2011-04-23, 01:54
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St-Erik
Stillsam fråga till EliasAlucard. Gifter ni "bort" era döttrar?
Nä. Traditionellt sett brukar kvinnans föräldrar godkänna mannen som dottern vill gifta sig med, efter att ha spenderat tid med honom, diskuterat osv. Utan föräldrarnas godkännande kan det bli en del osämja inom familjen. I regel har vi dock för vana att frysa ut våra barn (när de är i vuxen ålder förstås) och släktingar genom att avsluta all kontakt med dem om de går och gör något katastrofalt, som t.ex. att konvertera till islam.
2011-04-23, 02:00
Bannlyst
Assyrer är inte överrepresrnterade vad gäller brott, det är skillnad på syrianer och assyrer precis som det är mellan turkar och kurden brott i bröder.
2011-04-23, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nä. Traditionellt sett brukar kvinnans föräldrar godkänna mannen som dottern vill gifta sig med, efter att ha spenderat tid med honom, diskuterat osv. Utan föräldrarnas godkännande kan det bli en del osämja inom familjen. I regel har vi dock för vana att frysa ut våra barn (när de är i vuxen ålder förstås) och släktingar genom att avsluta all kontakt med dem om de går och gör något katastrofalt, som t.ex. att konvertera till islam.

Haha... Kan se det framför mig om jag skulle förhandla med mina svärföräldrar!! Mein blivande hade nog blivit utfryst enligt era traditioner... Å andra sidan så har ju dom enligt våra traditioner inte ett skvatt med att göra vem min vuxna sambo gifter sig med... Jag är alltså en Svenne! O jävligt glad att slippa alla krångliga traditioner! Tack för svaret!
2011-04-23, 02:07
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:

Angående detta, efter påtagliga försök att PM:a dig, vill jag ha lite råd angående just en assyrisk kvinna som jag träffar. Din inbox verkar vara full - vänligen radera ett och annat inlägg så Caine kan få sina frågor besvarade.

Vad jag hört så skall det dock inte var några problem, eftersom vi båda är ortodoxa. Så petiga är ni väl inte, att er dotter enbart får träffa och beblanda sig med en Assyrier?
2011-04-23, 02:12
Medlem
Citat:
Tja, om det får dig att sova bättre på nätterna att tänka på överrepresentation. De flesta assyrier sköter sig, att det sedan finns ett par gatubarn bland assyrier som skulle behöva grymma forntida straff är en annan femma. Säg dock som det är, det handlar inte om en handfull "överrepresenterade" assyrier, det handlar om att du vill ha ett skäl till att ogilla folkgruppen ifråga.

Sedan är statistik aldrig något man skall ta på allvar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lies,_d...and_statistics

Och det vet du något om också?

Det är för övrigt inget originellt argument, återanvänds med jämna mellanrum. Ryska nynazister brukar gå omkring och påstå att det sitter i generna på svartmuskiga kaukasusblattar att vara kriminella, samtidigt som ryska skinheads—moraliska auktoriteter som de är—själva går omkring i gäng och hoppar och sparkar sönder skallen på negrer. Lite dubbelmoral och hyckleri, minst sagt.

Nä, verkligen inte. Du får sluta ge somalierna beröm på det sättet, det är en grov förnedring att påstå att något folk är samma skit som somalier. Det är till och med förnedrande mot eritreaner att påstå att de skulle vara samma skit som somalier, trots att de är genetiskt lika somalier.

Tja, vill du gifta bort din dotter till muslimer så varsågod

Det är alltid somalier som startar tjafs. Jag ger bara tillbaka i den här tråden, inte mer än så.

Fast det är ni inte. Låt assyrier etablera en assyrisk stat i norra Mesopotamien och inom hundra år kommer vi gå om hela världen och Israel. Att vi begränsas från att tävla på samma villkor som andra folkslag innebär inte att vi är underlägsna.

Vi kan om vi vill, inte konstigare än så.

Dessutom, hela snacket om underlägsenhet är ofta förutfattade meningar. Underlägsenhet stämmer i regel endast in på negroider och australoider. Det var vanligt att framställa judar och gulingar som underlägsna förr också, båda dessa folkgrupper/raser har bevisat att de kan prestera intellektuellt. Och det finns inget som säger att det skulle vara annorlunda med assyrier.

De? Européer har uppfyllt allt det där med mesopotamisk civilisation som grund (även om européer har svårt för att medge det och vill ibland få det till att allt startade i antikens Grekland). Att européer gått om oss på senare tid beror på geografiska faktorer och att mellanöstern och då specifikt Mesopotamien var hela världens centrum i krig och showdown olika folkslag och raser emellan.

Sedan har judar av semitiskt påbrå bidragit med en hel del vetenskap till europeisk civlisation.

Du verkar missförstå mig hela tiden. Jag står inte för dessa åsikter om ett folks överlägsenhet över ett annat. Jag försöker argumentera från vad jag ser som din synvinkel. Därför jag skrev att jag spelar devils advocate, ett begrepp som jag är säker på att du känner till.

Du verkar vara en person som förlitar dig mycket på statisik. Du pratar ständigt om diverse undersökingar som påvisar intelligens hos olika folkslag. Så du verkar inte ha problem att använda statisitk när det är till fördel för dig.

Som någon annan påpekat: hur kommer det sig att Armenien är ett sånt "skitland"? Ni är ju samma folk som du själv har sagt. Att ha en egen stat verkar inte ha hjälpt dem att lyfta upp sig.

Jag, precis som de flesta andra, fick lära mig i skolan att de första civilisationerna uppkom i Mesopotamien så kom inte och påstå att det är något som försöker döljas. Dock så tycker jag att det signalerar något viktigt när du ska hävda "er" storhet genom att hänvisa till något som hände för 5000-6000 år sedan. Det är patetiskt.

Så araber och kurder och iranier är jämbördes med assyrierna då? Eller ska du lägga till dem i den gruppen du har skapat med negrer och aboriginer? Det måste kännas väldigt skönt för dig att kunna sparka på negrer så slipper du tänka på hur långt européer,östasiater och judar kommit jämfört med er. Återigen, patetiskt. Ni har inte åstadkommit någonting sen det assyriska riket gick under.

Tror du helt ärligt att den den vetenskapliga revolutionen skulle kunnat ha inträffat i en kultur som den assyriska/syrianska?
Senast redigerad av Slowlychoking 2011-04-23 kl. 02:14.
2011-04-23, 02:37
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowlychoking
Nu har jag ingen statistik på hur grovt överrepresenterade assyrier/syrianer är i brottsstatistiken men jag skulle vara överraskad om de inte var grovt överrepresenterade. Man skulle kanske kunna gå så långt som att säga att det det är kulturellt och genetiskt betingat. Somalier och assyrier, same shit.

Överrepresentation säger oftast inget om en folkgrupp.
Däremot är det ett bra verktyg att använda för att manipulera mindre begåvade för sitt eget syfte.
2011-04-23, 03:03
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Bevis på hur "efterblivna" ni är. Nu menar jag inte att det är något eftersträvansvärt att blanda sig med muslimer men det är just den sortens brutalitet som håller tillbaka folk från Mellanöstern. Allt fokus på klanen, hedern och "folket".

Tycker det är lustigt när ni assyrier försöker framställa er som något särskilt och använda somaliern som punching bag. Om ni är så överlägsna somalier, hur överlägsna är då inte européer och östasiater över er? De har uppfyllt allt ni inte ens kan drömma om.

(märk väl att jag till stor del spelar devils advocate här)
Efterbliven är man när man sover med fienden.
Religionen hade stor betydelse på den tiden och sen gick väl islams framfart knappast på fredlig väg.
Det hade skapat stora problem för familjen och därför kapades banden helt.

Vi är unika, vi la grunden för dagens civilisationer.
Ja, nu var det en somalier som startade tråden och inte vi.
2011-04-23, 11:20
Medlem
Citat:
Bevis på hur "efterblivna" ni är. Nu menar jag inte att det är något eftersträvansvärt att blanda sig med muslimer men det är just den sortens brutalitet som håller tillbaka folk från Mellanöstern. Allt fokus på klanen, hedern och "folket".

Tycker det är lustigt när ni assyrier försöker framställa er som något särskilt och använda somaliern som punching bag. Om ni är så överlägsna somalier, hur överlägsna är då inte européer och östasiater över er? De har uppfyllt allt ni inte ens kan drömma om.

(märk väl att jag till stor del spelar devils advocate här)

Det är så vi tar i saker och ting, jag vet Assyrier/Syrianer som dödat sin syrror och mammor när de haft med pedofilfolk att göra.

Du får gärna låta din syster, mamma ha en muslim men vi vill absolut inte ha det. Vi respekterar dig för det så respektera oss för att vi inte vi vill ha med muslimer att göra.
2011-04-23, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Angående detta, efter påtagliga försök att PM:a dig, vill jag ha lite råd angående just en assyrisk kvinna som jag träffar. Din inbox verkar vara full - vänligen radera ett och annat inlägg så Caine kan få sina frågor besvarade.

Vad jag hört så skall det dock inte var några problem, eftersom vi båda är ortodoxa. Så petiga är ni väl inte, att er dotter enbart får träffa och beblanda sig med en Assyrier?

Det viktiga är att du är kristen, det spelar ingen roll ifall du är Katolik, Ortodox Protestant.

Jag har tjej och kill släktingar som är gifta med Holländare, Norrmän, Juggar, Svenskar, Latinos, Italienare, Amerikaner. Vi Assyrier vill helst inte blandas med andra folkgrupp men om de skulle bli kära i en jugoslav så hade accepterat Serber, Kroater, Makedoner alltså de kristna men aldrig några muslimska jugoslaver.

Det viktiga för tjejens föräldrar kommer nog att vara att du lovar garanterar dem att inte vara otrogen samt att äktenskapet ska hålla livet ut.
2011-04-23, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Det är så vi tar i saker och ting, jag vet Assyrier/Syrianer som dödat sin syrror och mammor när de haft med pedofilfolk att göra.

Du får gärna låta din syster, mamma ha en muslim men vi vill absolut inte ha det. Vi respekterar dig för det så respektera oss för att vi inte vi vill ha med muslimer att göra.
Så ni hade slängt eran kvinnor från balkongen om dom dejtade Muslimer?

Ännu ett bevis på att assyrier är ättlingar av kurder och annat invaderade folk.
2011-04-23, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Det viktiga är att du är kristen, det spelar ingen roll ifall du är Katolik, Ortodox Protestant.

Jag har tjej och kill släktingar som är gifta med Holländare, Norrmän, Juggar, Svenskar, Latinos, Italienare, Amerikaner. Vi Assyrier vill helst inte blandas med andra folkgrupp men om de skulle bli kära i en jugoslav så hade accepterat Serber, Kroater, Makedoner alltså de kristna men aldrig några muslimska jugoslaver.

Det viktiga för tjejens föräldrar kommer nog att vara att du lovar garanterar dem att inte vara otrogen samt att äktenskapet ska hålla livet ut.
Varför hatar ni muslimer så mycket, är det pga vad Turkarna gjorde med er eller finns det annat dold motiv?
2011-04-23, 13:13
Bannlyst
Citat:
Du verkar missförstå mig hela tiden. Jag står inte för dessa åsikter om ett folks överlägsenhet över ett annat. Jag försöker argumentera från vad jag ser som din synvinkel. Därför jag skrev att jag spelar devils advocate, ett begrepp som jag är säker på att du känner till.

Du verkar vara en person som förlitar dig mycket på statisik. Du pratar ständigt om diverse undersökingar som påvisar intelligens hos olika folkslag. Så du verkar inte ha problem att använda statisitk när det är till fördel för dig.

Som någon annan påpekat: hur kommer det sig att Armenien är ett sånt "skitland"? Ni är ju samma folk som du själv har sagt. Att ha en egen stat verkar inte ha hjälpt dem att lyfta upp sig.

Jag, precis som de flesta andra, fick lära mig i skolan att de första civilisationerna uppkom i Mesopotamien så kom inte och påstå att det är något som försöker döljas. Dock så tycker jag att det signalerar något viktigt när du ska hävda "er" storhet genom att hänvisa till något som hände för 5000-6000 år sedan. Det är patetiskt.

Så araber och kurder och iranier är jämbördes med assyrierna då? Eller ska du lägga till dem i den gruppen du har skapat med negrer och aboriginer? Det måste kännas väldigt skönt för dig att kunna sparka på negrer så slipper du tänka på hur långt européer,östasiater och judar kommit jämfört med er. Återigen, patetiskt. Ni har inte åstadkommit någonting sen det assyriska riket gick under.

Tror du helt ärligt att den den vetenskapliga revolutionen skulle kunnat ha inträffat i en kultur som den assyriska/syrianska?
Mycket välskriven inlägg.

Det är lönlöst att argumentera med EliasAlucard, hans Modus-operandi är att förvränga, ducka eller ljuga.

Dessa kallar jag "The Holy Trinity of EliasAlucard"

Väldigt sällan bemöter han andras argument. Ibland så undrar man om han postar på fel tråd då hans inlägg oftast har minimal relation till det han citerar.

Han imponerar endast lågbegåvade som inte är intresserade av substansen och kvalitén av det han skriver, istället fokuserar dessa endast på kvantiten av hans oändliga dravel och givetvis hans enorma skicklighet att förvränga all information han lyckas ackumelera.

EliasAlucard är ärketypen av den lömske Semiten.
Senast redigerad av Akhenaton 2011-04-23 kl. 13:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in