Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWho
Att en person, oavsett kön, tycker att ena personen ska göra allt i ett hushåll - det anser jag vara enbart lathet, inget annat.
Jag tror du förstår vad jag menar egentligen.
Jag skiter också i de som gillar att ha det så men jag förstår det inte.
Och jag förstår inte alla de som kommenterat i tråden att svenska kvinnor är värdelösa för att dom inte vill ta hand om hushållet själva.
OM jag ensam tar hand om ett hem, då måste jag göra allt själv. Är man två så är det naturligt att man delar på arbetet.
Jag har haft en thailändsk flickvän, hon var typen som hade spring i benen, hennes grej att fixa det hela var med tvätt, disk, städning. Erbjöd jag mig att hjälpa då var det aldrig tillräckligt bra eller snabbt nog osv. Hon ville helt enkelt göra det själv.
Nej jag är inte värdelös när det kommer till hushållssysslor men hon ville verkligen göra det själv.
Finns säkert svenska tjejer som ovan, men gör detta mig till en slavägare? Är hon då en slav?
Jag förstår vad du reagerar emot när smågrabbar ylar om att svenska tjejer inte vill ta hand om hushållet, saken är väl den att de grabbarna är idioter eller troll. Inget du säger kommer någonsin att ändra deras åsikt.