2007-03-04, 02:51
Medlem
Buttersss avatar
Hmm, tror det blir 360 om någon månad då får se om man hittar något schysst på blocket..
Citera
2007-03-04, 02:53
Medlem
Emptypocketss avatar
Grafik är inte allt vet ni väl vid där här laget? Inget slår Nintendo när det gäller spelkänsla. Jag älskar mitt Nintendo Wii pga av kontrollen och det spelar ingen roll för mig att Wii har sämre grafik än 360n om jag vill ha bra grafik spelar jag spel på datorn.
Citera
2007-03-04, 02:54
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Och det gör du genom att sitta och göra förprogramerade slingor i luften medans du stirrar på den fulaste grafiken man kan få tag på i dagens läge, gärna med Anime/Manga stuk?
Zelda är verkligen inte fult. Gammal grafik kanske men inte fult. Visst i början av eran så är spelen dåliga (Red Steel) men ge det tid så slår det andra konsoller. Försäljningsiffrorna talar väl för sig själva?

Vilka bra spel fanns det som var så WOOOAH! efter 3 månader av 360s levnandstid? Kommer ihåg att det var problem med värme och nåt annat.
Citera
2007-03-04, 02:58
Medlem
IkoneNs avatar
Jag skulle gärna byta mitt 360 mot Wii.
Citera
2007-03-04, 11:04
Medlem
KillLovelyPonys avatar
otroligt fånig diskussion. Wii vs. XBOX? köp vafan ni vill ingen annan bryr sig.ä
småbarn.
Citera
2007-03-04, 14:42
Medlem
necators avatar
visst ska man köpa vad man vill. men vad är det som är det fåniga?
Citera
2007-03-04, 14:52
Medlem
Knarkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av necator
visst ska man köpa vad man vill. men vad är det som är det fåniga?
Jag tycker det är fånigt att man jämför 2 komplett olika konsoller.
Xbox360 vs PS3 är mer rätt, för dom är inriktade på next-gen grafik etc.

Men Wii står helt utan för skaran. Wii är en partymaskin (inte enbart dock).
Citera
2007-03-04, 15:03
Medlem
necators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkad
Jag tycker det är fånigt att man jämför 2 komplett olika konsoller.
Xbox360 vs PS3 är mer rätt, för dom är inriktade på next-gen grafik etc.

Men Wii står helt utan för skaran. Wii är en partymaskin (inte enbart dock).

Ja det finns ju de som jämför de båda konsollerna efter hur bra dom är, men jag jämförde konsollerna för att hjälpa trådskaparen att välja mellan de två.
Citera
2007-03-04, 15:52
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Herregud jag visste att denna diskussion skulle leda ner i avgrunden på en gång. Alla Wii fanboys - "Wiimote, Wiimote, det är vad som gör Wii nextgen som det smäller om det"...

Okej, en kontroll som använder sig av teknik som logitech utnyttjade i en kontroll för cirkus 6 år sedan, jo jag är imponerad och håller med, motion-sensing är väldigt Nextgen.

Men ok, om jag ger dig rätt där. Visst kontrollen är jätte Nextgen. Men om man väl sätter sig i soffan och spelar ett spel med den märker man snabbt att det är ingenting Nextgen över den. Jag har bara spelat Red Steel och kan bara uttala mig om det, men det spelet var jätte hypat, en av de starkaste titlarna till Wii'n, och det fanns svärd, hör och häpna, man skulle få vifta med svärd!

Så fan heller att man fick vifta med svärd, jag dog av skratt när jag märkte att det endast var förprogramerade slingor man skulle göra i luften för att göra vissa attacker, Nextgen... Pffff....

Vad är nextgen med 360? VI som funderar på att köpa den.
Citera
2007-03-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok

En något vassare Xbox, mycket mer än så är det inte.
Citera
2007-03-04, 18:05
Medlem
Asons avatar
Citat:

De otroligt enkla och stabila online-möjligheterna som finns skulle jag vilja sätta i rampljuset. Förutom starka titlar, existerande och på ingång.

Jag säger inte att Wii är sämre än 360'n, men jag föredrar den eftersom att vifta med en spak tilltalar mig inte. Jag definerar inte det som next-gen.

Två helt olika konsoler helt enkelt.

Men trots detta, kan man ju fortfarande ha en åsikt om vilken som klarar sig på sikt. I den kampen, om man jämnför Wii och 360'n, tror jag det är 360'n som kommer klara sig. Folk kommer antagligen tröttna på Wii moten och hypen kommer lägga sig. Eftersom det krävs mer än en sak för att en konsol ska lyckas, det krävs mer än en Wii mote.

En annan personlig åsikt är till er som snackar om spelkänsla. Den spelkänslan kan ni ju ta och stoppa upp i sugröret. Jag spelade Call of Duty 3 igår och det var INGET som var banbrytande med det. Mycket oprecist i min åsikt.
Citera
2007-03-04, 18:51
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallonsylt
En något vassare Xbox, mycket mer än så är det inte.

Ja, "något" vassare än Xbox
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in