Citat:
Ursprungligen postat av
AdlerSaddler
Det förvånar mig att Elsa och Sofia utåt sett verkar ha så otroligt olika läsare. Elsas följare hyllar henne till skyarna i kommentarsfältet och tackar med STORA bokstäver för allt hon bjuder på medan Sofias mest verkar såga henne vid fotknölarna. Tänker på dagens två inlägg. Hur kan det komma sig? Jag har alltid tänkt (trott) att det till stor del är samma personer som läser bådas deras flöden eftersom de gör så mycket ihop och är hyfsat lika i stil osv Visst har de lite olika styrkor och svagheter (som ju alla människor har) men det är ju inte så himla stor skillnad på dem att jag kan förstå varför den ena bara tycks få ris och den andra ros.
Vad tror ni att det beror på?
Hos Elsa släpps enbart positiva kommentarer igenom. Kritisk, ifrågasättande, gnuttans negativ är bi NO NO, publiceras inte. Inte heller en fråga om det är ett "samarbete"=betald reklam med hennes eviga beröm av viss blomsterhandel, visst hotell i innerstan, den hemska beige långhåriga mattan i hennes beige vardagsrum mm. Inte en chans att man får fråga sånt eller att hon skulle svara.
Att hon öppet gör reklam för polyesterkläder från lågbutiker är ju inte trovärdigt. Hon skulle knappast själv gå omkring i sånt.
Själv äcklas jag rätt mycket av den självupptagna Elsa med massor av bilder av sig själv där hon poserar på bloggen. Varför gör hon så? Försöker hon leka fotomodell? "Allt ljus på mej liksom"
Pinsamt.
Jag har avföljt hennes blogg och besöker den sällan. Så jag bidrar inte till den stora följarskara som gör att hon får bättre betalt för reklamen som hon gör. Ut och skaffa utbildning och vanligt jobb, Elsa!