2010-01-28, 22:27
Medlem
Ja.... de brukar väl vara så att de är så tragiskt att när en man inte lyckas hitta en kvinna här så måste han hämta hem en
Citera
2010-01-28, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AdamGeller
Bara i mitt kvarter finns det flera sådana blandpar där kvinnorna är från Thailand och Kina och det är nog den typ av ''blandpar'' jag ser allra mest här i min stad. Varför är just denna ''blandning'' så vanlig?

Var har du varit? Svenska eller män från "gamla" västvärlden (innan Sovjetblocket föll) tar gärna hem kvinnor från Östeuropa, typ Ukraina, Ryssland osv, samt thaifruar och andra gulingar.

Svenskor eller kvinnor från "gamla" västvärlden, tar gärna hem negrar.

Detta är två sanningar som inte är direkt aktuella eller nya till sin beskaffenhet.
Citera
2010-01-28, 22:33
Medlem
Blixis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyyria
Ja.... de brukar väl vara så att de är så tragiskt att när en man inte lyckas hitta en kvinna här så måste han hämta hem en

Tycker man inte ska se det så. Hade dom t.ex. varit och fiskat upp en brud i staterna så skulle nog dom flesta se det som exotiskt. Men lite fördomsfull blir man väl, "hur mycket kostade kinesen?".
Jag bjuder dom på den lyckan. Vissa föredrar väl kvinnor med lite mer konservativ inställning av hela familjebilden. Något många av dessa kvinnor från utvecklings länder kan bidra med.

Har svårt att se att jag själv skulle kunna göra det men respekterar andras val. "Vill inte ta vad som helst och åren gick fort när man gjorde karriär", finns många bra anledningar. Det som kanske är mest negativt är om man skulle träffa sig en het ryska t.ex. Hur kommer folk reagera då oavsett om det är en köpbrud eller någon man har träffat precis som en svensk tjej?
Citera
2010-01-28, 22:35
Bannlyst
En av paren är en gammal svensk gubbe på över 60 år med en ung thaitjej som ser ut att vara typ 20 år och de har två barn.

Men det är inte alltid så utan det finns även en kille som är 25 år och har en kinesisk tjej som är ungefär samma ålder.

Jag tycker också att asiatiska kvinnor kan vara vackra så jag förstår dem till viss del men ändå lite intressant att det är så här vanligt, majoriteten av de kvinnor som kommit till Sverige från Thailand gör det på grund av giftermål med en svensk man tror jag
Citera
2010-01-28, 22:35
Medlem
BabyPinks avatar
min pappas fru är asiatiska, dock inte thai. dom träffades här i sverige och hon bodde illegalt här. dom har varit tillsammans i 4 år och gifta i 1, har en underbar dotter som är 2.

av erfarenhet då jag sett min pappas frus vänninor och deras karlar är att män med lite taskig kvinnosyn och som är socialt handikappade ofta gifter sej med asiatiskor. min pappa är fullt normal bortsett från att han är lite smått trög och alltid tror sej veta bäst. men dom här männen jag pratar om, som är gifta med pappas frus vänninor är det ju något grovt fel på! dom stirrar ner i min urringning på systers födelsedagskalas, dom kan inte prata normalt med en utan kastar ur sej saker som "oj, vad lång du är. du har aldrig funderat på att ta hormoner för att stoppa växten?" (gubben som sa det var kanske 160 lång..). dom är sjuka i huvudet alltså
Citera
2010-01-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haengqui
Min teori, som delas med 90% av min bekantskapskrets, är att många gubbar "tar hem" en fru från Thailand när det sket sig med de svenska kvinnorna.
Precis.

OT: Så är det i Norge också. Inte så långt från min hemstad ligger Tresfjord, i dag bor det så många thaibrudar där att stället kallas Thaifjord i folkmun. I min stad brukar man också kalla busslinjen som går mot sjukhuset (där thaibrudarna jobbar) för Thaiexpressen.
Citera
2010-01-28, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BabyPink
min pappas fru är asiatiska, dock inte thai. dom träffades här i sverige och hon bodde illegalt här. dom har varit tillsammans i 4 år och gifta i 1, har en underbar dotter som är 2.

av erfarenhet då jag sett min pappas frus vänninor och deras karlar är att män med lite taskig kvinnosyn och som är socialt handikappade ofta gifter sej med asiatiskor. min pappa är fullt normal bortsett från att han är lite smått trög och alltid tror sej veta bäst. men dom här männen jag pratar om, som är gifta med pappas frus vänninor är det ju något grovt fel på! dom stirrar ner i min urringning på systers födelsedagskalas, dom kan inte prata normalt med en utan kastar ur sej saker som "oj, vad lång du är. du har aldrig funderat på att ta hormoner för att stoppa växten?" (gubben som sa det var kanske 160 lång..). dom är sjuka i huvudet alltså

Har sett sådana par, det roligaste är en snubbe som ser ut att väga typ 150 + som är gift med en väldigt smal thailändsk tjej och har typ 3 barn med henne, denna snubbe hade säkert aldrig haft en tjej tidigare innan han reste till thailand för några år sedan och plockade med henne hem. Men om båda dem är lyckliga så har jag inget emot dem, tvärtom älskar jag alla typer av par, även blandpar.
Citera
2010-01-28, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BabyPink

Så säger alla dvärgar då de har komplex mot alla över 180 cm. De är elaka av en anledning
Citera
2010-01-28, 22:46
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Om det här blir ännu vanligare så kan det bli brist på singelsnubbar här i Sverige eftersom kvinnorna inte lika ofta åker till Thailand och hämtar hem en snubbe. Många har väl fått för sig att kvinnor därifrån helst står i köket när dom inte har sex och därför åker man dit och plockar hem en sån
Citera
2010-01-28, 22:52
Medlem
Slapsticks avatar
Duger man inte åt de svenska kvinnorna, får man söka sig utomlands. De svenska kvinnorna ratar precis allt som är kortare än 170cm och som inte känner sig bekväma med att skränandes kräva plats i sociala situationer. Allt som är mindre än perfekt sållas effektivt bort i valet av partner. Kvar lämnas bottenskrapet, den manliga sumpen, som med kåtglansiga blickar tvingas söka sig åt sydost för att hitta en kvinna som accepterar dem precis så som de är. Eller åtminstone finner paketerbjudandet "svensk välfärd mot att tvingas nuppa med blekfet västerlänning" acceptabelt.

Ja ni gissar rätt; jag tillhör den manliga sumpen. Men int' ä ja bitter int'.
Citera
2010-01-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slapstick
Duger man inte åt de svenska kvinnorna, får man söka sig utomlands. De svenska kvinnorna ratar precis allt som är kortare än 170cm och som inte känner sig bekväma med att skränandes kräva plats i sociala situationer. Allt som är mindre än perfekt sållas effektivt bort i valet av partner. Kvar lämnas bottenskrapet, den manliga sumpen, som med kåtglansiga blickar tvingas söka sig åt sydost för att hitta en kvinna som accepterar dem precis så som de är. Eller åtminstone finner paketerbjudandet "svensk välfärd mot att tvingas nuppa med blekfet västerlänning" acceptabelt.

Ja ni gissar rätt; jag tillhör den manliga sumpen. Men int' ä ja bitter int'.
Lägg därtill att det finns ca 1,05 män per kvinnor i Sverige, alltså blir det män över utan kvinnor oavsett och lägg därtill att de svenska kvinnorna i stor grad väljer blattar och negrer framför svenska män så finns det inte så många alternativ kvar för de män som inte vill leva i celibat.
Citera
2010-01-28, 22:58
Medlem
Mulatts avatar
Svenska tjejer är typ könslösa, thailändska tjejer betee säg i varje fall som en riktig kvinna.
Nej det är inte bara loser som väljer thaitjejer, isf så är det bara loser tjejer som väljer killar från andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in