Citat:
Ursprungligen postat av
Softer
FiveGramsAday, av nyfikenhet undrar jag varför du inte börjar med en lyrica medicinering igen isåfall? Igenom att du är "förstörd" av det redan. Jag vet själv vilket helvette på jorden en lyrica-AT är. Och utdragen som fan är den oxå. Fy å fan.
Jag är i 30-års åldern. Förlorat familj (delvis självalt pga dom ej hjälpt till),vänner, mkt liten hjälp från sjukvård. Sjukskriven sen 3,5 år tillbaka. Klarar inte av vardagssaker, främst mentalt. Köper mat, färdig mat, för laga mat är ett sånt stort projekt. Va mkt stark mentalt innan lyrica. Klarat mig igenom skit som andra tagit sitt liv för. Så handlar ej om att "ta sig i kragen". Min hjärna är bränd...
Släpar mig till apoteket för hämta ut läkemedel för sömn m.m. Thats it....
Sen är jag fast i soffan/sängen....orkar/klarar mkt sällan ens skriva på forum numera längre. Hade gärna utvecklat detta svar. Men orkar helt enkelt inte. Har liksom dragit samma skit för båda familj,vänner,läkare,kopplat in sociala för vården inte gjort sitt, men inte kommit förbi läkare på V.C under 3.5 år.....därför jag kapade kontakt med ALL familj efter 1a året.
Själv hade jag dödat för rädda någon i min familj,nära vän, om det va allvarligt......innan lyrican. Men ser nu hur kalla människor är, alla drar sig från det negativa. Även dom få dagar man försöker ljuga och säga saker är "ok".
Trots förklarat om dagliga självmordstankar och flertalet försök.
Har/hade stor familj (ej egen, utan förädrar, ett par systrar, släkt), och väldigt mkt vänner.
Men dom försvann sakta men säkert....fåtalet försökte komma med förslag....men då jag aldrig blev/blivit bättre. Så är det ingen som vill umgås eller prata med någon i mitt skick.
Så det va väl aldrig någgra RIKTIGT bra vänner till att börja med. Men jag har då heller aldrig bett om så mkt hjälp...för finns ej så mkt dom kan göra. Dessutom, permanent hjänskada m.m, inte så kul och berätta. Annat om man hade typ cancer och fungera normalt i skallen......ja, det är svårt att förklara.
En del gnäller ju om folk som bara har en klinisk depression, för dom själva aldrgi varit där, så dom FATTAR ej att man är paralyserad. Men har tagit mig ur en 6mån. mkt djup depression, tagit mig ur långt missbruk utav smärtstillande pga ryggproblem....utan hjälp från vänner eller familj......och dessa va helveten....men jag kriga igenom dom.
Men ja.....nu blir det långt. Jag sitter där jag gör, har bestämt mig för hur jag ska lösa det. Och behöver egentligen bara 2-3k sek och lite motivation, så har jag min frid sen.
Men som sagt....detta är offtopic för tråden. Jag har bestämt mig för att ta slut på helvetet....ska bara hitta orken att göra det ordentligt denna gång. Har liksom accepterat det....är inte depression främst som fått mig göra detta val....det är allt lidande mentalt, ångest,social fobi, ensmahet, det kognitiva som ej fungerar.
Hade ett mkt ovanligt bra liv innan, bodde utomlands ca 10mån/år, tjänande 50-150k sek/månad, levde extremt lyxigt. Nu hade jag nöjt mig med en 2a och ett okej förhållande....men jag funkar ej tillräckligt för det helt enkelt....vill ju liksom leva, inte överleva från dag till dag.
Ville bara varna folk för Phenibut, och även lyrica....då båda ger katastrofala effekter om man torskar på det. Phen vet jag dock inget om permanenta skador....mer än möjligt på Gaba-receptorerna efter långvarigt bruk/missbruk.
Men Lyrica är en HELT annan femma. Hade hellre Speedballat under något år, och vet jag hade varit i bättre skick efter det. Alltså kokain och heroin samtidigt.
Bara som ett extremt exempel.....aldrig använt, men full koll på att man kan återhämta sig utan några extrema skador utav vanliga droger. Förutom möjligen Meth&Crack.
Är mkt insatt och påläst....så inget jag bara printar ner för jag mår och fungerar som skit.
Men någon kanske tar till sig, ifrågasätter sin läkare.....önskar inte detta på min värsta fiende.
Igen, sorry för all OT....ville bara svara på frågan när jag orkade. Brukar annars som mest läsa om andra som har div. problem...vill svara där jag kan bistå med förslag och kunskap....men orkar ej. Min skit, den vet jag vart den slutar redan.
Mvh - 5.G.D.