2008-08-10, 22:21
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santeria
Våldtäkt har fruktansvärt lite med libido att göra. Sjukt jävla resonemang förövrigt.

Tja, du har ju ingridienserna på plats för en riktigt stark agressionsbildning mot kvinnliga könet där hos männen så nog har det lite med libido att göra ändå.

Makt är ju en stor del i motivationen för våldtäckt, skulle då inte dessa män ha incentiv att begå dessa brott tror du ifall de är så desperata att de hämtar hem en kvinna från ett annat land istället för att ha att göra med svenska kvinnor. Skulle dessa man inte ha ett behov av att för självkänslan känna kontroll och makt över kvinnor ifall det uteblev?
Citera
2008-08-10, 22:22
Medlem
rullkragens avatar
en utländsk tjej som bor i Sverige som inte är frånskild eller nyss har kommit hit!

Tjenis !

Att hämta en brud från Asien verkar som att köpa en hund!
Är man så desperat att man hämtar vilken taj brud som hälst så blir det nog mycke snack om det.
Däremot tror jag att skulle man jobba där eller vara där en längre tid och dessutom det är en brud från en mindre ort som inte har varit luder, och det handlar om riktig kärlek, så kan det säkert respekteras!
Och är ni något så när jämn gamla och på samma nivå när det gäller tänkande och kärlek, så är det okay.

En brud från en turist ort som har varit luder vill säker ligen bara hit för att byta sitt liv till något bättre.
Dom är luder och så för blir, dom blåser vem som hälst, finns ingen logik i att en tjej på 20 år vill ha en gammal gubbe på över 60 år, då handlar det om andra saker än kärlek.

Jag skulle tro att tjejer från Asien och öststater är lite ansedda som luder av allmänheten och risken finns att den stämpeln förblir.

Att köpa en brud bara för att få en tjej verkar i mina ögon helt fel!

Jag bor själva i USA och är gift med en Latina sedan 14 år tillbaka, ja dels så är vi jämn gamla och träffades här i USA. Och Latinas är omtyckta tjejer här i Texas och har bra rykte.
Vet även när jag är i Sverige så är det många som gillar Latinas, ja det utseendet och deras kultur, så man får nästan vara på sin vakt! ( skämt, hon skulle aldrig göra något, för familjen är viktig för henne )

Även här i USA har Asien och ryska tjejer ryktet att man har köpt en fru!

Så mitt råd är vill du ha en tjej från något annat land leta upp en som redan finns i Sverige om du nu inte vill åka i väg och bo i något annat land en längre tid.
Då får du en riktig tjej och inte bara ett luder.
Citera
2008-08-10, 22:24
Medlem
Citat:
Våldtäkt har fruktansvärt lite med libido att göra. Sjukt jävla resonemang förövrigt.

Det känns som om du hela tiden ligger steget efter. Våldtäktsmannen har bilvit nobbad, brutalt enligt honom själv, ett antal gånger. Att då tvinga sig på en kvinna ser han då som ett sätt att bestraffa kvinnor för den rejektion han har mött. Eftersom han enlgit dessa kvinnor mer eller mindre är ett monster (eftersom han aldrig får komma till osv.) så blir ju bestraffningen extra stor.

Och varför skulle han bry sig så mycket om detta med tjejer?. Jo, den där saken som manlig sexualitet...

Detta är för övrigt en av anledningerna till att araber och liknande är betydligt mer våldtäktsbenägna här i Skandinavien. De vet själva att de för fan är bladingar...
Citera
2008-08-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis !

Att hämta en brud från Asien verkar som att köpa en hund!
Är man så desperat att man hämtar vilken taj brud som hälst så blir det nog mycke snack om det.
Däremot tror jag att skulle man jobba där eller vara där en längre tid och dessutom det är en brud från en mindre ort som inte har varit luder, och det handlar om riktig kärlek, så kan det säkert respekteras!
Och är ni något så när jämn gamla och på samma nivå när det gäller tänkande och kärlek, så är det okay.

En brud från en turist ort som har varit luder vill säker ligen bara hit för att byta sitt liv till något bättre.
Dom är luder och så för blir, dom blåser vem som hälst, finns ingen logik i att en tjej på 20 år vill ha en gammal gubbe på över 60 år, då handlar det om andra saker än kärlek.

Jag skulle tro att tjejer från Asien och öststater är lite ansedda som luder av allmänheten och risken finns att den stämpeln förblir.

Att köpa en brud bara för att få en tjej verkar i mina ögon helt fel!

Jag bor själva i USA och är gift med en Latina sedan 14 år tillbaka, ja dels så är vi jämn gamla och träffades här i USA. Och Latinas är omtyckta tjejer här i Texas och har bra rykte.
Vet även när jag är i Sverige så är det många som gillar Latinas, ja det utseendet och deras kultur, så man får nästan vara på sin vakt! ( skämt, hon skulle aldrig göra något, för familjen är viktig för henne )

Även här i USA har Asien och ryska tjejer ryktet att man har köpt en fru!

Så mitt råd är vill du ha en tjej från något annat land leta upp en som redan finns i Sverige om du nu inte vill åka i väg och bo i något annat land en längre tid.
Då får du en riktig tjej och inte bara ett luder.

Kunde inte låta bli att dra den gamla klassikern... "Love is the illusion that one woman differs from another."
Citera
2008-08-10, 22:42
Medlem
Santerias avatar
Jag säger det igen så kanske det fastnar denna gången: Det finns tusentals turister för tjejer att välja på. De som är riktigt snygga och unga där, lär ha precis lika höga krav på män som de som är snygga och unga i Sverige. Av den anledningen kommer han, pank och ung som han är bara få med sig en tjackköpehora hem om äns det. Dessutom är det inte så lätt som man tror att ta hem en tjej därifrån. Och nej, det kommer aldrig bli socialt accepterat. Därför röstar jag fortfarande på krogen/pastavagnen/whatever, om det nu är PK och safe han vill vara.

Sen framgår det fortfarande inte vad det är för fel på TS, om han är ful som stryk, har personlighetsstörningar eller vad det nu är. Har ju inte äns blivit bekräftat att han har svårt för få ragg? Därav blev jag lite chockad över våldtäktskommentaren.
Citera
2008-08-10, 23:51
Medlem
irmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
Som rubriken säger, tycker ni att det är konstigt att hämta en fru i Asien? Kan slynan bli kär i mig på riktigt? Är det socialt accepterat?

Om du kallar henne för slyna så vet jag inte.. och nej, det är inte socialt accepterat.
Citera
2008-08-10, 23:52
Medlem
Get-Looses avatar
Jag tycker det är ett tecken på enf ett skev människosyn när man behandlar en person som en konsumptionsvara. Då kan tjejen vara thai, braz, afrikan eller colombian. Har man inte träffats på like grunder är det fucked up.

Anders Eklund hade en thai, slump?
Citera
2008-08-10, 23:58
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Därav blev jag lite chockad över våldtäktskommentaren.

Det vet inte jag heller, men jag associerad mest fritt ifrån hur jag ser på personer som gör detta och deras motiv. Har inte så mycket med TS utan min egna stereotypiska bild på individerna som gör det. Det vill säga inte alltför smickrande.

Sen att TS trollar rätt hårt gör ju inte saken bättre.

https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=181471
Citera
2008-08-10, 23:58
Medlem
BasinCity_Mias avatar
Man kan nog nästan garanterat säga att tex en sån slags thailändska inte skulle vara speciellt intresserad av en man som inte har några pengar.
Citera
2008-08-11, 00:08
Medlem
Adolf bittlers avatar
Jag tycker en del av er som skrivit i tråden har en ganska konstig syn på människor. Det är ju faktiskt så att asien har en hel del människor(läs kvinnor) som är välutbildade och rika, om jag skulle ta en sådan kvinna med mig hem till Sverige skulle folk se ner på mig. :S Det är ganska tragiskt att det ska vara så. Nu är det tur att asiater inte lockar mig för fem öre.
Citera
2008-08-11, 00:10
Medlem
SinXs avatar
Varför detta konsekventa hat mot alla svenska män som väljer att åka och hämta en thailändska. Några bekanta till mig som varit gifta i snart 20 år träffades i thailand. De är nog det lyckligaste paret jag känner. Skillnaden mellan dem och de svenska paren jag känner (speciellt de yngre) är att kvinnan och mannen har outalade roller. Mannen jobbar, och kvinnan sköter hemmet. Båda finner sig i sina roller, och ingen av dem skulle någonsin drömma om att påstå sig vara förtryckt. Har aldrig hört honom vara nedsättande mot henne, eller hon mot honom. Han är 10 år äldre vilket betyder att han är runt sina 50 och hon sina 40.

Medan svenska tjejer har sina preferenser hur deras män ska vara har thailändskor sina. Om en svensk medelålders man vill "hämta hem" en 20-åring och denna unga tös finner tycke för den svenska mannen är detta inget konstigt. Båda vinner på det. Självklart finns det svin bå båda sidor. Tyvärr verkar Ni tro att dessa utgör majoriteten.
Citera
2008-08-11, 19:43
Bannlyst
Bump

Bumpar skiten och säger att jag håller med..

Fan, finns det nåt fulare och mer avtändande än en späd, snedögd, thailändska med grått tandkött, platt, runt ansikte och varken rumpa eller bröst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in