2009-06-20, 07:22
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Okunskap? Utveckla gärna.

Jag forstod inte vilken artikel han referarade till! for ar det en sak thailandskor inte ar sa ar det "slavinnor". fa kvinnor har sa mycket skinn pa nasan som dom!
var det artikeln traden grundar sig i sa handlar det istallet om ar att dom forstar sin konsroll, tillskillnad fran svenska tjejer. i sverige har granserna suddats ut sa ingen langre vet vem som ar vem i ett forhallande och svenska man vagar knappa saga emot sina tjejer, i radsla for konsekvenserna.

Men i Thailand har man och kvinnor tydliga roller, ungefar som det var i sverige forr. Nar en sadan tjej kommer till sverige sa blir hon kallad "slavinna" av svenskarna idag for dom verkar inte forsta hur det gar till i ovriga varlden.
Vi sitter dar med vara singelhushall och skillsmassor och ar deprimerade. Visst vi kan saga att dom har en "kvinnosyn fran 40-talet" och "det ar 2000-tal nu"osv, men fragan ar, gar dom for langsamt, eller ar det vi som gar for fort? Nagot star iallafall inte ratt till i sverige!

Slutligen, sjalvklart finns det alltid undantag, man skall inte generalisera, aven med thailandskor, det finns ett helt annat thailand som svennebanan sallan kommer i kontakt med, med stor medelklass och bra loner, till stormrik overklass, och dom springer inte efter feta gamla faranger eller guld halsband!
for faktum ar, storsta delen av thailandskorna i sverige kommer fran fattig landsbyggd och barer i pattaya.
Citera
2009-06-20, 14:59
Medlem
Fysmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretoria
Jag forstod inte vilken artikel han referarade till! for ar det en sak thailandskor inte ar sa ar det "slavinnor". fa kvinnor har sa mycket skinn pa nasan som dom!
var det artikeln traden grundar sig i sa handlar det istallet om ar att dom forstar sin konsroll, tillskillnad fran svenska tjejer. i sverige har granserna suddats ut sa ingen langre vet vem som ar vem i ett forhallande och svenska man vagar knappa saga emot sina tjejer, i radsla for konsekvenserna.

Men i Thailand har man och kvinnor tydliga roller, ungefar som det var i sverige forr. Nar en sadan tjej kommer till sverige sa blir hon kallad "slavinna" av svenskarna idag for dom verkar inte forsta hur det gar till i ovriga varlden.
Vi sitter dar med vara singelhushall och skillsmassor och ar deprimerade. Visst vi kan saga att dom har en "kvinnosyn fran 40-talet" och "det ar 2000-tal nu"osv, men fragan ar, gar dom for langsamt, eller ar det vi som gar for fort? Nagot star iallafall inte ratt till i sverige!

Slutligen, sjalvklart finns det alltid undantag, man skall inte generalisera, aven med thailandskor, det finns ett helt annat thailand som svennebanan sallan kommer i kontakt med, med stor medelklass och bra loner, till stormrik overklass, och dom springer inte efter feta gamla faranger eller guld halsband!
for faktum ar, storsta delen av thailandskorna i sverige kommer fran fattig landsbyggd och barer i pattaya.

"Slavinna" var bara ett uttryck för att dom är undergivna mannen, vilket vissa uppskattar här i svennebanan-land. Att dom har "skinn på näsan" har inget med det att göra, som du själv säger så har dom helt enkelt en annan syn på relationen mellan en man och en kvinna...

Sedan nämner du att vi i Sverige är deppade och singlar, medan i Thailand är allt frid och fröjd, eller?
Ett i-land med hög välfärd har mycket singelhushåll, speciellt i storstadsområden, det är inget konstigt med det.
Citera
2009-06-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fysman
"Slavinna" var bara ett uttryck för att dom är undergivna mannen, vilket vissa uppskattar här i svennebanan-land. Att dom har "skinn på näsan" har inget med det att göra, som du själv säger så har dom helt enkelt en annan syn på relationen mellan en man och en kvinna...

Sedan nämner du att vi i Sverige är deppade och singlar, medan i Thailand är allt frid och fröjd, eller?
Ett i-land med hög välfärd har mycket singelhushåll, speciellt i storstadsområden, det är inget konstigt med det.

För att ingen längre behöver någon och man slipper anpassa sig...
Så mycket uppskattar vi varandra och är villiga att kompromissa...not.
Citera
2009-06-20, 17:00
Medlem
MadickenEs avatar
Observation angående utländska (asiatiska) parförhållanden

Varför ser man så många asiatiska tjejer som skaffat svenska pojkvänner osv nu för tiden men praktiskt taget inga asiatiska killar som har svenska/europeiska flickvänner? Är det pga den låga andelen asiatiska invandrare i sverige/EU jmf med de från mellanöstern/Afrika/Sydamerika?
Citera
2009-06-20, 17:18
Medlem
jimimarus avatar
bland annat antar jag, samt att många asiatiska tjejer drar sig till västerländska killar (inte enbart svenskar då). Varför är väl en annan fråga, dom tycker vi är mer lockande helt enkelt. Givetvis inte alla/de flesta men väldigt många av dom.

Är ju samma sak här egentligen. Det är väldigt många västerländska killar som drar sig till asiatiska tjejer. Måhända kanske en minoritet men endå
Citera
2009-06-20, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
Varför ser man så många asiatiska tjejer som skaffat svenska pojkvänner osv nu för tiden men praktiskt taget inga asiatiska killar som har svenska/europeiska flickvänner? Är det pga den låga andelen asiatiska invandrare i sverige/EU jmf med de från mellanöstern/Afrika/Sydamerika?
Man ser också vad man vill se... Syrrans första kille var halvfilippinsk, ingen big deal ens i mitten på 80-talet.
Min nuvarande fru är från Filippinerna, en jävla big deal just nu uppenbarligen. Att vi har en son tillsammans håller väl tillbaks en del kommentarer men annars så är skitsnacket rätt överväldigande. Från unga tjejers till gamla kärringars blängande med avsmak till de äckliga samförståndsblinkningarna från många killar/män. Här har pk-vänstern verkligen gjort en insats för ett närmande mellan SD och feministerna...
Citera
2009-06-20, 18:51
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Man ser också vad man vill se... Syrrans första kille var halvfilippinsk, ingen big deal ens i mitten på 80-talet.
Min nuvarande fru är från Filippinerna, en jävla big deal just nu uppenbarligen. Att vi har en son tillsammans håller väl tillbaks en del kommentarer men annars så är skitsnacket rätt överväldigande. Från unga tjejers till gamla kärringars blängande med avsmak till de äckliga samförståndsblinkningarna från många killar/män. Här har pk-vänstern verkligen gjort en insats för ett närmande mellan SD och feministerna...

Fan så trist! Viskas det om "import-fru"?
Citera
2009-06-20, 18:59
Medlem
jimimarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41

äh om jag var du skulle jag inte bry mig ett skit vad folk säger. Jag är faktiskt själv ihop med en japanska/filipinska ^^ och ja man har hört ofta folk som skämtar "har du köpt henne?" "är det en import fru?" etc etc
riktigt patetiskt måste jag säga. Bara för att man väljer det bästa istället för det näst bästa bara för att personen bor närmare. Kommer aldrig förstå sånna människor
Citera
2009-06-20, 20:26
Medlem
Apanalol001s avatar
Såg en snygg västerländsk tjej i mataffären idag, stötte på henne senare i kassa med en japan/korean/kines utav de manliga könet. sånt ser man inte varje dag.
Citera
2009-06-21, 00:51
Medlem
hon lär inte fatta, aningen för komplicerat skkulle jag tro
Citera
2009-06-21, 09:08
Medlem
Det är i nästan varje negativt inlägg en fråga om mannen kunde inte hitta en svensk utan fick nöja sig med en thai (asiat).

Ungefär som att svenska tjejer är mycket bättre än allt annat och blir man ihop med någon utanför Sverige då har man bytt ner sig. Som om det hela handlade om bilköp.

"Jaha du köpte en KIA... inte råd med en Volvo?"

Det blir så absurt att man kopplar förhållanden med värderingen att svenskt skulle vara någon garanti att det skulle vara bättre eller mer jämlikt.

Vet inte hur ni tänker när det kommer till förhållanden, men jag söker en person som passar mig, som jag gillar och som gillar mig. Detta är inte vad jag ser som unikt och antar att det är vad alla egentligen söker.

Hur kommer det sig att så många har helt andra värderingar när det kommer till förhållanden där en av parterna inte är från nordeuropa? För jag är ganska säker på att ni inte gör samma kopplingar mellan svensk-tyska förhållanden som svensk-thai.

Det vore samtidigt ganska intressant med en riktig undersökning, städa, tvätta och laga mat, gör thailändskor detta mer än tjejer från Tyskland, Frankrike, Turkiet, Albanien, Sverige, Norge osv.

Tror att de flesta som ylar om hushållsslavar skulle bli ganska förvånade över en sådan undersökning. För sanningen är att i de flesta förhållanden i Sverige mellan svenskar så gör tjejen majoriteten av detta, är dessa tjejer hushållslavar?
Citera
2009-06-21, 10:31
Medlem
Roger Acostas avatar
Filippinskor är världens bästa kvinnor.

Varför skulle man nöja sig med sämre?

Svenskor har en benägenhet att missunna lyckliga par den glädje, som kommer av ett lyckligt förhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in