Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-11, 18:10
  #5017
Medlem
Cowpokes avatar
Hur är loading-tiderna på konsol i nextgen versionen? Blev lite sugen på att dra igång en ny survival sparning efter att ha sett serien, men är det fortf som det var förr får jag göra det på dator då man kan modda det bättre.
Citera
2024-05-12, 22:31
  #5018
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Det borde det göra, men varför vill du inte spela med next gen uppdateringen?

Det gör jag redan, men jag läste att nya uppdateringen som kommer, kommer krångla om man spelar med mods.
Citera
2024-05-12, 22:48
  #5019
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Det gör jag redan, men jag läste att nya uppdateringen som kommer, kommer krångla om man spelar med mods.


A okej då förstår jag.
Citera
2024-05-12, 23:00
  #5020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Det gör jag redan, men jag läste att nya uppdateringen som kommer, kommer krångla om man spelar med mods.
Japp det blev ospelbart med en massa frysningar. Hoppas de löser det på något sätt.
Citera
2024-05-13, 08:25
  #5021
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowpoke
Hur är loading-tiderna på konsol i nextgen versionen? Blev lite sugen på att dra igång en ny survival sparning efter att ha sett serien, men är det fortf som det var förr får jag göra det på dator då man kan modda det bättre.

Dom är väldigt snabba, är egentligen bara när man startar upp som den måste ladda (PS5). Några sekunder för att öppna sin save, sen när man går mellan locations märker man inget.
Citera
2024-05-13, 23:02
  #5022
Medlem
Cowpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Dom är väldigt snabba, är egentligen bara när man startar upp som den måste ladda (PS5). Några sekunder för att öppna sin save, sen när man går mellan locations märker man inget.

Härligt! Sist jag spelade (på Pc) kunde det ta upp emot 5 minuter i loadingscreens innan jag fixade mods för det. Sjukt att Bethesda vägrar lägga till en FoV slider dock
Citera
2024-05-13, 23:32
  #5023
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowpoke
Härligt! Sist jag spelade (på Pc) kunde det ta upp emot 5 minuter i loadingscreens innan jag fixade mods för det. Sjukt att Bethesda vägrar lägga till en FoV slider dock

Så gör det fortfarande ibland på PC om man fast travellar till eller går in eller ut ur dungeons i Financial District-området. Andra ställen går det typ ögonblickligen, och ibland gör det det även där, men vissa gånger kan det utan förklaring fortfarande ta flera minuter.
Citera
2024-05-13, 23:53
  #5024
Medlem
Cowpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Så gör det fortfarande ibland på PC om man fast travellar till eller går in eller ut ur dungeons i Financial District-området. Andra ställen går det typ ögonblickligen, och ibland gör det det även där, men vissa gånger kan det utan förklaring fortfarande ta flera minuter.

Riktigt dåligt att dom inte fixade allt det där i "next gen updaten" (Fov-slider med). På dator är det ju iaf lätt att lösa med load-accelerator modden. Men ändå, Bethesda är lite för lata

Vart osäker på om man vill köra på konsol nu istället för dator, känns säkrare att kunna modda bort potentiella problem tänker jag
Citera
2024-05-14, 01:18
  #5025
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowpoke
Riktigt dåligt att dom inte fixade allt det där i "next gen updaten" (Fov-slider med). På dator är det ju iaf lätt att lösa med load-accelerator modden. Men ändå, Bethesda är lite för lata

Vart osäker på om man vill köra på konsol nu istället för dator, känns säkrare att kunna modda bort potentiella problem tänker jag
mus tangentbord mods och kommandokonsollen...har ps5 ens nåt att sätta emot?
Citera
2024-05-14, 01:47
  #5026
Medlem
Cowpokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
mus tangentbord mods och kommandokonsollen...har ps5 ens nåt att sätta emot?

Haha nja, har mest timmar på dator men är en helt annan grej att sitta och slöspela rpgs i soffan ibland Valde att köra igång nya survivalrunnen på pc nu dock!
Citera
2024-05-14, 06:58
  #5027
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowpoke
Haha nja, har mest timmar på dator men är en helt annan grej att sitta och slöspela rpgs i soffan ibland
går med pc också, jag ligger ned i sängen med tangentbordet på magen och musen till höger, perfekt att bara kunna trycka escape, stänga av monitorn och sen vända sig om o somna på 8 sekunder

har kontroller till bla nintendoemulator och tycker det är mer krävande.
Citera
2024-05-19, 22:02
  #5028
Medlem
drinksareonmes avatar
Drog igenom far harbor en gång till. Hade förträngt delen där måste hitta cyborgens minnen. Hur i helvete tänkte Bethesda där. Är en riktigt bra dlc annars men den delen förstör verkligen helheten. Som tur var fanns det en modd som gör att man kan slippa göra skiten men få minnena ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback