2021-10-31, 22:29
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Nej såklart inte, men Elsa har ju skrivit många gånger om att Ernst är hennes pappa men inte storasysterns. Var har du fått det ifrån, att han inte skulle vara Elsas?
Passepartout trollar bara. Fram med bevis eller håll tyst känner jag. Sånt där skitsnack tillför inte den här tråden någonting.
Citera
2021-11-01, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Passepartout trollar bara. Fram med bevis eller håll tyst känner jag. Sånt där skitsnack tillför inte den här tråden någonting.

Så är det ju såklart! Verkligen inte, bara tröttsamt!
Citera
2021-11-01, 19:51
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter

Du är fri att tro vad du vill, men jag vet, vill inte outa mig. Flashback är ett fritt diskussionsforum om du inte visste det. Förr eller senare kommer sanningen att komma fram. Nedanstående inlägg blir också förståeligt med den vetskapen.

Citat:
Ursprungligen postat av fula-klaeder
Tänkte lite på att Ernst Billgren upprepade gånger utnämner lillebror till familjens geni på Instagram och kan inte låta bli att misstänka att det kanske inte alltid är jättekul att vara syrran som bloggar då..

https://www.instagram.com/p/CUNh3sNMnz_/?utm_medium=copy_link

Vet ej om ens Elsa själv vet om hur det ligger till. Finns heller ingen anledning för mig att ljuga och nu lämnar jag tråden.
Citera
2021-11-01, 20:01
Medlem
På tal om den konstanta stressen att göra content av sitt liv och vice versa så är ju hennes idé om att gifta sig igen en typisk sådan grej som väl bara är aktuell om man är influencer som lever på att ha spännande innehåll i sina kanaler? Det och Hollywoodkändisar, inga andra vettiga människor ”förnyar sina löften” bara för sakens skull?
Citera
2021-11-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
På tal om den konstanta stressen att göra content av sitt liv och vice versa så är ju hennes idé om att gifta sig igen en typisk sådan grej som väl bara är aktuell om man är influencer som lever på att ha spännande innehåll i sina kanaler? Det och Hollywoodkändisar, inga andra vettiga människor ”förnyar sina löften” bara för sakens skull?

Ja… Vad ska man annars skapa en sponsrad content-följetong på nu när alla rum är renoverade?

De verkar dock kära och fina ihop, ej tu tal om det (till skillnad från många andra par i sociala medier).
Citera
2021-11-01, 21:20
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday

Ja, det är väl ingen i ett normalt, välfungerande äktenskap som känner att löftena måste förnyas? Funkar det så håller man ju vad man lovade första gången, och då behövs knappast förnyande.

Tänker att hon vill ha ett nytt bröllop och nya bröllopsbilder som är i hennes "nya stil". Jag tror att det handlar väldigt lite om deras äktenskap och mycket om att få uppmärksamma sin nuvarande smak som är långt ifrån den hon hade på sitt riktiga bröllop, som nog känns daterad. Och såklart om spons och uppmärksamhet i allmänhet.
Citera
2021-11-01, 21:47
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Ja, det är väl ingen i ett normalt, välfungerande äktenskap som känner att löftena måste förnyas? Funkar det så håller man ju vad man lovade första gången, och då behövs knappast förnyande.

Tänker att hon vill ha ett nytt bröllop och nya bröllopsbilder som är i hennes "nya stil". Jag tror att det handlar väldigt lite om deras äktenskap och mycket om att få uppmärksamma sin nuvarande smak som är långt ifrån den hon hade på sitt riktiga bröllop, som nog känns daterad. Och såklart om spons och uppmärksamhet i allmänhet.
Undrar om hon ens kommer att använda en vintageklänning från sin samling denna gång? Vore ju annars bra reklam för hennes business (som jag dock får känslan av att den är under avveckling).

Gissningsvis blir det nån puffig blåsa från Cecilie Bahnsen eller kanske en specialdesignad sponsklänning från Malene Birger.
Citera
2021-11-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Gissningsvis blir det nån puffig blåsa från Cecilie Bahnsen eller kanske en specialdesignad sponsklänning från Malene Birger.

OT: På tal om spons av Malene Birger. Har ni sett Johanna Bradfords senaste inlägg? Hur många MB-plagg av alla hon visar är sannolikt att hon har köpt själv vs fått av Ellen? (Klickar man på länkarna är varannat plagg MB…)

https://johannabradford.elle.se/klader-outfits/klader-i-oktober/#comments

Samma med Elsas nya väska och kläder, för att inte tala om Sofias som plötsligt dök upp efter deras senaste tête-à-tête på bokmässan i Gbg.
Senast redigerad av AdlerSaddler 2021-11-01 kl. 22:10.
Citera
2021-11-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Undrar om hon ens kommer att använda en vintageklänning från sin samling denna gång? Vore ju annars bra reklam för hennes business (som jag dock får känslan av att den är under avveckling).

Ja det kan jag också tänka mig, den passar ju inte lika väl ihop med hennes stil längre. Det blir kanske också svårt att hinna med allt också, om hon får det där drömjobbet hon hintade om på bloggen häromdagen. Vad kan det vara tro?

Skulle absolut tippa på något fluffigt nyköp, det är ju detta som är hennes sanna stil som hon aldrig kommer ändra... det är helt okej att följa trender, men att sedan låtsas stå utanför dom är ju bara fånigt. Vilket jag tycker att hela förnya löftenagrejen är också, men det måste ju bero på content som tidigare nämnt.
Citera
2021-11-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
OT: På tal om spons av Malene Birger. Har ni sett Johanna Bradfords senaste inlägg? Hur många MB-plagg av alla hon visar är sannolikt att hon har köpt själv vs fått av Ellen? (Klickar man på länkarna är varannat plagg MB…)

https://johannabradford.elle.se/klader-outfits/klader-i-oktober/#comments

Samma med Elsas nya väska och kläder, för att inte tala om Sofias som plötsligt dök upp efter deras senaste tête-à-tête på bokmässan i Gbg.

Deras kompis Frida Lund som också bloggar på Elle har också börjat klä sig i mycket MB-plagg.

Ellen Dixdotter påminner om en liten spindel som sitter och väver trådar med sponskläder och mattor till detta beiga kompisgäng som alla hittat sin "äkta, trendoberoende stil". Vad praktiskt för dem att det bara råkar vara gratisgrejer från deras kompis.

F.ö! Är inte MB ett tantmärke? Jag har alltid tänkt på det som typ... Amelia eller Damernas Värld-grejer. Kan ha fel såklart.
Citera
2021-11-02, 06:14
Medlem
Branogbitters avatar
Ja detta med nytt bröllop handlar ju garanterat bara om att Elsa önskar att hon gjort och sett annorlunda ut när de gifte sig, så nu vill hon göra det ”rätt” enligt sin nya trendiga stil. Och kan vi förvänta oss ytterligare en ny vigselring?

Jag tycker förnya löften är ok om man på något sätt krisat, hållit på att glida isär och sen hittat tillbaka tex. Detta handlar bara om att Elsa vill leka prinsessa och ha Bahnsen-bröllop med sluuuurpig pasta och den perfekta höga engelska kakan till och så ett ~krispigt~ vin på det
Citera
2021-11-02, 07:34
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Du är fri att tro vad du vill, men jag vet, vill inte outa mig. Flashback är ett fritt diskussionsforum om du inte visste det. Förr eller senare kommer sanningen att komma fram. Nedanstående inlägg blir också förståeligt med den vetskapen.

Vet ej om ens Elsa själv vet om hur det ligger till. Finns heller ingen anledning för mig att ljuga och nu lämnar jag tråden.

Ernst och Elsa är ju jättelika, speciellt över ögonen. Hon är betydligt mer lik Ernst än vad hon är lik Helene. Men Helene skulle alltså varit otrogen, dolt för familjen, och de som vet om det är Ernst och du…?
Ernst skrev nog ”familjens geni” för att Sigge uppenbarligen målar, precis som sin pappa. Elsa målar inte. Ernst jämför Sigge med sig själv, och menar då att sonen är mer begåvad än han själv är; han jämför inte sonen med Elsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in