Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Ta inte med hammaren om du går upp....

Har kommit på en mycket bättre metod, utan att behöva lämna min lägenhet. Jag utsätter dem med diverse störande oljud, när de minst anar det, speciellt på nätterna, då de ligger och sover. Jag har ju turen att ingen granne bor under mig, där finns bara källarförråden, så ingen risk att jag stör någon annan. Men de bor på mellanvåningen, så de stör inte bara mig men också andra grannar, de ovanför dem.
Jag spelar ju ingen hög musik på nätterna för att störa dem, men att stampa fram tungt på golvet, smälla i dörrar och luckor, släpa möbler över golvet (de gör detsamma, regelbundet), skrap, skrap, råka dunsa in i elementet, boing, osv. De kan inte klaga hos värden eller ringa störningsjouren, de kommer bara om man har fest och spelar hög musik mitt i natten. De vet inte när jag ger tillbaka med samma mynt, genom att störa deras nattsömn, finns inga bevis.
Väntar bara på att de ska fatta att huset är extremt lyhört och att de borde sluta med sitt oväsen, respektera sina grannar.
Sorry om detta är för mycket OT... men... bristen på sömn som pågått i flera veckor nu, medverkar nog till att jag hamnar i ett "psykbryt", varje sömnlös natt.