2014-04-12, 18:24
Medlem
Hur har ni kännt om/när ni slutade använda phenibut? Har läst lite om att det kan ha riktigt otrevliga effekter om man slutar använda det efter långt användande. Har personligen inte kännt något efter de få gånger jag använt det vilket brukar mest vara i samband med presentationer men även vid ragg.
Citera
2014-04-12, 20:26
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron740
Hur har ni kännt om/när ni slutade använda phenibut? Har läst lite om att det kan ha riktigt otrevliga effekter om man slutar använda det efter långt användande. Har personligen inte kännt något efter de få gånger jag använt det vilket brukar mest vara i samband med presentationer men även vid ragg.
inga problem alls om man hållit sej till max 2 ggr per vecka.
Citera
2014-04-15, 20:45
Medlem
lehirals avatar
Tagit ca 1g och inte känt av något direkt, är det vettigt att börja dagen med 1g när jag ska dricka alkohol? (Typ 3-4 timmar efter jag har vaknat) eller är det kanske bättre att ta på kvällen eller bara skippa det helt?
Äter inte på hela dagen så det kanske slår får hört då i kombinationen med alkohol?
Citera
2014-04-19, 10:07
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Tagit ca 1g och inte känt av något direkt, är det vettigt att börja dagen med 1g när jag ska dricka alkohol? (Typ 3-4 timmar efter jag har vaknat) eller är det kanske bättre att ta på kvällen eller bara skippa det helt?
Äter inte på hela dagen så det kanske slår får hört då i kombinationen med alkohol?

Det är lugnt att ta Phenibut ihop med alkohol, ta det lite lugnare bara eftersom det förstärker effekten utav alkohol, är en riktigt skön kombo förövrigt, man behöver inte dricka sig kalas utan det räcker gott med några bira.
Citera
2014-04-21, 11:17
Medlem
Romperstomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Hur fick du baklofen utskrivet? Mot muskelspasmer, MS?

Som en heltorsk gobbemissbrukare hjälper baklofen mig oerhört mkt, både mot sug, social fobi o ångest.

Blev mycket intresserad av din expertis på området. Jag missbrukade GHB under en längre period. Efter det utvecklade jag allvarlig social fobi som idag är relativt kontrollerad med Cymbalta (SNRI) och Betablockerare. Men jag är långt ifrån problemfri.

Har beställt lite Phenibut för att prova, har du några andra rekommendationer på vad jag kan göra åt skiten?

Mvh
Citera
2014-05-11, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Vilket är bäst mot ångest och allt som hör till av: Phenibut och Picamilon?

Testade bara en näve tabletter av Picamilon jämfört med några gram av fenibut, men fenibut fungerar mycket starkare omedelbart mot ångest, särskilt social ångest tycker jag. Picamilon hade lite dämpande gaba-effekter, men de var väldigt svaga. Fast jag vet inte om det blir bättre om man äter in sig på dem. Kan vara ett bra preparat att ha i hyllan ändå.
Citera
2014-05-17, 10:20
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romperstomp
Blev mycket intresserad av din expertis på området. Jag missbrukade GHB under en längre period. Efter det utvecklade jag allvarlig social fobi som idag är relativt kontrollerad med Cymbalta (SNRI) och Betablockerare. Men jag är långt ifrån problemfri.

Har beställt lite Phenibut för att prova, har du några andra rekommendationer på vad jag kan göra åt skiten?

Mvh

Fixa baklofen som påverkar GABA-B precis som GHB gör, man blir skönt muskelavslappnad o det är ångestdämpande o tar bort suget efter GHB.
Citera
2014-05-19, 20:20
Medlem
Utopia.s avatar
Fan, så klantade man till det ändå. Pushade det till 3 gånger i veckan i två veckors tid. Efteråt fick jag för mig att jag hade avtändning så hoppade på ett nedtrappningsschema, som jag nu i efterhand känner att jag kanske inte riktigt behövde eftersom jag nu tar dagligen (enligt nedtrappningsschemat). Nu får jag de riktiga avtändningssymptomen (de jag hade innan var likartade men mycket mildare). Urdumt.

Aja, håller mig iallafall till schemat och minskar min dagliga dos med en fjärdedel i taget. Ligger nu på 800mg så det är ju inte några jättemängder. Kanske är bra att få lite smisk få fingrarna dock, ska nog ta ett litet uppehåll från alla sorters psykofarmaka efter detta, har fan inte skött mig den senaste tiden.
Senast redigerad av Utopia. 2014-05-19 kl. 20:28.
Citera
2014-05-23, 21:38
Medlem
lehirals avatar
Äta lätt lunch (sallad) kl 11 och kl 15 ta 1.2g phenibut för att kunna sova länge (inte haft tid att sova på ett par veckor) borde väl hjälpa?
Man ska väl ta koolhydrater 1timme efter för att boosta efftekten, vad tror ni om en frukt (typ nektarin?)
Kommer lägga mig vid 11-12, något jag borde ändra tidsmässigt eller så?
Har tagit doser på över 1.2g förr utan märkbara effekter.
Citera
2014-07-08, 20:54
Medlem
letspanics avatar
Varför räknas phenibut som en nootropic? Några kognitiva förbättringar ger det väl inte?
Citera
2014-07-08, 21:25
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Varför räknas phenibut som en nootropic? Några kognitiva förbättringar ger det väl inte?
I låga doser har vissa rapporter kommit om detta.

Jag tog 4000 mg idag och kände inte särskilt mycket ångestlindring. Jag saknar bensodiazepiner.
Citera
2014-07-09, 18:58
Medlem
letspanics avatar
Är phenibut och kodein en trevlig kombo? Finns det några risker att ta det tillsammans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in