2022-01-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha gud ja, allt ska ju som du säger stötas i en evighet i contentsyfte innan det händer! Ni kommer väl ihåg lugg-gate?

Har inte hunnit lyssna på podden, men om det inte handlar om do over, vad handlar det om? Kan fatta suget att ha en större festlig tillställning, men är man redan gift kan man ju bara fira något annat? Annars är det ju bara för content och kanske behovet av att stå i centrum mer än vad man gör på tex ett födelsedagskalas.

Elsa beskriver bröllop nr 2 som en hyllning till vilka Elsa och Pontus är idag (för att dom va andra människor 2010), att dom hunnit gå igenom år av kärlek, motstånd etc etc (som ca alla andra par i världen). Tycker det är übergenomskinligt att det handlar om att hon har det 'rätta' stilen idag som hon inte hade då
Citera
2022-01-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Enig i det. Samtidigt, hur många gånger har vi inte sett alla vinklar av Elsas vardagsrum, sovrum, kök och badrum? T o m samma vy på eldstaden, spegelskåpet, klänningskroken, vinglaset intill spisen osv Följer man någons liv blir det väl till slut så. Det är ju ingen skillnad på rundgången, men verkligen på tongången i kommentarerna. Varför hyllas en som bjussig och en dissas som tråkig för exakt samma koncept. Rimligen av exakt samma crowd. Det förbryllar mig.

Kollade lite i kommentarerna hos Sofia, det gör jag väldigt sällan, och du har nog rätt. Tonen är strängare och det finns inte lika många sektliknande upphöjande inlägg hos henne. Men det kan ju bero på att Elsa helt enkelt inte släpper fram de syrliga och kritiska hos sig i samma utsträckning? Elsa har ju säkert många fler läsare och då ser det ut som att hon får lika många kommentarer som Sofia, bara det att det bara är de positiva som får lov att vara kvar?
Citera
2022-01-28, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amsteltramsel
Elsa beskriver bröllop nr 2 som en hyllning till vilka Elsa och Pontus är idag (för att dom va andra människor 2010), att dom hunnit gå igenom år av kärlek, motstånd etc etc (som ca alla andra par i världen). Tycker det är übergenomskinligt att det handlar om att hon har det 'rätta' stilen idag som hon inte hade då

Okej, jag håller helt med dig! Det hade väl varit en annan femma om det var så att de varit gifta i 40 år, men det här tycker jag bara är löjligt. Visst om hon nu kunde stå för att hon gjorde det för att hon ville ha en annan stil på det, men allvarligt, för allt de gått igenom de senaste 12 åren...
Citera
2022-01-29, 00:14
Medlem
farlings avatar
Citat:
Okej, jag håller helt med dig! Det hade väl varit en annan femma om det var så att de varit gifta i 40 år, men det här tycker jag bara är löjligt. Visst om hon nu kunde stå för att hon gjorde det för att hon ville ha en annan stil på det, men allvarligt, för allt de gått igenom de senaste 12 åren...

Elsas LiVmOdErsHalScanCeR.
Citera
2022-01-29, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Hahahaha jo det är ju sant, inget förhållande har tidigare överlevt en sådan prövning.
Citera
2022-01-29, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Jag kan ändå förstå Elsa att det varit en prövning, hennes behandling innebar ändå att hon och Pontus inte längre kan få biologiska barn. Nu beskriver hon Pontus som chill och vettig, så tror nog mer att prövningen kan ha legat i att hantera hennes ångest eller rädslor kring detta.

Har ni läst hennes bok om Gotlandshuset? Verkar som hon kunde vara jobbig att leva med den perioden. Hon beskriver hur Pontus åker och kollar på huset, är den som är ansvarig för köpet/budgivingen och när hon väl kommer dit känner hon sig sig missnöjd och samtidigt skamsen över de känslorna. Att hela tiden behöva vara den som tröstar kan nog vara ansträngande.
Citera
2022-01-29, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Jag kan ändå förstå Elsa att det varit en prövning, hennes behandling innebar ändå att hon och Pontus inte längre kan få biologiska barn. Nu beskriver hon Pontus som chill och vettig, så tror nog mer att prövningen kan ha legat i att hantera hennes ångest eller rädslor kring detta.

Har ni läst hennes bok om Gotlandshuset? Verkar som hon kunde vara jobbig att leva med den perioden. Hon beskriver hur Pontus åker och kollar på huset, är den som är ansvarig för köpet/budgivingen och när hon väl kommer dit känner hon sig sig missnöjd och samtidigt skamsen över de känslorna. Att hela tiden behöva vara den som tröstar kan nog vara ansträngande.

Det är klart det har varit. Man förstår hur hon kämpar med det trots, eller pga, att hon ältar att det kanske ändå är bäst med ett barn som kan få all deras uppmärksamhet.

Det behöver man inte läsa boken för, det kring husköpet och hur svår hon var då har hon nämt både i bloggen och i podden tidigare.

Men det faktum att hon haft cancer, vilket är superhemsk såklart, och något som de flesta har upplevt antingen själv eller hos en närstående, så blir inte hennes andra bröllop mindre fånigt för det.
Citera
2022-01-29, 08:51
Medlem
Citat:
Det behöver man inte läsa boken för, det kring husköpet och hur svår hon var då har hon nämt både i bloggen och i podden tidigare.

Läste det ändå med förvåning, jag hade uppfattat det som hon var superglad och nöjd med huset där och då, även om saker som brunnen osv kunde ge ångest. Just att hon "skyllde" på Pontus förvånade mig 😅

Citat:
Men det faktum att hon haft cancer, vilket är superhemsk såklart, och något som de flesta har upplevt antingen själv eller hos en närstående, så blir inte hennes andra bröllop mindre fånigt för det.

Håller helt med. Har själv gått igenom cancer där behandlingen var långdragen, syntes och har lämnat spår jag aldrig kommer bli av med. Men har nog kunnat lämna det bakom mig mer än Elsa gjort.
Citera
2022-01-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Läste det ändå med förvåning, jag hade uppfattat det som hon var superglad och nöjd med huset där och då, även om saker som brunnen osv kunde ge ångest. Just att hon "skyllde" på Pontus förvånade mig 😅

Håller helt med. Har själv gått igenom cancer där behandlingen var långdragen, syntes och har lämnat spår jag aldrig kommer bli av med. Men har nog kunnat lämna det bakom mig mer än Elsa gjort.

Det är kanske i podden hon pratar om det, att hon inte alls tyckte om huset typ första året.

Usch så jobbigt, det var så för en familjemedlem till mig med! Någon som lyssnat på podden där hon pratar om sin cancer?
Citera
2022-01-30, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Det förvånar mig att Elsa och Sofia utåt sett verkar ha så otroligt olika läsare. Elsas följare hyllar henne till skyarna i kommentarsfältet och tackar med STORA bokstäver för allt hon bjuder på medan Sofias mest verkar såga henne vid fotknölarna. Tänker på dagens två inlägg. Hur kan det komma sig? Jag har alltid tänkt (trott) att det till stor del är samma personer som läser bådas deras flöden eftersom de gör så mycket ihop och är hyfsat lika i stil osv Visst har de lite olika styrkor och svagheter (som ju alla människor har) men det är ju inte så himla stor skillnad på dem att jag kan förstå varför den ena bara tycks få ris och den andra ros.
Vad tror ni att det beror på?

Hos Elsa släpps enbart positiva kommentarer igenom. Kritisk, ifrågasättande, gnuttans negativ är bi NO NO, publiceras inte. Inte heller en fråga om det är ett "samarbete"=betald reklam med hennes eviga beröm av viss blomsterhandel, visst hotell i innerstan, den hemska beige långhåriga mattan i hennes beige vardagsrum mm. Inte en chans att man får fråga sånt eller att hon skulle svara.

Att hon öppet gör reklam för polyesterkläder från lågbutiker är ju inte trovärdigt. Hon skulle knappast själv gå omkring i sånt.

Själv äcklas jag rätt mycket av den självupptagna Elsa med massor av bilder av sig själv där hon poserar på bloggen. Varför gör hon så? Försöker hon leka fotomodell? "Allt ljus på mej liksom"
Pinsamt.

Jag har avföljt hennes blogg och besöker den sällan. Så jag bidrar inte till den stora följarskara som gör att hon får bättre betalt för reklamen som hon gör. Ut och skaffa utbildning och vanligt jobb, Elsa!
Citera
2022-01-30, 02:03
Medlem
526s avatar
Hur orkar ni skriva om den här personen? Jag fattar att tjejer är avundsjuka och neggar på typ Bianca Ingrosso, Alice Stenlöv m fl. De är stora och glammiga.
Men vad är det här? Elsa vad?
Ni måste vara besatta av henne eller så känner i henne. Ingen kan ha så många åsikter om någon i det här facket.
Citera
2022-01-30, 08:44
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hur orkar ni skriva om den här personen? Jag fattar att tjejer är avundsjuka och neggar på typ Bianca Ingrosso, Alice Stenlöv m fl. De är stora och glammiga.
Men vad är det här? Elsa vad?
Ni måste vara besatta av henne eller så känner i henne. Ingen kan ha så många åsikter om någon i det här facket.
Det beror väl på vem man är? Bianca är många år yngre än mig och har alltid haft en stil och image jag absolut inte intresserar mig för eller relaterar till. Elsa har jag följt många år, även om de senaste 2-3 åren blir mer sporadiskt mycket av de anledningarna som diskuteras här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in