2013-06-26, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000

alla droger är farliga för beroendepersonligheter, och har man ångestproblem kan man nog ganska troligt klassas där i. Men va fan ska man göra? läkarhjälp och antidepressiva? eeeh?? okej viss hjälp ger det, men kostar... i äckliga biverkningar och avtrubbad hjärna utan drömmar och visioner.

Känner igen mig som fan i det du säger!!
Man gör vad man kan för att bara hålla sig flytande. Ångesten får mig också att isolera mig från människor och det får konsikvenser för mina relationer till såväl vänner, familj och flrhållanden.
Jag kan fortfarande tänka tillbaka på den perioden i mitt liv jag inte hade problem med ångest eller depp över huvudtaget, och jag kan se skillnad på min personlighet då och nu.. Det är ganska tragiskt hur ångesten kan bryta ner än genom åren
Citera
2013-07-01, 01:39
Medlem
Citat:
Inte samma, men liknande, båda säljs som kosttillskott, dock vad jag läst har inte Picamilon i närheten av den effekt Phenibut har.
Phenibut = (RS)-4-amino-3-phenyl-butyric acid
Picamilon = 4-(pyridine-3-carbonylamino)butanoic acid
däremot Baclofen är ett läkemedel som är ganska likt Phenibut.
---
alla droger är farliga för beroendepersonligheter, och har man ångestproblem kan man nog ganska troligt klassas där i. Men va fan ska man göra? läkarhjälp och antidepressiva? eeeh?? okej viss hjälp ger det, men kostar... i äckliga biverkningar och avtrubbad hjärna utan drömmar och visioner.
Okej, tack för den infon!
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Känner igen mig som fan i det du säger!!
Man gör vad man kan för att bara hålla sig flytande. Ångesten får mig också att isolera mig från människor och det får konsikvenser för mina relationer till såväl vänner, familj och flrhållanden.
Jag kan fortfarande tänka tillbaka på den perioden i mitt liv jag inte hade problem med ångest eller depp över huvudtaget, och jag kan se skillnad på min personlighet då och nu.. Det är ganska tragiskt hur ångesten kan bryta ner än genom åren

Nu fattar jag faktiskt inte om ni är sarkastiska eller inte. Det finns ju faktiskt de som påstår att antidepressiva fungerar - vilket de inte gör på mig. Oftast får jag inte ens biverkningarna. Har helt givit upp på SSRI, det händer fan inte ett skit, förutom att vissa preparat ibland tar bort djup-dipparna och får livet att kännas värdelöst, men inte värre. Eller bättre. Det är fan inte medicin, det är tortyr...

Hade ångest innan jag började självmedicinera. Har aldrig funkat så bra som på alkohol.
Nu utgick jag från att ni var sarkastiska, men det kanske ni inte var. Var/är ni uppriktiga så håller jag med med undantag för att jag kan se hur jag var innan min första depression som inföll när jag var runt 10 bast. Utan anledning, skall tilläggas. Inget trauma eller så alltså.
Det är p.g.a. alkoholen, GABA-systemet, som Phenibut intresserar mig, främst.

Kollade på FASS och där stod att Fenibut inte narkotika-klassats, så hur är egentligen risken med att köpa utrikes med tullen etc.? Eftersom det inte - mig veterligen - skrivs ut i Sverige så borde ju tullen inte vara intresserad för fem öre, det är väl som att köpa paracetamol utrikes, eller har jag missat något?
Citera
2013-07-01, 09:15
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh-a
Okej, det är väl som att köpa paracetamol utrikes, eller har jag missat något?
Det är läkemedelsklassat så det är en risk, ja.

Mvh
Citera
2013-07-03, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kh-a
Ja okej, det är ju inte direkt så att jag kastar mig hals över huvud över nya substanser i vilket fall, men tack för rådet!
Med 5-htp'n och intervallen, främst då.
Jag käkar (som jag skrev i ett tidigare inlägg, om än inte riktat till dig) inte annat än Benzo och NRI, så jag kan inte riktigt se vad som skulle vara en fara i samband med detta/dessa preparat. Intar inget serotonin, och Ikto är ju faktiskt en epilepsi-medicin, så jag har alltid sett det som att krampanfall inte är lika nära förestående, vad för idiotiska saker jag än har blandat med genom åren.

Det du skrev sist var intressant, för det är det där jävla hålet jag ligger i hela tiden, åtminstone innan och speciellt efter min aktiva alkoholism.
Och vad är en lösning egentligen? Jag tycker ändå att livet borde gå ut på annat än att - om man har tur - lyckas gå och handla utan att drabbas av panikångest. Jag tror inte på Lösningen, jag tror på Lösningar.

Ja, ångest är sannerligen min arvedel! Ojjar mig inte så mycket över det egentligen, man blir ju van och det är också det som är så jävla sorgligt. Jag flyr gärna ångesten med substanser, men alkohol har varit den enda som lyckades, och helvete vad alkoholiserad man kan bli. Det var sluta dricka eller dö det handlade om. Vilket säger en hel del om min ångest och sociala fobi - jag var nästan beredd att dö för att mildra den/dem.
Men visst fejsar jag skiten också, har ju inte så mycket till val. Går på högdos Ikto och ibland ligger jag ändå bokstavligen och bankar huvudet i golvet i ångestattacker.

Hitta dosering känns som det moment som är mest risky för egen del, för om det verkligen fungerar så kommer jag säkert dra på ordentligt några varv innan jag hittar livsgniste-dos dessvärre, om jag känner mig själv rätt.
Fastnade i månadslånga 24/7-sessioner med Krypton, fast AT'n är helt överjävlig. Det känns bara så fantastiskt att få må bra ibland.

Dumjävel som man är...

----------------------------------------------------

Förresten, det är ingen av er som har övervägt Picamilon (tror jag det heter) istället? Som jag har uppfattat det så är ju det "läkemedlet" medan Phenibut är själva substansen, eller har jag tappat kollen totalt nu? Isåfall skyller jag
på trötthet

Hejsan.

Klart man flyr från dåligt mående MEN en sak som hjälper är faktiskt terapi och att berätta allt man känner och få ha någon att spy ut alla sina känslor.

Jag själv trodde inte på sånt skit som ja ansåg det tills jag fik en mega bra psykolog som kunde alla olika samlatsterapi snack isf typ ebdast KBT terapi.

Gick hos henne i 7-8mån och hon förändrade min syn på mig själv för det var där felet satt att jag hade självförakt. Fast varför gå runt och ha det även om jag har det än idag men inte som förr. Känner jag är på väg tillbaka lite igen så ska kontakta henne igen innan det är för sent.

Mitt råd är att fixa en psykolog som inte är helt jävla enkelspårig och tror att den enda sanna vägen för att må bra är utan medicin för så är det inte med mig vilket tog tid för dom att fatta. Ja jag är trött nu för har tagit min medicin Stesolid, Lyrica och idag även 3sr Ikto för att kunna sova. Imorgon kommer min Oxy AT komma tror jag så då kommer jag vara inaktiv här men väntar 100st 100 pack ikto av märket audenMcEnzie som var grymma. Bättre än roche ikto lätt. Så ni vet vad ni ska göra nu va Skicka PM så ska ni få trevliga förslag av vilka mediciner man kan köpa på nätet. Fattar ni det?
Citera
2013-07-04, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhtm80
Hejsan.

Klart man flyr från dåligt mående MEN en sak som hjälper är faktiskt terapi och att berätta allt man känner och få ha någon att spy ut alla sina känslor.

Jag själv trodde inte på sånt skit som ja ansåg det tills jag fik en mega bra psykolog som kunde alla olika samlatsterapi snack isf typ ebdast KBT terapi.

Gick hos henne i 7-8mån och hon förändrade min syn på mig själv för det var där felet satt att jag hade självförakt. Fast varför gå runt och ha det även om jag har det än idag men inte som förr. Känner jag är på väg tillbaka lite igen så ska kontakta henne igen innan det är för sent.

Mitt råd är att fixa en psykolog som inte är helt jävla enkelspårig och tror att den enda sanna vägen för att må bra är utan medicin för så är det inte med mig vilket tog tid för dom att fatta. Ja jag är trött nu för har tagit min medicin Stesolid, Lyrica och idag även 3sr Ikto för att kunna sova. Imorgon kommer min Oxy AT komma tror jag så då kommer jag vara inaktiv här men väntar 100st 100 pack ikto av märket audenMcEnzie som var grymma. Bättre än roche ikto lätt. Så ni vet vad ni ska göra nu va Skicka PM så ska ni få trevliga förslag av vilka mediciner man kan köpa på nätet. Fattar ni det?

KBT fungerar lika lite på mig som kvasi-sarkastiska inlägg.
Jag är autist, damn it!

Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Det är läkemedelsklassat så det är en risk, ja.
Läkemedelsklassat ja, men uppenbarligen inte narkotika- eller hälsovådligt-klassat. Utredningen var nedlagd.
...Men då kanske den där obskyra lagen om att saker kan bli klassade kommer och ställer till det? För man får väl importera läkemedel i rimliga mängder?
Senast redigerad av Kh-a 2013-07-04 kl. 04:20. Anledning: versal
Citera
2013-07-08, 16:00
Medlem
detta låter intressant!

jag pissar dock, vanlig sticka antar jag. jag antar att det inte syns, men vill ändå fråga för att vara på den säkra sidan

och finns det någon UK eller annan shop inom europa som säljer phenibut? jag vet att det finns på ebay men föredrar att köpa det i någon seriös shop.

mvh
Citera
2013-07-08, 16:30
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddah.Junior
detta låter intressant!

jag pissar dock, vanlig sticka antar jag. jag antar att det inte syns, men vill ändå fråga för att vara på den säkra sidan

och finns det någon UK eller annan shop inom europa som säljer phenibut? jag vet att det finns på ebay men föredrar att köpa det i någon seriös shop.

mvh
jag tror jag nämnt två bra ställen o köpa ifrån i UK tidigare i tråden, missat det? bulkpowders och biovea.
Citera
2013-07-08, 16:39
Medlem
Citat:
jag tror jag nämnt två bra ställen o köpa ifrån i UK tidigare i tråden, missat det? bulkpowders och biovea.

har endast sett bulkpowders tidigare i tråden, och dom har slut på lager. men biovea har kvar, tack för tipset!
Citera
2013-07-19, 14:39
Medlem
Så där ja! Jag fick 90st 250mg kaplsar nyss vad säger ni rutinerade, vad är en bro dos om jag vill känna av det rejält. och en följfråga; sitter effekten i lääänge, eller är det lungt att dricka alkohol imorgonkväll?

edit, jag fick det från www.b***éa.com

edit igen; vissa snackar om bakfylla, vad är det för sorts? dvs uttorkning, ont i huvudet, illamående osv?
Senast redigerad av Buddah.Junior 2013-07-19 kl. 15:12.
Citera
2013-07-19, 16:37
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddah.Junior
Så där ja! Jag fick 90st 250mg kaplsar nyss vad säger ni rutinerade, vad är en bro dos om jag vill känna av det rejält. och en följfråga; sitter effekten i lääänge, eller är det lungt att dricka alkohol imorgonkväll?

edit, jag fick det från www.b***éa.com

edit igen; vissa snackar om bakfylla, vad är det för sorts? dvs uttorkning, ont i huvudet, illamående osv?

Släng i dig 1500-2000mg. Och ja, du kan dricka alkohol imorgon.
Citera
2013-07-19, 21:22
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Släng i dig 1500-2000mg. Och ja, du kan dricka alkohol imorgon.
men din jubelidiot, en nybörjare ska fan inte ens ta 1000 mg.

mitt råd - ta 750 mg på tom mage ( ej ätit på tre timmar), invänta effekten ( mild eufori, fokuserad, lugn, cool, social, glad, kåt) som kan dröja 2-4 timmar. Du ska inte ta höga doser som nybörjare, du ska lära dej rätt doser för dej och lära dej hur lång tid drt tar att slå på, många gör misstaget att ta en dos till när inget händer, sen är dom sänkta o sover 16 timmar.

bakfylla? njaa snarare att du fortfarande är påverkad 24 timmar efter, afterglow kallas det.

tar du för hög dos kan du känna dej drogad även efter 48 timmar.

blanda ej med andra droger eller alkohol är mitt råd.

..
Senast redigerad av tgv23000 2013-07-19 kl. 21:38.
Citera
2013-07-20, 09:06
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
men din jubelidiot, en nybörjare ska fan inte ens ta 1000 mg.

mitt råd - ta 750 mg på tom mage ( ej ätit på tre timmar), invänta effekten ( mild eufori, fokuserad, lugn, cool, social, glad, kåt) som kan dröja 2-4 timmar. Du ska inte ta höga doser som nybörjare, du ska lära dej rätt doser för dej och lära dej hur lång tid drt tar att slå på, många gör misstaget att ta en dos till när inget händer, sen är dom sänkta o sover 16 timmar.

bakfylla? njaa snarare att du fortfarande är påverkad 24 timmar efter, afterglow kallas det.

tar du för hög dos kan du känna dej drogad även efter 48 timmar.

blanda ej med andra droger eller alkohol är mitt råd.

..

Första gången jag tog phenibut, låg min dos på 1500mg. Visst, det kanske är en hög dos. Men inte överdrivet hög tycker jag. Sedan reagerar vi alla olika på olika droger och den dosering man väljer att ta.
Men okej, det kanske var dumt av mig att föreslå en så hög dos.
Senast redigerad av This_is_me_ 2013-07-20 kl. 09:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in