2015-11-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toni.bang
Jag fick akut psykos av weeden. Alltså panik attack, panik ångest, hallucinationer i en hög grad som varade i 4 timmar. Här har jag skrivit om det (FB) Toxisk Pyskos av weed

Jag röker inte weed men gjorde det bara för skojskull den gången. Men vad inkluderar substans?
Kan jag ta kratom eller alkohol?

Jag kan lätt hålla mig borta från all drog, förutom sprit.

Lider du av ångest? Hur är det nu har du återhämtat dig efter weedet? Kratom bör fungera men undvik alkohol eftersom phenibut i höga doser går in på gaba-a dvs. samma som alkohol. Men om jag var du skulle jag undvika alla former av substanser ett tag iaf om weed grejen hände nyligen.
Citera
2015-11-07, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Lider du av ångest? Hur är det nu har du återhämtat dig efter weedet? Kratom bör fungera men undvik alkohol eftersom phenibut i höga doser går in på gaba-a dvs. samma som alkohol. Men om jag var du skulle jag undvika alla former av substanser ett tag iaf om weed grejen hände nyligen.

Alltså med weed grejen hände i början av september efter det rörde jag varken phenibut eller alkohol eller kratom eller nåt drog öht. Jag hade då återhämtat mig, men nu förra helgen hade jag festat och druckit om på söndagen hade jag lite ångest pga. spriten så jag tog 2 gram phenibut och jag fick en mildare panik ångest som varade i mindre än minut. Sedan efter det har jag hamnat i depression och ångest. Nu har jag bestämt att aldrig mer röra phenibut och andra drog.

Jag ska hålla mig endast till spriten. Jag dricker heller inte ofta, så hur länge ska jag vänta för att återhämta mig totalt och vara ren i kroppen? Jag vill dock dricka på juldagen och nyårsafton, har jag hunnit återhämta mig?
Citera
2015-11-07, 16:42
Medlem
Citat:
Alltså med weed grejen hände i början av september efter det rörde jag varken phenibut eller alkohol eller kratom eller nåt drog öht. Jag hade då återhämtat mig, men nu förra helgen hade jag festat och druckit om på söndagen hade jag lite ångest pga. spriten så jag tog 2 gram phenibut och jag fick en mildare panik ångest som varade i mindre än minut. Sedan efter det har jag hamnat i depression och ångest. Nu har jag bestämt att aldrig mer röra phenibut och andra drog.

Jag ska hålla mig endast till spriten. Jag dricker heller inte ofta, så hur länge ska jag vänta för att återhämta mig totalt och vara ren i kroppen? Jag vill dock dricka på juldagen och nyårsafton, har jag hunnit återhämta mig?

Om jag vore du skulle jag undvika allt utom kratomet, men ta det lugnt med kratomet oxå. Man mår bättre utan alkohol jag lovar dig, jag dricker aldrig det bidrog med mycket ångest och dåligt mående. Risken är väll att du hamnar i dumma situationer med dåligt omdöme och nästa gång går det ännu mer åt h-vete.
Citera
2015-11-08, 19:12
Medlem
Citat:

Håll dig till sprit min tjej har också fått psykos av hash tidigare.
Citera
2015-11-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbcruss
Det beror på din toleransnivå men det går bra att ta 1-1,5 gram på en dag. Ta inte det för ofta bara.
Tycker det låter som en alldeles för hög dos. Själv tar jag 500mg och ibland är även det lite för mycket på en dag.
Citera
2015-11-17, 04:04
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Akta er...oavsett klassning. Så är Phenibut extremt potent. Främst på Gaba-B, så ej Gaba-A som benzo...men korstolerans. Och Phen är liknande Lyrica gällande tolerans.....1-2 dagar, sen får man typ mkt liten effekt.

Fick själv extrema självmordstankar, dock samtidigt som helt apatisk efter 2v, med varannan dag på 1-3g/dag. Så har man missbrukar tendenser, big nono. Annars är det mkt effektivt mot ångest, sjukt bra för sömn. Gav mig mer sömn än 10mg flunisar + en karta Imovane.

Sen, förutom Gaba-B, så agerar det på seretonin och dopamin, och ger där med ett humörlyft.
Varken orkar eller kan beskriva min tillvaro....men är förstörd för livet pga Lyrica.

Och Phenibut har varit det ENDA som fick mig fundera lite på saker som träning och börja date'a osv. igen....men det håller sig inte. Googla på engelska, "Phenibut Hell" eller dyl. så ser ni själva.

Dom som vet hur JÄVLIGT AT är på benzo (Gaba-A) läkemedel, som kan ta månader/år att komma tilbaka ifrån.....så är Gaba-B 100ggr värre.

Har då ändå på egen hand gått igenom tunga opiod&benz AT själv i hemmet. Efter år av dagligt missbruk/självmed. Men Gaba-B, som Phen&Lyrica....räcker med några veckor, så är man fukked.

Märkte dock ej något permanent från Phen. Som från Lyrica.....som jag efter 3.5 år utan, trots massa Imovane,Flunisar,Stess,Kodein utskrivet.....lider så jävligt dagligen....att jag till 100% kommer ta mitt liv. Försökt och misslyckats....men kör på en stark OD snart när varor finnes.

Lyrica ÄR det VÄRSTA som finnes! Kanske OT.....men skulle ej önska min värsta fiende den här skiten.

Men har man kontroll, så är Phen. kanon för sömn, även ångest/sociala event osv. om man använder MAX 2ggr/vecka.

Köpt 50g. Pulver flera ggr, och spolat ner det efter använt cirkus 20g.

Jävla NARK-politik som får oss alla som är lidande att vända oss till nätdroger. Även om just Phen är ett läkemedel bl.a i Ryssland. Men då är benz helt klart säkrare.....be aware.....

Mvh - 5.G.D.
Citera
2015-11-17, 19:20
Medlem
Sezlows avatar
Det som du gått igenom låter riktigt djävligt.

Själv har jag Lyrica på recept sedan flera år och tar min dagliga dos strax under 500mg.
Phenibut tar jag endast av och till, som allra mest två ggr/vecka med 500mg.
Citera
2015-11-17, 23:32
Medlem
Softers avatar
FiveGramsAday, av nyfikenhet undrar jag varför du inte börjar med en lyrica medicinering igen isåfall? Igenom att du är "förstörd" av det redan. Jag vet själv vilket helvette på jorden en lyrica-AT är. Och utdragen som fan är den oxå. Fy å fan.
Senast redigerad av Softer 2015-11-17 kl. 23:37.
Citera
2015-11-17, 23:43
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Det som du gått igenom låter riktigt djävligt.

Själv har jag Lyrica på recept sedan flera år och tar min dagliga dos strax under 500mg.
Phenibut tar jag endast av och till, som allra mest två ggr/vecka med 500mg.

Lyrica, och dess lillebror, Gabapentin. Dom ÄR nervgift...skadar hela nervsystemet. Dock blir man väck i skallen utan att märka det. Har haft kontakt med dussintals från hela världen, via forum,facebook finns en privat grupp, där alla fått psykiska åkommor som permanent depression, starkt nedsatt kognitiv förmåga, m.m.

Och även mkt fysiska skador.....mkt likheter mellan folk. Men det skiljer sig även. Vet folk som blivit halvblinda, någon döv på ena örat. En äldre dam fick stroke flera ggr och behövde pacemaker.
En yngre man, som jobbade på NASA, som bara gick på en lägre dos, minns ej om 50mg eller 150mg.

Han blev så förstörd att han blev av med jobbet....och va sjukskriven sist jag skrev med honom online.
Så där är många som fått det utskrivet, och ej har något tidigare missbruk bakom sig som är fukked 4 life.

Men då jag själv hade ett par år där jag självmedicinerade med opiater, och till viss del benz.....så skylls allt på det. TROTS jag fungera helt normalt innan lyrican....och låg på maxdos i 3mån. Körde dock cold turkey....och hamna i något som ej går förklara, skulle ta ett dussin A4 minst.

3.5 år nu....och har Imovane och flunitrazepam för ens kunna sova 2-5tim/natt. 40mg STesolid/dag, som jag numera behöver för att inte bli sämre....hjälper ju knappast efter så lånng tid. Kodein i mindre mängder dagligen.....

Ah, sorry, detta är off-topic.

Men har du provat vara utan lyrican i några dagar? Kommer hamn i ett stort svart hål av såna sjuka känslor så det finns inte. Dock skulle jag väl ej rek. det, då man riskerar EP-anfall vid CT bl.a. Stroke m.m har inträffat med. Men det har folk fått PÅ Lyrican med så.

Och dom jag pratar/pratat med (en del har tagit sina liv). Dom flesta har varit utan lyrica i flera år...men blir aldrig bättre. Dock verkar ett fåtal människor klara av gå av från lyrica utan några större problem,AT,eller allvarligare skador.

Sen om det beror på person, eller på individens hälsa från början. Ev. blandning med andra utskrivna läkemedel osv. vet jag ej. Men att LYRICA förstör nervsystemet är ett faktum....har över 100-talet A4 utskrivet....som jag försökt få läkare m.m. att läsa.....utan någon direkt effekt.

Klart dom ej erkänner något skulle vara så skadligt. Dock mest okunskap...det är ju godkänt utav läkemedelsverket, och FDA i USA.

Men läser man på, så hittar man att godkännandet utav FDA i USA, gick igenom på falska grunder.
Personer har suttit i fängelse, och fått böter pga påhittade försök på människor. Som ju är obligatoriska för att ett läkemedel ska bli godkänt.

Trots dessa påhittade provresultat m.m så gjordes aldrig några nya undersökningar.....och utan tvekan borde lyrica tagits bort omedelbart när detta kom fram. Men allt handlar om $$$. Pfizer har mutat skiten utav varenda delstat i USA, för att komma undan legala problem.

Men det verkar vara på G med "class-action-suits". Där ett flertal personer går ihop och stämmer Pfizer pga mkt alllvarliga skador, som dom kunnat bevisa.

Men inget som skulle funka här i Sverige.....spec. inte när inte ens vetskapen om vilket råttgift som finns på apotekshyllorna......Be Aware...(!!)
Citera
2015-11-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
Akta er...oavsett klassning. Så är Phenibut extremt potent. Främst på Gaba-B, så ej Gaba-A som benzo...men korstolerans. Och Phen är liknande Lyrica gällande tolerans.....1-2 dagar, sen får man typ mkt liten effekt.

Fick själv extrema självmordstankar, dock samtidigt som helt apatisk efter 2v, med varannan dag på 1-3g/dag. Så har man missbrukar tendenser, big nono. Annars är det mkt effektivt mot ångest, sjukt bra för sömn. Gav mig mer sömn än 10mg flunisar + en karta Imovane.

Sen, förutom Gaba-B, så agerar det på seretonin och dopamin, och ger där med ett humörlyft.
Varken orkar eller kan beskriva min tillvaro....men är förstörd för livet pga Lyrica.

Och Phenibut har varit det ENDA som fick mig fundera lite på saker som träning och börja date'a osv. igen....men det håller sig inte. Googla på engelska, "Phenibut Hell" eller dyl. så ser ni själva.

Dom som vet hur JÄVLIGT AT är på benzo (Gaba-A) läkemedel, som kan ta månader/år att komma tilbaka ifrån.....så är Gaba-B 100ggr värre.

Har då ändå på egen hand gått igenom tunga opiod&benz AT själv i hemmet. Efter år av dagligt missbruk/självmed. Men Gaba-B, som Phen&Lyrica....räcker med några veckor, så är man fukked.

Märkte dock ej något permanent från Phen. Som från Lyrica.....som jag efter 3.5 år utan, trots massa Imovane,Flunisar,Stess,Kodein utskrivet.....lider så jävligt dagligen....att jag till 100% kommer ta mitt liv. Försökt och misslyckats....men kör på en stark OD snart när varor finnes.

Lyrica ÄR det VÄRSTA som finnes! Kanske OT.....men skulle ej önska min värsta fiende den här skiten.

Men har man kontroll, så är Phen. kanon för sömn, även ångest/sociala event osv. om man använder MAX 2ggr/vecka.

Köpt 50g. Pulver flera ggr, och spolat ner det efter använt cirkus 20g.

Jävla NARK-politik som får oss alla som är lidande att vända oss till nätdroger. Även om just Phen är ett läkemedel bl.a i Ryssland. Men då är benz helt klart säkrare.....be aware.....

Mvh - 5.G.D.

Hej! 5gram först och främst tråkigt att du mår dåligt. Men att bara klaga på substanserna isig tycker jag är fel! Det är du som pillat i dig skiten trotts vetskap om konsekvenser. Så att skylla på substanserna och drogpolitiken är enbart för att lätta sitt eget samvete. Alla kan sluta med lyrica har själv gjort det och en handfull opisar och bens. Det viktigaste är att hålla doserna låga det är nästan viktigare än hur ofta man tar det. Bra att du vill varna andra, men försök att säga hela sanningen... att du inte skötte det på en bra nivå. Skickar iaf en lycko önskning att du tar dig ur lyrican, svårt är det men det är möjligt.
Citera
2015-11-18, 00:24
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
FiveGramsAday, av nyfikenhet undrar jag varför du inte börjar med en lyrica medicinering igen isåfall? Igenom att du är "förstörd" av det redan. Jag vet själv vilket helvette på jorden en lyrica-AT är. Och utdragen som fan är den oxå. Fy å fan.

Jag är i 30-års åldern. Förlorat familj (delvis självalt pga dom ej hjälpt till),vänner, mkt liten hjälp från sjukvård. Sjukskriven sen 3,5 år tillbaka. Klarar inte av vardagssaker, främst mentalt. Köper mat, färdig mat, för laga mat är ett sånt stort projekt. Va mkt stark mentalt innan lyrica. Klarat mig igenom skit som andra tagit sitt liv för. Så handlar ej om att "ta sig i kragen". Min hjärna är bränd...
Släpar mig till apoteket för hämta ut läkemedel för sömn m.m. Thats it....

Sen är jag fast i soffan/sängen....orkar/klarar mkt sällan ens skriva på forum numera längre. Hade gärna utvecklat detta svar. Men orkar helt enkelt inte. Har liksom dragit samma skit för båda familj,vänner,läkare,kopplat in sociala för vården inte gjort sitt, men inte kommit förbi läkare på V.C under 3.5 år.....därför jag kapade kontakt med ALL familj efter 1a året.

Själv hade jag dödat för rädda någon i min familj,nära vän, om det va allvarligt......innan lyrican. Men ser nu hur kalla människor är, alla drar sig från det negativa. Även dom få dagar man försöker ljuga och säga saker är "ok".

Trots förklarat om dagliga självmordstankar och flertalet försök.

Har/hade stor familj (ej egen, utan förädrar, ett par systrar, släkt), och väldigt mkt vänner.
Men dom försvann sakta men säkert....fåtalet försökte komma med förslag....men då jag aldrig blev/blivit bättre. Så är det ingen som vill umgås eller prata med någon i mitt skick.

Så det va väl aldrig någgra RIKTIGT bra vänner till att börja med. Men jag har då heller aldrig bett om så mkt hjälp...för finns ej så mkt dom kan göra. Dessutom, permanent hjänskada m.m, inte så kul och berätta. Annat om man hade typ cancer och fungera normalt i skallen......ja, det är svårt att förklara.

En del gnäller ju om folk som bara har en klinisk depression, för dom själva aldrgi varit där, så dom FATTAR ej att man är paralyserad. Men har tagit mig ur en 6mån. mkt djup depression, tagit mig ur långt missbruk utav smärtstillande pga ryggproblem....utan hjälp från vänner eller familj......och dessa va helveten....men jag kriga igenom dom.

Men ja.....nu blir det långt. Jag sitter där jag gör, har bestämt mig för hur jag ska lösa det. Och behöver egentligen bara 2-3k sek och lite motivation, så har jag min frid sen.

Men som sagt....detta är offtopic för tråden. Jag har bestämt mig för att ta slut på helvetet....ska bara hitta orken att göra det ordentligt denna gång. Har liksom accepterat det....är inte depression främst som fått mig göra detta val....det är allt lidande mentalt, ångest,social fobi, ensmahet, det kognitiva som ej fungerar.

Hade ett mkt ovanligt bra liv innan, bodde utomlands ca 10mån/år, tjänande 50-150k sek/månad, levde extremt lyxigt. Nu hade jag nöjt mig med en 2a och ett okej förhållande....men jag funkar ej tillräckligt för det helt enkelt....vill ju liksom leva, inte överleva från dag till dag.

Ville bara varna folk för Phenibut, och även lyrica....då båda ger katastrofala effekter om man torskar på det. Phen vet jag dock inget om permanenta skador....mer än möjligt på Gaba-receptorerna efter långvarigt bruk/missbruk.

Men Lyrica är en HELT annan femma. Hade hellre Speedballat under något år, och vet jag hade varit i bättre skick efter det. Alltså kokain och heroin samtidigt. Bara som ett extremt exempel.....aldrig använt, men full koll på att man kan återhämta sig utan några extrema skador utav vanliga droger. Förutom möjligen Meth&Crack.

Är mkt insatt och påläst....så inget jag bara printar ner för jag mår och fungerar som skit.

Men någon kanske tar till sig, ifrågasätter sin läkare.....önskar inte detta på min värsta fiende.

Igen, sorry för all OT....ville bara svara på frågan när jag orkade. Brukar annars som mest läsa om andra som har div. problem...vill svara där jag kan bistå med förslag och kunskap....men orkar ej. Min skit, den vet jag vart den slutar redan.

Mvh - 5.G.D.
Citera
2015-11-18, 00:46
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Hej! 5gram först och främst tråkigt att du mår dåligt. Men att bara klaga på substanserna isig tycker jag är fel! Det är du som pillat i dig skiten trotts vetskap om konsekvenser. Så att skylla på substanserna och drogpolitiken är enbart för att lätta sitt eget samvete. Alla kan sluta med lyrica har själv gjort det och en handfull opisar och bens. Det viktigaste är att hålla doserna låga det är nästan viktigare än hur ofta man tar det. Bra att du vill varna andra, men försök att säga hela sanningen... att du inte skötte det på en bra nivå. Skickar iaf en lycko önskning att du tar dig ur lyrican, svårt är det men det är möjligt.

Hej,

blir kort nu, pga långa inlägg innan, och min skalle orkar inte. Men utan att mena något illa, så har du så extremt fel i vad du säger. Jag visste inget om LYRICA innan jag fick skiten. Den kunskapen har jag sugit upp online efter det som hände för 3.5 år sen. Det tog dock ca 6mån. innan jag ens klarade av att använda en dator....likaså med att kommunicera verbalt. Skriva kan jag göra här nu flytande....men kommunicera verbalt så har jag svårt för hitta ord osv. Så hoppar in engelska ofta här och där.

Sverige och sin drog-politik? Nu snackar vi visserligen utskrivna läkemedel....?? Men ang. drog-politik, så fick ju Sverige pisk under FN(UN) - mötet nyligen gälllande våran drogpolitik, då den ansågs vara ohuman....det va ej ordet som användes, kanske va omänsklig, något sånt. Men hela Europa dissade Sverige under FN-möte.....och är man insatt, så är det så sant det kan bli.

Men det är en helt annan diskussion. Då detta gäller utskrivna läkemedel.....och tråden handlar dessutom om Phenibut, som jag ville varna om. Men skrev lite ang. Lyrica, då substanserna påverkar människan väligt lika. Och leder till ett gravt beroende mkt snabbt.

Men igen, inget illa.....skullle kunna utveckla...men orkar ej mer nu.....så här mkt har jag inte skrivit online senaste 6mån. Det är BARA Sverige som inte ser beroende utav annat än alkohol som en SJUKDOM(!)

Men det är också OT......men övriga världen behandlar missbruk m.m. som en sjukdom.....så hade jag personligen fått hjälp med min självmedicinering INNAN lyrican. Som jag sökte hjälp för i ca 2 år. Så hade lyrican aldrig blivit aktuell......heja vården.....(!)

Men sak samma.....alla har vi ett val, right? Våran hjärnkemi styr inte över något, utan det är våran själ som gör att vi utan problem kan bestämma oss för att ej vara deprimerade, ej missbruka, ej supa till det trots vi vet vi ej borde, bara sluta med nikotin, så länge vi vill.....right...??

No offence Imo....skriver bara nu....varken orkar eller kan skriva på ett lika pedagogiskt sätt som innan lyrican. Dessutom kommer mkt frustration fram när jag läser inlägg som ditt....även om det va långt ifrån som vissa riktiga troll skriver.

Vi alla har våra åsikter, och MKT är inprintat sedan barndom,uppväxt,media,vänner,familj osv.....och det mesta är LÅNGT ifrån sanningen......som Sverige sa i försvar under FN-mötet "no, drugs is drugs".

Men som sagt, nu pratar vi utskrivna apoteksvaror.....

Nu kommer jag inte orka skriva mer....men tack för din åsikt.

Mvh - 5.G.D.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in