Citat:
Ursprungligen postat av
Gnomegirl
Slet loss en tand under ett raserianfall för några år sedan.
Inte så den flög iväg, men lossnade ur käkbensfästet och gjorde så pass ont att jag fick gå till akuttandvården.
Nu undrar ni säkert hur det gick till, och så här var det:
Jag hade en viktig tenta som jag pluggat stenhårt inför och givetvis försovit mig.
Stressad som f-n började jag vimsa runt och försökte göra massor av saker samtidigt.
När jag skulle ta på mig mina bästa strumpbyxor märkte jag att det gått en lång maska i dem. Ilskan eskalerade medans jag tog fram ett reservpar. När jag skulle dra på dessa fastnade en slarvigt klippt tånagel och rev upp även det nya paret.
Då brann det totalt i min skalle, och jag fick för mig att slita dessa konspiratoriska strumpbyxor i bitar med tänderna.
Tog ett stadigt grepp, morrade, dräglade och började slita för allt jag var värd.
Men tyvärr, nylon kan vara väldigt segt. Kände hur det högg till i underkäken, och hur ena tanden lossnade.
Tog mig i alla fall iväg (barbent) och fixade tentan trots tandsmärtan. Direkt efter åkte jag till tandis och ljög om att jag fått en boll på munnen.
Hon kollade misstänksamt på mig och förstod troligen att jag ljög, men allting ordnade sig i alla fall tillslut. Även om mitt raseri grävde ett djupt hål i min redan ansträngda ekonomi.
MVH/Gnomegirl
😂 Ja man kan bli förbannad ibland så det smakar blod i munnen.
Din berättelse gjorde att jag kom ihåg ett raseriutbrott jag hade en gång.
Blev så förbannad på min kille som satt framför tv och vägrade hjälpa mig med en sak så att jag tog tag i tv sladden och försökte bita sönder den.
Lyckades inte. Tur var väl det.