2008-07-06, 16:02
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwrrngr
Vad grundar du det på?

Visst kan spel byta exklusivitet, kolla bara på MH3 som bytte från PS3 till Wii och gjorde många väldigt besvikna. Men med just KH3 tvivlar jag på att det kommer hända.

Svårt att sätta fingret på något specifikt eftersom det ofta är en process, men det är uttalanden från diverse inblandade, rykten från Famitsu med trovärdiga källor som tidigare haft rätt etc. Spel som Star Ocean 4 gick igenom en liknande process, även om det inte var lika uppenbart som med KH3. Har inte ens sett det listas av PS3-fans på minst ett halvår trots att det tidigare var i topp tillsammans med de andra du nämnde, så vågar påstå att den allmänna uppfattningen är att det kommer hamna på Wii. Skulle bli mycket förvånad om det trots allt släpptes till PS3.
Citera
2008-07-06, 19:34
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JabbatheHut360
Ps3 dyrare på kort tid.

360 på länge.

Tänk er om 5 år, då märks de inte så mycket att man köp ps3, men 360 måste man endå betala, iform av LIVE.

- Måste man ha LIVE?
- Nej
Citera
2008-07-06, 19:54
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ps3 dyrare på kort tid.

360 på länge.

Tänk er om 5 år, då märks de inte så mycket att man köp ps3, men 360 måste man endå betala, iform av LIVE.
Sony har ju höjt priset på sina 1st partyspel i Europa, så det blir allt dyrare med en PS3a på lång tid också...
Citera
2008-07-06, 20:06
Medlem
JabbatheHut360s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Sony har ju höjt priset på sina 1st partyspel i Europa, så det blir allt dyrare med en PS3a på lång tid också...

Vem säger man måste köpa de spelen då?

Men på xbox är man ju typ tvingad att köpa live, om man inte vill spela online förstås...
Citera
2008-07-06, 20:11
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Vem säger man måste köpa de spelen då?

Men på xbox är man ju typ tvingad att köpa live, om man inte vill spela online förstås...
Vem säger att du måste spela online då..?
Citera
2008-07-06, 20:54
Medlem
Wolfen22s avatar
Det har väl inte med krav att göra, snarare att det blir mer för pengarna och en jävla upplevelse i dagens spel. Är man inte intresserad av multiplayer spelar det ju ingen roll, men jag skulle gärna inte vara utan det iallafall.
Citera
2008-07-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Svårt att sätta fingret på något specifikt eftersom det ofta är en process, men det är uttalanden från diverse inblandade, rykten från Famitsu med trovärdiga källor som tidigare haft rätt etc. Spel som Star Ocean 4 gick igenom en liknande process, även om det inte var lika uppenbart som med KH3. Har inte ens sett det listas av PS3-fans på minst ett halvår trots att det tidigare var i topp tillsammans med de andra du nämnde, så vågar påstå att den allmänna uppfattningen är att det kommer hamna på Wii. Skulle bli mycket förvånad om det trots allt släpptes till PS3.

På så vis. Riktigt trist om det stämmer! Jag tänkte att eftersom KH-teamet för tillfället hjälper till med FF vs 13 så fick de samtidigt erfarenhet därifrån som de kan ha nytta av när de gör KH3. Verkar ju dumt att jobba på ett PS3 spel och ett Wii spel samtidigt.

Nåja, får hålla tummarna tills man hör något officiellt.
Citera
2008-07-07, 21:43
Medlem
Tweeneers avatar
Ok, har tänkt lite. Spel jag vill spela är: GTA IV, Pro evolution soccer 2008(2009 när det kommer ut), Metal Gear solid 4 (Har inte lirat något av spelen tidigare, måste jag göra det för att förstå handlingen?), Möjligen Gran Turismo 5, Halo.
Så PS3 verkar ha övertaget, men det är ändå inte så många spel jag vill spela. Har ni tips på några? Är det ens värt att köpa en konsol om man inte vill spela typ minst 7-10 spel i dagsläget?
Citera
2008-07-07, 21:48
Medlem
Pastor Franzs avatar
Varför Gran Turismo? Finns ju i nuläget mer realistiska och högre rankade bilspel.. t.ex. Forza Motorsport 2 till 360.
Citera
2008-07-07, 21:51
Medlem
Tweeneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Varför Gran Turismo? Finns ju i nuläget mer realistiska och högre rankade bilspel.. t.ex. Forza Motorsport 2 till 360.

Har spelat GT 3 och 4 på PS2 och var väldigt nöjd. Såg lite bilder från femman och det såg riktigt fint ut. Ska kolla lite trailers och bilder på Forza motorsport 2. Vad går det ut på? Gran Turismo var ju typ vinn alla tävlingar, ta alla "körkort", köp feta bilar.
Citera
2008-07-07, 21:53
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeneer
Ok, har tänkt lite. Spel jag vill spela är: GTA IV, Pro evolution soccer 2008(2009 när det kommer ut), Metal Gear solid 4 (Har inte lirat något av spelen tidigare, måste jag göra det för att förstå handlingen?), Möjligen Gran Turismo 5, Halo.
Så PS3 verkar ha övertaget, men det är ändå inte så många spel jag vill spela. Har ni tips på några? Är det ens värt att köpa en konsol om man inte vill spela typ minst 7-10 spel i dagsläget?
Du kommer antagligen inte förstå speciellt mycket av MGS4 om du aldrig spelat del 1-3.
Citera
2008-07-07, 21:58
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeneer
Har spelat GT 3 och 4 på PS2 och var väldigt nöjd. Såg lite bilder från femman och det såg riktigt fint ut. Ska kolla lite trailers och bilder på Forza motorsport 2. Vad går det ut på? Gran Turismo var ju typ vinn alla tävlingar, ta alla "körkort", köp feta bilar.
Går inte alla bilspel ut på att vinna alla tävlingar och köpa de fetaste bilarna?

Vad jag menade med mer realistiskt var i första hand avsaknaden av crash damage i GT5: Prologue..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in