Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-09, 22:32
Medlem
Neroxxs avatar
Jag går från pc till konsol nu.
Egentligen ville jag ha det till pc, men dessvärre har pcn gått sönder.

Gör inte denna tråd till en konsol vs pc tråd Tack.

Ska bli riktigt skoj att lira.
Citera
2015-11-09, 22:33
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Yes, därav jag går för långt, spelet speglas icke rätt när folk med tv-spel kommer hit och gnäller om varenda småting.. När vi med pc lär ej ha såna problem.. " helt skilda spel.. Det är som, behöva tjafsa med en zigenare/valfri arabblatte vem som är en masterrace!

Nu ska vi inte vara okänsliga mot allmogen ty det äro adlens börda att åskåda de lägre

Rent ut sagt så är det någonting för framtida diskussion eftersom konsollerna inte verkar kunna klara av den mängd information som spelet levererar under stora strider. Bethesda verkar gå samma väg som Friaxis och värna sin moderplattform främst (PC) istället för att göra som andra och sätta konsollspecs som basen för att pumpa in pengar.
Citera
2015-11-09, 22:36
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Om man ska spela detta spel så PC är ett måste, varför spela spelet på en överprisad medelmåttig dator kallas "konsoler" som företag lurade er på.

Lättare och lägga sig i soffan och spela och vara bekväm i en längre tid än vid datorn.
Man vill inte flytta datorn till vardagsrummet varje gång man ska spela, och att ha den där permanent är inte på frågan då man har "kontor" där datorn ska vara.

Sedan att alla börjar klanka ner på grafik m.m, majoriteten tyckte grafiken såg riktigt bra ut på första läckta bilderna, detta var då kort från ps4 och de som skrev att de var bra grafik var då pc spelare.
ni gillade grafiken tills ni såg att det var ps4 bilder ni tittade på.

I rest my case-
Citera
2015-11-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Lättare och lägga sig i soffan och spela och vara bekväm i en längre tid än vid datorn.
Man vill inte flytta datorn till vardagsrummet varje gång man ska spela, och att ha den där permanent är inte på frågan då man har "kontor" där datorn ska vara.

Sedan att alla börjar klanka ner på grafik m.m, majoriteten tyckte grafiken såg riktigt bra ut på första läckta bilderna, detta var då kort från ps4 och de som skrev att de var bra grafik var då pc spelare.

I rest my case-

Xbox one vs en hyffsad speldator är inte ens jämförbart. Xbox one är som en dator var 2002 typ, som att ta en tidsmaskin tillbaka i tiden och spela.

Men jag håller med konsol är jävligt bekvämt, men det är skitdålig spelkänsla och grafik i jämförelse, finns en anledning till varför alla gamers lirar på PC.

Här är en som redan lagt upp en jämförelse på yt:https://www.youtube.com/watch?v=urHFezRlzWc

Sen har många gamers ett riktigt surround headset, vilket krossar allt som finns i TV väg. Inte så att man sitter med ett par stadiga lurar framför TVn i regel.
Senast redigerad av kzz 2015-11-09 kl. 22:43.
Citera
2015-11-09, 22:41
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:

I rest my case-

Orka sitta flera meter från skärmen och glassa i en soffa, det sabbar ju inlevelsen. Bättre med en skön stol och alla viktiga funktioner kopplade till musen. Och igen, konsollerna pallar inte spelet, lätt att köra ett snyggt spel när det inte händer något
Citera
2015-11-09, 22:43
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Jo jag fick det efter 6-7h, lång väntan.. (g2play)
Jag köpte min release på greenmangaming.com inatt och fick koden samma sekund.
Kan vara värt att testa för den som inte vill riskera att behöva vänta länge på sin kod (om man nu inte köper direkt via Steam).
Citera
2015-11-09, 22:47
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Orka sitta flera meter från skärmen och glassa i en soffa, det sabbar ju inlevelsen. Bättre med en skön stol och alla viktiga funktioner kopplade till musen. Och igen, konsollerna pallar inte spelet, lätt att köra ett snyggt spel när det inte händer något

Om detta hade vart ett multiplayer fps så hade jag hållt med om att man inte hade suttit och glassat i soffan, lirar själv cs,payday2 på dator, har payday2 på ps3 men bara lirat 1 gång då de är lättare på pc, men just detta är inget spel man behöver koncentrera sig i på samma sätt, om man jämför cs med fallout 4 så kanske du förstår hur segt spelet egentligen är och att man inte behöver limma framför skärmen på samma sätt.

sedan att spelet inte går att spela på konsol är bara larv, för enligt dig så är alla spel under 60 fps helt värdelösa då inget händer, extremt många spel är cappade på 30 fps fast det visas högre in game.
Citera
2015-11-09, 22:47
Medlem
Citat:

I rest my case-

Är du seriös nu? Jag sitter i soffan och spelar med xbox360 handkontrollen kopplad till PCn framför min 55tum platttv som också är kopplad via HDMI kabel.

Kan alla konsoler bönder i tråden sluta gnälla?
Citera
2015-11-09, 22:48
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foofle
Jag köpte min release på greenmangaming.com inatt och fick koden samma sekund.
Kan vara värt att testa för den som inte vill riskera att behöva vänta länge på sin kod (om man nu inte köper direkt via Steam).

Tackar för tipset, är en newbie när det gäller att göra rätt för sig.. Efter en stunds tanke så insåg man, dom bör få betalt efter all bra jobb dom gjort.. Spelat alla serier och dlc sen fallout 2.
Citera
2015-11-09, 22:49
Medlem
Han.Jelins avatar
Jag har inte spelat de tidigare Fallout spelen. Kan jag bara hoppa in i fyran?
Citera
2015-11-09, 22:50
Medlem
Vilgotaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Ja
Citera
2015-11-09, 22:50
Medlem
fluffhajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Nej du måste spela från ettan och uppåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in