2011-05-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cristiana
till att börja med tack för att du är ärlig och stå för det men om jag ska vara uppriktig är du den första kurd som jag stött på som bekänt och känner till om detta. och jag har hört samma sak som du nämnde ovan så det stämmer nog att era brutala krigsherrar blev köpta av turkarna.

och återigen har du rätt, och jag har sagt det tidigare även att inget land eller folk är oskyldigt alla har varit delaktiga i krig, men i det här fallet var det inte syrianerna utan armenierna som fick stöd från ryssarna och därför såg turkarna till att få stopp för armenierna och deras starka armé eftersom de upplevde dem som ett hot. men dte jag talar om handlar inte bara om under seyfo utan även efter, de kristna har varit utsatta och förtryckta av muslimerna i landet, jag tror inte att vi som är födda och uppvuxna här i Sverige kan sätta oss in i hur brutalt behandlade de blev, därför gör det ännu mer ont att turkarna inte bekänner det. hur ska man liksom kunna förlåta landet när de inte ber om ursäkt?

men jag uppskattar starkt att du erkänner detta=)

Varsågod. Isåfall kanske du bara har träffat kurder som inte är pålästa. Jag är medveten om att ni har blivit dåligt behandlade. Turkiet har inte bara behandlat er illa utan dom har även fört våld mot Grekerna, Armenierna och Kurderna (som är muslimer).

Jag tycker att dom kan dra tillbaks till sitt ursprungsland Turkmenistan och ta med sig sin religion och sin barbariska mentalitet. Dom har bara bidragit med ondska dom senaste 1000åren dom ockuperat Anatolien.

Fred!
2011-05-05, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guerrilla
Varsågod. Isåfall kanske du bara har träffat kurder som inte är pålästa. Jag är medveten om att ni har blivit dåligt behandlade. Turkiet har inte bara behandlat er illa utan dom har även fört våld mot Grekerna, Armenierna och Kurderna (som är muslimer).

Jag tycker att dom kan dra tillbaks till sitt ursprungsland Turkmenistan och ta med sig sin religion och sin barbariska mentalitet. Dom har bara bidragit med ondska dom senaste 1000åren dom ockuperat Anatolien.

Fred!

det ligger nog en hel del i det du säger, det är tyvärr inte så många syrianer som är pålästa om sin historia heller för den delen
det är helt riktigt, och även jag är väl medveten om att ni kurder i turkiet precis som de kristna har haft det förjävligt rent ut sagt, men det är fkt första gången jag hör en kurd bekräfta och erkänna detta vilket glädjer mig oerhört.

I agree peace out!
2011-05-06, 11:23
Medlem
Citat:
det ligger nog en hel del i det du säger, det är tyvärr inte så många syrianer som är pålästa om sin historia heller för den delen
det är helt riktigt, och även jag är väl medveten om att ni kurder i turkiet precis som de kristna har haft det förjävligt rent ut sagt, men det är fkt första gången jag hör en kurd bekräfta och erkänna detta vilket glädjer mig oerhört.

I agree peace out!

Jag vet vad du menar, har också märkt det, haha!
Viktigt att kunna sin historia.

PEACE!
2011-05-06, 13:13
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
och blanda inte in araber, med assyrier och syrianer det är tre skilda folkslag från varandra. ja det finns vissa som kallar sig assyrier men som i själva verket är syrianer och sedan finns det de som är assyrier som tillhörde babylonien.
Araber är ett folkslag som kommer från arabiska halvön. Syrianer är ett assyriskt folk, som inte förstår att syrian är en förkortning av assyrian. Alla ni syrianer är från norra Mesopotamien, inte Damaskus.

Citat:
men gå du runt och hata lite, och for your knowledge i'm most definitely not assyr! peace out
Är du syrian då är du etniskt assyrier, du fattar bara inte det.

Det finns dock andra trådar där detta diskuteras, men din ignorans är förbannat irriterande.
2011-05-06, 13:19
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Jag visste inte att ortodox kristendom förespråkar rasism, jag förstår inte hur man i ena andetaget kan yttra så starka rasistiska känslor för att i andra slå sig för bröstet om hur starkt man värderar de ortodox-kristna budskapet.
Ortodox kristendom förespråkar inte rasism. Vi (jag och Caine.Atrebaturm) diskuterar inte som representanter för ortodox kristendom här. Vi diskuterar som vanliga människor, och det är helt normalt att inte vilja bilda familj med somalier. Det är en naturlig mänsklig instinkt att inte vilja ha något samröre med somalier.

Citat:
Jag måste fråga er båda följande:

Är detta ok enligt er kyrka eftersom det är så vanligt?
Insinuerar du att vi inte har egna hjärnor att använda och måste tänka och tycka precis allt i linje med vad våra kyrkor säger? Vad anser du om fritänkande som koncept?

Citat:
Självklart inte officiellt men inofficiellt? Ifall så är fallet hur klingar det ihop med det kristna budskapet? Ur en teologisk aspekt så borde väl en somalisk man kunna gifta sig med en assyrisk eller annan ortodox kvinna så länge de delade samma tro enligt kristna budskapet?

Hur går era starka rasistiska åsikter ihop med en kristen tro är det som jag vill veta.
Ja, givetvis är det tillåtet att gifta sig med somalier enligt kristendomen. Det är dock inget som våra präster uppmuntrar, och varför skulle de göra det? Varför denna fixering att bara för att man är kristen så måste man gå och gifta sig med negrer och bilda rasblandade familjer?

Själv är jag inte kristen längre, jag kommer dock från en kristen bakgrund och jag är någorlunda kristofil i den bemärkelsen, men jag är agnostiker och naturvetenskapligt lagd, och sväljer inte allt som står i bibeln. Framför allt betonar jag det biologiska, och det vore en för oss assyrier, total katastrof om vi bildade någon assyrisk-somalisk rasblandningsunion bara för att Akvarius på Flashback tycker att vi ortodoxa assyrier och serber skall ge bort våra döttrar till värdelösa odugliga khattuggande somaliska män av alla skitfolk.

Anledningen till att det vore en sådan katastrof är att assyrier är kanske ett av de mest renrasiga folkslagen i världen (bland europeiska kaukasoider är det nog bara britter som kan konkurrera med vår brist på negroida och mongoloida gener). I mellanöstern är vi assyrier tillsammans med armenier de enda etniska grupperna som saknar både negroida och mongoloida inslag i vår genpool; detta är riktigt unikt och ger oss assyrier till skillnad från andra MENA-blattar, en mycket unik och originell historisk genetisk profil. Detsamma kan inte sägas om t.ex. araberna som har förstört deras ursprungligen semitiska genpool när de rasblandat med negrer från östra Afrika. Varför i helvete skall vi assyrier göra samma misstag som araberna? Varför skall renrasiga européer begå ett sådant katastrofalt misstag? One drop rule, please!

Citat:
Kan du inte motivera lite utförligare hur ditt ställningstagande går ihop med den kristna läran? Har ni några relgiösa tolkningar som motiverar denna typ av rasism?
Nej, det går inte ihop med den kristna läran. Men att beblanda sig med somalier är knappast något den kristna läran uppmanar till, så det är inte ens en viktig fråga i sammanhanget. Av mer betydelse för den kristna läran är att älska sina fiender, vända andra kinden och så vidare, och historiskt sett är det ytterst få kristna troende som lyckats med det. Så gå och ifrågasätt kristna varför de inte offrar sina liv för alla som hatar dem.

På sätt och vis går kristendomen som religiöst/ideologiskt koncept emot vår biologiska natur och har i en del historiska fall—särskilt vad gäller fredlig pacifistisk martyrskap och celibatliv—motverkat eugenisk selektion och spridning av bra gener i genpoolen. Denna nackdel saknar judendomen och islam.

Citat:
Eftersom många som enligt sig själva bekänner sig till syrisk ortodox eller rysk ortodoxa kyrkan hyser dessa åsikter så undrar man om ni har något i era religiösa texter som motiverar ert rasistiska synsätt? Finner man samma åsikter hos era präster tex?
Det beror på att judarna inte riktigt lyckats hjärntvätta ortodox kristna då de framför allt haft lättast för att hjärntvätta protestanter, av någon anledning (men judarna har verkligen försökt och attackerat den ortodoxa trosläran, framförallt i Sovjetunionen). Katolska och ortodox kristna folkslag har historiskt alltid varit skeptiska till muslimer. Kanske beror det på att de regioner med katolska och ortodoxa folkslag har haft större interaktion med muslimer, medan protestanterna alltid varit isolerade ifrån muslimer/negrer i norra Europa.

Skall man se på det historiskt så är kristendomen en religion som är relativt exklusiv till Europa och mellanöstern. Det är först på senare tid som en del negroider och mongoloider började bli kristna, efter kolonialismen. Islam har dock alltid varit en ganska multiraslig religion, och spreds ganska tidigt till negrer, indier (pakistanier), indonesier och så vidare. Även om kristendomen aldrig varit en etnisk religion så har de flesta kristna historiskt sett ofta varit av kaukasoid ras och således har vi mindre erfarenhet av att rasblanda, medan muslimerna alltid varit rasblandare. Kristendomen har även till skillnad från islam, respekterat de etniska strukturerna mycket mer, och kristna folkslag har ofta bildat etniska kyrkor, medan inom islam förstår inte ens de flesta så kallade "araber" att de inte är araber.

Somalier är efter Al Qaida den värsta sortens muslimer man kan hitta. Och negrer har alltid varit i botten av rashierarkin, även de muslimska araberna placerade dem längst ner i deras rashierarki. Så varför skulle det vara annorlunda med muslimska somalier för oss kristna? Varför skall vi vara jätteförtjusta i somalier när till och med deras muslimska kompanjoner araberna inte direkt betraktar dem som något högre stående rasmaterial?

Citat:
Jag är inte här för att angripa varken den ena eller andra parten, vilket den serbisk ortodoxa medlemmen försöker göra gällande. Varför min fråga riktade sig till den kristet ortodoxa gruppen är ganska enkel - baserat på personlig erfarenhet så har jag märkt att det ofta finns tendenser till liknande rasism från ett flertal, jag har inte upplevt samma sak från de muslimska personer jag haft kontakt med.
Det kan ju bero på att muslimer sällan har något att vara rasistiska över. Muslimer är ofta fyllda av hat, men med deras lägre IQ, ofta inslag av negroida gener, fysiska fulhet och grottmänniskokultur, är muslimer inte direkt i position till att uttrycka rasism. Vi rasmedvetna fokuserar en hel del på estetiska aspekter, något muslimer knappast gjort sig kända för som kollektiv att vilja värna, vare sig det är mänsklig skönhet eller arkitektur.

Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Jag är inte assyrier, utan serb och på den vägen kristen ortodox. Vi resonerar på precis samma vis som muslimerna gör; det är av essentiellt intresse att bevara sin tro och etnoreligiösa diton, och muslimerna agerar som våra motpoler i samhället, något som vi förståerligt nog inte stödjer. Skulle du kalla trådens somalier för muslimer med "starka rasistiska åsikter"? Som vanligt beskylls vi kristna för "rasism" och "hets", i samma stund som muslimerna blir skuldbefriade. Om du läser tråden igen är det just en muslim som skapat denna tråd, och läser du mer på djupet om vad trådstarten gör gällande om Assyrier hittar du månget spår av rasistisk karaktär - men det ignorerar du förstås.

Du sneglade in på tråden och fann att vi kristna försvarat den assyriska folkgruppen, vilket du då per definition klassade som "starka rasistiska åsikter", när det själva verket är muslimerna som påbörjade denna interna konflikt. Ni är så genomskinliga.

Men för att svara på din fråga; jag är inte rasist, jag är snarare en medveten ortodox-kristen pan-nationalist som värnar om mina kristna bröders välmående och min slaviska identitet. Muslimerna som kollektiv är ett direkt hot mot oss, eftersom deras sociala, religiösa och samhälleliga syn skiljer sig ljusår från våran, vilket väl i praxis motarbetar våra visioner, vårat kulturliv, seder, vår normativa värdegrund och annat av betydelse för den kristna identiteten. Dessutom tenderar de att vara hatiska mot oss kristna kafirer, något som skapat en ömsesidig avsky oss emellan, även om det för det mesta innefattar kritik snarare än hat. Som medveten kristen är det förstås av intresse att verka för all form av befrämjande till vår fördel, vars grund kan finnas inom den kristna tron pga dess blotta, vitala betydelse för Kristendomens överlevnad.

Men som sagt, det är knappast förvånande att ni kommer och attackerar oss kristna när tråden fyller ett enda syfte - att på rasistiskt manér sprida hat mot kristna Assyrier.
Utmärkt inlägg, skriver under på det. Du har en bra poäng där, men anledningen till att Akvarius anklagar kristna för rasism men inte muslimer beror på att det finns inga krav på muslimer att vara goda medmänniskor, medan det inom kristendomen finns egalitära krav att behandla alla människor lika, oavsett om de är kristna, ateister, polyteister, kvinnor, och så vidare. Kristendomen är jämlikhetens och kärlekens religion (vilket är väldigt svåra ideal att uppnå, och inte ens alltid önskvärt i alla sammanhang), medan islam är en våldsam, krigsgalen religion som motiveras av hat och imperialistisk girighet.

Så man har överseende med muslimer som mördar, våldtar, hatar och beter sig avskyvärt, eftersom de är muslimer och beter sig som muslimer skall bete sig. Däremot om en kristen vågar ha fräckheten att uttrycka att han inte vill leva bland muslimer på grund av deras hat, då jävlar är han en hatisk okristen rasistjävel!
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-05-06 kl. 13:46.
2011-05-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Araber är ett folkslag som kommer från arabiska halvön. Syrianer är ett assyriskt folk, som inte förstår att syrian är en förkortning av assyrian. Alla ni syrianer är från norra Mesopotamien, inte Damaskus.

Är du syrian då är du etniskt assyrier, du fattar bara inte det.

Det finns dock andra trådar där detta diskuteras, men din ignorans är förbannat irriterande.

mr i think i'm so smart and know everything ta det här med någon annan som är lättmanipulerad och inte har egna åsikter. jag varken är eller har varit assyr och kommer aldrig heller för den delen att identifiera mig som en assyr, och det har inget som helst att göra att jag har nått emot falkslaget men till skillnad från dej är jag riktigt stolt över att jag är en aramé och kommer förhoppningsvis aldrig någonsin identifiera mig som något annat än oromeyto. så du kan ta ditt skitsnack om att jag skulle vara assyr för jag kommer troligtvis aldrig att identifiera mig som fiende och svikare av sitt folk samt kommer jag aldrig känna samhörighet till detta folk, då er mentalitet inte alls påminner om vår. ni säljer ert egna folk för fan och inte nog med det så är ni assyrpatrioter så pinsamma och äckliga att ni går runt och kallar er för assyrier och att ni främst är assyrier och sedan kristna, det är precis så en äkta riktig kristen tänker right? jag kan helt ärligt säga att jag identifierar mig mer som en serb eller grek än assyr för dessa folkslag, till skillnad från er är kristna på hel tid och har inte glömt bort vad det är dem är stolta över!

och du som är så jävla duktig och kan allt vilken assur härstammar du ifrån? vet du vad det spelar ingen roll vad du säger jag har hört allt vad ni har att komma med och ingen assyr varken forskare eller präst eller liknande har kunnat besvara den frågan då ni alla har delade meningar och inget stämmer ihop. men jag har diskuterat färdigt detta med din bundis förvirradeunge och vill verkligen inte höra nått mer från er cause it's just a waste of time. som jag sa till honom säger jag till dej nu, du får gärna kalla dej för assyr även om du egentligen är aramé och även om du förnekar det hoppas jag att du kan respektera att jag vill kalla mig för aramé.
2011-05-08, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
...
Vet också att det inte är bara kvinnans fel om hon degraderas, oansvariga män är skyldiga lika mycket. Om det runt omkring en kvinna finns oansvariga män, som gärna vill begå äktenskapsbrott, så kommer den kvinnan att vilseledas och degraderas sålunda.

Det en del musslor tycker, att en kvinna måste bära slöja så att män inte ska bli sexuellt attraherade utav henne, är bara bullshit enligt mig. Endast dårar kan ha sådana åsikter och följa en sån tradition. Skönhet och att vara vacker, är några av egenskaperna som en kvinna har, varför ta bort dessa egenskaper från kvinnan bara för att en del oansvariga idioter inte kan kontrollera sina drifter?
Det är inte kvinnans fel så länge hon inte klär ut sig på ett utmanande sätt.

Men som sagt, dårar tycker annorlunda, och sådana idioter är dömda att misslyckas...
Senast redigerad av SGT.O 2011-05-08 kl. 01:01.
2011-05-08, 12:22
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
mr i think i'm so smart and know everything ta det här med någon annan som är lättmanipulerad och inte har egna åsikter.
Det är inget jag tror, det är något jag vet. Och hade du haft en procent av min hjärna hade någon kanske varit intresserat av att höra vad du har att säga.

Att du inte skulle vara lättmanipulerad är bara något du fått för dig. Att du tror att du har egna åsikter är ännu mer skrattretande, med tanke på att du inte förstår vilka dina förfäder är. Det är så med de flesta assyriska pseudo-araméer idag, att ni inte förstår er på ert eget ursprung och att ni har blivit, hör och häpna: manipulerade. Ni är inget annat än korkade blattar som inte fattar ett skit om hur världen fungerar då ni är ignoranta när det kommer till historia. Och precis som George Santayana så klokt sa: den som inte kommer ihåg historia är dömd att upprepa historien.

Citat:
jag varken är eller har varit assyr och kommer aldrig heller för den delen att identifiera mig som en assyr, och det har inget som helst att göra att jag har nått emot falkslaget men till skillnad från dej är jag riktigt stolt över att jag är en aramé och kommer förhoppningsvis aldrig någonsin identifiera mig som något annat än oromeyto.
Du är av etniskt assyriskt ursprung oavsett vad du tycker om saken. Det är viktigt att förstå att du inte är någon auktoritet i sakfrågan, och att din åsikt är irrelevant. Du kan förneka dina förfäder bäst du vill, det gör ingen skillnad, eftersom ditt ursprung är assyriskt. Tro mig, jag vill verkligen inte att du skall vara av assyriskt ursprung eftersom jag skäms över att du är så korkad, och skulle det visa sig att du inte är det hade jag känt en lättnad, eftersom det vore en idiot mindre. Men faktum är att ditt ursprung är assyriskt, detta kan du även enkelt bekräfta med ett genetiskt test.

Citat:
så du kan ta ditt skitsnack om att jag skulle vara assyr för jag kommer troligtvis aldrig att identifiera mig som fiende och svikare av sitt folk samt kommer jag aldrig känna samhörighet till detta folk, då er mentalitet inte alls påminner om vår.
Det är inte ditt eget assyriska folk som är fienden, men det är intressant att du är så självhatande. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: psykologer borde studera syrianernas självhatande och folkförrädiska mentalitet. Ni har helt klart blivit uppfostrade att hata era egna förfäder, och det hela är faktiskt mycket fascinerande men samtidigt irriterande för alla stolta assyrier att vi skall behöva stå ut med ert självhatande skitprat. Det är inte lätt att vara assyrier idag, vi är hatade av muslimerna i mellanöstern (vilket i och för sig är något positivt då det innebär att vi åtminstone är på den goda sidan), judarna försöker via kurdisk proxy utrota oss från Nineve, och vi håller på att assimileras i Europa/USA, samtidigt går ni fjantar omkring och förnekar och ljuger om ert eget assyriska ursprung, som de trångsynta, ignoranta och korkade aporna ni är.

Allt hade varit så jävla mycket lättare om ni inte vore assyrier, då hade man bara kunnat ge er fingret och bett er dra åt helvete. Ert självhat är förbannat irriterande. Men nu råkar det vara som så att ni är genetiskt sett assyrier, det kan vilket genetiskt test som helst bevisa. Det kanske är svårt för din aphjärna att sjunka in detta, men förr eller senare måste du smälta det hela och förstå vilka dina förfäder är.

Citat:
ni säljer ert egna folk för fan och inte nog med det så är ni assyrpatrioter så pinsamma och äckliga att ni går runt och kallar er för assyrier och att ni främst är assyrier och sedan kristna, det är precis så en äkta riktig kristen tänker right?
Ja, och det är så det skall vara. Vi bryr oss inte om de löjliga förlegade kristologiska dispyterna, som har splittrat och försvagat det assyriska folket (varav du tillhör, tro inget annat). Vi assyrier är sekulära och förstår att det är vår genealogi som folk det handlar om. Kristendomen har varit en viktig faktor som bibehålla vår genpool obefläckad från muslimer pga religiös fanatism som hindrade våra förfäder att beblanda sig med fienden, dock var det även en viss mesopotamisk etnocentrism som var avgörande i att bevara vår genpool.

Vi assyrier vill separera kyrka och stat, så att säga; vi vill inte att våra präster skall leda det assyriska folket. Vi vill ha sekulära politiska ledare, som kan använda hjärnan. Vi är inte reaktionära och bakåtsträvande som er kristna fanatiker. Jag har en viss respekt för kristendomen men det är dags att vi assyrier som nation börjar bli sekulära, progressiva och satsar på utbildning; kunskap är makt.

För övrigt: de enda som säljer sitt egna folk är ni syrianer, som skjuter sönder era egna landsmän med en AK47:a för pengar, vad är det för jävla judebeteende? Fan, inte ens judarna är så giriga. Ni är korkade hycklare som är Christians in name only. Ni tror att ni är så heliga, ni går till kyrkan med en holier than thou attityd, och sedan efter kyrkan svär ni, knarkar, super, knullar, hugger varandra i ryggen som de falska fittor ni är och ägnar er åt dumheter som de hycklare ni är. Och sedan har ni chutzpah att tro att ni är heligare än alla andra.

Skit ner er, jävla fjantar. Ni är pissluffare hela bunten, hmoro utan hjärna. Jag föraktar alla er idioter.

Citat:
jag kan helt ärligt säga att jag identifierar mig mer som en serb eller grek än assyr för dessa folkslag, till skillnad från er är kristna på hel tid och har inte glömt bort vad det är dem är stolta över!
Fast det förändrar inte det obestridliga genetiska faktumet att du klustrar precis där alla andra assyrier klustrar, och även om vi har ett visst genetiskt medelhavsblatte släktskap med serber och greker så är du i första hand genetiskt sett assyrisk, tro inget annat.

Citat:
och du som är så jävla duktig och kan allt vilken assur härstammar du ifrån?
Min senaste genealogiska förfader tillhörde markören P58, mer känd som J1c3:

http://en.wikipedia.org/wiki/Haplogr...c3_%28Y-DNA%29

Och genetiskt sett klustrar jag bland armenier, precis där assyrier skall klustra, och det hade jag inte gjort om jag var av arameiskt ursprung. Och som etnisk assyrier klustrar du också bland armenier, om du har stake nog att testa dig genetiskt.

Citat:
vet du vad det spelar ingen roll vad du säger jag har hört allt vad ni har att komma med och ingen assyr varken forskare eller präst eller liknande har kunnat besvara den frågan då ni alla har delade meningar och inget stämmer ihop. men jag har diskuterat färdigt detta med din bundis förvirradeunge och vill verkligen inte höra nått mer från er cause it's just a waste of time. som jag sa till honom säger jag till dej nu, du får gärna kalla dej för assyr även om du egentligen är aramé och även om du förnekar det hoppas jag att du kan respektera att jag vill kalla mig för aramé.
Din monumentala ignorans är en av orsakerna till det assyriska folkets situation; du är en del av problemet, inte en del av lösningen.

Dessutom skiftade assyrierna över till det arameiska språket under sista assyriska imperiet; detta är känt historiskt, då judarna bland annat refererade till arameiska som ett assyriskt språk, och perserna införde arameiska som ett officiellt språk i Iran då assyrier utgjorde en betydelsefull demografi i persiska imperiet, och lingvistisk forskning har klassificerat de östarameiska dialekter assyrier talar som en skild gren från riktig västarameiska, och inte nog med det, finns det ett tydligt akkadiskt substratum i alla dialekter assyrier/syrianer talar. Att du är en korkad blatte som inte fattar detta är ditt problem.
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-05-08 kl. 12:46.
2011-05-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ortodox kristendom förespråkar inte rasism. Vi (jag och Caine.Atrebaturm) diskuterar inte som representanter för ortodox kristendom här. Vi diskuterar som vanliga människor, och det är helt normalt att inte vilja bilda familj med somalier. Det är en naturlig mänsklig instinkt att inte vilja ha något samröre med somalier.

Insinuerar du att vi inte har egna hjärnor att använda och måste tänka och tycka precis allt i linje med vad våra kyrkor säger? Vad anser du om fritänkande som koncept?

Ja, givetvis är det tillåtet att gifta sig med somalier enligt kristendomen. Det är dock inget som våra präster uppmuntrar, och varför skulle de göra det? Varför denna fixering att bara för att man är kristen så måste man gå och gifta sig med negrer och bilda rasblandade familjer?

Själv är jag inte kristen längre, jag kommer dock från en kristen bakgrund och jag är någorlunda kristofil i den bemärkelsen, men jag är agnostiker och naturvetenskapligt lagd, och sväljer inte allt som står i bibeln. Framför allt betonar jag det biologiska, och det vore en för oss assyrier, total katastrof om vi bildade någon assyrisk-somalisk rasblandningsunion bara för att Akvarius på Flashback tycker att vi ortodoxa assyrier och serber skall ge bort våra döttrar till värdelösa odugliga khattuggande somaliska män av alla skitfolk.

Anledningen till att det vore en sådan katastrof är att assyrier är kanske ett av de mest renrasiga folkslagen i världen (bland europeiska kaukasoider är det nog bara britter som kan konkurrera med vår brist på negroida och mongoloida gener). I mellanöstern är vi assyrier tillsammans med armenier de enda etniska grupperna som saknar både negroida och mongoloida inslag i vår genpool; detta är riktigt unikt och ger oss assyrier till skillnad från andra MENA-blattar, en mycket unik och originell historisk genetisk profil. Detsamma kan inte sägas om t.ex. araberna som har förstört deras ursprungligen semitiska genpool när de rasblandat med negrer från östra Afrika. Varför i helvete skall vi assyrier göra samma misstag som araberna? Varför skall renrasiga européer begå ett sådant katastrofalt misstag? One drop rule, please!

Nej, det går inte ihop med den kristna läran. Men att beblanda sig med somalier är knappast något den kristna läran uppmanar till, så det är inte ens en viktig fråga i sammanhanget. Av mer betydelse för den kristna läran är att älska sina fiender, vända andra kinden och så vidare, och historiskt sett är det ytterst få kristna troende som lyckats med det. Så gå och ifrågasätt kristna varför de inte offrar sina liv för alla som hatar dem.

På sätt och vis går kristendomen som religiöst/ideologiskt koncept emot vår biologiska natur och har i en del historiska fall—särskilt vad gäller fredlig pacifistisk martyrskap och celibatliv—motverkat eugenisk selektion och spridning av bra gener i genpoolen. Denna nackdel saknar judendomen och islam.

Det beror på att judarna inte riktigt lyckats hjärntvätta ortodox kristna då de framför allt haft lättast för att hjärntvätta protestanter, av någon anledning (men judarna har verkligen försökt och attackerat den ortodoxa trosläran, framförallt i Sovjetunionen). Katolska och ortodox kristna folkslag har historiskt alltid varit skeptiska till muslimer. Kanske beror det på att de regioner med katolska och ortodoxa folkslag har haft större interaktion med muslimer, medan protestanterna alltid varit isolerade ifrån muslimer/negrer i norra Europa.

Skall man se på det historiskt så är kristendomen en religion som är relativt exklusiv till Europa och mellanöstern. Det är först på senare tid som en del negroider och mongoloider började bli kristna, efter kolonialismen. Islam har dock alltid varit en ganska multiraslig religion, och spreds ganska tidigt till negrer, indier (pakistanier), indonesier och så vidare. Även om kristendomen aldrig varit en etnisk religion så har de flesta kristna historiskt sett ofta varit av kaukasoid ras och således har vi mindre erfarenhet av att rasblanda, medan muslimerna alltid varit rasblandare. Kristendomen har även till skillnad från islam, respekterat de etniska strukturerna mycket mer, och kristna folkslag har ofta bildat etniska kyrkor, medan inom islam förstår inte ens de flesta så kallade "araber" att de inte är araber.

Somalier är efter Al Qaida den värsta sortens muslimer man kan hitta. Och negrer har alltid varit i botten av rashierarkin, även de muslimska araberna placerade dem längst ner i deras rashierarki. Så varför skulle det vara annorlunda med muslimska somalier för oss kristna? Varför skall vi vara jätteförtjusta i somalier när till och med deras muslimska kompanjoner araberna inte direkt betraktar dem som något högre stående rasmaterial?

Det kan ju bero på att muslimer sällan har något att vara rasistiska över. Muslimer är ofta fyllda av hat, men med deras lägre IQ, ofta inslag av negroida gener, fysiska fulhet och grottmänniskokultur, är muslimer inte direkt i position till att uttrycka rasism. Vi rasmedvetna fokuserar en hel del på estetiska aspekter, något muslimer knappast gjort sig kända för som kollektiv att vilja värna, vare sig det är mänsklig skönhet eller arkitektur.

Utmärkt inlägg, skriver under på det. Du har en bra poäng där, men anledningen till att Akvarius anklagar kristna för rasism men inte muslimer beror på att det finns inga krav på muslimer att vara goda medmänniskor, medan det inom kristendomen finns egalitära krav att behandla alla människor lika, oavsett om de är kristna, ateister, polyteister, kvinnor, och så vidare. Kristendomen är jämlikhetens och kärlekens religion (vilket är väldigt svåra ideal att uppnå, och inte ens alltid önskvärt i alla sammanhang), medan islam är en våldsam, krigsgalen religion som motiveras av hat och imperialistisk girighet.

Så man har överseende med muslimer som mördar, våldtar, hatar och beter sig avskyvärt, eftersom de är muslimer och beter sig som muslimer skall bete sig. Däremot om en kristen vågar ha fräckheten att uttrycka att han inte vill leva bland muslimer på grund av deras hat, då jävlar är han en hatisk okristen rasistjävel!
Elias, du verkar veta väldigt mycket! De här "kunskaperna" du har, är det så att du har surfat runt på olika encyklopedier i åratals och bara plockade det du vill veta och sedan gjort en egen uppfattning om dessa saker och sen också fått storhets? Eller har du studerat allt det där på någon universitet?
2011-05-08, 12:44
Medlem
"...judarna försöker via kurdisk proxy utrota oss från Nineve..."

HAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAH come on man get a Life for gods sake!
2011-05-08, 13:27
Medlem
Citat:
Det är inget jag tror, det är något jag vet. Och hade du haft en procent av min hjärna hade någon kanske varit intresserat av att höra vad du har att säga.

Att du inte skulle vara lättmanipulerad är bara något du fått för dig. Att du tror att du har egna åsikter är ännu mer skrattretande, med tanke på att du inte förstår vilka dina förfäder är. Det är så med de flesta assyriska pseudo-araméer idag, att ni inte förstår er på ert eget ursprung och att ni har blivit, hör och häpna: manipulerade. Ni är inget annat än korkade blattar som inte fattar ett skit om hur världen fungerar då ni är ignoranta när det kommer till historia. Och precis som George Santayana så klokt sa: den som inte kommer ihåg historia är dömd att upprepa historien.

Du är av etniskt assyriskt ursprung oavsett vad du tycker om saken. Det är viktigt att förstå att du inte är någon auktoritet i sakfrågan, och att din åsikt är irrelevant. Du kan förneka dina förfäder bäst du vill, det gör ingen skillnad, eftersom ditt ursprung är assyriskt. Tro mig, jag vill verkligen inte att du skall vara av assyriskt ursprung eftersom jag skäms över att du är så korkad, och skulle det visa sig att du inte är det hade jag känt en lättnad, eftersom det vore en idiot mindre. Men faktum är att ditt ursprung är assyriskt, detta kan du även enkelt bekräfta med ett genetiskt test.

Det är inte ditt eget assyriska folk som är fienden, men det är intressant att du är så självhatande. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: psykologer borde studera syrianernas självhatande och folkförrädiska mentalitet. Ni har helt klart blivit uppfostrade att hata era egna förfäder, och det hela är faktiskt mycket fascinerande men samtidigt irriterande för alla stolta assyrier att vi skall behöva stå ut med ert självhatande skitprat. Det är inte lätt att vara assyrier idag, vi är hatade av muslimerna i mellanöstern (vilket i och för sig är något positivt då det innebär att vi åtminstone är på den goda sidan), judarna försöker via kurdisk proxy utrota oss från Nineve, och vi håller på att assimileras i Europa/USA, samtidigt går ni fjantar omkring och förnekar och ljuger om ert eget assyriska ursprung, som de trångsynta, ignoranta och korkade aporna ni är.

Allt hade varit så jävla mycket lättare om ni inte vore assyrier, då hade man bara kunnat ge er fingret och bett er dra åt helvete. Ert självhat är förbannat irriterande. Men nu råkar det vara som så att ni är genetiskt sett assyrier, det kan vilket genetiskt test som helst bevisa. Det kanske är svårt för din aphjärna att sjunka in detta, men förr eller senare måste du smälta det hela och förstå vilka dina förfäder är.

Ja, och det är så det skall vara. Vi bryr oss inte om de löjliga förlegade kristologiska dispyterna, som har splittrat och försvagat det assyriska folket (varav du tillhör, tro inget annat). Vi assyrier är sekulära och förstår att det är vår genealogi som folk det handlar om. Kristendomen har varit en viktig faktor som bibehålla vår genpool obefläckad från muslimer pga religiös fanatism som hindrade våra förfäder att beblanda sig med fienden, dock var det även en viss mesopotamisk etnocentrism som var avgörande i att bevara vår genpool.

Vi assyrier vill separera kyrka och stat, så att säga; vi vill inte att våra präster skall leda det assyriska folket. Vi vill ha sekulära politiska ledare, som kan använda hjärnan. Vi är inte reaktionära och bakåtsträvande som er kristna fanatiker. Jag har en viss respekt för kristendomen men det är dags att vi assyrier som nation börjar bli sekulära, progressiva och satsar på utbildning; kunskap är makt.

För övrigt: de enda som säljer sitt egna folk är ni syrianer, som skjuter sönder era egna landsmän med en AK47:a för pengar, vad är det för jävla judebeteende? Fan, inte ens judarna är så giriga. Ni är korkade hycklare som är Christians in name only. Ni tror att ni är så heliga, ni går till kyrkan med en holier than thou attityd, och sedan efter kyrkan svär ni, knarkar, super, knullar, hugger varandra i ryggen som de falska fittor ni är och ägnar er åt dumheter som de hycklare ni är. Och sedan har ni chutzpah att tro att ni är heligare än alla andra.

Skit ner er, jävla fjantar. Ni är pissluffare hela bunten, hmoro utan hjärna. Jag föraktar alla er idioter.

Fast det förändrar inte det obestridliga genetiska faktumet att du klustrar precis där alla andra assyrier klustrar, och även om vi har ett visst genetiskt medelhavsblatte släktskap med serber och greker så är du i första hand genetiskt sett assyrisk, tro inget annat.

Min senaste genealogiska förfader tillhörde markören P58, mer känd som J1c3:

http://en.wikipedia.org/wiki/Haplogr...c3_%28Y-DNA%29

Och genetiskt sett klustrar jag bland armenier, precis där assyrier skall klustra, och det hade jag inte gjort om jag var av arameiskt ursprung. Och som etnisk assyrier klustrar du också bland armenier, om du har stake nog att testa dig genetiskt.

Din monumentala ignorans är en av orsakerna till det assyriska folkets situation; du är en del av problemet, inte en del av lösningen.

Dessutom skiftade assyrierna över till det arameiska språket under sista assyriska imperiet; detta är känt historiskt, då judarna bland annat refererade till arameiska som ett assyriskt språk, och perserna införde arameiska som ett officiellt språk i Iran då assyrier utgjorde en betydelsefull demografi i persiska imperiet, och lingvistisk forskning har klassificerat de östarameiska dialekter assyrier talar som en skild gren från riktig västarameiska, och inte nog med det, finns det ett tydligt akkadiskt substratum i alla dialekter assyrier/syrianer talar. Att du är en korkad blatte som inte fattar detta är ditt problem.
Elias kan du inte bara acceptera att andra kallar sig syrianer/arameer? Du anklagar oss för att hata vår egen folkgrupp när du är det största exemplet på hur mycket ni assyrier hatar oss syrianer.
Det är inte direkt så att vi börjat kalla oss suryoye/oromoye nu dom senaste hudnra åren utan vi har kallat oss det i över 2000år (suryoye) och oromoye i över 4-5000år?

Sedan är det rent skitsnack det där att det är genetiskbevisat att vi är assyrier. Hur kan du veta att DNAt är assyriskt och inte arameiskt?
Sedan vet vi alla att Assyrien bestod av flera folkgrupper. Assyrien lyckades assimilera många folkgrupper men dock inte arameerna. Eftersom Assyrien var mångkulturellt och bestod av flera andra folkgrupper och då kan vårt blod omöjligt vara 80-100% assyriskt. Det är som att kalla en mulatt för etnisk svensk bara för att han är född i Sverige och hans mor är svensk medan hans pappa är svart.

Vi är inte 100% arameer häller eftersom även den då stora befolkningen av arameer som levde under den tiden assimilerade också folkgrupper och sedan har vi blandat vårt blod med andra folkgrupper på senare tid såsom armenier. Men arameerna hade fortfarande renare blod än assyrierna då vi inte hade en stat med en politik där man deporterade folkgrupper från olika delar av MÖ och nordafrika till Assyrien för att assimilera dom till assyrier.

Vi har fler saker idag som kännetecknar arameisk kultur än assyriskt. Assyrierna saknade språk, stat och hade knappt någon kultur efter riketsfall och assimilerades av den enorma mängden arameer i Främde orienten. De som fortfarande fanns kvar vid år 0 assimilerade av arameiskan och kristendomen ( påsamma sätt som arabiskan och islam arabiserat halva MÖ.
2011-05-08, 14:35
Medlem
dopemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Det är inte direkt så att vi börjat kalla oss suryoye/oromoye nu dom senaste hudnra åren utan vi har kallat oss det i över 2000år (suryoye) och oromoye i över 4-5000år?

Vi har fler saker idag som kännetecknar arameisk kultur än assyriskt. Assyrierna saknade språk, stat och hade knappt någon kultur efter riketsfall och assimilerades av den enorma mängden arameer i Främde orienten. De som fortfarande fanns kvar vid år 0 assimilerade av arameiskan och kristendomen ( påsamma sätt som arabiskan och islam arabiserat halva MÖ.

Detta har jag svårt att tro på. Om man undersöker de historiska källor som finns från bland annat samtida grannfolk, t.ex. perserna, så får vi en annan bild. I det persiska språket finns det ingen motsvarighet för t.ex. "syrian" däremot assyrier kallas "ashur". Under det persisk Sassanidiska riket kallades även provinsen som bestod av västra Mesopotamien för Asuristan (Assyristan), i omkring 400år.

http://en.wikipedia.org/wiki/Asuristan

"The province for the most part stretched from Mosul to Adiabene.[1] While the official religion of the Sassanid empire was Zoroastrianism, the religion of the Assyrians was, from the 1st and 2nd centuries onwards, Church of the East Christianity, although some also still worshipped the old Assyrian-Babylonian gods. Assyrians were the indigenous inhabitants, and outnumbered the Persians in the Asuristan province. The main language spoken was Aramaic, or Assyrian Aramaic.[2] Its inhabitants were mostly working in agriculture or as traders and merchants.[3]"

Även de soldater som ingick i den persiska armén och som var kristna från Mesopotamien kallades för Savaran-e Ashuri och inte araméer/syrianer. Det är nog mer troligt att syrian snarare syftar till en religiös indelning än en etnisk/historisk. Om du läser hela wiki länken får du även en inblick i assyriernas kulturella bidrag efter rikets fall.
Senast redigerad av dopeman 2011-05-08 kl. 14:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in