2004-06-14, 13:39
Medlem
cilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keith
Tjena vänner.
Satt härom dagen och funderade på om man inte skulle söka sig till östeuropa eller Asien (Läs Thailand, Kambodja, Japan, Filippinerna etc.) och söka sig en fru. Någon som har erfarenheter av detta? Några bra siter på nätet för dating i dessa länder?
Hur ser samhället på män som åker till liknande länder och skaffar sig en fru?

Jag har sett tre sådana förhållanden på nära håll.

Det första var en äldre ungkarl som importerade en kvinna. Han slängde ut henne efter 3 månader när telefonräkningen kom.

Det andra var en gravt alkoholiserad man som tog med sig en tailändska hem. De glömde att gifta sig i hemlandet och polisen kom och hämtade henne.

Det tredje är min granne. Han klarar inte av att handskas med en jämlik kvinna så han importerade en som verkade mer medgörlig. Denna donna har en ljuvligt ansikte men en vilja av sten. Min gissning är att hon dumpar honom så snart hon varit här länge nog för att få uppehållstillstånd. Män verkar inte fatta att alla kvinnor inte regerar med hårdhandskarna...

Man kan säkert lyckas med relationer mellan människor oberoende av vilka världsdel man kommer ifrån, men det är knappast lättare än med någon som inte delar kultur och grundläggande värderingar och som dessutom gifter sig med en för pengar.

Om man dock tycker det är ok att hon tar honom för pengar och han tar henne för hushållsarbetet kan man nog lyckas utmärkt.
Citera
2005-10-30, 14:27
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Det har blivit ett par år härborta, först lever man rövare ett par år med nya flickor varje kväll.

Sen sansar man sig och inser att man måste vara lika omsorgfull när man väljer en LTGF som man är hemma i Sverige.

Issan flickorna kan vara mycket älskvärda, problemet är att hela släkten ser Farangen som en "Walking ATM machine" och det slutar lätt med att du får försörja hela släkten uppe i Issan :mad:

Hade en fin flicka från Issan ett tag, skänkte lite pengar till hennes familj när vi var på besök. De köpte en waterbuffalo för pengarna och döpte den efter mig...

jag skrattar ihjäl mig!
Citera
2005-10-30, 14:50
Medlem
urughos avatar
[quote=Keith]Hur ser samhället på män som åker till liknande länder och skaffar sig en fru?

Där kan du nog räkna med en hel del skitsnack bakom din rygg, " svenssons " har en tendens till att se ned på män på män som gift sig med kvinnor från utlandet. I dagens sverige så är det bara kvinnor som får va ihop med någon från ett annat land!

Citat:
Hur kan man ta reda på om de bara är ute efter ens pengar? Kan man det överhuvudtaget?

Nu är det väl så att många kvinnor i från dom länder du nämnde nog går ganska mycket efter sådan saker som, ordnad ekonomi osv, ganska mycket av naturliga skäl, behöver nödvändigtvis inte betyda att dom enbart är ute efter ens stålar.Men ofta så har det nog en inte så liten betydlese tyvärr!
Citera
2005-10-30, 14:57
Medlem
Keith gör det lätt för dig, flytta dit.
Citera
2005-10-30, 15:28
Medlem
pretorias avatar
det är inte bara asiatiska brudar som e pengakåta, svenska damer e det minst lika mycket! o om det e ok för en svensk brud att va ihop med en arab så kan jag oxå va i hop med en asiat!
Citera
2005-10-30, 16:02
Medlem
en av tvås avatar
Citat:
Hur ser samhället på män som åker till liknande länder och skaffar sig en fru?

Citat:
Ej heller vill jag ha en sexslav eller en kvinna att passa upp mig.

Tyvärr är det nog det de flesta kommer att tro..

edit: felciterat..
Citera
2005-10-30, 19:02
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en av två
Tyvärr är det nog det de flesta kommer att tro..

edit: felciterat..

låt säga att det är en ung kille med en lika gammal thaitjej, hur går tankarna då?
Citera
2005-10-30, 19:14
Medlem
xchaaras avatar
Min granne har en manlig vän som tog sig till Thailand och hämtade hem en tjej därifrån.
Han är väl runt 60 bast, hon i 25 års-åldern. Inget fel på honom direkt, han verkar väldigt snäll men mest verkar han vara tacksam för att någon älskar honom .....vilket jag inte tror hon gör. Jag kan inte veta såklart, men känslan man får när man träffar på dem är att hon nästan skäms lite, så som en annan skrev i tråden...
Hon är jättevacker och han är...tja en gammal gubbe . Min gissning är att hon kommer lämna honom så småningom för någon som är i hennes egen ålder, som hon blir kär i så småningom, och det kommer förmodligen hända när hon anpassat sig till det svenska samhället och hittat sin plats här utan honom.

Det här är (tror jag) sugar-daddys, fast de kan vara hur uppriktiga som helst och snälla och godhjärtade och verkligen BLI förälskade i kvinnan, men med handen på hjärtat..en ung kvinna är en ung kvinna, och det är inte så extremt många som faller för en som är ca 40 bast äldre än man själv, oavsett kultur. Det handlar ju om att ta chansen till ett bättre liv i väst.
Tycker det är lika tragiskt som Torsk På Tallin.
Citera
2005-10-30, 19:28
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xchaara
Min granne har en manlig vän som tog sig till Thailand och hämtade hem en tjej därifrån.
Han är väl runt 60 bast, hon i 25 års-åldern. Inget fel på honom direkt, han verkar väldigt snäll men mest verkar han vara tacksam för att någon älskar honom .....vilket jag inte tror hon gör. Jag kan inte veta såklart, men känslan man får när man träffar på dem är att hon nästan skäms lite, så som en annan skrev i tråden...
Hon är jättevacker och han är...tja en gammal gubbe . Min gissning är att hon kommer lämna honom så småningom för någon som är i hennes egen ålder, som hon blir kär i så småningom, och det kommer förmodligen hända när hon anpassat sig till det svenska samhället och hittat sin plats här utan honom.

Det här är (tror jag) sugar-daddys, fast de kan vara hur uppriktiga som helst och snälla och godhjärtade och verkligen BLI förälskade i kvinnan, men med handen på hjärtat..en ung kvinna är en ung kvinna, och det är inte så extremt många som faller för en som är ca 40 bast äldre än man själv, oavsett kultur. Det handlar ju om att ta chansen till ett bättre liv i väst.
Tycker det är lika tragiskt som Torsk På Tallin.

du har väl sett Donald Trump o hans uuunga fru! det måste ju var äkta kärlek!? för enligt folk här på forumet så är det bara asiater tjejer som gifter sig för pengar, inte västerläningar.......
Citera
2005-10-30, 19:54
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretoria
du har väl sett Donald Trump o hans uuunga fru! det måste ju var äkta kärlek!? för enligt folk här på forumet så är det bara asiater tjejer som gifter sig för pengar, inte västerläningar.......

Å andra sidan kanske västerlanska kvinnor större chans att lyckas i karriären och bli rik. Sen finns det väl kvinnor som är mindre begåvad och får ... ja.. ta det som finns...
Citera
2005-10-30, 20:01
Medlem
Av de utländska tjejer jag har sett så är de så annorlunda svenska tjejer. Känner några som är ihop med tjejer från öst. De verkar komma från en väldigt mansdominerande kultur där dom sätter sig själv i andra hand. Dom verkar inte alls förtjusta i att kritisera, klaga eller gnälla, men samtidigt så kan det vara svårt att veta vad som försiggår i deras hjärna.

Så klart det varierar från tjej till tjej, men nu råkar de som jag har sett vara så.
Förstår verkligen trådskaparen att han föredrar utländska tjejer.
Citera
2005-10-30, 20:02
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Å andra sidan kanske västerlanska kvinnor större chans att lyckas i karriären och bli rik. Sen finns det väl kvinnor som är mindre begåvad och får ... ja.. ta det som finns...

"det som finns", tror nog hon har lätt att bortse från hans frilla när han e god för 2,5 miljarder dollar!..monet rules, that's the truth..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in