2005-11-10, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Bra fråga! Kan ingen ge ett utförligt svar?

Jag har träffat några utlänska asiatiska tjejer och min erfarenhet är att alla tycker att svenska män (= blonda, blå ögon, långa) är väldigt attraktiva. Kanske ses svenska killar som exotiska i asiatiska länder samt att vi har "liknade" kultur (lika blyga?).

Det kanske ligger i nått att svenska tjejer föredrar latino killar och svenska killar föredrar asiatiska tjejer.
Klart det ofta är så. Det är naturligt att man blir attraherad av någon som skiljer sig i utseendet från en själv, alltså andra gener än en själv. Ju större blandning desto mindre chans för skador på barnet och så vidare. Ingen risk för inavel ändå men ni förstår vad jag menar. Det är kvar sedan urminnes tider.
Citera
2005-11-10, 18:47
Bannlyst
Tja, why not. Tom jag vill gifta mig med en asiatisk tjej när ni skriver så fint om dom.....
Citera
2005-11-11, 17:56
Medlem
Filmas avatar
Hm, är det inte vanligare att thaiflickor har sexuella avvikelser?
Kanske är en bi-anledning.
Citera
2005-11-11, 18:09
Medlem
En tjejkompis påstod häromdagen att de ofta är manipulativa och lätt förändras från att vara väna, vänliga varelser till något helt annat efter ett tag? Någon med erfarenhet av detta?

Jag funderar själv på att söka kärleken i asien, då de goda egenskaper jag faktiskt har inte tilltalar svenska kvinnor.
"Problemet" är att jag verkligen vill bli kär, liksom gå hela den rätta vägen...
Det är alltså ingen sexmaskin eller knulldocka jag är ute efter således, utan en livskamrat.
Citera
2005-11-11, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pawn The Silver
En tjejkompis påstod häromdagen att de ofta är manipulativa och lätt förändras från att vara väna, vänliga varelser till något helt annat efter ett tag? Någon med erfarenhet av detta?
Det kan väl hända vilken tjej som helst, men att asiatiskor skulle vara värre har jag inte märkt.
Citat:
Jag funderar själv på att söka kärleken i asien, då de goda egenskaper jag faktiskt har inte tilltalar svenska kvinnor.
"Problemet" är att jag verkligen vill bli kär, liksom gå hela den rätta vägen...
Det är alltså ingen sexmaskin eller knulldocka jag är ute efter således, utan en livskamrat.
Undvik att leta på turist ställen, och stanna så länge som möjligt. Det är svårt att hitta den "rätta" på bara två veckor.
Citera
2005-11-11, 23:47
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikado

Vad jag däremot inte kan förstå varför japanska kvinnor vill ha västerländska män, Japan är ett i-land...

Många japanska/asiatiska kvinnor tycker helt enkelt att vi svenskar är attraktiva och exotiska. Dessutom tycker de vanligen att vi är mer romantiska och förstående. Konstigt? Det är samma sak i många andra länder också, fattiga som rika. Allt handlar inte om stålar.
Citera
2005-11-11, 23:54
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Thailand är ju, tillsammans med Malaysia, sydkorea en utav asiens NIC ( Newly Industrialized Countries ) Länder, dvs ett land som inte för så länge sedan var ett u-land, men som nu har byggt upp en viss industri! Man kan säga att det är ett mellanting mellan I och U-land! Antingen, väldigt rikt för att vara u-land, eller väldigt fattigt för att vara i-land, välj själva!!

Fast det är en enorm ekonomisk skillnad på Thailand och Sydkorea. Traska runt lite i Bangkok resp. Seoul och känn skillnaden. Thailand räknas väl till utvecklingsländerna, rent generellt alltså. Sedan skulle jag gissa att de går en god framtid till mötes men det är fortfarande relativt fattigt.

Därmed inte sagt att de thailändska kvinnorna enbart vill flytta till Sverige för att det är rikt här. Fast de man ser med riktigt gamla gubbar lär ju inte ha kommit helt för kärleken om man säger så.
Citera
2005-11-12, 00:03
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Thailand räknas väl till utvecklingsländerna, rent generellt alltså. Sedan skulle jag gissa att de går en god framtid till mötes men det är fortfarande relativt fattigt.

Tveksamt, om du traskar runt i Phnom Pehn, repsektive Bangkok så kommer du också att se en jävla skillnad. Både Thailand och sydkorea kallas ju för tigerekonomierna, småtigrarna. Japan är då den stora tigern!
Citera
2005-11-12, 00:27
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Tveksamt, om du traskar runt i Phnom Pehn, repsektive Bangkok så kommer du också att se en jävla skillnad. Både Thailand och sydkorea kallas ju för tigerekonomierna, småtigrarna. Japan är då den stora tigern!

De egentliga tigerekonomierna är fyra, Hong Kong, Taiwan, Singapore och Sydkorea. I BNP per capita räknat (nej, BNP är inte det definitiva räknesättet på ett lands välstånd) så ligger ex Sydkorea 150% över Thailand (och då räknas Sydkorea som det minst utvecklade av dessa). Jag menade inte Thailand är ett renodlat U-land eller att det är jämförbart med Kambodja. Fast det är lika lite jämförtbart med Sydkorea. Tre ggr så många arbetar inom jordbruk i Thailand etc. Thailands utveckling har kommit under de sista åren. Sydkorea har vuxit sig starka under en längre tid.

Det är min fulla tro att det finns fler kvinnor i Thailand som är beredda att offra den "sanna" kärleken för ekonomisk välstånd, än vad det finns i Korea. Ändå är flertalet thailändskor säkert inte mer golddiggers än andra.
Citera
2005-11-12, 00:30
Medlem
pretorias avatar
Citat:

precis som du säger så e det en enorm skilland på kambodja och thai, men visst, korea ligger ju klart högre, och singapore och japan ska vi ju inte tala om, får ju sverige att se ut som en soptipp!...men även om thailand e en småtiger så e det låångt kvar! dock en det knappast ett uland som visst "förståsigpåare" här på forumet påstår..suck...
Citera
2005-11-12, 00:33
Medlem
pretorias avatar
Citat:
De egentliga tigerekonomierna är fyra, Hong Kong, Taiwan, Singapore och Sydkorea. I BNP per capita räknat (nej, BNP är inte det definitiva räknesättet på ett lands välstånd) så ligger ex Sydkorea 150% över Thailand (och då räknas Sydkorea som det minst utvecklade av dessa). Jag menade inte Thailand är ett renodlat U-land eller att det är jämförbart med Kambodja. Fast det är lika lite jämförtbart med Sydkorea. Tre ggr så många arbetar inom jordbruk i Thailand etc. Thailands utveckling har kommit under de sista åren. Sydkorea har vuxit sig starka under en längre tid.

Det är min fulla tro att det finns fler kvinnor i Thailand som är beredda att offra den "sanna" kärleken för ekonomisk välstånd, än vad det finns i Korea. Ändå är flertalet thailändskor säkert inte mer golddiggers än andra.

ganska bra sammanfattning!..visst finns det gott om flickor i thai som skulle offra kärleken framför pengar!..o korea har ju en av världens starkaste industrier!..hörde att genomsnittslönen för en koreansk varvsarbetare ligge på 45000 dollar om året..lät ju helt sjukt!vet dock inte om det e sant..men klart e att många thaiare reser till korea och jobbar illigalt!
Citera
2005-11-12, 00:35
Medlem
urughos avatar
Citat:
De egentliga tigerekonomierna är fyra, Hong Kong, Taiwan, Singapore och Sydkorea. I BNP per capita räknat (nej, BNP är inte det definitiva räknesättet på ett lands välstånd) så ligger ex Sydkorea 150% över Thailand. Jag menade inte Thailand är ett renodlat U-land eller att det är jämförbart med Kambodja. Fast det är lika lite jämförtbart med Sydkorea. Tre ggr så många arbetar inom jordbruk i Thailand etc. Thailands utveckling har kommit under de sista åren. Sydkorea har vuxit sig starka under en längre tid.

Sydkorea är helt klart rikare än Thailand ja.. Men jag är ändå tveksam till att kalla det u-land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in