så klart att ni män kan åka österut efter kvinnor. När man vet vad man söker så är det större chans att man lyckas hitta det, än om man bara famlar i blindo och tror på ödet.
Konstigt egentligen att inte fler lägger ner mer tid och energi på sin tillkommande... När någon ska köpa hus eller bil så är det ju en väldig apparat med att åka runt och kolla, ta reda på vad man behöver/vill ha, jämföra osv.

din avatar gör ju att jag inte kommer ihåg ett ord av vad du just skrivit! ta bort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in