2015-11-26, 04:20
Medlem
EastClintfoods avatar
Karma, min.. den ligger på 3, iblnd blinkar min till, andra gånger icke... .. det är karma, skiter i det
Citera
2015-11-26, 09:34
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Karma, min.. den ligger på 3, iblnd blinkar min till, andra gånger icke... .. det är karma, skiter i det

Vafan snackar du om?
Citera
2015-11-26, 10:29
Medlem
Fan.. Jag är fallout-fanboy och spelat sedan första kom ut.

Jag har redan tröttnat på Fallout 4 efter 60 timmars spelande pga repetiva missions
och non so wathever roliga quests.

F4 är oerhört lätt även på svåraste nivån, Spelar inte med power armor utan kör med combat armor. Har just nu ca 145 stimpacks och shitloads med rad-x samt radaway. "radstormarna" är fruktansvärt löjliga, Har aldrig behövt köpa något utan hittat det så caps och pre-war money har jag mer än nog av.
Citera
2015-11-26, 10:55
Medlem
Carl-Poppas avatar
Utan spoilers kan någon vänlig själ berätta hur spelet skiljer sig i story/utformning från Fallout New Vegas? Tycker att Bethesda blivit sämre med åren efter Morrowind och ville se om det superhypade Fallout 4 lever upp till förväntningarna eller ej. Så vad säger ni, är Fallout 4 årets julklapp eller årets toapapper?

All the best - Carl Poppa
Citera
2015-11-26, 12:23
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Poppa
Utan spoilers kan någon vänlig själ berätta hur spelet skiljer sig i story/utformning från Fallout New Vegas? Tycker att Bethesda blivit sämre med åren efter Morrowind och ville se om det superhypade Fallout 4 lever upp till förväntningarna eller ej. Så vad säger ni, är Fallout 4 årets julklapp eller årets toapapper?

Jag tycker i vart fall det är tämligen uselt. Repetitiva uppdrag (gå dit och döda alla där) och ganska tråkig story och miljöer. Storyn är också väldigt linjär. Det är mer av en ren shooter.

Så skiljer sig en hel del från fallout NV som för övrigt gjordes av obsidian och inte av Bethesda.
Citera
2015-11-26, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Poppa

Det är betydligt mer likt Fallout 3 - enligt mig ett bättre spel än New vegas.

Mer intressanta ställen att utforska, alla som säger att det är för lätt är väl proffs, har spelat 45H och nu börjar de bli lätt (jag har plöjt 350H new vegas / Fallout 3)

New vegas har en betydligt bättre main story sett till karaktärer val osv bättre skript.

Fallout 4 är bättre på allt annat, utforskning, side quest, misc osv IMO.
Citera
2015-11-26, 13:49
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Vafan snackar du om?

Märk väl att han skrev inlägget 04:20. Det förklara endel. =)

Fan vad detta spelet e nice. Jag spelar väldigt långsamt och är bara lvl 26 efter 35 timmars spelande. Skönt att kunna ta det lugnt i ett spel då jag är van vid 7dt2, rust osv.
Citera
2015-11-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Repetitiva uppdrag (gå dit och döda alla där)

Håller till fullo med där, ändå kan man inte låta bli att spela! Finns så mycket att utforska
Citera
2015-11-26, 15:03
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beng14beng
Håller till fullo med där, ändå kan man inte låta bli att spela! Finns så mycket att utforska

När man gjort alla betydande uppdrag och vandrat kartan runt - då tröttnar man.
Citera
2015-11-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
Det är betydligt mer likt Fallout 3 - enligt mig ett bättre spel än New vegas.

Mer intressanta ställen att utforska, alla som säger att det är för lätt är väl proffs, har spelat 45H och nu börjar de bli lätt (jag har plöjt 350H new vegas / Fallout 3)

New vegas har en betydligt bättre main story sett till karaktärer val osv bättre skript.

Fallout 4 är bättre på allt annat, utforskning, side quest, misc osv IMO.

Årets toapapper IMO eftersom det är för repetivt som någon sa. Dessutom tycker jag att mainstoryn är ganska tråkig och blir typ samma hur du än väljer. Sen tycker jag att det finns alldeles för lite sidequests motsvarande typ sådana vi ser i skyrim, alltså för lite chainquests vid sidan av mainstoryn.

Riktigt besviken på spelet.
Citera
2015-11-26, 15:31
Medlem
SkurtDenOndas avatar
En sak som stör mig är sättet som vapnen och rustningar byter namn till när man modar dom.
Från att ha varit en vanlig pickapuffra som är lätt att hitta i listan så har jag nu en Supressed muffled tjingtjong tjottahejtifräsad glowsighted pickapuffra.
Ja, jag vet att man kan byta namn på byssorna men jag hade mycket hellre sett att detta lösts med att annat namngivarsystem.
Citera
2015-11-26, 15:36
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
En sak som stör mig är sättet som vapnen och rustningar byter namn till när man modar dom.
Från att ha varit en vanlig pickapuffra som är lätt att hitta i listan så har jag nu en Supressed muffled tjingtjong tjottahejtifräsad glowsighted pickapuffra.
Ja, jag vet att man kan byta namn på byssorna men jag hade mycket hellre sett att detta lösts med att annat namngivarsystem.
Det är väldigt smidigt att byta namn till korta på järnen du använder, lättare när du ska sälja skit.
Mina heter zombienator, taptap och zapzap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in