2005-11-02, 16:38
Medlem
pretorias avatar
jag o min kompis jobbade några sesonger i thailand som dykarinstruktörer,
o tjände "thaipengar",vi hade ett antal thailändska flickvänner,dom försörjde sig själva, fick inga pengar av oss! kan ju knappast säga att dom va golddiggers eller sugna på att fixa PUT i sverige...klart det finns golddiggers i asien, men det finns det här med, sluta nu med att va så fruktansvärt trångsynta! åk ut o upplev världen innan ni dömmer folk!
Citera
2005-11-02, 16:43
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peja
Men vantrivs man med sin nuvarande situation så är det ju lockande att vara lite naiv och hoppas, och ta den risken. Finns säkert många tragiska fall och vi alla i den här tråden har säkert helt rätt i varsitt x antal fall.

Särskilt om man vantrivs och inte kan göra ett smack åt det! Inte för att jag själv planerar att fara utomlands för att skaffa mig en fru, men jag kan mycket väl förstå det bryderi många män har som funderar på att ta sig för något sådant! Svenska tjejer är jävligt kräsna, allt måste vara perfekt annars skiter det sig! Men själv som man måste ta alla intiativ, men gör man det så verkar man bara anses desperat!

Det är en mycket tunn balansgång som kräver många års övning för att kunna bemästra!
Citera
2005-11-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretoria
jag o min kompis jobbade några sesonger i thailand som dykarinstruktörer,
o tjände "thaipengar",vi hade ett antal thailändska flickvänner,dom försörjde sig själva, fick inga pengar av oss! kan ju knappast säga att dom va golddiggers eller sugna på att fixa PUT i sverige...klart det finns golddiggers i asien, men det finns det här med, sluta nu med att va så fruktansvärt trångsynta! åk ut o upplev världen innan ni dömmer folk!

Precis, att döma hela thailands kvinno befolkning efter de bargirls man sett på semestern på koh samui är j*vligt trångsynt. Finns faktiskt de folk som inte tittar på utisdan och dömer efter färg/nationalitet fina tjejer finns överallt har inget med vilket land de kommer ifrån.

För övrigt så har jag gått i samma klass som en tjej som alltid sa att hon skulle gifta sig med en rik man som kunde försörja henne så hon inte behövde göra så mycket, hon var hel svensk och helt seriös med den åsikten.

Problemet med att bo i sverige med en tjej man träffat i utlandet är att den svenska rasismen är inte baserad på hat utan på fördomar, och att den också är väldigt utbredd.
Citera
2005-11-02, 17:11
Medlem
Citat:
om du påstår att thailand e ett u-land så har du inte en susning om vad du snackar om...

Jag har mer än en susning om vad jag pratar om. Thailand är ett u-land. Större delen av befolkningen livnär sig av traditionella näringar, i synnerhet jordbruk.
Citera
2005-11-02, 17:17
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marang
Jag har mer än en susning om vad jag pratar om. Thailand är ett u-land. Större delen av befolkningen livnär sig av traditionella näringar, i synnerhet jordbruk.

det avgör knappast om det är ett U-land eller inte, problemet i Thailand är korruptionen, pengar finns men dom hamnar inte där dom borde, inte har jag sett att sverige har råd med några hangarfartyg,i så fall så e USA ett uland oxå, med så många fattiga människor som finns där! Kambodja ocj Laos däremot, det är uländer..
Citera
2005-11-02, 17:20
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cothol
Problemet med att bo i sverige med en tjej man träffat i utlandet är att den svenska rasismen är inte baserad på hat utan på fördomar, och att den också är väldigt utbredd.

du har så rätt så rätt, e så trött på "svensson vet bäst" för han har varit 2 veckor på Samui o sett hur det går till och ser ut där...suck..
Citera
2005-11-02, 17:31
Medlem
urughos avatar
Citat:
det avgör knappast om det är ett U-land eller inte, problemet i Thailand är korruptionen, pengar finns men dom hamnar inte där dom borde, inte har jag sett att sverige har råd med några hangarfartyg,i så fall så e USA ett uland oxå, med så många fattiga människor som finns där! Kambodja ocj Laos däremot, det är uländer..

Thailand är ju, tillsammans med Malaysia, sydkorea en utav asiens NIC ( Newly Industrialized Countries ) Länder, dvs ett land som inte för så länge sedan var ett u-land, men som nu har byggt upp en viss industri! Man kan säga att det är ett mellanting mellan I och U-land! Antingen, väldigt rikt för att vara u-land, eller väldigt fattigt för att vara i-land, välj själva!!
Citera
2005-11-02, 17:39
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Thailand är ju, tillsammans med Malaysia, sydkorea en utav asiens NIC ( Newly Industrialized Countries ) Länder, dvs ett land som inte för så länge sedan var ett u-land, men som nu har byggt upp en viss industri! Man kan säga att det är ett mellanting mellan I och U-land! Antingen, väldigt rikt för att vara u-land, eller väldigt fattigt för att vara i-land, välj själva!!

så skulle man ju kunna sammanfatta det! Thailand behövde ingen hjläp efter Tsunamin, det hade nog lilla sverige behövt! vet flera asiatiska tjejer som e rikare än sina svenska pojkvänner! o Singapore ska vi inte tala om,Sverige ser ju ut som ett U-land i jämförelse med hur snyggt det är där!..flyttar dit snart men min ASIATISKA flickvän...det ni!
Citera
2005-11-02, 18:01
Medlem
urughos avatar
Citat:
så skulle man ju kunna sammanfatta det! Thailand behövde ingen hjläp efter Tsunamin, det hade nog lilla sverige behövt!

Jaap! Där fick du en geografilektion av mig!! Tror dock att Sverige har betydligt stabilare ekonomi än Thailand! ....

Citat:
vet flera asiatiska tjejer som e rikare än sina svenska pojkvänner! o Singapore ska vi inte tala om,Sverige ser ju ut som ett U-land i jämförelse med hur snyggt det är där!..flyttar dit snart men min ASIATISKA flickvän...det ni!:lol

Sverige är ,vintertid inte snyggare än Rysslands slum nästan! Slask och kyla och fan och hans moster!! Nä då vill man gärna vara utomlands!!
Citera
2005-11-02, 18:10
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Jaap! Där fick du en geografilektion av mig!! Tror dock att Sverige har betydligt stabilare ekonomi än Thailand!

jo självklart har lever folk oändligt mycket bättre i sverige än i Thai, men vi e oxå betydligt mere styrda och övervakade här, känner mig mycket friare i thailand än i sverige, men jag skulle inte vilja växa upp i thai!..där finns det inget som heter akassa, försäkringskassa,soss eller frisjukvård..men som sagt, pengarna hamnar inte där dom dorde, Taksin e en riktig idiot..
Citera
2005-11-02, 20:11
Medlem
Med tanke på hur utvecklingen ser ut är det väl bara fråga om tid innan sydostasien, Kina m.f.l gå om Sverige i fråga om välstånd/utveckling. Var ju på nyheterna att unga svenskar idag har det sämre än sina föräldersgeneration och sämre kommer det att bli Det är väl tvärtom i sydostasien?
Citera
2005-11-02, 20:14
Medlem
Citat:
ditt inlägg utnämner jag till det mest insnöade,trångsynta och "svenska" här på forumet, du e en stereotyp på en svensk som inte vet ett skit om världen utanför....du måste va "lycklig"...herregud...

Ja fniss fniss, hämta en ordbok och slå upp ordet "ironi".

lmao.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in