2013-06-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kh-a
Jag har hört det där med att lära sig leva med ångesten, men det tycker jag verkar riktigt jävla stukat. Tycker inte heller att det blir lättare, har haft nästan konstant ångest i över 20 år och det blir bara värre när de riktiga dipparna visar sig, ljuset i tunneln är bara ännu ett tåg...

Hålla mig ifrån andra substanser? Inklusive de jag får från psyk?
Jo, såg att 5-htp var rekommenderat tillsammans med Phenibut. Men 5 dagars bruk, blir inte det 2 dagars abstinens då? ...med tanke på andra rekommendationer om högst 2-3 ggr/vecka.
Jaja, måste ju skaffa skiten först, hoppas verkligen att det fungerar. Tack för tänkvärda råd!

Nej dom läkemedel som läkarna skrivet ut till dig ska du naturligtvis följa.
(Beroende från läkare till läkare) så ska ju han eller hon veta vad som är bäst för dig.

Jag säger inte att du kommer bli av med din ångest helt. Har du dessutom haft det i över 20 års tid så är det ju väl ingropat på dig. Men det är även lätt att fly ifrån ångesten med massa substanser ist för att möta den och kanske lära sig kompromissa med den (nu vet jag ju dock inte hur svår ångest och social fobi du har)

Ja om du tar phenibut i lagom dos i ca 5 dagar och gör ett uppehåll så hinner inte kroppen med att skapa ett beroende. Men visst 2-3 dagars phenibut i vecka. Är väl enu bättre. Snackar mest från egen erfarenhet. Har käkar phenibut i ett par månader nu med 5 dagars regeln och det funkar för mig. Har inget behov att att varken öka eller att ta precis varje dag.

I början när jag börja använda phenibut så var det mer problematiskt för mig då jag inte hittade min dosering
Senast redigerad av Rebelson 2013-06-24 kl. 15:22.
Citera
2013-06-24, 17:17
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
(Beroende från läkare till läkare) så ska ju han eller hon veta vad som är bäst för dig.

Jag säger inte att du kommer bli av med din ångest helt. Har du dessutom haft det i över 20 års tid så är det ju väl ingropat på dig. Men det är även lätt att fly ifrån ångesten med massa substanser ist för att möta den och kanske lära sig kompromissa med den (nu vet jag ju dock inte hur svår ångest och social fobi du har)

Ja om du tar phenibut i lagom dos i ca 5 dagar och gör ett uppehåll så hinner inte kroppen med att skapa ett beroende. Men visst 2-3 dagars phenibut i vecka. Är väl enu bättre. Snackar mest från egen erfarenhet. Har käkar phenibut i ett par månader nu med 5 dagars regeln och det funkar för mig. Har inget behov att att varken öka eller att ta precis varje dag.

I början när jag börja använda phenibut så var det mer problematiskt för mig då jag inte hittade min dosering

vad tar du för dos, och när på dagen?

Jag håller på o provar mej fram, verkar som 1g på tom mage på eftermiddagen är bäst för mej, mår bra hela kvällen utan att vara drogad, sover kanonbra och dagen efter är strålande i ett afterglow. Har provat ta på morgonen men blir så jävla trött o sömnig redan till lunch. Har provat 2-3 gram också, då har jag varit skönt drogad i två hela dygn varav sovit halva tiden, men det är inte mitt syfte att bli drogad, bara bli av med ångest, så 1-1,5 g verkar vara lagom för mej. Tar bara onsd och lörd för säkerhets skull.
Citera
2013-06-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
vad tar du för dos, och när på dagen?

Jag håller på o provar mej fram, verkar som 1g på tom mage på eftermiddagen är bäst för mej, mår bra hela kvällen utan att vara drogad, sover kanonbra och dagen efter är strålande i ett afterglow. Har provat ta på morgonen men blir så jävla trött o sömnig redan till lunch. Har provat 2-3 gram också, då har jag varit skönt drogad i två hela dygn varav sovit halva tiden, men det är inte mitt syfte att bli drogad, bara bli av med ångest, så 1-1,5 g verkar vara lagom för mej. Tar bara onsd och lörd för säkerhets skull.

Jag tar aldrig över 1 gram. 1 gram räcker gott och väl för mig att bli skönt avslappnad och får mig att sova gott på natten utan att tjäna av nån baksmälla dagen efter. Tar alltid dosen vid 7 tiden på kvällen och redan efter 1 timma så börjar jag känna av lugnet. Tar gärna en kaffekopp efter en timma då det boostar igång lite extra på mig.

Du kör ett bra upplägg. Du är inte ute efter att bli drogad, bara att lätta trycket på ångesten. Precis som jag
Därför är risken liten för att vi kommer börja missbruka det
Citera
2013-06-24, 20:22
Medlem
EttNypons avatar
Provade en mindre mängd för ett tag sedan då jag lider av panikångest i perioder. Detta har jag tidigare fått medicin för, bland annat 4 mg Xanor depot/dag. Några läkarbyten senare så fick jag höra att en ung tjej inte ska äta så tunga mediciner så nu sitter jag här med Atarax, vilket inte hjälper mig ett dugg.

Hur som haver så hade jag legat i soffan i två dygn och inte klarat av att göra ett skit när en kompis kikade förbi och bjöd mig på ett gram. Två timmar senare kände jag mig helt plötsligt lite varm i bröstet. Det blev lättare och lättare att andas hela tiden och efter fyra timmar hade jag diskat, fixat käk, tvättat, duschat och klätt mig! Det kanske inte låter som någon stor bedrift direkt men då var det mer än jag orkat med på en hel vecka...
Citera
2013-06-24, 20:41
Bannlyst
Hejsan

Ett tips. Beställ Detta för det ska vara riktigt bra http://www.nutraplanet.com/product/p...wder-100g.html

Sen ska det finnas Super Phenibut men hittade inte det nu men det ska vara det bästa på marknaden. Som benzo

Rhtm80
Citera
2013-06-24, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rhtm80
Hejsan

Ett tips. Beställ Detta för det ska vara riktigt bra http://www.nutraplanet.com/product/p...wder-100g.html

Sen ska det finnas Super Phenibut men hittade inte det nu men det ska vara det bästa på marknaden. Som benzo

Rhtm80

Jo här har du: http://www.bodybuildingdungeon.com/products/1507.html
Citera
2013-06-24, 20:47
Medlem
Citat:
Jo här har du: http://www.bodybuildingdungeon.com/products/1507.html

Dyrt som fan dock!
Citera
2013-06-24, 22:32
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Hejsan

Rhtm80
Det mesta från Usa kollas i tullen, bättre beställa inom EU. Men bra pris.
Citera
2013-06-25, 08:05
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Det mesta från Usa kollas i tullen, bättre beställa inom EU. Men bra pris.

Korrekt, mitt fastnade ifrån nutraplanet så inget att rekommendera, dom tog ett helt kilo.
Citera
2013-06-25, 10:05
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Korrekt, mitt fastnade ifrån nutraplanet så inget att rekommendera, dom tog ett helt kilo.
Slingshot - har du nån bra input om dosnivå och cykling av Phenibut? hur gör du själv?
Citera
2013-06-26, 01:38
Medlem
Citat:
finns ingen anledning att ta 5-htp tillsammans med Phenibut, ta Phen 2 dagar sedan 5-htp 2 dagar sedan 2 dagar ingenting, båda två bygger upp tolerans skitsnabbt, så missköter du det så uteblir effekten, Phen som är en drog är lätt att bli beroende av och en Phenibut avtändning kan göra dej extremt djupt deprimerad, värre än benzo-avtändning. Och se upp med att ta dessa "kosttillskott" ihop med medicin du fått på recept av läkare. Bara en komplett idiot föreslår att du ska ta Phenibut istället för det din läkare ger dej.

Jag försöker se Phenibut som en tillfällig hjälp att orka kravla sej upp ur hålet och ta itu med livet. Phenibut eller andra substanser är aldrig en lösning.

Ja okej, det är ju inte direkt så att jag kastar mig hals över huvud över nya substanser i vilket fall, men tack för rådet!
Med 5-htp'n och intervallen, främst då.
Jag käkar (som jag skrev i ett tidigare inlägg, om än inte riktat till dig) inte annat än Benzo och NRI, så jag kan inte riktigt se vad som skulle vara en fara i samband med detta/dessa preparat. Intar inget serotonin, och Ikto är ju faktiskt en epilepsi-medicin, så jag har alltid sett det som att krampanfall inte är lika nära förestående, vad för idiotiska saker jag än har blandat med genom åren.

Det du skrev sist var intressant, för det är det där jävla hålet jag ligger i hela tiden, åtminstone innan och speciellt efter min aktiva alkoholism.
Och vad är en lösning egentligen? Jag tycker ändå att livet borde gå ut på annat än att - om man har tur - lyckas gå och handla utan att drabbas av panikångest. Jag tror inte på Lösningen, jag tror på Lösningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson

Ja, ångest är sannerligen min arvedel! Ojjar mig inte så mycket över det egentligen, man blir ju van och det är också det som är så jävla sorgligt. Jag flyr gärna ångesten med substanser, men alkohol har varit den enda som lyckades, och helvete vad alkoholiserad man kan bli. Det var sluta dricka eller dö det handlade om. Vilket säger en hel del om min ångest och sociala fobi - jag var nästan beredd att dö för att mildra den/dem.
Men visst fejsar jag skiten också, har ju inte så mycket till val. Går på högdos Ikto och ibland ligger jag ändå bokstavligen och bankar huvudet i golvet i ångestattacker.

Hitta dosering känns som det moment som är mest risky för egen del, för om det verkligen fungerar så kommer jag säkert dra på ordentligt några varv innan jag hittar livsgniste-dos dessvärre, om jag känner mig själv rätt.
Fastnade i månadslånga 24/7-sessioner med Krypton, fast AT'n är helt överjävlig. Det känns bara så fantastiskt att få må bra ibland.

Dumjävel som man är...

----------------------------------------------------

Förresten, det är ingen av er som har övervägt Picamilon (tror jag det heter) istället? Som jag har uppfattat det så är ju det "läkemedlet" medan Phenibut är själva substansen, eller har jag tappat kollen totalt nu? Isåfall skyller jag på trötthet
Citera
2013-06-26, 02:13
Medlem
tgv23000s avatar
Inte samma, men liknande, båda säljs som kosttillskott, dock vad jag läst har inte Picamilon i närheten av den effekt Phenibut har.
Phenibut = (RS)-4-amino-3-phenyl-butyric acid
Picamilon = 4-(pyridine-3-carbonylamino)butanoic acid
däremot Baclofen är ett läkemedel som är ganska likt Phenibut.

tråkigt att höra om dina problem Kh-a, jag har liknande problem men betydligt mildare. Det värsta med ångesten tycker jag är man blir isolerad och ensam, ensamhet är jobbigt som fan. Jag har druckit för mycket och det gör det bara värre, samt sliter som fan på kroppen som du säger. Lyckas hålla mej flytande genom att träna stenhårt, gym och löpning varje dag, läser böcker, sköter mej äter nyttigt och dricker inget, röker braj 1-2 gånger i veckan för sömnen, och phenibut 1-2 gånger i veckan också, inte samtidigt. Vet inte om det är en långsiktig lösning men hittills har det funkat bra och jag mår bättre än på länge och har gått ner 15 kg övervikt vilket gett bra effekt på psyket också.

alla droger är farliga för beroendepersonligheter, och har man ångestproblem kan man nog ganska troligt klassas där i. Men va fan ska man göra? läkarhjälp och antidepressiva? eeeh?? okej viss hjälp ger det, men kostar... i äckliga biverkningar och avtrubbad hjärna utan drömmar och visioner.
Senast redigerad av tgv23000 2013-06-26 kl. 02:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in