2008-07-05, 11:36
Medlem
JabbatheHut360s avatar
Ps3 dyrare på kort tid.

360 på länge.

Tänk er om 5 år, då märks de inte så mycket att man köp ps3, men 360 måste man endå betala, iform av LIVE.
Citera
2008-07-05, 12:57
Medlem
Pastor Franzs avatar
Skit i den teknologiska delen av konsolerna. Båda kommer hålla i flera år framöver och stödjas av respektive företag. Vad du ska gå efter är hur du tycker handkontrollerna känns när du håller i dem, vilka spel du vill spela m.m.

Båda är bra multimediakonsoler, PS3 har upper hand med sin blurayspelare. Hur värt man tycker det är att ha en webbläsare på sin konsol är väl en smaksak.

Det du ska tänka på när du väljer konsol är först och främst: Vilka spel vill jag spela och till vilken konsol finns de på? Gå efter spelen som finns här och nu, inte efter spel som kommer, för de kan bli muliplattform, byta exklusivitet eller inte komma ut alls. Kolla runt på olika spelsidor, kolla betyg på spelen som finns ute och välj slutligen den konsol som har spelen du vill spela, för det är väl ändå en spelkonsol du är ute efter?

Det är ingen större skillnad på grafik mellan de båda konsolerna så sånt behöver du inte bry dig om.

Vad jag försöker få fram är: Vad spelar det för roll om konsolen du äger är av högre kvalitet än en annan om du ändå inte vill spela några av spelen som kommer till den? Varför betala för att få tillgång till onlineläge om du ändå inte hittat något spel du vill spela online till den konsolen? Varför köpa en konsol som i slutändan bara står och samlar damm p.g.a att du inte vill spela de spel som kommer till den?

Du lär bli nöjd oavsett vilken konsol du väljer så länge du väljer den konsol med de spel du vill ha.
Citera
2008-07-05, 23:48
Medlem
Tweeneers avatar
Först och främst - tack för era svar. Både PS3 och Xboxen verkar vara nice.

Citat:
Köp dig en större TV först och främst är mitt råd. Vem fan har inte en vettig tv år 2008 egentligen? Snacka om att slänga pengar i sjön på en 360/PS3 om man tänker spela på en liten 22'' skärm. Minst 37'' skulle jag vilja säga om du vill ha någon som helst spelupplevelse.

Och sen varför postar du inte i den stora playstation 3 vs xbox 360-tråden?

1. Vem fan har inte en vettig tv år 2008? I vardagsrummet, visst. Men jag vill helst spela i mitt rum och vill inte lägga ut 7000+ på en "vettig" tv.
2. Du tycker alltså att det inte är värt att köpa PS3/360 i mitt fall?
3. Hade många frågor och beslöt mig starta en egen tråd för det.

Citat:
Skit i den teknologiska delen av konsolerna. Båda kommer hålla i flera år framöver och stödjas av respektive företag. Vad du ska gå efter är hur du tycker handkontrollerna känns när du håller i dem, vilka spel du vill spela m.m.... Pastor Franz

Låter bra det du säger. Skall tänka på det! Tack.
Citera
2008-07-05, 23:56
Medlem
JabbatheHut360s avatar
HDTV är inte ett krav. De blir skarpare bild, visst.
Men de går ju spela, så dåligt är de inte.
Citera
2008-07-05, 23:59
Medlem
Pastor Franzs avatar
Jag sitter själv på en gammal tjock-tv. Bilden är det inget fel på, visst inte lika bra som på HDTV men fullt njutbar.

Ett tips är att skaffa en RGB-kabel för några hundralappar, blir mycket bättre bild då.
Citera
2008-07-06, 00:46
Medlem
JabbatheHut360s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Jag sitter själv på en gammal tjock-tv. Bilden är det inget fel på, visst inte lika bra som på HDTV men fullt njutbar.

Ett tips är att skaffa en RGB-kabel för några hundralappar, blir mycket bättre bild då.

Vad är RGB kabel?
Kan du fixa länk e du snäll?
Citera
2008-07-06, 01:01
Medlem
Tweeneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz

Jo, det förstår jag. Men eftersom jag har en HDMI ingång på min 22" vill jag gärna utnyttja den. Hur bra blir bilden med en RGB-kabel btw?
Citera
2008-07-06, 01:10
Bannlyst
I nudagens läge så är Xbox 360 jämfört med PS3'an den konsol som går att flasha, och därigenom få möjlighet att spela backupspel - vilket är ett stort plus om du vill tjäna pengar på att äga många spel (vilket spelutbudet till 360'n har att erbjuda) och därigenom inte behöva ångra sig "grovt" om man äger ett spel man tröttnar på efter bara några slötimmars spelande.

När det gäller grafik så tycker jag att det inte är mycket större skillnad, har spelat på en PS3 och den visar markant bättre, men inte i helhet - det är på vissa spel jag tycker de blir skarpare och mer väldetaljerat. Inget jag tänker på när det gäller spelkänslan i omform.

Kontrollen till 360 är ju gaaalet skön. Det hoppas jag ingen kan säga emot - och PS3 med sin klassiska PS2 snarlik design back in the days från PS'en - och personligen föredrar jag krysslådans design då..

Aja, du hittar nog dina skäl..
Citera
2008-07-06, 04:37
Medlem
Välj PS3. Spelutbudet må vara bättre till 360 (för tillfället), men om du någonsin känner att du vill ha fler spel så finns det en uppsjö av mästervärk till PS2 och PS1 som du kan köra.

Dessutom så är ju en rad stortitlar på gång till PS3. Final Fantasy 13, Final Fantasy Versus 13, Little Big Planet, Kingdom Hearts 3, Grand Turismo 5, God of War 3 bl.a. Team Ico (skaparna av Ico och Shadow of the Colossus) håller också på med ett spel till PS3.

Onlinefunktionen Home är en annan mycket intressant tjänst (http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Home).

PS3 har haft en tuff start, men nu när den väl börjar komma igång så är den garanterat värt ett köp.
Citera
2008-07-06, 09:36
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeneer
Jo, det förstår jag. Men eftersom jag har en HDMI ingång på min 22" vill jag gärna utnyttja den. Hur bra blir bilden med en RGB-kabel btw?
Bilden blir märkbart bättre, bilden blir mycket skarpare bl.a.

http://www.console.se/xbox360/kablar/RGB.html
Citera
2008-07-06, 15:34
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwrrngr
Dessutom så är ju en rad stortitlar på gång till PS3. Final Fantasy 13, Final Fantasy Versus 13, Little Big Planet, Kingdom Hearts 3, Grand Turismo 5, God of War 3 bl.a. Team Ico (skaparna av Ico och Shadow of the Colossus) håller också på med ett spel till PS3.

Detta är ett utmärkt exempel på det Pastor Franz nämnde. Tidigare var det självklart att KH3 skulle komma till PS3, numera är det ungefär lika sannolikt som att Halo 4 skulle bli PS3-exklusivt.
Citera
2008-07-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Detta är ett utmärkt exempel på det Pastor Franz nämnde. Tidigare var det självklart att KH3 skulle komma till PS3, numera är det ungefär lika sannolikt som att Halo 4 skulle bli PS3-exklusivt.

Vad grundar du det på?

Visst kan spel byta exklusivitet, kolla bara på MH3 som bytte från PS3 till Wii och gjorde många väldigt besvikna. Men med just KH3 tvivlar jag på att det kommer hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in