2011-05-13, 21:03
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabin
Förklara för mig hur vill du lyckas kom inte med dina halvintelligenta teorier jag vill ha en klar plan skriven av dig som är så jävla smart.
Helt fel inställning att "ge upp". Man måste ju försöka och ha ett mål med sin existens, för vad finns det annars för mening med den? Om fler assyrier tänker som honom finns det en chans men annars försvinner ni i ett rökmoln med resten av världen in i den kreoliserade massan som judarna har planerat åt oss alla. *poff*

Samma fenomen finns även här hos svenskarna. "Åh, vi kommer alla att bli mulatter/muslimer/vadfansomhelst och det finns inget vi kan göra". Ja, visst fan blir vi mulatter/muslimer/vadfansomhelst om man ger upp och låter det ske.
Visst kan man tvivla ibland när vi svenskar frivilligt släpper in vissa varelser som huserar i denna tråden, men man bör inte ge upp för det.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2011-05-13 kl. 21:48.
2011-05-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Ber om ursäkt för mina svordomar visste inte du var en tjej. Jag hoppas du kan förlåta mig.

Sen om jag ska vara ärlig så läste jag kthobonoyo, du behärskar det säkert mycket bättre då jag glömt bort allt förrutom att skriva mitt namn. I vilket fall så är det ointerssant att kunna då vi inte pratar det utan det talas bara i kyrkan.

Du är inget annat en självhatande syrian, syrian i alla ära men åt helvete med arameérna det är inget annat en araber.

Du som kristen borde försöka ena oss istället för att splittra. Om du inte tror på en egen nation så tror du inte på gud. I gammla testamentet så står det att Assyriern kommer återuppstå. Historia som någon annan skrev tidigare förändras hela tiden. .

consider yourself forgiven, matter of fact inget du behöver be om ursäkt för, då det inte är något jag tog åt mig utav, men uppsakttar ändå att du visar upp en humanistisk sida utav dej själv.

av ren nyfikenhet, hur hade du tänkt att vi ska stå enade som en nation när knappt någon behärskar sitt språk. när ni inte ens delar samma tro som oss kristna? det är få som talar syrianska av den syrianska befolkningen, majoriteten av dagens syrianer talar arabiska så är det meningen att de som faktiskt kan språket ska glömma det och gå över till arabiskan? vem är det nu som smiter ha?

bara en inflikning ja khabråkyo meshgelina toroyo bas gshåbeh galabe lo ktobonoyoyo.

samt vad kommer skilja oss åt om inte kyrkan har sin makt? det som gör oss till ett enat folk idag är kyrkan, vår tro, inte dina och elias konspirationsteorier.

jag är inte självhatande långt ifrån, jag älskar mitt folk men jag stör mig på sådana som er som inte kan acceptera faktum att vi är arameer. jag har inget emot assyrier what so ever men det är ert tänkande som jag är skeptisk gentemot.

hur ska jag försöka ena ett folk när jag uppenbarligen inte delar samma åsikter kring benämningen. när jag tydligt yttrat min uppfattning om mitt ursprung och inte anser att jag är assyr utan arame? jag tror helt ärligt från mitt hjärta på att jag är suryeyto/oromeyto och jag köper inte ert skitsnack, jag utgår från det jag läst i biblen och utifrån det finns det inget som tyder på att jag skulle vara assyr. jag lyssnar på det heliga anden vittnar för mig, för endast det är min sanning. men visst om du ger mej bibelversen där det står att vi SYRIANER ska få tillbaka vårt land jämte israel så kan jag tro på det, men inte dessför innan no way in hell.

och en ytterligare sak hacker hur sjutton kan du inte vara troende? jag försöker verkligen sätta mig in i din och elias situation men jag förstår inte det helt enkelt? alla har rätt att tro på vad dem vill men nått jag aldrig kan respektera är de som vänder ryggen mot herren, jag hoppas innerligt att du ser ljuset och att du inser hur underbar vår herre är och hur allt annat är betydelselöst i jämförelse
2011-05-13, 23:12
Medlem
Sluta blanda ihop oss med irakierna, jag har inget emot de men hatar när ni förväxlar assyrier/syrianer med irakier.
Varför har ni en uppfattning att vi har något med Irak att göra,majoriteten av alla assyrier/syrianer (runt 99 %) kommer antigen ifrån Turkiet,Syrien och Libanon.
Vi har ingenting med irakierna att göra, och förresten kom inte alla assyrier/syrianer för 10 årsedan, vi kom hit för 30-40 årsedan och har integrerat oss i det svenska samhället.
Det är okej att kritisera men att komma med lögner,det är inte acceptabelt.
2011-05-13, 23:17
Medlem
Månsans avatar
Nej, assyrier kommer först på femte plats. Kurder, albaner, turkar och nordafrikanska araber ligger före i surhetstävlingen.
2011-05-13, 23:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Alla folkgrupper utom den svenska är våldsamma. Inte undra på då de inte hör hemma här.
2011-05-13, 23:36
Medlem
mr.demons avatar
Jag tror aldrig jag har träffat en Assyr/Syrian som inte har ett fett guldkors runt halsen och en allmänt taskig attityd. Och för att inte nämna deras kvinnor. Snacka om attt kackla som höns.
2011-05-13, 23:37
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Alla folkgrupper utom den svenska är våldsamma. Inte undra på då de inte hör hemma här.

Så alla folk på jorden förtuom svenskar är våldsamma??? Snacka om att generalisera.
2011-05-13, 23:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Så alla folk på jorden förtuom svenskar är våldsamma??? Snacka om att generalisera.

Generalisera folk i Sverige. Märk väl. Svenskar trivs bäst i Sverige. Assyrier trivs bäst ja i det land de kallar hemma. Förhoppningsvis inte Sverige...
2011-05-13, 23:45
Medlem
Qxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej, assyrier kommer först på femte plats. Kurder, albaner, turkar och nordafrikanska araber ligger före i surhetstävlingen.
Assyrier är araber.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Semiter
2011-05-13, 23:46
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon

Vi utgör ingen enskild folkgrupp vi delar i stora drag kultur med Danskar, Norrmän och till viss del Finnar och så finns det ett Nordeuropeiskt lugn. Lite hetsigare i söder men sedan har vi de andra som står utanför den civiliserade ländernas krets. De som varit demokrater i typ 50 år.

Länder som blir aldrig civiliserade om inte folket blir det hur länge de har demokrati spelar knappast någon roll.
2011-05-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qxxy
Assyrier är araber.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Semiter
hur drar du den kopplingen?
araberna, arameerna och assyrierna härstammar har från sems söner, det vi diskuterar är om vi är assyrier eller arameer inte araber, det där är helt uteslutet.
2011-05-14, 00:22
Medlem
Renewables avatar
Citat:
Källa på att andra folk har härskat över oss din jävla pajas. Vi härskar över er än idag, det kan jag påstå utan källa.
För det första så var det svårt för Mongoler, Turkar, Romare etc.. och komma åt oss då vi hade naturen på vår sida. Har du ens besökt Turkiet din IQ befriade pajas ?
Om du har gjort det så skulle du se att vi byggt hem i bergs och skogsområden som de ej kommer åt med häst eller med något annat modernt fordon. Vi byggde unerjordstunnlar, du skulle bli förstummad och sluta vräka ur dig allt skit. Du är ingen Pers utan en äcklig iranier en blandning av allt skit i mellanöster förutom de fina Assyriern.

Du verkar onekligen aggressiv och definitivt jobbig som drar in hela min släkt i ett patetiskt försök att förolämpa mig. Nåja, till saken:

Då ett folk tar över en region sker en konsolideringsprocess som tar en tid. Under denna tid erövrar man små fort och kuvar rebelliska fickor. Att ert land tillhörde ett otal andra riken är fakta. Även i dina imaginära "fort" var ni till slut tvungna att krypa ut för att hitta föda som de djur ni är.

Citat:

För det andra är en av världen rikaste av Assyriska påbrå. Assyrierna i USA är bland de rikaste. Assyrierna som finns i Turkiet bla. släktingar till mig är också bland de rikaste i Turkiet. De är dollar miljadärer men fittor dock.

Skitsnack, assyrier är marginaliserade och ofta fattiga bybor som inte ens kan läsa ordentligt.

Citat:
Att ni har en och annan proffessor som inte ens tjänar lika mycket som mig som pizzabagare det skiter jag i. Money talks bullshit walks.

Att ni inte prioriterar kunskap i ett kunskapssamhälle visar hur lite ni bidrar med för allas bästa. Ni är som sagt även oftast fattiga. Socialbidragen som slukas i Södertälje är en bra indikator.

Citat:
Jag skulle vilja veta varför du lider av detta mindrevärdeskomplex genetemot oss. Var du mobbad under skolgången ?

Hur kan jag vara det mot någon som är sämre än mig?

Citat:
Snälla och åk till Södertälje eller område där det bor mkt Assyrier/Syrianer spy ut ditt hat där och kriga mot dem, du som tillhör herra folken. Du hade fått en kuk i munnen, en i röven och ett svärd i ditt hjärta innan du hunnit säga IRANI.
Om du är man så gör det, istället för att sitta här och hata. Jag har förnedrat dig på alla sätt man förnedra en människa men du verkar för dum för att förstå.

Här verkar du ha bekräftat att assyrier i stort är aggressiva, mordiska rent av, och jobbiga. Ett par assyriska bögar med stora guldkors skrämmer inte mig. Skulle ett gäng av era hannar försöka ge sig på mig skulle jag bara kasta ett par enkronor på marken och ringa en taxi. Innan bråket om enkronorna dem emellan är över kommer jag att ha hunnit halvvägs hem.

Citat:
Ni är inga män, ni har aldrig ens vart det under historien. En gång fjolla alltid fjolla!
Den skräcken vi spred i MÖ och Afrika känner ni av en idag, era fotfolk.

Förstår inte riktigt hur du tänker här. Vi red in i ert rike, brände era städer, våldtog era kvinnor och förslavade era barn när ert rike krossades. Om vi är "fjollor" vad är ni då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in