2004-09-17, 16:06
Medlem
Självklart lägger jag varan rätt.

Har du ingen respekt för vad det socialdemokratiska maktmonopolet gjort för arbetsmiljön på våra arbetsplatser Roger? :mad:

En vacker dag kommer alla förslitna kassörskor och resten av alla oss på golvet att resa oss mot förtrycket och med glädje förstatliga alla småföretag som hämnd för alla felvända varor.
Citera
2004-09-17, 16:06
Medlem
dricksprits avatar
Dagens i-landsproblem...
Citera
2004-09-17, 16:07
Bannlyst
Självförnekelsen är stor, märker jag...

Bla bla det går snabbare bla bla jag vill inte att kassörskan tafsar på mina prylar bla bla...

Säg som det är; Ni är rädda för vad folket bakom Er i kön ska tänka om Er om Ni inte hörsammar affärens vädjan om att underlätta för deras stackars kassörskor...
- Usch, dom kanske undrar vad jag är för en hemsk människa om jag inte gör som alla andra.

// Roger P.
Citera
2004-09-17, 16:09
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Självförnekelsen är stor, märker jag...

Bla bla det går snabbare bla bla jag vill inte att kassörskan tafsar på mina prylar bla bla...

Säg som det är; Ni är rädda för vad folket bakom Er i kön ska tänka om Er om Ni inte hörsammar affärens vädjan om att underlätta för deras stackars kassörskor...
- Usch, dom kanske undrar vad jag är för en hemsk människa om jag inte gör som alla andra.

// Roger P.

Bättre att söla ner med flit så att alla i kön bakom aldrig får komma hem.

Dekadensen är oifrånkomlig.
Citera
2004-09-17, 16:10
Bannlyst
Jag packar inte upp varorna alls utan ställer helt enkelt upp varukorgen på bandet.
Citera
2004-09-17, 16:13
Medlem
Hagriddens avatar
Även jag vänder varorna rätt men då bara i en butik, Systembolaget.
Flaskorna prickar jag in i den vitmålade runda ringen på bandet. Häromdagen fick jag dock ett problem då jag köpte en flaska Jägermeister. Eftersom inte kassörskan svarade på min fråga "hur gör jag nu då?" lade jag rebelliskt ner den mellan ringarna.
Citera
2004-09-17, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Bättre att söla ner med flit så att alla i kön bakom aldrig får komma hem.

Dekadensen är oifrånkomlig.

Ja, det är ju det jag menar. Det är väl bättre att kassörskan hanterar varorna än om någon valhält snickare står och vänder och vrider på osten för att hitta streckkoden. Eftersom kassörskan slår in varor i kassan hela dagen så vet hon ju var koderna sitter.

// Roger P.
Citera
2004-09-17, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hagridden
Eftersom inte kassörskan svarade på min fråga "hur gör jag nu då?" lade jag rebelliskt ner den mellan ringarna.

Ja, det är rätt. Upp till kamp, bara...

// Roger P.
Citera
2004-09-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Jag packar inte upp varorna alls utan ställer helt enkelt upp varukorgen på bandet.
Får man fråga hur du gör med kundvagnen?
Citera
2004-09-17, 16:17
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ja, det är ju det jag menar. Det är väl bättre att kassörskan hanterar varorna än om någon valhält snickare står och vänder och vrider på osten för att hitta streckkoden. Eftersom kassörskan slår in varor i kassan hela dagen så vet hon ju var koderna sitter.

// Roger P.

Enligt egen erfarenhet vet jag för fakta att det går snabbare om streckkoderna ligger rätt, än om de inte gör det.

Möjligtvis inte Agda 90 som knappt orkar lyfta upp osten.
Citera
2004-09-17, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Enligt egen erfarenhet vet jag för fakta att det går snabbare om streckkoderna ligger rätt, än om de inte gör det.

Möjligtvis inte Agda 90 som knappt orkar lyfta upp osten.

Har Du brådis, då?

// Roger P.
Citera
2004-09-17, 16:18
Medlem
hagge3s avatar
Haha, underbart inlägg Roger.
Men jag är alldeles för väldresserad, så jag lägger ändå åt rätt håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in