Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-26, 16:27
  #3373
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Poppa
Utan spoilers kan någon vänlig själ berätta hur spelet skiljer sig i story/utformning från Fallout New Vegas? Tycker att Bethesda blivit sämre med åren efter Morrowind och ville se om det superhypade Fallout 4 lever upp till förväntningarna eller ej. Så vad säger ni, är Fallout 4 årets julklapp eller årets toapapper?

All the best - Carl Poppa

Om du inte var mycket för t.ex. Skyrim eller F3 lär det inte vara värt att lägga pengar på detta heller, för mig och många andra är det dock långtifrån en besvikelse! Ingen enorm skillnad jämfört med NV heller även om Bethesda inte låg bakom den som folk påpekat. Den kändes ju dock väldigt Bethesda.
__________________
Senast redigerad av Concubine 2015-11-26 kl. 16:29.
Citera
2015-11-26, 16:43
  #3374
Medlem
NaCC.s avatar
Yo, har lite problem.

Det är nämligen så att

Någon som har någon aning om vad detta beror på och hur det kan lösas?
Citera
2015-11-26, 17:44
  #3375
Medlem
Peripheryys avatar
Vad är detta för jävla skitspel. Trodde att det skulle vara roligt men eldstriderna är ju värdelösa! Fiendens vapen gör ju långt mycket mer skada än vad mina gör på dom, även fast det kan vara samma vapen. Hur ska man göra för att vinna eldstrider lättare? Och dessutom så lurar det ju överdrivet med skit i skogarna som man lätt går in i.

Spelet kostade trots allt 600 spänn och verkar så här klent. Det verkar ju som att 65% av alla uppdrag än så länge handlar om att döda raiders. Jag har redan spelat Metal Gear solid 5 som är nog repetitivt och enformigt för att spela ett till sånt spel.

Bästa apokalyptiska spel är nog The last of us. Bättre spel får man leta efter till PS4 och det var värt varenda öre! Spelet kändes mer som en film än spel.
__________________
Senast redigerad av Peripheryy 2015-11-26 kl. 17:50.
Citera
2015-11-26, 18:12
  #3376
Medlem
NaCC.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Vad är detta för jävla skitspel. Trodde att det skulle vara roligt men eldstriderna är ju värdelösa! Fiendens vapen gör ju långt mycket mer skada än vad mina gör på dom, även fast det kan vara samma vapen. Hur ska man göra för att vinna eldstrider lättare? Och dessutom så lurar det ju överdrivet med skit i skogarna som man lätt går in i.

Spelet kostade trots allt 600 spänn och verkar så här klent. Det verkar ju som att 65% av alla uppdrag än så länge handlar om att döda raiders. Jag har redan spelat Metal Gear solid 5 som är nog repetitivt och enformigt för att spela ett till sånt spel.

Bästa apokalyptiska spel är nog The last of us. Bättre spel får man leta efter till PS4 och det var värt varenda öre! Spelet kändes mer som en film än spel.
VATS är till för att underlätta eldstrider, se till att vara i stealth mode för extra damage också(om de inte sett dig).

De flesta djur i skogen är ganska lätta att ta ut, ett tips är att skjuta benen på de snabba som deathclaws etc så blir de ett mycket mindre hot.

Verkar som du inte gillar hur spelet är upplagt helt enkelt, det blir roligare missions senare, men du kanske inte orkar. Personligen tycker man ju Fallout är den bästa spelserien.

Annars föreslår jag att du testar New Vegas, det bästa Falloutspelet IMO.
Citera
2015-11-26, 18:24
  #3377
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaCC.
VATS är till för att underlätta eldstrider, se till att vara i stealth mode för extra damage också(om de inte sett dig).

De flesta djur i skogen är ganska lätta att ta ut, ett tips är att skjuta benen på de snabba som deathclaws etc så blir de ett mycket mindre hot.

Verkar som du inte gillar hur spelet är upplagt helt enkelt, det blir roligare missions senare, men du kanske inte orkar. Personligen tycker man ju Fallout är den bästa spelserien.

Annars föreslår jag att du testar New Vegas, det bästa Falloutspelet IMO.
Tack. Har förstått att det går att ta till olika knep för att vinna över en fiende men det mesta verkar jag ha missat att läsa i spelet. Köpte spelet i Söndags och spelat det varje dag ca 1 timme åt gången innan jag ger upp pga av buggar och korkad AI på både fiender och vänner. Man kan ju jämföra detta spelet med Metal gear solid 5 lite och där är fienderna ungefär lika korkade som i det här spelet men striderna är lättare och bättre gjorda. Och kompanjonens AI är fan så mycket bättre i det spelet än det här.

Nåväl... Ska lägga några timmar till innan jag avfärdar detta spel helt. Kostade ju ändå 600 spänn

Edit* att konversera med andra människor i spelet är ju också ett skämt. Man kan ju antingen vara snäll, elak eller sarkastisk. Samma visa hela tiden och jag tröttnade på att föra konversation med andra idag. Blir att man bara trycker sig genom allt eller så dödar jag personen av ren tristess.
__________________
Senast redigerad av Peripheryy 2015-11-26 kl. 18:34.
Citera
2015-11-26, 18:28
  #3378
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Tack. Har förstått att det går att ta till olika knep för att vinna över en fiende men det mesta verkar jag ha missat att läsa i spelet. Köpte spelet i Söndags och spelat det varje dag ca 1 timme åt gången innan jag ger upp pga av buggar och korkad AI på både fiender och vänner. Man kan ju jämföra detta spelet med Metal gear solid 5 lite och där är fienderna ungefär lika korkade som i det här spelet men striderna är lättare och bättre gjorda. Och kompanjonens AI är fan så mycket bättre i det spelet än det här.

Nåväl... Ska lägga några timmar till innan jag avfärdar detta spel helt. Kostade ju ändå 600 spänn


Jag själv har alltid haft lite hatkärlek till detta spel men alltid köpt varenda gång sedan första spelet kom och känner lite samma som du varenda gång.. men sen när man kommer förbi en viss del så är det mycket mer det handlar om än att bara döda raiders.
Efter 10 timmars spelande så fanns det en jäkla massa att göra och nu har jag problem med vad jag vill göra istället haha.
Citera
2015-11-26, 18:58
  #3379
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Tyckte att det här spelet var ungefär vad man hade kunnat förvänta sig från Bethesda.

Hygglig shooter - kasst RPG. (Om det ens kan kallas för RPG).
Imponerande värld - tråkiga quests.

Enda riktiga fullträffen i spelet var när man sprang omkring som The Silver Shroud. Det påminde lite om den gamla goda tvåan i serien.
Citera
2015-11-26, 20:19
  #3380
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Kan hålla med om att rpg elementen o framförallt valen i konversationer har tonats ner alldeles för mycket, men tycker ändå spelet är en klockren 10. Inte ett dugg besviken.

Men tycker det är jävligt oroande hur bethesda mer o mer mainstreamlinar spelen och så kallad dumbing down... Morrowind står sig som det bästa rpg jag spelat iallafall. Lite oroad inför nästa TES, att det får samma utveckling som fallout serien. Hoppas dem återgår till gamla konversationsmenyerna.
Citera
2015-11-26, 21:04
  #3381
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
F4 är oerhört lätt även på svåraste nivån, Spelar inte med power armor utan kör med combat armor.
Power armor? jag testade power armor inatt och meh, gubben kändes stel och oflexibel så jag parkera härket i sanctuary där det stått sen jag började.

Citat:
"radstormarna" är fruktansvärt löjliga,
Oj rad storm de kittlar dödskönt i kistan skulle varit lite mer stalker-stilen, gå ut i stormen och du blir rövknullad till döds typ.

Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Det är väldigt smidigt att byta namn till korta på järnen du använder, lättare när du ska sälja skit.
Mina heter zombienator, taptap och zapzap.
Jag har döpt alla pistoler till A1 nånting, laservapen till A2 nånting, hagelbössor till A3 nånting, gevär till A4 nånting...så hamnar det högst upp i listan.


Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Kan hålla med om att rpg elementen o framförallt valen i konversationer har tonats ner alldeles för mycket, men tycker ändå spelet är en klockren 10. Inte ett dugg besviken.
För mycket borderlands över spelet :/ var är alla hemska tårdrypande hårresande respektlösa människoexperiment som fanns i f3?
Citera
2015-11-26, 22:01
  #3382
Medlem
Sqrbankens avatar
Jag har ingått en romans med en journalist Vi sover ihop och dödar folk.

Sjukt stämningsfull musik i


Gillar spelet mycket.

Längtar tills en döda barn-mod kommer till FO4 som den till FO3. Sjukt sugen på att knäppa den fula polska ungen som säljer radioaktivt vatten i
__________________
Senast redigerad av Sqrbanken 2015-11-26 kl. 22:08.
Citera
2015-11-26, 22:46
  #3383
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Vafan snackar du om?

Fråga inte mig, jag lider av minnesluckor efter en platta öl (samt potent gräs till)..
Citera
2015-11-26, 23:12
  #3384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Vad är detta för jävla skitspel. Trodde att det skulle vara roligt men eldstriderna är ju värdelösa! Fiendens vapen gör ju långt mycket mer skada än vad mina gör på dom, även fast det kan vara samma vapen. Hur ska man göra för att vinna eldstrider lättare? Och dessutom så lurar det ju överdrivet med skit i skogarna som man lätt går in i.

Spelet kostade trots allt 600 spänn och verkar så här klent. Det verkar ju som att 65% av alla uppdrag än så länge handlar om att döda raiders. Jag har redan spelat Metal Gear solid 5 som är nog repetitivt och enformigt för att spela ett till sånt spel.

Bästa apokalyptiska spel är nog The last of us. Bättre spel får man leta efter till PS4 och det var värt varenda öre! Spelet kändes mer som en film än spel.

Det blir bättre efter ett tag när har du levlat och satt ut lite perks och fått lite bättre vapen, jag dog som satan i början, jag höll fan på att bli galen när jag var vid en fabrik fylld med raiders, jag dog som satan och stängde av spelet flera ggr, men nu dör jag sällan, jag kör mycket på sneak och silenced weapons.


Edit: Hur lagrar ni allt skit som ni har i inventoryt, typ vapen, aid och sånt?
Jag har en byrå för vapen och armor, sen en låda för aid och ett kassaskåp för granater och minor.
Men jag funderar nästan om man skulle lägga allt sånt i workshopen, det borde väl funka?
__________________
Senast redigerad av torteras78 2015-11-26 kl. 23:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback