2022-01-12, 20:19
Medlem
Branogbitters avatar
Förresten, någon mer än undertecknad som noterade att Elsa var tvungen att nämna att bröllopsurstyrseln till löftesförnyelse-vigseln
skulle vara ”väldigt färgglatt och fint”?
Hundra procent för att hon gått in här och läst att folk skriver om hur hon gör detta för att få ha ett bröllop som matchar hennes nya beiga jag osv😆
Citera
2022-01-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Förresten, någon mer än undertecknad som noterade att Elsa var tvungen att nämna att bröllopsurstyrseln till löftesförnyelse-vigseln
skulle vara ”väldigt färgglatt och fint”?
Hundra procent för att hon gått in här och läst att folk skriver om hur hon gör detta för att få ha ett bröllop som matchar hennes nya beiga jag osv😆

Ja jag tänkte också att det där var någon slags statement från Elsas sida när jag läste detta.
Jag tycker att t.ex hennes bror Sigges stundande bröllop känns mer som ett äkta bröllop än Elsas bröllop nummer två.
Citera
2022-01-13, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Ja jag tänkte också att det där var någon slags statement från Elsas sida när jag läste detta.
Jag tycker att t.ex hennes bror Sigges stundande bröllop känns mer som ett äkta bröllop än Elsas bröllop nummer två.

Ja, blir otroligt nyfiken på hur klänningen ska se ut. Ja håller helt med, typ alla bröllop känns mer genuina än detta contentspektakel!
Citera
2022-01-13, 07:59
Medlem
Ja putandet är pinsamt, om hon nu vill ha lite putig mun varför inte bara lägga i en diskret mängd fillers? Inget fel med det. SW har ju gjort det så det borde ju vara fritt fram för Elsa
Citera
2022-01-13, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja putandet är pinsamt, om hon nu vill ha lite putig mun varför inte bara lägga i en diskret mängd fillers? Inget fel med det. SW har ju gjort det så det borde ju vara fritt fram för Elsa

Pinsamt är vad det är, tror hon motiverat det någon gång att hon alltid gjort så, som det vore skäl nog att fortsätta. Visst måste Sofia ha gjort det?
Citera
2022-01-13, 13:01
Medlem
Vad är det för universitetsutbildning SW refererar till att hon önskat att hon hade väntat med till senare i livet (i dagens inlägg)? https://sofiawood.elle.se/tankar/10-annorlunda-val-1/

Läste en intervju där hon sa att hon var ”konstvetare i grunden”. Har hon en kandidatexamen i konstvetenskap?
Citera
2022-01-13, 13:19
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Vad är det för universitetsutbildning SW refererar till att hon önskat att hon hade väntat med till senare i livet (i dagens inlägg)? https://sofiawood.elle.se/tankar/10-annorlunda-val-1/

Läste en intervju där hon sa att hon var ”konstvetare i grunden”. Har hon en kandidatexamen i konstvetenskap?
Hon har definitivt ingen examen. Hon har läst kurser i konstvetenskap tror jag men knappast tagit examen. Hon gör nog en höna ev en fjäder helt enkelt för att få det låta bättre
Citera
2022-01-13, 16:17
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler

Kan informera om att det numera finns en egen Sofia Woodtråd där diskussionen med fördel kan tas - https://www.flashback.org/t3385325.
Citera
2022-01-14, 14:31
Medlem
Det är som om Elsas senaste inlägg på bloggen om ångest återigen känns som en del av en dramaturgi, som om det finns en dramaturgi kring att visa sig ”djup”. Vet inte, men jag får mycket mindre sådan känsla av dramaturgi i t.ex Underbara Clara’s blogg, hon skriver ju bl.a ofta om sin utmattning, och det känns mer genuint och intressant att läsa. Clara är nog också en mkt bättre skribent än Elsa vilket kanske bidrar till denna känsla.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-01-14 kl. 14:40.
Citera
2022-01-14, 15:33
Medlem
farlings avatar
Citat:
Det är som om Elsas senaste inlägg på bloggen om ångest återigen känns som en del av en dramaturgi, som om det finns en dramaturgi kring att visa sig ”djup”. Vet inte, men jag får mycket mindre sådan känsla av dramaturgi i t.ex Underbara Clara’s blogg, hon skriver ju bl.a ofta om sin utmattning, och det känns mer genuint och intressant att läsa. Clara är nog också en mkt bättre skribent än Elsa vilket kanske bidrar till denna känsla.

Dessutom har vi ju genom åren fått läsa om hennes ångestproblematik samt att hon går hos psykolog både en och tjugo gånger så ämnet känns lite uttömt vid detta laget.
Vi hajjar, du är en emotionell person som har nära till dina känslor, det har framgått med all önskvärd tydlighet!
Citera
2022-01-14, 16:25
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Bloggare skriver i bästa fall som gymnasieelever. Hade en annan också arbetat som skribent hade man passat på att plöjt någon författarutbildning så att man fick ett stiligt skriftspråk. Att de så ogenerat förblir obildade är så osmickrande... onyfiket.
Citera
2022-01-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Bloggare skriver i bästa fall som gymnasieelever. Hade en annan också arbetat som skribent hade man passat på att plöjt någon författarutbildning så att man fick ett stiligt skriftspråk. Att de så ogenerat förblir obildade är så osmickrande... onyfiket.

Ja verkligen, en bloggare som Elsa tar på sig att veta skribent i avancerade ämnen såsom ångestproblematik men utan att ens ha ambitionen att på något sätt utbilda sig inom skrivande. Tycker hon skriver utan stringens i dessa ämnen, det känns ofta svamligt det hon skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in