Citat:
Ursprungligen postat av Keith
Tjena vänner.
Satt härom dagen och funderade på om man inte skulle söka sig till östeuropa eller Asien (Läs Thailand, Kambodja, Japan, Filippinerna etc.) och söka sig en fru. Någon som har erfarenheter av detta? Några bra siter på nätet för dating i dessa länder?
Hur ser samhället på män som åker till liknande länder och skaffar sig en fru?
Satt härom dagen och funderade på om man inte skulle söka sig till östeuropa eller Asien (Läs Thailand, Kambodja, Japan, Filippinerna etc.) och söka sig en fru. Någon som har erfarenheter av detta? Några bra siter på nätet för dating i dessa länder?
Hur ser samhället på män som åker till liknande länder och skaffar sig en fru?
Jag har sett tre sådana förhållanden på nära håll.
Det första var en äldre ungkarl som importerade en kvinna. Han slängde ut henne efter 3 månader när telefonräkningen kom.
Det andra var en gravt alkoholiserad man som tog med sig en tailändska hem. De glömde att gifta sig i hemlandet och polisen kom och hämtade henne.
Det tredje är min granne. Han klarar inte av att handskas med en jämlik kvinna så han importerade en som verkade mer medgörlig. Denna donna har en ljuvligt ansikte men en vilja av sten. Min gissning är att hon dumpar honom så snart hon varit här länge nog för att få uppehållstillstånd. Män verkar inte fatta att alla kvinnor inte regerar med hårdhandskarna...
Man kan säkert lyckas med relationer mellan människor oberoende av vilka världsdel man kommer ifrån, men det är knappast lättare än med någon som inte delar kultur och grundläggande värderingar och som dessutom gifter sig med en för pengar.
Om man dock tycker det är ok att hon tar honom för pengar och han tar henne för hushållsarbetet kan man nog lyckas utmärkt.

. Min gissning är att hon kommer lämna honom så småningom för någon som är i hennes egen ålder, som hon blir kär i så småningom, och det kommer förmodligen hända när hon anpassat sig till det svenska samhället och hittat sin plats här utan honom.