2005-11-24, 11:49
Medlem
Mr Coffees avatar
Lycka till men jag tror att det är svårt att hitta äkta känslor på detta vis. Polaren hade nyss en kk-historia med en gift asianchick som var direktimporterad. Hon upptäckte väl det övriga utbudet när hon kom hit.
Citera
2006-11-15, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P.B.D.
Ta en titt inne på www.fru.nu

Citerat från tjejernas kriterier om männen:

"Du är mellan 20 och 30 år. Du är högutbildad, snäll, lyhörd och
generös.."

"En man 20-35 år, yrket spelar ingen roll, men du ska ha god ekonomi och inga dåliga vanor. "

"Man 30-45 år, högre utbildning, stabil ekonomi, gott uppförande, sportigt byggd, ordningsam, intresserad av seriös realtion."

"Du är mellan 32 och 45 år. Du är längre än 170 cm och välbyggd (kraftig). Du är utan problem. Du är seriöst intresserad av att bilda familj."

patetiskt, ser ni en röd tråd?
Citera
2006-11-15, 01:23
Medlem
erowids avatar
Det är väl självklart att dom söker en man med god ekonomi. De byter ju upp sig från sina bajshyddor. Får väl ses mer som ett avtal men om allt går bra (hon får tillräckligt med cash) så blir det giftemål. De är förmodligen ytterst kompententa fruntimmer som förstår innebörden av lojalitet och ordning.
Citera
2006-11-15, 01:28
Medlem
WalterSullivans avatar
jävla slynor dom måste ha en man som försörjer dom resten av livet dom klarar sig inte annars "suck" kvinnan har alltid varit det svaga könet
Citera
2006-11-15, 01:32
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallebille
Var in på www.fru.nu för att kolla vad det var för ngt, var ju inte direkt ngr pinglor. Trodde det skulle vara snyggare brudar?
Haha... du kan ju tänka på att det är ju inte direkt Brad pitt som sitter och letar på såna sidor...
Citera
2006-11-15, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
jävla slynor dom måste ha en man som försörjer dom resten av livet dom klarar sig inte annars "suck" kvinnan har alltid varit det svaga könet
Du kan ju pröva att hoppa ned i samma inkomstnivå som den lägsta 20%-en på planeten innan du börjar snacka skit om vad fattiga människor bör göra.

Enda anledningen att sånt här inte sker i mycket större utsträckning är att kommunikationen och rörligheten mellan fattiga och rika länder är rätt dålig.
Citera
2006-11-15, 08:27
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElinAndersson
patetiskt, ser ni en röd tråd?

Ta och läs många utan dom kontaktannonser som är från "helsvenska" tjejer.
Där är det "Du ska vara snygg, du ska vara stark, du ska vara tränad, du ha god ekonomi, du ska ha jobb, du ska ha ett stabilt liv mm mm".

Många helsvenskar som även vill ha en man med god ekonomi...

Sedan får du även tänka dig att det ligger i deras kultur att mannen ska försörja kvinnan genom att mannen oftast har mycket godare ekonomi än kvinnan i deras länder.
Det ligger även i kulturen att fråga väldigt öppet vad för inkomst manen har i början av ett förhållande.

Tänk även så här, om du ska flytta ifrån din familj, dina vänner, dina arbetskamrater, dina barndomsminnen, ditt land. Då vill du nog inte få någon jävla problemkille som aldrig har haft jobb, inte kan sköta ekonomi, inte har bra ställt. Visst, kärleken (den ÄKTA pratar vi om nu) har inget med pengar att göra, men sätter man ut en kontaktannons så kan man självklart gallra ut dom värsta nitlotterna.

Men visst finns det många tjejer som söker lyckan från sitt fattiga land genom att skaffa en kille från ett annat land.
Men samma sak sker ju även i Sverige, man ser ju lite då och då en riktigt ful gamal gubbe som är rik med en ung och vacker helsvensk tjej, tror du på alvar att det är någon skillnad?

Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan

Hur kommer det sig att dom flesta asiatiska tjejer har jobb vääääldigt fort i Sverige?
Har själv en tjej från Asien (träffade henne i Sverige, hon var här i Sverige på semester), hon fick jobb ca 4 månader efter hon kom till Sverige med UT, och alla hennes vänner som hon har fått här i Sverige som också är från Asien har nästan alla jobb...
Sedan så är det en jävla klysha att dom ska vara så underlägsna. Dessa tjejer är fan så mycket mer "stake" i än vad det är i svenska tjejer.
Vill dom inte säger dom DIREKT "NEJ!", inte som i Sverige "Kanske, vet inte, beror på". Dom är mycket mer rätt fram. Dom säger det dom vill, är något inte bra säger dom det på direkten utan att hålla det inne och trycka på det i flera veckor.
Citera
2006-11-15, 08:40
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Ta och läs många utan dom kontaktannonser som är från "helsvenska" tjejer.
Där är det "Du ska vara snygg, du ska vara stark, du ska vara tränad, du ha god ekonomi, du ska ha jobb, du ska ha ett stabilt liv mm mm".

Många helsvenskar som även vill ha en man med god ekonomi...

Sedan får du även tänka dig att det ligger i deras kultur att mannen ska försörja kvinnan genom att mannen oftast har mycket godare ekonomi än kvinnan i deras länder.
Det ligger även i kulturen att fråga väldigt öppet vad för inkomst manen har i början av ett förhållande.

Tänk även så här, om du ska flytta ifrån din familj, dina vänner, dina arbetskamrater, dina barndomsminnen, ditt land. Då vill du nog inte få någon jävla problemkille som aldrig har haft jobb, inte kan sköta ekonomi, inte haar bra ställt. Visst, kärleken (den ÄKTA pratar vi om nu) har inget med pengar att göra, men sätter man ut en kontaktannons så kan man självklart gallra ut dom värsta nitlotterna.

Men visst finns det många tjejer som söker lyckan från sitt fattiga land genom att skaffa en kille från ett annat land.
Men samma sak sker ju även i Sverige, man ser ju lite då och då en riktigt ful gamal gubbe som är rik med en ung och vacker helsvensk tjej, tror du på alvar att det är någon skillnad?

Hur kommer det sig att dom flesta asiatiska tjejer har jobb vääääldigt fort i Sverige?
Har själv en tjej från Asien (träffade henne i Sverige, hon var här i Sverige på semester), hon fick jobb ca 4 månader efter hon kom till Sverige med UT, och alla hennes vänner som hon har fått här i Sverige som också är från Asien har nästan alla jobb...
Sedan så är det en jävla klysha att dom ska vara så underlägsna. Dessa tjejer är fan så mycket mer "stake" i än vad det är i svenska tjejer.
Vill dom inte säger dom DIREKT "NEJ!", inte som i Sverige "Kanske, vet inte, beror på". Dom är mycket mer rätt fram. Dom säger det dom vill, är något inte bra säger dom det på direkten utan att hålla det inne och trycka på det i flera veckor.

jag tror nog att det finns en liten gold digger inom alla kvinnor men visst en del vill klara sig sjäva och vill inte att nån annan betalar för dem, sen så syftade jag inte specifikt på på asiat brudar utan på kvinnor i allmänhet, älskar asiat brudar själv har sagt att ska jag en dag gifta mig så blir det med en japansk gudinna
Citera
2006-11-15, 10:09
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil

precis, svenska och västerländska tjejer är ju likadana, det är inte nån som helst skillnad!

underlägsnhet är en myt, min asiatsika tjej är precis som din Jazzil, väldigt bestämd och med ett glödande temprament!..det blir "NEJ!", med en gång, inget jävla "kanske" osv, det gillar jag, och allt fungerar så mycket lättare då!
..vad e det dom säger, " whe u go asian u never go back" eller nåt..
Citera
2006-11-15, 13:54
Medlem
levics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.B.D.
Ta en titt inne på www.fru.nu

http://www.fru.nu/fru031.html fått barn när hon var 11 och 14? :smart:
Citera
2006-11-15, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av levic

http://www.fru.nu/fru031.html fått barn när hon var 11 och 14? :smart:

hon vill ha en man som är "180 till 200 cm lång"

förövrigt tror jag att den donnan ljuger rätt friskt om sin ålder

http://www.fru.nu/fru030.html
"En god och ärlig man, Omtänksam, ärlig med humor, 170-190 cm lång, sportigt byggd med ett tilltalande yttre, gärna akademiker. Du har ett bra jobb och bra ekonomi. Du är mellan 25 och 40 år gammal."

Jag har aldrig träffat en sportig akademiker
Citera
2006-11-15, 20:15
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keith
Tjena vänner.
Satt härom dagen och funderade på om man inte skulle söka sig till östeuropa eller Asien (Läs Thailand, Kambodja, Japan, Filippinerna etc.) och söka sig en fru. Någon som har erfarenheter av detta? Några bra siter på nätet för dating i dessa länder?
Hur ser samhället på män som åker till liknande länder och skaffar sig en fru?
Jag har blivit intresserad pga att några i bekantskapskretsen har gift sig med en filippinska, en thailändska och en tjeckiska och det verkar enbart positivt på båda håll. Tjejerna är söta, sociala, trevliga och smälter bra in i gemenskapen.

Observera att jag INTE är ute efter några prostituerade eller något sånt skit. Ej heller vill jag ha en sexslav eller en kvinna att passa upp mig, utan en livskamrat. Hur kan man ta reda på om de bara är ute efter ens pengar? Kan man det överhuvudtaget?
Ämnet har aldrig varit aktuellt för mig tidigare då jag alltid varit inne på svenska tjejer men efter att ha rest runt lite och träffat folk och på så sett kunnat jämföra (dessutom tycker jag att asiatiskor är tilldragande) så tilltalar det mig mera att träffa en utländsk tjej.

Tacksam för seriösa svar här eller via PM

Bra att det gått bra för dina vänner. Det kan det säkert göra för dig med, men självklart är de ute efter pengar. För mig hade det käntskonstigt att ta hit en tjej från ett u-land.
Skall du leta efter fru på www.fru.nu
så rekommenderar jag nr id177 (Vasilevna).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in