2006-09-13, 21:49
  #697
Medlem
JGGs avatar
Alltid när Jag är påväg till kassan är det alltid 2-3 personer påväg till kassan har jag märkt.
Citera
2006-09-13, 21:52
  #698
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
jo men båda gångerna det hände idag handlade det inte om nyöppnade kassor utan kassor där kassörskan had betat av alla kunderna men ändå ingen ställer sej där men ja klagar inte, jag blev färdig snabbt iallafall

Det satt svenska i kassorna med folk och invandrare i den andra utan!
Således har chansen att bli av med penagar alt hamna i någon märklig situation drastiskt dragits ner med 99.9%!
Citera
2006-09-13, 21:53
  #699
Medlem
Anemis avatar
Jag brukar också plötsligt visa mitt kön vid kassan.

(Förlåt, men jag kunde inte hålla mig)
Citera
2006-09-13, 21:54
  #700
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Det satt svenska i kassorna med folk och invandrare i den andra utan!

den teorin faller platt på att det inte satt några invandrare i kassorna vid nåt tillfälle idag.
Citera
2006-09-13, 21:55
  #701
Medlem
Det är inget jag märkt av.

Det kan kanske kännas som att affärens alla kunder har ställt sig framför en när det i själva verket handlar om två kottar... Men visst, historien om de 20 kundernas masskonspiration kan ju vara sann
Citera
2006-09-13, 21:57
  #702
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
den teorin faller platt på att det inte satt några invandrare i kassorna vid nåt tillfälle idag.

Kanske var en finne? Sådant ser man ju inte. Men ett vant öga ser det mesta
Citera
2006-09-13, 22:05
  #703
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beabea
Men visst, historien om de 20 kundernas masskonspiration kan ju vara sann

Vadå "kan" ?

Har du aldrig varit ute och handlat förr?

Fenomenet uppstår i minst hälften av gångerna jag handlar i den lokala Netto-butiken.
Citera
2006-09-13, 22:51
  #704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
men finns ett annat fenomen jag stött på flera gånger bl.a 2ggr idag.
5-6 kassor öppna med 4-5 i kö och i mitten finns en öppen kassa där kassörskan sitter och rullar tummarna.

Det kan beror på att den tomma kassan/kassorna inte alltid syns. I vissa butiker skyms kassorna lätt av hyllor och grejer eller av de köande i kassan brevid.
Citera
2006-09-13, 22:54
  #705
Medlem
Strifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Det kan beror på att den tomma kassan/kassorna inte alltid syns. I vissa butiker skyms kassorna lätt av hyllor och grejer eller av de köande i kassan brevid.
Men då måste man lida av en psykisk störning eller något om man går fram till första bästa. Jag tittar alltid vilken kassa som har minst kö och ställer mig där. Skiljer det bara en-två så är det ju skit samma. Men inte fan ställer man sig i kön bara för det är en kö där. Tvångsbeteende ju, ställa sig i varje kö man ser, vare sig man ska ha nåt eller inte.
Citera
2006-09-13, 22:59
  #706
Medlem
leonsedovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Det satt svenska i kassorna med folk och invandrare i den andra utan!
Således har chansen att bli av med penagar alt hamna i någon märklig situation drastiskt dragits ner med 99.9%!

Lär dig det språk vi talar i det här landet innan du börjar klanka ned på andra, "kompis".

Angående ursprungsfrågan så håller jag verkligen med! Det är är Flashback at its best. Jag skyller nog också på ett kollektivt undermedvetet, för övrigt.
Citera
2006-09-13, 23:00
  #707
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Det kan beror på att den tomma kassan/kassorna inte alltid syns. I vissa butiker skyms kassorna lätt av hyllor och grejer eller av de köande i kassan brevid.

jo ena affären har lite skymda kassor men första butiken har rätt öppna kassor där man lätt ser om en kassörska sitter där.

men inte bara de jag har också varit med om många gånger att det finns några kassor öppna med en 7-9pers i kö och sen en ensam kassa med 3pers i kö och man är typ ensam om att välja den korta kön.

finns många konstiga köbeteenden i det här landet.
Citera
2006-09-13, 23:18
  #708
Medlem
Flickan Melindas avatar
Detta hände mig idag, så jag hade 10 minuter kvar innan bussen till jobbet gick. Som grädde på moset ställer sig två 13:åriga tjejer bakom mig och flamsar oavbrutet.. (Paniken reste sig inom mig!)

En annan sak jag även märkt är att jag på något sätt hamnar i kön som senare leder till post-uthämtningen. Så ska man vänta på att alla ska få sitt paket (eftersom alla som står i just DEN kön ska hämta ut paket).
Då blir jag som mest arg på mig själv, att jag åter igen gick in i paket-uthämtnings-kön-fällan!

Men det absolut värsta är nog när man köat i 45 minuter (oh yes, det har hänt..) och kassan brevid öppnar, men då är man bara en man ifån att få packa upp sina varor.. Då hade jag nog kunnat sparka kassörskan i röva!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in