2009-07-06, 04:52
Bannlyst
Kan ju tyckas lite patetiskt. Såg ett par utanför konsum på strandprominaden på söder idag där mannen var 55+ och kvinnan 30...
Citera
2009-07-06, 04:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ceriksson78
Har varit ihop med min Filippinska tjej i drygt 3 år och det har varit dom lyckligaste åren i mitt liv. Jag är 30 år, inte fet, inte flintis men däremot jävligt trött på svenska tjejers svårflörtade attityd och vilja att utplåna gränserna mellan könen. Tänder dessutom lika litet på en svensk blondin som jag gör på en kille = 0.

Asiatiska tjejer kan vara 45 år och ändå se fräscha ut, jämför det med en svensk 45 årig kvinna så är resultatet skrämmande till svenskans nackdel.

Det är dock inte utseendet som avgjorde att jag sökte lyckan i Filippinerna även om det spelade in då jag alltid tänt på asiatiska tjejer. Största anledning var dock längtan att ha en kvinna som vågar vara just kvinna, inte sträva efter total jämnlikhet och karriär, inte tjata så fort man gör något fel. Ställer inte heller några sådana krav på min tjej utan vi accepterar varandras brister och fel.

Älskar att se när folk tittar snett på en, det finns tyvärr sådana fortfarande. Tar det bara som ett bevis på att jag är självständig och väljer den partner jag gillar. Min tjej är för övrigt 3 år äldre än mig så någon åldersskillnad har dom inte att komma med heller, feministsvinen som förstör Sverige.

Är det en negativ egenskap att vilja ha fullständig jämnställdhet?
Citera
2009-07-06, 06:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TotteGripen
Kan ju tyckas lite patetiskt. Såg ett par utanför konsum på strandprominaden på söder idag där mannen var 55+ och kvinnan 30...
Ja enligt dig verkar detta vara den vanligaste parkombinationen i Sverige där du trollar dig fram i tråddjungeln. Men då är det ju du som är undantaget och då ska du ju spottas på och hånas (det främjar ju feminism och jämställdhet på något mystiskt vis). Bakdantare och skitsnackare som du finns det ju en del av här i Sverige. Träffas man ansikte mot ansikte brukar ni inte ha något att säga. Min fru tryckte för övrigt upp en cheeseburgare i en sån där promoediggande tjejs ansikte när tjejen kommenterade oss på McDonalds, svaret blev (medan hon och hennes posse raskt avlägnade sig) kineshora, dirtythai whore etc... Detta från en trevlig samling pk-människor med allas bästa i åtanke
Citera
2009-07-06, 07:26
Medlem
Citat:

Strålande, du gick fram och kollade åldern, får jag fråga hur du gick tillväga? Bara knata fram och fråga eller använde du något annat knep?

Citat:

Mitt spontana svar är ja, det är negativt. Att hela tiden sträva efter fullständig jämställdhet blir ett sjukt förhållande. Nu har jag lagat mat fem gånger nu skall du laga rätter med exakt lika mycket innehåll och svårighetsgrad fem gånger.

Antar att du inte menar ovan men det är så jag tolkar fullständig jämställdhet. Rättvis fördelning ner till absurdum nivå.

Får jag ställa frågan till dig, är det fult att städa? Är det fult att laga mat? Är det fult att tvätta?

Tycker många svenskar har ett ganska skitzat förhållande till tvätt, städ och matlagning, (man kan nog kasta in barnpassning där också). Om någon gör det i statlig tjänst då skall det jämföras med ekonomer som kan ha mer i lön. Om det ska göras i hemmet då är det något fult som enbart hunsade människor gör.

Alla förhållanden fungerar olika, så länge ingen bryter de lagar som finns då får alla göra precis som de vill. Jag har skrivit det förut, jag har polare som älskar att städa, jo det låter konstigt men han (ja ni läste rätt) tycker det är det bästa som finns. Vet även om en tjej som älskar att stryka, hon gillar det verkligen. I min värld får de gärna göra detta i sina förhållanden och deras partners behöver inte göra det, jag ser ingen nytta i att påpeka att den andra partnern ska minsann också städa eller stryka.

Bara för att en städar/tvättar/lagar mat/passar barn så behöver inte detta betyda att man är förtryckt som så många i den här tråden verkar tycka.
Citera
2009-07-06, 07:48
Medlem
Citat:

Den enda jämnställdhet som ska finnas är att lika arbete ska ge lika lön oavsett man eller kvinna som utför arbetet. I hemmet så är det som föregående skrivare sa, det blir bara konstigt om allt ska vara lika. Min flickvän är uppväxt med att ta hand om matlagning, fixa och dona hemma och hon gillar det men skulle en feminist se det hade hon säkert kommenterat varför inte jag gör det.
Jag lagar mat ibland men hon gör det så mycket bättre och gillar det, skulle hon säga att hon inte vill så självklart gör jag det men det är mer en kulturell sak än att hon underkastar sig mannen.

Jag tar å andra sidan hand om allt som kräver lite fysisk ansträngning även om hon säkert klarar enklare saker men det är mannens uppgift och jag gör det gärna. Tycker det enbart är sunt att behålla lite traditionella könsroller så att inte allt flyter ihop en i könsneutral massa där man snart inte vet om man är kvinna eller man.

Det där kanske är svårt att förstå för en kvinna i Sverige dock.
Citera
2009-07-06, 07:51
Bannlyst
Citat:
Den enda jämnställdhet som ska finnas är att lika arbete ska ge lika lön oavsett man eller kvinna som utför arbetet. I hemmet så är det som föregående skrivare sa, det blir bara konstigt om allt ska vara lika. Min flickvän är uppväxt med att ta hand om matlagning, fixa och dona hemma och hon gillar det men skulle en feminist se det hade hon säkert kommenterat varför inte jag gör det.
Jag lagar mat ibland men hon gör det så mycket bättre och gillar det, skulle hon säga att hon inte vill så självklart gör jag det men det är mer en kulturell sak än att hon underkastar sig mannen.

Jag tar å andra sidan hand om allt som kräver lite fysisk ansträngning även om hon säkert klarar enklare saker men det är mannens uppgift och jag gör det gärna. Tycker det enbart är sunt att behålla lite traditionella könsroller så att inte allt flyter ihop en i könsneutral massa där man snart inte vet om man är kvinna eller man.

Det där kanske är svårt att förstå för en kvinna i Sverige dock.
Typisk mansgris.
Citera
2009-07-06, 08:03
Medlem
Citat:
Typisk mansgris.

Istället för att uteslutande köra med oneliners så kan du väl utveckla dina svar lite?
Citera
2009-07-06, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Istället för att uteslutande köra med oneliners så kan du väl utveckla dina svar lite?

Hon har inget att komma med, därför kan hon inte utveckla sina svar. Vad är det egentligen i det jag skrev som får dig att yttra ordet mansgris?

Men säg det du, jag tar inte illa upp eftersom jag sällan blivit uppskattad av en svensk kvinna och skiter i om jag får sneda blickar och blir kallad mansgris av ännu en..., ni har ignorerat mig hela livet och jag kommer aldrig än om jag mot förmodan blir ensam, söka en kvinna i detta land. För vad behöver ni en man till egentligen förutom när ni vill ha barn men även det går väl att lösa på annat sätt snart... Filippinska tjejer jag träffat innan + min nuvarande flickvän ser på mig som en man och respekterar mig för det. Jag talar inte om något förtryck mot kvinnor, förbjuder henne inte att skruva ihop den nya bokhyllan om hon vill men inse att det finns länder där man inte strävar efter 100% jämnlikhet men ändå är lyckliga.
Senast redigerad av ceriksson78 2009-07-06 kl. 08:38.
Citera
2009-07-06, 08:49
Medlem
Det är intressant hur de flesta verkar göra kopplingen att svenska kvinnor är bättre än kvinnor från andra länder.

"Du kunde inte få en svensk tjej" är väl bland de mer frekventa inläggen i den här tråden. Det verkar dock som att de flesta anser att adopterade barn från Asien är svenskar, då är det inget problem.

Blir man ihop med någon som är född och uppvuxen från Asien då är det enbart för att ha någon som diskar och städar för folk har minsann sett äldre män med yngre kvinnor på stan. Kan aldrig vara att de ibland har sett en svensk pappa med sin adopterade dotter eller en thailändsk tjej som är ute och handlar med sin pojkväns pappa. Nej det är alltid (och jag menar verkligen alltid) en svensk man som köpt hem en asiat för det fruktansvärda jobbet städning, tvätt och matlagning.

Det är även lite kul hur folk kan sätta åldern på folk, han var 55+ och hon 25. Tvärsäkra åldersäkringar. Själv har jag grymma problem att se ålder på tjejer, både svenska och framförallt thailändska.

Sen har vi det här med kultur, sverige är landet där förhållanden bedöms efter hur snygga de olika parterna är. Det är alltid en vinnare och en förlorare, samtidigt som detta ser man till att med jämna mellanrum yla fram att det är insidan som räknas. Det finns ingen förståelse att andra kulturer värderar andra utseenden eller kvalitéer hos en partner, nej den svenska modellen med att båda ska vara likvärdigt snygga är den som gäller. Snällhet, godhet, utbildning, inkomst mm, det är saker som absolut inte får tas in i ett förhållande enligt svenskar.

Vet om att ovan är generaliseringar men läs igenom tråden då ser ni var jag fått det ifrån.
Senast redigerad av flback 2009-07-06 kl. 09:25.
Citera
2009-07-06, 09:35
Medlem
Tack ceriksson78 och flback för klockrena grejer...haha

Jag har en idé angående att vissa inte gillar det där med thai-svensk och måste kläcka ur sig mansgris och sånt.

Om ni tänker att man har grisar och ska valla in dem i en fålla man har gjort och några finner nya vägar ut ur fållan...skulle man inte bli irriterad då?
Känns lite så. Nu har jämställdheten, som det kallas, kommit för att stanna och då blir det lite känsligt att vissa män inte bara köper det där sneda sättet att fungera i förhållanden som vissa verkar tycka är optimalt...och DÅ jävlar ska det gnällas. De ska inte tro att de kan åka till nåt annat land och bara träffa någon som är bättre än mig...som svensk kvinna, för då ska de få höra att de inte lever upp till den svenska modellen. Och då kommer det grodor ur munnen på vissa. Svenska kvinnor vill ju först i vissa fall ha en nästan diktatorisk inställning till hur man ska vara som kille och sen ska man som kille sen leva i det där och det tror de funkar till 100%????

När ska vissa inse att det inte är antingen eller?
Tror att det ligger mycket krav på en man som träffar en thaibrutta som det ligger på en man som träffar en svensk men de har bara olika fokus på saker för att de ursprungligen inte lever samma liv, vi har tex inte sin sot här som finns i Thailand.

Krasst, så tror jag man har bättre chanser att överleva varandra om en iallafall vågar svälja sin stolthet och inte alltid ge med sig, men ha en positiv syn på saker och ting och visa lite glädje, i det här fallet mot mannen men även tvärtom. Och jag har nog lättare att be om ursäkt och ge med mig mot en som är likadan än en obstinat människa...
Som svensk man mot en svensk kvinna känns det som man FÖRST ska bjuda på sig, vara glad och trevlig men det är inget man kan förvänta sig tillbaka om man tittar i facet på bruttor generellt medans det är helt annat i LOS...även om det är falskt så ler folk där. Och tror inte det är falskt jämt heller. Nämner man något om andra tjejers förträfflighet gentemot svenska så känns det som om man kliver över en gyllene gräns och då är det bara fula grejer som funkar att yppa til slut...och då börjar fördomarna hagla:

-Förmodligen slår han henne...
-Hon får förmodligen diska och göra allt jobb hemma...
-Hon kan nog aldrig säga nej till sex...

Och allsköns allmänna mansgris-grejer...

Likasom män antas bara acceptera den nya världsordningen och därigenom "få en svensk kvinna" så skulle ju en svensk kvinna lätt kunna få männen att stanna hemma...men om man får FÖR mycket att leva upp till för att det bara enligt princip ska passa några så söker man sig till något lättare.
Människan är lat av naturen...så är det.

Om man bara låter alla vara lyckliga och ser till sin egen lycka istället för att kritisera andras kommer man längre...
Citera
2009-07-06, 15:01
Medlem
Citat:
Jag talar inte om något förtryck mot kvinnor, förbjuder henne inte att skruva ihop den nya bokhyllan om hon vill men inse att det finns länder där man inte strävar efter 100% jämnlikhet men ändå är lyckliga.

Fel. De är lyckligare. De har inte en massa feministregler de måste följa.
De gör vad som i deras ögon är naturligt och på så vis är alla glada och nöjda.
Citera
2009-07-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gvibrations
Fel. De är lyckligare. De har inte en massa feministregler de måste följa.
De gör vad som i deras ögon är naturligt och på så vis är alla glada och nöjda.

Stämmer nog det med, feminismen är ett otyg som måste utrotas.

Intressant det som sades innan att det verkar finnas en inställning hos många (även killar) att den svenska kvinnan är prio nr 1 för alla, kan man inte få en sådan får man leta i asien. Då är man inte lika värdefull som de män som är ihop med svenska tjejer.

Har då aldrig mött en man här hemma som är olycklig med sin thai eller filipino brud eller var hon nu må komma från, däremot otroligt många som är deppade över att deras svenska flickvän varit otrogen, tvär mot en osv. Det måste finnas en sanning bakom det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in