Citat:
Ursprungligen postat av
jeffreythugga
Är det någon som kan vittna om en ordentlig at på phenibut, likt dem man läser om på reddit? Känns som man ofta läser om det men har aldrig hört någon svensk som upplevt det. Kanske är jävligt mycket starkare i staterna?
Tagit phenibut nu i stort sett dagligen under ett år. Året innan det tog jag åtminstone 2-4 dagar i veckan, vilket fungerade helbra för mig och toleransen. Tog länge 3g men har senaste halvåret tagit mellan 3-5g. Hänt några gånger att jag tar pauser i ungefär en vecka åt gången, och inför varje gång är jag alltid lika säker på att jag nu gått för långt och kommer få den beryktande helvetes-ATn men har än så länge aldrig hänt.
Senast jag tog en paus var för typ 2 månader sen, dock bara 3 dagar men borde helt klart ändå känt av avtändningen. Det enda återkommande symtomen när jag tagit pauser är att min hud känns jävligt skum, typ torr, även fast den inte är det.
Saken är den att jag knappt känner av phenibuten längre, oavsett med högre doser. Tar jag en paus på 3 dagar så får jag ändå nice effekt första dagen påt igen. Så trots att jag inte får någon avtändning är jag ändå så jävla efterbliven att jag fortsätter ta varje tag även fast det förstör effekten.
Blivit något slags tvångsbeteende som dessutom är jävligt dyrt.
Ställer liksom varje dag klockan en timme tidigare för att slänga i mig det på tom mage, somna om och sedan gå upp 1,5h senare.
Jag har kanske inte ett direkt svar på din fråga, men jag befinner mig i en liknande situation.
Jag har också tagit det i ungefär ett år, i princip dagligen utan att missa en enda dag. Jag känner även igen den där känslan av att effekten har avtagit, och jag vill verkligen undvika att höja dosen.
Vid något enstaka längre uppehåll (minns ej när det var riktigt) har jag upplevt milda utsättningssymptom – ungefär som jag tidigare känt med benso eller gabapentin – men betydligt svagare, både i effekt och i abstinens. Det är dock sällan jag överstiger ca 1-2 g per dygn.
En sak jag undrar över är om Phenibut kan orsaka stela muskler, tryck över magen eller andra obehagliga kroppsliga reaktioner? Samtidigt har jag haft de besvären även när jag inte tagit det, så det är svårt att avgöra om det har något med saken att göra.
När jag pratar med vården så tar jag aldrig upp den här substansen, eftersom jag är rädd att de då skulle bli mer restriktiva med att skriva ut annat som jag behöver. Eller vad tror ni andra om detta?