2025-08-09, 14:51
Medlem
Fattar inte vf phenibut inte funger på mig om jag inte tar höga doser 5-6g balkofen funkar inte heller medans gabapentin funkar bra på ganska låga doser 1200-1800mg konstigt då dom är så lika varandra ?
Citera
2025-08-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Fattar inte vf phenibut inte funger på mig om jag inte tar höga doser 5-6g balkofen funkar inte heller medans gabapentin funkar bra på ganska låga doser 1200-1800mg konstigt då dom är så lika varandra ?
En ekvivalent dos har en ration på ca 1:7.
Så helt fel ute är du inte.
Citera
2025-08-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
En ekvivalent dos har en ration på ca 1:7.
Så helt fel ute är du inte.

Är det 1:7 gabapentin - phenibut eller åt andra håller

Så 1g gabapentin skulle vara som 7 g phenibut låter otroligt en del får ju effekt på 500mg phenibut
Citera
2025-08-10, 01:50
Medlem
Citat:
Är det 1:7 gabapentin - phenibut eller åt andra håller

Så 1g gabapentin skulle vara som 7 g phenibut låter otroligt en del får ju effekt på 500mg phenibut
Fel av mig, blandade ihop en del.
Citera
2025-08-11, 02:30
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Vart hade du beställt ditt Phenibut ifrån? Det kanske var utbankat, alltså orent Phenibut.
Jag äter också Baklofen och Baklofen är ju korstolerant med Phenibut så då har du automatiskt lite högre tolerans. Hur höga doser Baklofen äter du?
Jag äter 30 mg X 2 och när jag senaste beställde Phenibut så åt jag 3-4 gram. Fick liten effekt men dagen efter så mår jag alltid mycket bättre än samma kväll som jag tar Phenibuten. Det är inte helt ovanligt

Att du får mer effekt av Gabapentin är för att den jobbar på ett annat sätt i hjärnan än vad Baklofen och Phenibut gör. Även fast dom är nära släkt på molekylär nivå så är dom ganska olika. Gabapentin är förvisso en GABAanalog men har ingen affinitet till varken GABAa eller GABAb receptorerna utan den verkar via att dämpa spänningsstyrda kalciumkanaler i hjärnan, precis som Lyrica
Citera
2025-08-11, 20:43
Medlem
Har tagit 1.5gram Phenibut för några timmar sen, finns det risk för andningsdeppression eller så om jag tar 25mg lergigan nu till kvällen?
Citera
2025-08-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Har tagit 1.5gram Phenibut för några timmar sen, finns det risk för andningsdeppression eller så om jag tar 25mg lergigan nu till kvällen?
Nej, verkligen inte.
Citera
2025-08-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie

Det är nog absolut ingen fara. Tog 8g phenibut, 100mg lergigan, theralen, 30mg mirtazapin och 5mg melatonin en gång och sov som en prins. 0 tolerans mot lergigan då, mirtazapin var ordinerad. Phenibut var också uppbyggd tolerans och väldigt dumt. Så 1.5g är en väldigt mild dos i jämförelse om det är vanliga hcl
Citera
2025-08-13, 21:12
Medlem
[quote=KringEx|92662597]
Vart hade du beställt ditt Phenibut ifrån? Det kanske var utbankat, alltså orent Phenibut.
Jag äter också Baklofen och Baklofen är ju korstolerant med Phenibut så då har du automatiskt lite högre tolerans. Hur höga doser Baklofen äter du?
Jag äter 30 mg X 2 och när jag senaste beställde Phenibut så åt jag 3-4 gram. Fick liten effekt men dagen efter så mår jag alltid mycket bättre än samma kväll som jag tar Phenibuten. Det är inte helt ovanligt

Att du får mer effekt av Gabapentin är för att den jobbar på ett annat sätt i hjärnan än vad Baklofen och Phenibut gör. Även fast dom är nära släkt på molekylär nivå så är dom ganska olika. Gabapentin är förvisso en GABAanalog men har ingen affinitet till varken GABAa eller GABAb receptorerna utan den verkar via att dämpa spänningsstyrda kalciumkanaler i hjärnan, precis som Lyrica
[/QUOTE
Köpt från rawpowders bodyshock och några andra ställen, så provat från flera olika säker tagit 200g phenibut i mitt liv. Enda använingsområdet som jag tyckte det levererar på är att bosta kratom med. Tagit doser på 10 g vid några tillfällen, med knappt märkbar effekt. Nu vid detta tillfälle har jag ingen tolerans mot varken gabapentin benzo eller någon annan liknande substans. Vid ett tillfälle tog jag 2 g f-phenibut och fick den effekt andra verkar få av 2 g hlc phenibut. Inte ett stort problem att bara låta bli att ta det men är nyfiken på vf det inte fungerat
Citera
2025-09-08, 18:27
Medlem
I början av sommaren beställde jag två påsar HCL från en EU-butik jag handlat från en jädra massa gånger innan. Spårningen slutade uppdateras så antog att paketet försvunnit och mejlade butiken angående detta, varav de skickade ut en ersättningsorder.

Tänkte inte mer på detta men häromveckan dök denna order upp och hade då gåtts igenom noggrant av tullen, båda påsarna öppnade och kom i zip bags

Var alltså typ 3 månader sen jag beställde. Antar att de skickade påsarna på analys och grejer? Märkligt bara att det var radiotystnad tänker jag, brukar man inte få info relativt direkt när tullen stoppar ett paket?

I spårningen är det bara ett glapp på tre månader från att transportören i det aktuella EU-landet lämnade över paketet, till nu när det "registrerats" i Sverige

Citat:
Ursprungligen postat av meta444
Hur många dagar brukar det ta om det blir så att tullen inspekterar paketet? Har varit 5 dagar för mig nu och är ändå lite nojig att något kan hända...

Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Står det att det expideras av tullen?
Jag skulle sitta lugnt i båten , sommartider nu och postgången är lite segare. I värsta fall får du ett brev hem där tullen bestämt sig för att ämnet du försökt föra in klassas som bla bla och kommer förstöras om du inte inkommer med ett överklagande.

De sidorna jag beställt ifrån har varit väldigt tydliga med innehållet på paketet osv och det har bara fastnat för inspektion en gång.
Citera
2025-09-08, 19:19
Medlem
Är det någon som kan vittna om en ordentlig at på phenibut, likt dem man läser om på reddit? Känns som man ofta läser om det men har aldrig hört någon svensk som upplevt det. Kanske är jävligt mycket starkare i staterna?

Tagit phenibut nu i stort sett dagligen under ett år. Året innan det tog jag åtminstone 2-4 dagar i veckan, vilket fungerade helbra för mig och toleransen. Tog länge 3g men har senaste halvåret tagit mellan 3-5g. Hänt några gånger att jag tar pauser i ungefär en vecka åt gången, och inför varje gång är jag alltid lika säker på att jag nu gått för långt och kommer få den beryktande helvetes-ATn men har än så länge aldrig hänt.

Senast jag tog en paus var för typ 2 månader sen, dock bara 3 dagar men borde helt klart ändå känt av avtändningen. Det enda återkommande symtomen när jag tagit pauser är att min hud känns jävligt skum, typ torr, även fast den inte är det.

Saken är den att jag knappt känner av phenibuten längre, oavsett med högre doser. Tar jag en paus på 3 dagar så får jag ändå nice effekt första dagen påt igen. Så trots att jag inte får någon avtändning är jag ändå så jävla efterbliven att jag fortsätter ta varje tag även fast det förstör effekten.

Blivit något slags tvångsbeteende som dessutom är jävligt dyrt.
Ställer liksom varje dag klockan en timme tidigare för att slänga i mig det på tom mage, somna om och sedan gå upp 1,5h senare.
Citera
2025-09-12, 23:53
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Är det någon som kan vittna om en ordentlig at på phenibut, likt dem man läser om på reddit? Känns som man ofta läser om det men har aldrig hört någon svensk som upplevt det. Kanske är jävligt mycket starkare i staterna?

Tagit phenibut nu i stort sett dagligen under ett år. Året innan det tog jag åtminstone 2-4 dagar i veckan, vilket fungerade helbra för mig och toleransen. Tog länge 3g men har senaste halvåret tagit mellan 3-5g. Hänt några gånger att jag tar pauser i ungefär en vecka åt gången, och inför varje gång är jag alltid lika säker på att jag nu gått för långt och kommer få den beryktande helvetes-ATn men har än så länge aldrig hänt.

Senast jag tog en paus var för typ 2 månader sen, dock bara 3 dagar men borde helt klart ändå känt av avtändningen. Det enda återkommande symtomen när jag tagit pauser är att min hud känns jävligt skum, typ torr, även fast den inte är det.

Saken är den att jag knappt känner av phenibuten längre, oavsett med högre doser. Tar jag en paus på 3 dagar så får jag ändå nice effekt första dagen påt igen. Så trots att jag inte får någon avtändning är jag ändå så jävla efterbliven att jag fortsätter ta varje tag även fast det förstör effekten.

Blivit något slags tvångsbeteende som dessutom är jävligt dyrt.
Ställer liksom varje dag klockan en timme tidigare för att slänga i mig det på tom mage, somna om och sedan gå upp 1,5h senare.

Jag har kanske inte ett direkt svar på din fråga, men jag befinner mig i en liknande situation.

Jag har också tagit det i ungefär ett år, i princip dagligen utan att missa en enda dag. Jag känner även igen den där känslan av att effekten har avtagit, och jag vill verkligen undvika att höja dosen.

Vid något enstaka längre uppehåll (minns ej när det var riktigt) har jag upplevt milda utsättningssymptom – ungefär som jag tidigare känt med benso eller gabapentin – men betydligt svagare, både i effekt och i abstinens. Det är dock sällan jag överstiger ca 1-2 g per dygn.

En sak jag undrar över är om Phenibut kan orsaka stela muskler, tryck över magen eller andra obehagliga kroppsliga reaktioner? Samtidigt har jag haft de besvären även när jag inte tagit det, så det är svårt att avgöra om det har något med saken att göra.

När jag pratar med vården så tar jag aldrig upp den här substansen, eftersom jag är rädd att de då skulle bli mer restriktiva med att skriva ut annat som jag behöver. Eller vad tror ni andra om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in