Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Ber om ursäkt för mina svordomar visste inte du var en tjej. Jag hoppas du kan förlåta mig.
Sen om jag ska vara ärlig så läste jag kthobonoyo, du behärskar det säkert mycket bättre då jag glömt bort allt förrutom att skriva mitt namn. I vilket fall så är det ointerssant att kunna då vi inte pratar det utan det talas bara i kyrkan.
Du är inget annat en självhatande syrian, syrian i alla ära men åt helvete med arameérna det är inget annat en araber.
Du som kristen borde försöka ena oss istället för att splittra. Om du inte tror på en egen nation så tror du inte på gud. I gammla testamentet så står det att Assyriern kommer återuppstå. Historia som någon annan skrev tidigare förändras hela tiden. .
consider yourself forgiven, matter of fact inget du behöver be om ursäkt för, då det inte är något jag tog åt mig utav, men uppsakttar ändå att du visar upp en humanistisk sida utav dej själv.
av ren nyfikenhet, hur hade du tänkt att vi ska stå enade som en nation när knappt någon behärskar sitt språk. när ni inte ens delar samma tro som oss kristna? det är få som talar syrianska av den syrianska befolkningen, majoriteten av dagens syrianer talar arabiska så är det meningen att de som faktiskt kan språket ska glömma det och gå över till arabiskan? vem är det nu som smiter ha?
bara en inflikning ja khabråkyo meshgelina toroyo bas gshåbeh galabe lo ktobonoyoyo.
samt vad kommer skilja oss åt om inte kyrkan har sin makt? det som gör oss till ett enat folk idag är kyrkan, vår tro, inte dina och elias konspirationsteorier.
jag är inte självhatande långt ifrån, jag älskar mitt folk men jag stör mig på sådana som er som inte kan acceptera faktum att vi är arameer. jag har inget emot assyrier what so ever men det är ert tänkande som jag är skeptisk gentemot.
hur ska jag försöka ena ett folk när jag uppenbarligen inte delar samma åsikter kring benämningen. när jag tydligt yttrat min uppfattning om mitt ursprung och inte anser att jag är assyr utan arame? jag tror helt ärligt från mitt hjärta på att jag är suryeyto/oromeyto och jag köper inte ert skitsnack, jag utgår från det jag läst i biblen och utifrån det finns det inget som tyder på att jag skulle vara assyr. jag lyssnar på det heliga anden vittnar för mig, för endast det är min sanning. men visst om du ger mej bibelversen där det står att vi SYRIANER ska få tillbaka vårt land jämte israel så kan jag tro på det, men inte dessför innan no way in hell.
och en ytterligare sak hacker hur sjutton kan du inte vara troende? jag försöker verkligen sätta mig in i din och elias situation men jag förstår inte det helt enkelt? alla har rätt att tro på vad dem vill men nått jag aldrig kan respektera är de som vänder ryggen mot herren, jag hoppas innerligt att du ser ljuset och att du inser hur underbar vår herre är och hur allt annat är betydelselöst i jämförelse