2022-02-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofajans
Undrar om inte örhängena i själv verket är från Sophie Bille Brahe och inte auktionsfynd som hon hävdar? De är vääldigt lika dessa för 50 lax paret bara att det tillkommer ännu en diamant. Tänker att de kanske är specialbeställda och att hon inte vill att man så lätt ska kunna kolla upp priset (för att det är hutlöst) och därför istället säger att hon köpt de på auktion? Märkt andra saker hon hävdat är från loppis eller auktion förut som jag tror är nyköp. Hon försöker nog forfarande framstå som vintagedrotting och inte tvångsmässigt shoppande nyrik som hon osar nu.

https://sophiebillebrahe.com/products/bellis-deux

Men oj, de är otroligt lika! Ja jag har tänkt det också, till exempel kaffetermosen från Georg jensen som hon hittade på loppis när de var som hetast.
Citera
2022-02-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofajans
Undrar om inte örhängena i själv verket är från Sophie Bille Brahe och inte auktionsfynd som hon hävdar? De är vääldigt lika dessa för 50 lax paret bara att det tillkommer ännu en diamant. Tänker att de kanske är specialbeställda och att hon inte vill att man så lätt ska kunna kolla upp priset (för att det är hutlöst) och därför istället säger att hon köpt de på auktion? Märkt andra saker hon hävdat är från loppis eller auktion förut som jag tror är nyköp. Hon försöker nog forfarande framstå som vintagedrotting och inte tvångsmässigt shoppande nyrik som hon osar nu.

https://sophiebillebrahe.com/products/bellis-deux

Sophie Bille Brahe verkar samarbeta en del med Cecilie Bahnsen.
Citera
2022-02-12, 06:15
Medlem
Huzzahs avatar
Något jag genuint funderar på är hur det står till med Elsa och Pontus relation bakom kulisserna eg. De har vart ihop i 10 år och då brukar man inte känna nått behov av att höja sin relation till skyarna i sociala medier eller för all del hålla ett till hittepå-bröllop. Min erfarenhet är att de som håller på så har det skakigt bakom kulisserna och att det ofta kort efter lovord, date nights och förlovningar- helt enkelt tar slut.

Elsa har en väldigt tydlig otrygg/undvikande anknytning skulle jag våga påstå med hyfsad säkerhet och tror Pontus har trygg anknytning (vilket är bra isf för då klarar han i bästa fall att stå upp mot Elsa när hon blir irrationell och känslostyrd) så frågan är hur jobbig hon är att leva med eg. Jag blir ju tokig på henne och stressad bara av att läsa bloggen.
Herregud människa stressa ner och njut av det som händer ist för att planera nästa krispiga kick.

Vad tror ni andra, är de så lyckliga som Elsa vill påskina eller börjar Poppe att tröttna?
Citera
2022-02-12, 06:34
Medlem
dracculas avatar
Har noterat länge hur hon börjat puta med överläppen för att efterlikna Sofia. Idag slår hon rekord, det är överläppsput på varje bild, så otroligt bisarrt. Och även fingrar i munnen på några, Sofia-style.
Citera
2022-02-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
Har noterat länge hur hon börjat puta med överläppen för att efterlikna Sofia. Idag slår hon rekord, det är överläppsput på varje bild, så otroligt bisarrt. Och även fingrar i munnen på några, Sofia-style.

Ja hon har absolut bytt stil på sitt put! Och bytt ut den svarta kjolen från Lindex till denna från ARKET, som jag är rätt säker på att hon aldrig visat upp tidigare även om säger att den är gammal, för jag hade absolut köpt en likadan om jag fått se den.
Citera
2022-02-12, 09:49
Medlem
Branogbitters avatar
Alltså, dagens inlägg…flera av kläderna hon har på sig ser ju inte riktigt klokt ut! Hon är för kraftig för att klä sig sådär, och vita strumpbyxor på de där stockarna till vader…
Och bilden sist i inlägget ser hon hemsk ut. Enorma påsar under ögonen och helt rödsprängda och rödkantade ögon!
Citera
2022-02-12, 10:07
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Alltså, dagens inlägg…flera av kläderna hon har på sig ser ju inte riktigt klokt ut! Hon är för kraftig för att klä sig sådär, och vita strumpbyxor på de där stockarna till vader…
Och bilden sist i inlägget ser hon hemsk ut. Enorma påsar under ögonen och helt rödsprängda och rödkantade ögon!

Reagerade också på den sista bilden. Hon ser verkligen inte glad ut i ögonen och betänk då att det här förmodligen var den bästa av många bilder.
Citera
2022-02-12, 10:26
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Reagerade också på den sista bilden. Hon ser verkligen inte glad ut i ögonen och betänk då att det här förmodligen var den bästa av många bilder.
Elsa har en lätt manisk blick, alltid. Hennes ögon utstrålar sällan harmoni eller lugn.
Citera
2022-02-12, 10:32
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Elsa har en lätt manisk blick, alltid. Hennes ögon utstrålar sällan harmoni eller lugn.

Nä det håller jag med om. Men på denna såg hon argare ut än hon brukar imo.
Citera
2022-02-12, 10:36
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Nä det håller jag med om. Men på denna såg hon argare ut än hon brukar imo.
När hon försöker se pigg och fräsch ut på bild brukar blicken bli stirrig och lätt manisk tycker jag. Man ser tydligt att hon inte är tillfreds/bekväm.
Citera
2022-02-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draccula

Nu när du fick mig att tänka på det så var det nog mer halvöppen mun tidigare, speciellt på tiden då hon körde rött läppstift och var lite mee pinuppig. Nu kör hon den lite mer väna och gulliga stilen 😊

Citat:

Haha, nu känner jag mig personligen kränkt 😂😉 Är i samma ålder som Elsa och ser absolut inte fräschare ut en vanlig dag. Föredrar nog att se lite ålderstecken framför filter och Botox, och hennes röda ögon kan ju såklart bero på att hon aldrig låter ögonen vila från kontaktlinser.
Citera
2022-02-12, 11:10
Medlem
Branogbitters avatar
Haha, nu känner jag mig personligen kränkt 😂😉 Är i samma ålder som Elsa och ser absolut inte fräschare ut en vanlig dag. Föredrar nog att se lite ålderstecken framför filter och Botox, och hennes röda ögon kan ju såklart bero på att hon aldrig låter ögonen vila från kontaktlinser.[/quote]

Hehe sorry!😅
Jag är själv sex år äldre än Elsa, men ser fräschare ut. Tror det delvis har att göra med att hon sminkar sig ”fel” för sin ålder och hy. Alla linjer kommer fram ännu tydligare. Men påsarna under ögonen ser faktiskt direkt ohälsosamt ut, och de röda ögonen ser verkligen illa ut, som om hon gråtit halva natten.
Jag har själv kontaktlinser och har aldrig blivit sådär om jag inte råkat somna med dom i😜
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in