Citat:
Ursprungligen postat av
dimgroen
I senaste avsnittet av podden ("Andra sommarfrågepodden av två") är det så löjligt uppenbart att Elsa och Sofia inte kan låta bli att läsa trådarna om sig själva. Hela inledningen gick ut på värdelöst svamliga analyser ang "hur folk kan vara intresserade av andra människors alkoholvanor och strandkroppar????!? Det verkar vara en TREND?!??!??".....
Det blir bara pinsammare och pinsammare med all denna otroliga ängslighet.
Inte hunnit lyssna ännu, men det kan ju vara som så att samma saker som tas upp här även dyker upp i deras kommentarer, men att de inte väljer att publicera? På det sättet har de ju koll på hur samtalet kring dom går utan att läsa här. Men personligen hade jag nog haft svårt att låta bli självskadebeteendet att gå in och läsa en skvallertråd om mig själv 😅
Citat:
Ursprungligen postat av
Begoniii
Elsas loppisfynd.. Jag går mycket på loppisar och tycker aldrig att saker är fullt så billiga som de fynd hon gör. Stockholm och Gotland är väl inte de billigaste loppisarna heller. Tror ni att hon är riktigt ärlig?
Jag tror ibland att hon avrundar neråt eller kallar något ett fynd trots att det var dyrt, för att vara loppisfyndare är ju ändå del av hennes publika persona, vintagedrottningen 😊 Likadant hennes bror verkar ju bara göra massa "fynd" när han är i Stockholm.
Men tittar man på ordet fynd kan det ju både betyda ett kap eller något hittat, så kanske använder dom ordet i den sistnämnda betydelsen 😅