Citat:
Ursprungligen postat av
tgv23000
Inte samma, men liknande, båda säljs som kosttillskott, dock vad jag läst har inte Picamilon i närheten av den effekt Phenibut har.
Phenibut = (RS)-4-amino-3-phenyl-butyric acid
Picamilon = 4-(pyridine-3-carbonylamino)butanoic acid
däremot Baclofen är ett läkemedel som är ganska likt Phenibut.
---
alla droger är farliga för beroendepersonligheter, och har man ångestproblem kan man nog ganska troligt klassas där i. Men va fan ska man göra? läkarhjälp och antidepressiva? eeeh?? okej viss hjälp ger det, men kostar... i äckliga biverkningar och avtrubbad hjärna utan drömmar och visioner.
Okej, tack för den infon!
Citat:
Ursprungligen postat av
Rebelson
Känner igen mig som fan i det du säger!!
Man gör vad man kan för att bara hålla sig flytande. Ångesten får mig också att isolera mig från människor och det får konsikvenser för mina relationer till såväl vänner, familj och flrhållanden.
Jag kan fortfarande tänka tillbaka på den perioden i mitt liv jag inte hade problem med ångest eller depp över huvudtaget, och jag kan se skillnad på min personlighet då och nu.. Det är ganska tragiskt hur ångesten kan bryta ner än genom åren
Nu fattar jag faktiskt inte om ni är sarkastiska eller inte. Det finns ju faktiskt de som påstår att antidepressiva fungerar - vilket de inte gör på mig. Oftast får jag inte ens biverkningarna. Har helt givit upp på SSRI, det händer fan inte ett skit, förutom att vissa preparat
ibland tar bort djup-dipparna och får livet att kännas värdelöst, men inte värre. Eller bättre. Det är fan inte medicin, det är tortyr...
Hade ångest innan jag började självmedicinera. Har aldrig funkat så bra som på alkohol.
Nu utgick jag från att ni var sarkastiska, men det kanske ni inte var.

Var/är ni uppriktiga så håller jag med med undantag för att jag kan se hur jag var innan min första depression som inföll när jag var runt 10 bast. Utan anledning, skall tilläggas. Inget trauma eller så alltså.
Det är p.g.a. alkoholen, GABA-systemet, som Phenibut intresserar mig, främst.
Kollade på FASS och där stod att Fenibut inte narkotika-klassats, så hur är egentligen risken med att köpa utrikes med tullen etc.? Eftersom det inte - mig veterligen - skrivs ut i Sverige så borde ju tullen inte vara intresserad för fem öre, det är väl som att köpa paracetamol utrikes, eller har jag missat något?