2009-11-01, 15:19
Medlem
mmm

Har läst lite i tråden här men tycker det är mycket skit snack.

Jag åkte till Thailand med några vänner för att festa och ha kul. Hade inga planer på att träffa en thai tjej för fem öre och anser mig inte vara nån kåtbock men jag gillar sex. Men träffade en tjej som var helt olik nån annan tjej i Thailand och definitivt inte som en svensk tjej för fem öre. Jag blev tok förälskad. Visst till en början så har jag varit skeptisk till om hon verkligen var den hon jag lärde känna. Men ju mer jag lärt känna henne desto mer har det visat sig att hon verkligen är den supergoa tjejen.

Ingen som nämner nått om känslor och kärlek. Utan allt handlar om pengar, ni borde förstå att det även finns helt vanliga svenska män som träffar en likasinnad partner i Thailand eller i vilket annat land som helst.

Men ja min livsåskådning är att 80% av Sveriges befolkning är folk som jag inte vill ha nått att göra med. Så tråden kanske är relevant iaf..
Citera
2009-11-11, 10:10
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGreed
Tjena!

Vart kan man träffa asiatiska(japan,filipino,korean) tjejer? Ska man dra ner till östländerna eller vad ska man göra?

Är riktigt tänd på de asiatiska brudarna och skulle gärna vilja sprida mina gener med en söt asiatisk tjej.

Japanskor kommer inte vilja ha dig. Resten är det bara att ragga på.
Citera
2009-11-11, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Japanskor kommer inte vilja ha dig. Resten är det bara att ragga på.

Kan han språket lär det inte vara något problem.

Språket är det stora hindret när det kommer till att ragga, oavsett land. Länder som utbildar sin befolkning i engelska där är det lättare att träffa eventuell framtida fru.
Citera
2009-11-11, 10:27
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Kan han språket lär det inte vara något problem.

Språket är det stora hindret när det kommer till att ragga, oavsett land. Länder som utbildar sin befolkning i engelska där är det lättare att träffa eventuell framtida fru.

Det är inte lättare att ragga japanskor än det är att ragga svenskor. Deras levnadsstandard är västerländsk. De är dessutom inte så glada för icke-japaner.
Citera
2009-11-11, 10:43
Medlem
Citat:
Det är inte lättare att ragga japanskor än det är att ragga svenskor. Deras levnadsstandard är västerländsk. De är dessutom inte så glada för icke-japaner.

Har jag sagt att det är lättare?

Även om 95 av 100 japanska tjejer mellan 20 och 30 säger att de föredrar japanska män så blir det en hel del som kan tänka sig tex västerländska män.

Japan som alla andra fria länder börjar mer och mer få ett snygghetsideal som är västerländskt, tex, Beckham, Pitt, Clooney osv anses som snygga, detta förändrar på en ganska kort tid vad som anses som accepterat snyggt.

Du verkar vilja få det att alla västerländska män skulle anses som fula i Japan, men tittar man runt på uteställen i Tokyo då inser man att så inte är fallet.

Det stora problemet är språket, en medelmåttig västerlänning som kan japanska har inga större problem att träffa tjejer i Japan.
Citera
2009-11-11, 10:54
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Har jag sagt att det är lättare?

Även om 95 av 100 japanska tjejer mellan 20 och 30 säger att de föredrar japanska män så blir det en hel del som kan tänka sig tex västerländska män.

Japan som alla andra fria länder börjar mer och mer få ett snygghetsideal som är västerländskt, tex, Beckham, Pitt, Clooney osv anses som snygga, detta förändrar på en ganska kort tid vad som anses som accepterat snyggt.

Du verkar vilja få det att alla västerländska män skulle anses som fula i Japan, men tittar man runt på uteställen i Tokyo då inser man att så inte är fallet.

Det stora problemet är språket, en medelmåttig västerlänning som kan japanska har inga större problem att träffa tjejer i Japan.

Så tråden handlar alltså rent allmänt om hur man raggar?
Citera
2009-11-11, 11:15
Medlem
Citat:
Så tråden handlar alltså rent allmänt om hur man raggar?

Nej.

Du skriver ganska konstiga svar.

Någon hävdar att det är snudd på omöjligt att träffa folk från vissa länder, jag förklarar och säger att det oftast är språket som står ivägen för annars är det inget problem att hitta partner.

Det är ingen omöjlighet att hitta eventuell fru/man i Japan som du vill få det till, har du ens varit i Japan?
Citera
2009-11-11, 11:19
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Nej.

Du skriver ganska konstiga svar.

Någon hävdar att det är snudd på omöjligt att träffa folk från vissa länder, jag förklarar och säger att det oftast är språket som står ivägen för annars är det inget problem att hitta partner.

Det är ingen omöjlighet att hitta eventuell fru/man i Japan som du vill få det till, har du ens varit i Japan?

Det är väl klart att det inte är omöjligt att hitta en partner i Japan! Jag kanske bara missuppfattat tråden, men när jag läser "svenska män & asiatiska kvinnor" så förstår jag det som att man menar en viss typ av kvinnor - inte bara att de har sneda ögon. Jag antar att man inte räknar med adopterade asiater i Sverige, inte heller tredje generationens asiater i L.A. Det som menas är väl thailändskor som vill ha ett bättre liv i Sverige? Eller Filipinskor som mer än gärna har en västerlänning som kan ta hand om dem? I och med att jag uppfattade det så, så ville jag bara understryka att Japan inte kan räknas med eftersom ingen där är ute efter ett "bättre liv i Sverige". Att prata om japanskor i sammanhanget blir ju lika allmängiltigt som om tråden hade hetat "svenska män & tyska kvinnor".
Citera
2009-11-11, 11:24
Medlem
Citat:
Det är väl klart att det inte är omöjligt att hitta en partner i Japan! Jag kanske bara missuppfattat tråden, men när jag läser "svenska män & asiatiska kvinnor" så förstår jag det som att man menar en viss typ av kvinnor - inte bara att de har sneda ögon. Jag antar att man inte räknar med adopterade asiater i Sverige, inte heller tredje generationens asiater i L.A. Det som menas är väl thailändskor som vill ha ett bättre liv i Sverige? Eller Filipinskor som mer än gärna har en västerlänning som kan ta hand om dem? I och med att jag uppfattade det så, så ville jag bara understryka att Japan inte kan räknas med eftersom ingen där är ute efter ett "bättre liv i Sverige". Att prata om japanskor i sammanhanget blir ju lika allmängiltigt som om tråden hade hetat "svenska män & tyska kvinnor".

Du har nog en annan tolkning på tråden än vad jag har, ser inte alls kopplingen till att enbart diskutera folk som söker ett "bättre" liv genom ett förhållande, utan mer hur svenskar i allmänhet ser på förhållanden mellan asiater och västerlänningar. Det spelar ingen större roll om en grabb är ihop med en japan eller thai när han går på Sveriges gator, fördomarna kommer vara densamma.

Det är även konstigt att du slänger ur dig konstiga påståenden för att sedan komma med ovanstående. Vad hände med "Japanskor kommer inte vilja ha dig. Resten är det bara att ragga på"?
Citera
2009-11-11, 11:27
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Du har nog en annan tolkning på tråden än vad jag har, ser inte alls kopplingen till att enbart diskutera folk som söker ett "bättre" liv genom ett förhållande, utan mer hur svenskar i allmänhet ser på förhållanden mellan asiater och västerlänningar. Det spelar ingen större roll om en grabb är ihop med en japan eller thai när han går på Sveriges gator, fördomarna kommer vara densamma.

Det är även konstigt att du slänger ur dig konstiga påståenden för att sedan komma med ovanstående. Vad hände med "Japanskor kommer inte vilja ha dig. Resten är det bara att ragga på"?
Tråden lägger i fokus de asiater som saknar pengar och som billigt "köps" av västerlänningar. Du får diskutera Japaner bäst fan du vill, men, trådens topic syftar dock på någonting annat.
Citera
2009-11-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Tråden lägger i fokus de asiater som saknar pengar och som billigt "köps" av västerlänningar. Du får diskutera Japaner bäst fan du vill, men, trådens topic syftar dock på någonting annat.

Tråden lägger fokus på fördomar, inget annat. Jag förklarade när det gällde japaner inget annat.

Du bör även se till att läsa några steg bakåt innan du uttalar dig.
Citera
2009-11-11, 11:42
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Tråden lägger fokus på fördomar, inget annat. Jag förklarade när det gällde japaner inget annat.

Du bör även se till att läsa några steg bakåt innan du uttalar dig.
Ett par steg bakåt att läsa löser ingenting. Du bör ta och se efter tråden. För dina inlägg om Japaner har inte så mycket här att göra om du ser till diskussionen.

Och fördomar? Jag skulle då snarare se det som fakta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in