2009-06-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Du menar att alla barbrudar ger minst en tredjedel till sin familj?

Du menar att alla barbrudar lägger en tredjedel på hyra?

Eller hur menar du?

Personligen ser jag det som problem att generalisera barbrudars löner, de funkar så olika, vissa har grundlön andra inte. Vissa gogo brudar tjänar 10 000 thb i månaden och inga krav att gå med kunder andra tjänar 5 000 och kravet att gå med kunder osv. Variablerna är för många. När det gäller att skicka pengar till familjen så är även detta olika. Vissa skickar enbart för sitt barn andra skickar för att försörja halva byn och vissa skickar inte en enda thb.

Jag vet att ALLA inte gör det. Och inte ALLA barbrudar, även de som jobbar med andra jobb KAN ha så. Men det va ett exempel bara. Sorry att jag inte beskrev precis varje kvinnas vardag i hela Thailand...

Men det var ett exempel bara eftersom man kunde ha det "så bra för 5000"...

Då ska man först tjäna 5000 också. Vilket är 25000 thb...en hygglig lön för dem.

Men men...skit samma. Ska allt hårddras så får det vara...
Citera
2009-06-17, 17:23
Medlem
DoctorWhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermuppen
Men om någon MÅSTE ha en kille som har rutor på magen fast han ser ok ut och mår bra så tycker jag att det är krav som liksom inte kommer att tillföra annat än onödigt höga krav och stress att uppnå detta för att kunna ha tjejen kvar...TILL EXEMPEL. Om nu snubben bryr sig alls.
Eller...vad exakt tillför det ett förhållande att tjejen MÅSTE ha E-kupa?
Kan flertalet idag inte ens kommunicera så vad fan spelar ett sexpack eller stora lökar för roll om man inte ens kan lösa problem i förhållanden utan bara flyr.

Jämfört med att kräva att snubben diskar...då luktar det pekka till slut vilket INTE inverkar bra på husfriden.

Bara exempel...

Jo, dina exempel är ju rätt främmande för mig. Tycker inte att nån extra bilring här och där är så jävla farligt egentligen.

Precis som du säger, kan man inte kommunicera så spelar det ingen som helst roll hur man ser ut. Jag ogillar att man kräver ett visst utseende överhuvudtaget... Men det är bara jag det.

Tjejer som killar, försöker man förändra sin partner så kanske man borde valt annorlunda från början.
Citera
2009-06-17, 17:24
Medlem
DoctorWhos avatar
Citat:
Dräller av grabbar som vill ha en hushållerska och de är oftast ihop med svenska tjejer.

Folk vill på något sätt lyfta fram att alla svenska tjejer minsann delar på hushållsarbetet, verkligheten visar något annat.

Uppenbarligen anser vissa tjejer att det är helt okej att vara ihop med en snubbe som inte klarar av att städa och diska.

Min egna erfarenhet är att det oftast är lågutbildade som inte delar på sysslorna.

Ja, tyvärr är jag nog benägen att hålla med dig. Jag förstår det bara inte...
Citera
2009-06-17, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWho
Seriöst, vi talar om att städa och diska. Normala hushållsuppgifter, eller hur? Som alla vuxna oavsett kön ska klara av att utföra, om man inte är gravt handikappad.
Till och med de flesta utvecklingsstörda förstår detta, och kan utföra det.
Men du din jävla tönt, du tror väl inte jag gifte mig och att vi fick barn för att jag ville ha markservice. Är du så jävla korkad och fördomsfull att du köpt hela det konceptet. Som sagt det säger mer om din inställning till tjejer från tredje världenländer än det säger om svenska män. Du är helt enkelt en fullblods sverigedemokrat du har bara inte fattat det.
Citera
2009-06-17, 17:44
Bannlyst
Seriöst, öststatstjejer är vackrare och roligare generellt än västerländska. Och jag har haft alla möjliga. Problemet med öst-tjejer är att dem inte kan betala för sig själva och är lite opålitliga

Thaibrudar är äckliga
Citera
2009-06-17, 17:48
Medlem
Citat:
Det beror ju helt på vad du menar. I vissa fall ÄR det fel kvinna man träffat, som aldrig blir nöjd.
Ibland är det man själv som inte insett att kanske man har högre krav på andra än sig själv? Eller orealistiska förväntningar?

Det finns många svenska män som är väldigt nöjda med svenska kvinnor och deras krav (i mitt tycke helt normala krav på vuxna) på att man ska dela städning, disk osv.
Jag kan inte förstå hur en vuxen normalbegåvad person inte förstår detta...

OBS, inte riktat mot dig, Supermuppen, personligen alltså. Tycker nog du har skrivit rätt bra kommentarer i olika trådar, till skillnad från vissa andra miffon. :P

Men hur förklarar du att det finns män som hellre väljer en kvinna som slavar än som diskar själv? Är det verkligen så hemskt att diska?? Jag tycker det är nåt som man vet att alla måste göra. Som att betala räkningar.
Vi är inte barn, vi är vuxna och det innebär ett visst ansvar.
En man som vill ha en hemma-morsa anser jag inte vara vuxen...

Det där sista kan jag INTE förklara däremot.
Har aldrig stått på idioters sida som verkligen importerar brudar för att ha som nån slags köksslavar.
Ett förhållande baserat på kärlek och respekt mellan två individer tror jag på.
Och jag tror att man kan få en bra start på det med en thaitjej eftersom jag som person lättare uppskattar någon som ger mig anledningar att uppskatta henne för att hon är trevlig mot mig.
Supergoa tjejer vet jag inte om jag kan säga att det finns där jag bor iallafall, inte i överflöd.
Citera
2009-06-17, 18:04
Medlem
DoctorWhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Men du din jävla tönt, du tror väl inte jag gifte mig och att vi fick barn för att jag ville ha markservice. Är du så jävla korkad och fördomsfull att du köpt hela det konceptet. Som sagt det säger mer om din inställning till tjejer från tredje världenländer än det säger om svenska män. Du är helt enkelt en fullblods sverigedemokrat du har bara inte fattat det.

Har jag sagt något om att man måste välja en icke-svenskfödd för att man vill ha en slav??
Eller svarar du på någon annans kommentar?

Jag pratar enbart om män som väljer att ha kvinnor som slavar för att dom är lata, inte varifrån kvinnan skulle komma från eller hur hon skulle se ut.

Det har inte med detta att göra men jag känner faktiskt många kvinnor som inte är födda i Sverige, och dom vill absolut inte vara slavar till nån man, oavsett inkomst eller härkomst.

Så rikta din ilska nånannanstans, jag har inte skrivit det du verkar tro att jag har...
Citera
2009-06-17, 18:07
Medlem
Citat:
Har jag sagt något om att man måste välja en icke-svenskfödd för att man vill ha en slav??
Eller svarar du på någon annans kommentar?

Jag pratar enbart om män som väljer att ha kvinnor som slavar för att dom är lata, inte varifrån kvinnan skulle komma från eller hur hon skulle se ut.

Det har inte med detta att göra men jag känner faktiskt många kvinnor som inte är födda i Sverige, och dom vill absolut inte vara slavar till nån man, oavsett inkomst eller härkomst.

Så rikta din ilska nånannanstans, jag har inte skrivit det du verkar tro att jag har...

Slav? Ena inlägget klargör du att diskning inte är något farligt eller betungande, i nästa kallar du folk som diskar och städar för slavar?

Hur folk väljer sina partners är egentligen ganska ointressant, vissa vill ha 50-50 förhållanden där båda gör exakt lika mycket andra tycker det är okej med 80-20 förhållanden. Vilka är vi att säga vilket som är rätt? Om båda trivs med det och ingen hålls kvar mot sin vilja så skiter jag i det.

Ett förhållande bygger inte enbart på vem som gör vad i ett hushåll det är några fler delar.
Citera
2009-06-17, 18:39
Medlem
DoctorWhos avatar
Citat:
Slav? Ena inlägget klargör du att diskning inte är något farligt eller betungande, i nästa kallar du folk som diskar och städar för slavar?

Hur folk väljer sina partners är egentligen ganska ointressant, vissa vill ha 50-50 förhållanden där båda gör exakt lika mycket andra tycker det är okej med 80-20 förhållanden. Vilka är vi att säga vilket som är rätt? Om båda trivs med det och ingen hålls kvar mot sin vilja så skiter jag i det.

Ett förhållande bygger inte enbart på vem som gör vad i ett hushåll det är några fler delar.

Att en person, oavsett kön, tycker att ena personen ska göra allt i ett hushåll - det anser jag vara enbart lathet, inget annat.
Jag tror du förstår vad jag menar egentligen.

Jag skiter också i de som gillar att ha det så men jag förstår det inte.

Och jag förstår inte alla de som kommenterat i tråden att svenska kvinnor är värdelösa för att dom inte vill ta hand om hushållet själva.

OM jag ensam tar hand om ett hem, då måste jag göra allt själv. Är man två så är det naturligt att man delar på arbetet.
Citera
2009-06-17, 19:04
Medlem
Citat:
Att en person, oavsett kön, tycker att ena personen ska göra allt i ett hushåll - det anser jag vara enbart lathet, inget annat.
Jag tror du förstår vad jag menar egentligen.

Jag skiter också i de som gillar att ha det så men jag förstår det inte.

Och jag förstår inte alla de som kommenterat i tråden att svenska kvinnor är värdelösa för att dom inte vill ta hand om hushållet själva.

OM jag ensam tar hand om ett hem, då måste jag göra allt själv. Är man två så är det naturligt att man delar på arbetet.

Jag har haft en thailändsk flickvän, hon var typen som hade spring i benen, hennes grej att fixa det hela var med tvätt, disk, städning. Erbjöd jag mig att hjälpa då var det aldrig tillräckligt bra eller snabbt nog osv. Hon ville helt enkelt göra det själv.

Nej jag är inte värdelös när det kommer till hushållssysslor men hon ville verkligen göra det själv.

Finns säkert svenska tjejer som ovan, men gör detta mig till en slavägare? Är hon då en slav?

Jag förstår vad du reagerar emot när smågrabbar ylar om att svenska tjejer inte vill ta hand om hushållet, saken är väl den att de grabbarna är idioter eller troll. Inget du säger kommer någonsin att ändra deras åsikt.
Citera
2009-06-17, 19:22
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Du jobbar med kriminalitet och sitter här och säger hur thailändskor du möter säger. Du ser inget fel i att säga a men inte b?

Tycker det är synd när folk sprider fördomar som du gör, att hävda slutsatser som kommer från extrema situationer. Ska man dra in vad man möter i sitt arbete och sprida detta då är det i mina ögon ens förbannade skyldighet att ta upp hur och i vilka situationer man möter människorna. Hade du däremot mött x antal ryskor eller thailändare utanför ditt jobb då skulle jag värderat dina åsikter bra mycket mer, just nu framstår du bara som en idiot.

Du har varit inne i flera trådar där thailändskor diskuterats, utan att nämna i vilka situationer du träffar på personerna. Däremot sprider du dina sanningar från extrema situationer eller möten utan att berätta hela sanningen. Ska vi inte dra in lite snutar som får sprida sina sanningar om invandrare utan att nämna att de är poliser? Eller folk som jobbar på rehab för knarkare som kan sprida sanningar om nationaliteter och knarkare utan att nämna var de möter dessa?

I mina ögon har du precis raderat all din trovärdighet i den här debatten.

Nej, det gör jag inte. Jag kan inte svara på det. Jag sitter här på min fritid och har varken tid eller lust att gå igenom alla klienter jag har haft under åren för att rapportera hur många det rör sig om. Jag skulle inte ens kunna göra det, eftersom jag har tidigare klienter på andra än min nuvarande arbetsplats och inte längre har tillgång till akterna.

Jag tycker att det är en fördom att hävda att thailändskor "gillar sex", dessutom som någon slags motpol till andra kvinnor. Jag vidhåller att man behöver skilja mellan att gilla sex och att ha sex.
Citera
2009-06-17, 19:25
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Så du menar att folk ska hålla sig i sina länder... Mer och mer avslöjar du ditt rasistiska tankesätt även om du själv givetvis inte uppfattar dig på det viset. Du verkar vara sprängfylld av fördomar och din brist på svar om varför du inte kan anmäla ser jag nog snarare som en brist på argument.
"Snacket" jag talade om förekommer bland f.d bargirls från thailand (men även andra länders prostituerade).

Jag menar alltså att det bästa vore naturligtvis att kvinnorna hade så drägliga levnadsförhållanden i Thailand att de kunde klara sig bra på "hemmaplan" och inte kände sig nödgade att "stå ut" med övergrepp i 2 år i hopp om att få stanna i Sverige.

Jag har förklarat utförligt varför jag inte kan anmäla. För min del får du gärna lobba för att förändra lagstiftningen.

Vilket "snack" syftar du på?
Vad menar du att "snacket" består av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in