• 32 861 online
  • 1 139 609 medlemmar
  • 59 034 151 inlägg
2011-05-14, 18:04
Moderator
skunkensunes avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Fallout_(series)#Fallout_4
http://www.totalvideogames.com/Fallo...ned-13049.html
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4

Återigen kommer det vara Bethesda (som gjorde trean) som kommer att göra nummer fyra i serien. Även om jag gillade NV ordentligt så måste jag ändå säga att trean var lite bättre, därför kommer det bli väldigt intressant att se hur de kommer att vidareutveckla spelet.

Även om det alltid är kul med nystarter av karaktärer så skulle det faktiskt vara roligt om man fick fortsätta med Lone Wanderer och se en vidareutveckling av den karaktären.

Vilken eller vilka städer bör det då utspela sig i? Det finns självklart en del som vore väldigt roliga att se även om de kanske till viss del är uttjatade, men New York och LA är ändå av sådan art och igenkännande från filmvärlden att det skulle vara väldigt tacksamt. Annars så tror jag städer som Seattle, San Fransisco och Miami vore väldigt intressanta som spelplatser.

Hur länge kommer det dröja? Rimligtvis kommer Bethesda att vänta åtminstone till Obsidian har släppt alla sina DLC till New Vegas. Enligt infon i en av länkarna ovan skulle ett av projekten som de arbetar med just nu vara Fallout 4. Då skulle det mycket väl kunna komma under 2012.
Senast redigerad av skunkensune 2011-05-14 kl. 18:10.
Citera
2011-05-14, 18:06
Avstängd
temporaryaccounts avatar
lite för många L där eller?
Citera
2011-05-14, 18:11
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temporaryaccount
lite för många L där eller?

Tack för påpekandet.
Citera
2011-05-14, 18:11
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Tänk att du springer runt i ett post apokalyptiskt Stockholm.

...Man kan drömma...
Citera
2011-05-14, 18:15
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Tänk att du springer runt i ett post apokalyptiskt Stockholm.

...Man kan drömma...

Även om Stockholm tyvärr kanske inte är så sannolikt så vore det väl inte en omöjlighet att det skulle kunna utspela sig utanför postapokalyptiska USA. I sådana fall tror jag London vore det mest sannolika.
Citera
2011-05-14, 18:24
Medlem
frillees avatar
Det skulle vara kul med någon Europeisk stad denna gång.
Kanske 2 eller 3 städer och ett enormt "Wasteland", vem vet?
Citera
2011-05-14, 18:28
Moderator
skunkensunes avatar
Även om denna intervju är mer än två år gammal får man verkligen hoppas att de har lärt sig precis som de påstår att inte låta spelet ha ett definitivt slut eller "level caps".

http://multiplayerblog.mtv.com/2009/...for-fallout-4/

Citat:
"Greatest lesson? Don’t let the game end, and don’t have a level cap," said Howard.
Citera
2011-05-14, 18:37
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Även om Stockholm tyvärr kanske inte är så sannolikt så vore det väl inte en omöjlighet att det skulle kunna utspela sig utanför postapokalyptiska USA. I sådana fall tror jag London vore det mest sannolika.

Eller Paris...
Citera
2011-05-14, 18:52
Medlem
Satsar en femtiolapp på att det kommer vara lika urvattnat och fördummat som Fallout 3.

Men för att inte vara en jävla gnällspik så hoppas jag liksom ni andra att det kommer utspela sig i Europa. Tror dock att det är osannolikt, någon välkänd amerikansk stad är mycket mer troligt. New York är ju alltid lika populärt men det kan bli svårt att få in mycket öken och vildmark på världskartan och samtidigt återskapa NYC i alla fall relativt trovärdigt. Washington DC är det ju trots allt inte många som känner igen, men Manhattan vet ju alla hur det ser ut utan och innan tack vare alla filmer och spel som utspelat sig där.

San Francisco gjordes ju i Fallout 2, dock en ganska tunn återskapning med väldigt få möjligheter att utforska...
Citera
2011-05-15, 00:48
Medlem
Schampoflaskans avatar
Jag vet inte riktigt vad dom skulle kunna trolla fram för att hålla miljön intressant. Vi har spelat i ett mörkt och dystert Washington DC på östkusten och vi har vandrat omkring i Mojaveöknen i ett soligare och ljusare västkusten. Personligen skulle jag nog uppskatta en stor stad som New York eller London som bjuder på lite mer liv och civilisation.
Citera
2011-05-15, 08:09
Medlem
WalterSullivans avatar
The Pitt Dlcn var ju jävligt häftig då den verkligen gav känslan av en mörk storstad övertagen av galningar så jag tror att New York skulle kunna bli jävligt coolt. Tex så ska det vara massa olika gäng som slåss om kvarter för att försöka ta över staden och man får välja vilka man vill vara med
Citera
2011-05-15, 08:22
Moderator
zBr9s avatar
Jag tror inte för en sekund att det kommer utspela sig någon annanstans än i USA. Dels för att man vet för lite om världen utanför, och dels för att Fallout, likt GTA, bygger till så otroligt stor del på att parodisera den superamerikanska kulturen.

Personligen skulle jag gilla ett fallout som inte har några större städer, utan snarare en stor karta med mycket vildmark och en massa mindre samhällen/byar. Det hade gått att göra intressant genom att fylla vildmarken med spännande skit att utforska, vilket man redan sett att bethseda är bra på. Utmaningen skulle ligga i att få fram ett fungerande system för dynamiska relationer mellan olika samhällen och grupperingar sedan. Tänker mig ett spel där man kan leda byar i krig mot varandra och ta över olika strategiska punkter och eventuellt någon typ av strategispelstouch där man får hjälpa till att bygga murar, försvarsposter o sånt. Detta hade gärna fått utspela sig i norra USA, kring trakterna där Kina invaderade Alaska, då förekomsten av snö som bekant gör alla spel mycket bättre.

Ser hursomhelst fram emot fallout 4, har aldrig blivit besviken på något spel i serien, och uppskattar vad Bethseda gjort hittills med den.
Senast redigerad av zBr9 2011-05-15 kl. 08:55.
Citera