2004-06-08, 19:20
Medlem
Willy-45s avatar
Det finns en värld

Det finns en värld utanför Sverige. Inse det.
Jag är ytterligare en av de som gärna avstår från svenska kvinnor. Jämlikhetsköret och feministbabblet står mig upp i halsen, minst.
"Min" är nästan importerad, inte så långt bort men inflyttad. Att göra det valet var det bästa jag kunde göra.
Har ett par bekanta som valt polskor och ryskor.
Ryskorna är oftast MYCKET välutbildade och tål inget "ölande i TV-soffan" på kvällarna utan vet vad de vill! Var och en väljer det han vill.
Finns många ryskor i 40års åldern som är änkor.. ryssarna super ju ihjäl sig, medellivslängden i vissa delar av landet är ju knappt 50år för män!!
Se dig om och gör ett bra val.
PS Har för mig att det finns en sajt som fixar ihop folk med ryskor, ordnar resor visum etc. Kan vara värt att pröva?
Citera
2004-06-09, 01:53
Bannlyst
Oavsett tänkt dig egentligen när du e 70 skulle du itne känna dig rätt tragisk med en fruga du köpt för klöver?

dessutom så fattar ju folk för det mesta va det handlar om... människohandel
Citera
2004-06-09, 02:23
Medlem
Dr Manhattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanker
Oavsett tänkt dig egentligen när du e 70 skulle du itne känna dig rätt tragisk med en fruga du köpt för klöver?

dessutom så fattar ju folk för det mesta va det handlar om... människohandel

Jag tror inte det behöver vara så tragiskt så att gubbarna åker över och "köper" en fru. Det finns säkert rena golddiggers men såna får väl fruskaffaren använda sitt omdöme för att navigera runt.

Däremot så finns det säkert en massa ryskor, thailändskor osv. som blir impade (eller rakt av attraherade) av välbärgade, till synes mäktiga västerländska män och vill hoppa på tåget. Ungefär som svenska tjejer blir impade och vill haka på killar med lägenhet i innerstan, dyra kläder och bil av årsmodell -03. Same shit, different lingo.
Citera
2004-06-09, 16:37
Medlem
Krungtheps avatar
Jag fick stå ut med en hel del kommentarer när jag hade min förra flickvän (thai) på besök här i Sverige. Man kände liksom att det snackades bakom ryggen på mig, typ --undrar på vilken bar han hittade henne, osv.

Det faktum att hon hade studerat i USA och hade en universitets examen i ekonomi hjälpte inte. Fördomar.

Funkade inte så jävla bra i Thailand iheller eftersom hon kommer från en förmögen familj och de såg helst att hon gifte sig med någon utvald thai. Det sprack efter två år i allafall. Nu jobbar hon med ekonomi för UNICEF, bra jobbat av en flicka som de flesta antog komma från en bar...

Nä, men utländska tjejer är bra, försök dock att träffa dem i deras hemmiljö först för att kunna bilda dig en uppfattning om henne. Bo inte på vischan där hon inte kan träffa tjejer i samma situation som henne.

Men lycka till med sökandet, du kommer att få en hustru värd att älska
Citera
2004-06-09, 16:56
Medlem
MrBlonds avatar
"Krungthep" - det verkar onekligen som att du bott i Bkk. Jag med. Har varit hemma i sverige nu sen augusti förra året. Går inte en dag utan att man längtar tillbaka, till smutsen, fukten, smogen.... till paradiset. Har bott där off and on, sen runt -99. Förstår dig å fullo angående snea blickor och hysh hysh bakom ryggen. Min fd flickvän, fö från Isaan :-) Har varit till sverige två ggr, en gång tre månader, sista gången ett halvår....
Citera
2004-06-09, 17:49
Medlem
Florians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Manhattan
Däremot så finns det säkert en massa ryskor, thailändskor osv. som blir impade (eller rakt av attraherade) av välbärgade, till synes mäktiga västerländska män och vill hoppa på tåget. Ungefär som svenska tjejer blir impade och vill haka på killar med lägenhet i innerstan, dyra kläder och bil av årsmodell -03. Same shit, different lingo.

Men gör det saken bättre? Det är vad jag undrar...en tjej, oavsett nationalitet, som tar dig för vad du har på fickan är ju i 99 fall av 100 ointressant i längden. Det vet jag av erfarenhet.. Men det kanske är exakt det som är din poäng iofs...

Men, jag har fortfarande inte fått svar på frågan om vad som är så kass med tjejer från Sverige och synnerhet Stockholm. Vad är det som diskvalificerar dem? Att de tänker själva? Vill göra karriär? Ifrågasätter konventioner? Släpp in mig på läget här för jag hajar faktiskt inte vad det är som inte funkar.
Citera
2004-06-09, 18:50
Medlem
Dr Manhattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florian
Men gör det saken bättre? Det är vad jag undrar...en tjej, oavsett nationalitet, som tar dig för vad du har på fickan är ju i 99 fall av 100 ointressant i längden. Det vet jag av erfarenhet..

Det jag menar är att de flesta tjejer, även svenska, tycker att det är attraherande om en man har ett vettigt jobb och styrfart på sin ekonomi. Det är fullt legitimt i min mening och behöver inte betyda att hon bara är ute efter pengar. Sen finns det som sagt fullblodsguldgräverskor som bör undvikas både på Stureplan och Sukhumvit.
Citera
2004-06-09, 19:22
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florian
Men, jag har fortfarande inte fått svar på frågan om vad som är så kass med tjejer från Sverige och synnerhet Stockholm. Vad är det som diskvalificerar dem? Att de tänker själva? Vill göra karriär? Ifrågasätter konventioner? Släpp in mig på läget här för jag hajar faktiskt inte vad det är som inte funkar.

Bra fråga! Kan ingen ge ett utförligt svar?

Jag har träffat några utlänska asiatiska tjejer och min erfarenhet är att alla tycker att svenska män (= blonda, blå ögon, långa) är väldigt attraktiva. Kanske ses svenska killar som exotiska i asiatiska länder samt att vi har "liknade" kultur (lika blyga?).

Det kanske ligger i nått att svenska tjejer föredrar latino killar och svenska killar föredrar asiatiska tjejer.
Citera
2004-06-10, 00:27
Medlem
billgrens avatar
Har inga direkta fördomar men känns det inte lite konstigt att hitta sin blivande fru på en kontaktsajt? Eller att åka ner till t.ex. Thailand enkom i syfte att hitta sig en dam?
Citera
2004-06-10, 00:35
Medlem
Dr Manhattans avatar
Jag gillar svenska tjejer och har inga funderingar på att leta utomlands, men jag kan faktiskt förstå att man får såna tankar om man har oturen att springa in i ovanligt egocentriska svenska damer hela tiden. Thailändarna är ett otroligt sympatiskt folk som känns mycket mer välvilligt än svenskar. Fast min kvinna ska ha skinn på näsan och får absolut inte vara för beroende av mig.
Citera
2004-06-12, 11:19
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlond
"Krungthep" - det verkar onekligen som att du bott i Bkk. Jag med. Har varit hemma i sverige nu sen augusti förra året. Går inte en dag utan att man längtar tillbaka, till smutsen, fukten, smogen.... till paradiset. Har bott där off and on, sen runt -99. Förstår dig å fullo angående snea blickor och hysh hysh bakom ryggen. Min fd flickvän, fö från Isaan :-) Har varit till sverige två ggr, en gång tre månader, sista gången ett halvår....

Det har blivit ett par år härborta, först lever man rövare ett par år med nya flickor varje kväll.

Sen sansar man sig och inser att man måste vara lika omsorgfull när man väljer en LTGF som man är hemma i Sverige.

Issan flickorna kan vara mycket älskvärda, problemet är att hela släkten ser Farangen som en "Walking ATM machine" och det slutar lätt med att du får försörja hela släkten uppe i Issan :mad:

Hade en fin flicka från Issan ett tag, skänkte lite pengar till hennes familj när vi var på besök. De köpte en waterbuffalo för pengarna och döpte den efter mig...
Citera
2004-06-12, 11:25
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Manhattan
Jag gillar svenska tjejer och har inga funderingar på att leta utomlands, men jag kan faktiskt förstå att man får såna tankar om man har oturen att springa in i ovanligt egocentriska svenska damer hela tiden. Thailändarna är ett otroligt sympatiskt folk som känns mycket mer välvilligt än svenskar. Fast min kvinna ska ha skinn på näsan och får absolut inte vara för beroende av mig.

Håller helt med dig, ska det fungera med en thaiflicka måste hon på något sätt vara intellektuellt jämställd med dig. Hon bör kunna skillnaden på Sverige och Schwiez, veta vem George Bush DY är, ägna sig åt annat än att glo på såpoperor hela dagarna. Plus då att du ska kunna lämna henne för att till exempel gå till jobbet, och veta att hon klara sig själv. Därför är det en fördel om hon hamnar i en stad där hon kan träffa andra thaitjejer.

Klistar in en säljes annons från en thaitjej som man nog ska undvika

http://www.phuketgazette.net/classifieds/details.asp?id=39533&Cat=16&currentdoc=/index.asp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in