2022-01-28, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Tänk om hon plötsligt bara kapat håret. Kommentarsfältet skulle exploderat 😅 Men mkt av hennes blogg är stötande och blötande av det som komma skall, så inte konstigt att hennes kommande frisyrändring ska nämnas överallt innan det ens skett.

Vad tycker ni om hennes önskan om att Pontus ska anlägga en tangorabatt lagom tills deras förnyelse av bröllopslöftena? Tror faktiskt att han skulle kunna bära upp det 😊 Hon sa för övrigt i podden att det inte var en "do over" av första bröllopet, kändes också som ett svar på hur det spekulerats här i tråden. Men jag håller nog med om att det känns som contentjagande.

Haha gud ja, allt ska ju som du säger stötas i en evighet i contentsyfte innan det händer! Ni kommer väl ihåg lugg-gate?

Har inte hunnit lyssna på podden, men om det inte handlar om do over, vad handlar det om? Kan fatta suget att ha en större festlig tillställning, men är man redan gift kan man ju bara fira något annat? Annars är det ju bara för content och kanske behovet av att stå i centrum mer än vad man gör på tex ett födelsedagskalas.
Citera
2022-01-28, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha gud ja, allt ska ju som du säger stötas i en evighet i contentsyfte innan det händer! Ni kommer väl ihåg lugg-gate?

Har inte hunnit lyssna på podden, men om det inte handlar om do over, vad handlar det om? Kan fatta suget att ha en större festlig tillställning, men är man redan gift kan man ju bara fira något annat? Annars är det ju bara för content och kanske behovet av att stå i centrum mer än vad man gör på tex ett födelsedagskalas.

Jag förstår inte heller detta bröllop, hon är ju redan gift!
Citera
2022-01-28, 13:19
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ja hon framstår som oerhört bortskämd, och hur många gånger ska hon älta den där mellanbarnsgrejen, vilket hon knappt räknas som då hennes syster är så mycket äldre.

Jag fattar ärligt inte ens mellanbarnsgrejen?
Jaja du är i mitten av syskonskaran, nån annan kom först och nån annan efter och sen är det väl inte mer med det?
Alla familjer har liksom sina dysfunktionella grejer tänker jag och om hon nu upplevt att hennes uppväxt var så besvärlig tror jag det har vääääldigt lite att göra med att hon är mellanbarn utan snarare med att hon antagligen var en rätt jobbig och missnöjd unge (Bara en känsla..) och att föräldrarna gillade syskonen mer eftersom de var trevligare personer.🤷🏼‍♀️

För övrigt den tröttaste och mest oinspirerade Köpenhamns”guide” jag nånsin läst.
Fy fan va uttråkad och irriterad jag blev av det där och att folk som tycker Elsa är såååå uuuunderbaaartt krispigt drömmigt mumsigt inspirerande kanske går och tar ett fucking blancolån för att kunna ta en mardrömmig och dyr weekend i Köpenhamn där det finns så otroligt mycket coolt, roligt och BILLIGT att göra.
Citera
2022-01-28, 13:20
Medlem
Det förvånar mig att Elsa och Sofia utåt sett verkar ha så otroligt olika läsare. Elsas följare hyllar henne till skyarna i kommentarsfältet och tackar med STORA bokstäver för allt hon bjuder på medan Sofias mest verkar såga henne vid fotknölarna. Tänker på dagens två inlägg. Hur kan det komma sig? Jag har alltid tänkt (trott) att det till stor del är samma personer som läser bådas deras flöden eftersom de gör så mycket ihop och är hyfsat lika i stil osv Visst har de lite olika styrkor och svagheter (som ju alla människor har) men det är ju inte så himla stor skillnad på dem att jag kan förstå varför den ena bara tycks få ris och den andra ros.

Vad tror ni att det beror på?
Citera
2022-01-28, 13:28
Medlem
Huzzahs avatar
Det beror väl enkom på att Pontus modererar hennes kommentarsfält och inte släpper igenom ett enda litet sårande ord som skulle kunna göra lilla sköra Elsa lessen i lilla sköra ögat? Eller har han slutat med det?

Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Det förvånar mig att Elsa och Sofia utåt sett verkar ha så otroligt olika läsare. Elsas följare hyllar henne till skyarna i kommentarsfältet och tackar med STORA bokstäver för allt hon bjuder på medan Sofias mest verkar såga henne vid fotknölarna. Tänker på dagens två inlägg. Hur kan det komma sig? Jag har alltid tänkt (trott) att det till stor del är samma personer som läser bådas deras flöden eftersom de gör så mycket ihop och är hyfsat lika i stil osv Visst har de lite olika styrkor och svagheter (som ju alla människor har) men det är ju inte så himla stor skillnad på dem att jag kan förstå varför den ena bara tycks få ris och den andra ros.

Vad tror ni att det beror på?
Citera
2022-01-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Det beror väl enkom på att Pontus modererar hennes kommentarsfält och inte släpper igenom ett enda litet sårande ord som skulle kunna göra lilla sköra Elsa lessen i lilla sköra ögat? Eller har han slutat med det?

Jag tror också att det beror på att Elsas kommentarer är betydligt hårdare modererade än Sofias. Sen om det fortfarande är Pontus som gör det vet jag ju inte, men Elsa har väl inte fått ut med att han slutat göra det?

Sedan väljer ju Sofia att lyfta fram kommentarerna på det här sättet, vilket oftast leder till att kommentarerna kommer att handla om hur knäpp den som skrev frågan är och att Sofia har det underbart hemma och hur bra hon svarat på frågan.
Citera
2022-01-28, 15:16
Medlem
Citat:
Jaja du är i mitten av syskonskaran, nån annan kom först och nån annan efter och sen är det väl inte mer med det?
Alla familjer har liksom sina dysfunktionella grejer tänker jag och om hon nu upplevt att hennes uppväxt var så besvärlig tror jag det har vääääldigt lite att göra med att hon är mellanbarn utan snarare med att hon antagligen var en rätt jobbig och missnöjd unge (Bara en känsla..) och att föräldrarna gillade syskonen mer eftersom de var trevligare personer.🤷🏼‍♀️

För övrigt den tröttaste och mest oinspirerade Köpenhamns”guide” jag nånsin läst.
Fy fan va uttråkad och irriterad jag blev av det där och att folk som tycker Elsa är såååå uuuunderbaaartt krispigt drömmigt mumsigt inspirerande kanske går och tar ett fucking blancolån för att kunna ta en mardrömmig och dyr weekend i Köpenhamn där det finns så otroligt mycket coolt, roligt och BILLIGT att göra.

Haha ja hon har väl sagt att hon var väldigt krävande mot sina kompisar och mycket känslosam som barn?

Håller med om att den var supertrist. De där kommentarerna förvånar mig verkligen, typ "vad har vi gjort för att förtjäna dina underbara bjussiga inlägg Elsa?".
Citera
2022-01-28, 15:43
Medlem
Citat:
Jag tror också att det beror på att Elsas kommentarer är betydligt hårdare modererade än Sofias. Sen om det fortfarande är Pontus som gör det vet jag ju inte, men Elsa har väl inte fått ut med att han slutat göra det?

Sedan väljer ju Sofia att lyfta fram kommentarerna på det här sättet, vilket oftast leder till att kommentarerna kommer att handla om hur knäpp den som skrev frågan är och att Sofia har det underbart hemma och hur bra hon svarat på frågan.

Tyckte Elsa sa i podden alldeles nyligen att hon började sina dagar tidigt på morgonen med att kolla mobilen och godkänna kommentarer, medan hon fortfarande låg i sängen och resten av familjen sov. Så uppfattade det som att hon själv sköter det. Om Pontus fortfarande moddar skulle det förklara varför de elakaste kommentarerna hyvlas bort från hennes flöden, men varför får Sofia inte samma lyriska lovord av sina följare? Tycker precis som du att hon väldigt ofta lyfter gliringar från sina läsare, som kan vara förvånansvärt vassa och när man scrollar i hennes kommentarer är det mkt mer ifrågasättande och påpekanden.
Citera
2022-01-28, 15:58
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:

Hahahaha!😆 åh jag vad håller med dig till hundra procent här! Gnäll-Elsa😂
Citera
2022-01-28, 16:20
Medlem
Citat:

Jag gissar att det här med att vara mellanbarn är hennes form av astrologi; hon har någon gång läst (eller fått höra av nån av sina terapeuter?) något om hur mellanbarn "är", känt att bitarna fallit på plats och därmed hittat en identitet.
Citera
2022-01-28, 16:29
Medlem
farlings avatar
Citat:

Det moddas fortfarande.
Jag skrev en kommentar häromdagen gällande resan till Köpenhamn som inte släpptes igenom. Var inte otrevlig eller anklagande på något sätt utan konstaterade bara att även om det inte är olagligt att resa just nu är det inte passande, med tanke på läget, samt att alla måste göra de dem kan för att bromsa smittan.

Gällande kommentarerna på SW:s blogg så finner jag det oerhört fascinerande att hon inte alls känner att hennes sovrum samt vardagsrum är överexponerade, samt att vi läsare är mätta som tvångsmatade ankor på fler bilder på hennes soffa och tavla som hänger mitt på bröstpanelen.
Citera
2022-01-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Det moddas fortfarande.
Jag skrev en kommentar häromdagen gällande resan till Köpenhamn som inte släpptes igenom. Var inte otrevlig eller anklagande på något sätt utan konstaterade bara att även om det inte är olagligt att resa just nu är det inte passande, med tanke på läget, samt att alla måste göra de dem kan för att bromsa smittan.

Gällande kommentarerna på SW:s blogg så finner jag det oerhört fascinerande att hon inte alls känner att hennes sovrum samt vardagsrum är överexponerade, samt att vi läsare är mätta som tvångsmatade ankor på fler bilder på hennes soffa och tavla som hänger mitt på bröstpanelen.

Enig i det. Samtidigt, hur många gånger har vi inte sett alla vinklar av Elsas vardagsrum, sovrum, kök och badrum? T o m samma vy på eldstaden, spegelskåpet, klänningskroken, vinglaset intill spisen osv Följer man någons liv blir det väl till slut så. Det är ju ingen skillnad på rundgången, men verkligen på tongången i kommentarerna. Varför hyllas en som bjussig och en dissas som tråkig för exakt samma koncept. Rimligen av exakt samma crowd. Det förbryllar mig.
Senast redigerad av AdlerSaddler 2022-01-28 kl. 17:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in